Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche Automobil Holding SE vykázal ztrátu kvůli odkladu fúze s VW

Holding nevyloučil, že vykáže ztrátu i v celém letošním roce.
Zpět na článek
5. 11. 2011 11:42
5. 11. 2011 11:55
5. 11. 2011 22:12
6. 11. 2011 00:50
6. 11. 2011 14:54
6. 11. 2011 20:51
7. 11. 2011 13:28
7. 11. 2011 16:51
7. 11. 2011 21:12
8. 11. 2011 09:53
9. 11. 2011 01:08
9. 11. 2011 02:08
Avatar - Dylan McKay
5. 11. 2011 11:42
parchanti
Co je to zase za tunely? Koukam, ze nejen u nas mame lidi typu Vondra. Kam jako slo nekolik miliard kvuli odkladu fuze?
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Ham.
5. 11. 2011 11:55
Re: parchanti
Nemyslím, že to je tunel ale neuvážená investice do nákupu akcií VW, což bylo sousto, na které si vzali obrovské úvěry a ty musí splácet a běžným provozním ziskem to nejsou schopni pokrýt. Převzetím by VW tuto díru zaplácl, dokud nedojde k převzetí tak Porsche bude vykazovat ztrátu, to je celkem jasné.
5. 11. 2011 22:12
Re: parchanti
Tady spis mam stejny pocit jako Dylan.
uz v okamziku, kdy zacaly vyplyvat na svetlo sveta informace o tom, ze nakonec bude prebirat VW Porsche sem si rikal co to ma znamenat.
Avatar - Hammunasakra
6. 11. 2011 00:25
Re: parchanti
Zopakuji to naposled - NEpouštějte se do ekonomických "fantasmagorií" ;-)
PS: Že je to (na 99,99%) jakási podivná zákulisní "PORSCHE-PIËCHovská" (tedy rodin Porsche a Piëch) hra, je skoro na 100% jisté.
JEN oni mohli tuhle hru začít, JEN oni jí mohli (a udělali to) nečekaně těsně před cílem ukončit ("obráceně" než čekala většina světových investorů) a JEN oni teď neustále ("prapodivně" až NEsmyslně) oddalují "jednoduché" sloučení firem.
PPS: Jak víme, jejich vliv je dokonce TAK silný, že zabránili zrušení jednoznačně protiústavního a právu EU odporucího zákona a jakousi "svou hru" (což je mé označení pro to, čemu Dylan McKay říká "tunely") hrají i nadále (přiznávám že NEtuším "copročjakou" - ale ŽE "jí hrají", to považuji za zcela JISTÉ :-|
Avatar - Ham.
6. 11. 2011 00:50
Re: parchanti
Někdo je ve ztrátě, což si každý může lehce dohledat, firma to sama přiznává ale je to fantasmagorie. Příznivci spiknutí jsou zvláštní druh, prostě věří tomu, čemu chtějí věřit. Pro jistotu opakuji, přednášky o všemocných koncernech, Džbán, někdy kolem 1. máje, ale vždyť víš....
Avatar - Hammunasakra
6. 11. 2011 14:45
Re: parchanti
CO se z toho snažíte vyrobit za spiknutí?? :-)
Že (vy) jste trochu "zvláštní druh" (strkající doslova a do písmene před stovkami textů - na část jsem vám dala odkaz - hlavu do písku) a snaží se ZCELA JEDNOZNAČNOU situaci "kamsi posunout" (či co) - to je asi bez debat.
Víte, vy tvrdíte že vlastnictví akcií firmy která "vzkvétá" (v našem případě vw), roste atd. vás dovádí do ztráty - to je tedy ekonomický objev hodný málem Nobelovy ceny ;-)
Tohle jsou jakési (přiznám že nevím jaké) "účetní hrátky", dělané BUĎ pro další zhodnocení akcií, prostě výdělek, NEBO (protože ani vliv rodiny Porsche/Piëch není nekonečný) pro "zabránění žalobám ohledně té "nečekané výměny rolí" která se v převzetí firem "Porsche - VW" náhle (tohle vlastně JE oficiální - po DOHODĚ pánů Porsche a Piëch) udála.
Akcie Porsche za ty roky vzrostly téměr 100násobně - to co se děje TEĎ, tedy od chvíle kdy zmínění pánové "prohodili" role, TO JE "divné" (proč dnes vw "normálně" nepřevezme Porsche). Na TO nemá "kloudné" vysvětlení nikdo.
PS: NE Džbán a 1. máje opravdu NEvím (nějaký "pokus o hloupoučkou urážku"?)
Avatar - Ham.
6. 11. 2011 14:54
Re: parchanti
Spiknutí vyrábíš ty, ne já. Proč VW nepřevezme Porsche bylo vysvětleno, Porsche je vyšetřováno kvůli manipulacím s trhem v době kdy prudce klesla cena akcií VW a dokud se neočistí (nebo někoho nezavřou) tak je nesmysl firmu kupovat. Proč si kupovat něco co má na hrbu vyšetřování které nikdo neví jak dopadne?
Avatar - Hammunasakra
6. 11. 2011 20:30
Re: parchanti
Jestli slovo "spiknutí" používáte pro onu trochu NEčekanou dohodu pánů Ferdinand Piëch a Wolfgang Porsche, tak budiž..
FAKTem je:
a) ŽE se "dohodli"
b) ŽE to (pro trh) bylo docela PŘEKVAPENí
c) ŽE je divné že firmy dodnes NE"spojili"
PROČ by měl být nesmysl jí kupovat?? Firma Porsche má svojí hodnotu (kterou W. Wiedeking opravdu "zestonásobil" a je to "superprosperující" automobilka) a otázky ohledně "manipulace s trhem" s JEJÍ hodnotou NEmají žádnou souvislost, nebo? ;-)
PS: Jsem zvědava CO Komise pro cenné papíry "vyšetří", popravdě po těch letech (a vzhledem k "dlouhým prstům" rodiny Porsche/Piëch) si myslím že NIC :-|
Avatar - Ham.
6. 11. 2011 20:51
Re: parchanti
Superprosperující automobilka, která vykazuje ztrátu, to zní hezky.
Proč by si někdo pálil sebedelší prsty? Pokud by ten záměr měli tak to už dávno udělali.
Tak VW už řídí i komisi pro cenné papíry, no nějak se nám ty konspirativní teorie zamotávají, to jsem zvědav, co vymyslíš příště.
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2011 02:08
Re: parchanti
Já vám (opakovaně) říkám, ať se NEpouštíte do ekonomických diskuzí! ;-)
Takže: ANO, (doslova) superprosperující (možná dokonce NEJLÉPE FUNGUJÍCÍ a VYDĚLÁVAJÍCÍ automobilka na planetě - je Porsche :-) )
Jde totiž (jen) o ÚČETNí ztrátu!!! (otázka je proč "to vw dělá", CO je to "za hru" - a to opravdu NEvím NEtuším).
Abych vám to "zjednodušila", Porsche byla před 20ti lety opravdu málem "slabá až problémová" automobilka. Pak jí převzal nový management (v čele s W. Wiedeking-em), ořezal náklady, zefektivnil a omezil tehdejší produktovou nabídku a hlavně aplikoval tzv. (TPS, tedy Toyota Production System, "správněji" Toyota lean manufacturing system - tedy metodiku postavenou na ZÁKLADním heslu: "Náš zákazník náš pán". Během neuvěřitelných 2 let se podařilo vrátit Porsche do hry a do té doby než byl W.W. vyhozen zvládl hodnotu firmy (která MOHUTNĚ vydělává i dnes! ;-) - byť ve stejné chvíli vykazuje ÚČETNí ztráty!) téměř ze100násobit! To je výkon snad hodný zápisu do Guinessovy knihy rekordů a to se nepodařilo kdysi ani legendárnímu Lee Iacoccovi s Chryslerem!
PROČ (a hlavně jak?!?!?) by si koupí Porsche dnes někdo mohl spálit prsty?!?! Případné "teoretické" problémy týkající se dění na akciovém trhu, přece s výrobcem automobilů Porsche nemají NIC společného, nebo...? :-)
PROČ by mělo vw "řídit" Komisi pro cenné papíry? JEN říkám, že pokud se nic nenašlo během prvních let, tak TĚŽKO něco najdou za další roky, že? ;-)
(navíc je tam "problém" s tím, že je vpodstatě NEmožné, aby byl z těch skoro "gigantických" pohybů obviněn jeden člověk, to prostě není ani teoreticky možné - JESTLi tam opravdy bylo úmyslně ovlivňován trh, velmi pravděpodobně by v tom muselo být zapleteno ... no řekněme minimálně OBĚ strany "co tu hru hrály", tedy řekněme vedení obou firem, rsp. majitelé obou firem a to ... prostě NEvěřím že by to došlo takhle daleko..
PS: A "dlouhé prsty" rodiny Porsche/Piëch bych nenazývala "konspirací" (to jsou opravdu doslova "dlouhé prsty" - tím myslím "velký vliv" (viz jejich "ubránění" protiústavního ZÁKONa na ochranu soukromé firmy (!) a to i poté co byl napaden/kritizován ze strany EU), nic víc nic míň :-|
PPS: Nejsem si jista tím co myslíte svým: "Pokud by ten záměr měli..", ale jedno jestli se jedná o fůzi či "násilné" převzetí (takových, a popravdě i takhle "velkých" jako je spojení vw-Porsche, už bylo..), "normální" sloučení firem už mělo "dávno" proběhnout - už to ZASE začíná být trochu "divné" (stejně jako před lety to "náhlé" otočení rolí - a sorry, na tom váš "úzcePROvw" zaměřený pohled na věc moc nezmění ... to totiž není(jen) MŮJ názor, ty "pochyby" jak o tom prohození rolí, tak o tom co následuje - nebo spíš NEnásleduje se můžete dočíst v "běžném" ekonomickém tisku... v češtině mohu doporučit týdeník EURO :yes: :-)
Ostaně "pochyby" o "zákulisí" vyjádřil při naší minulé diskuzi pod "souhrným" článkem na toto téma v diskuzi i jeho autor - jak si jistě pamatujete ;-)
Prostě rodina vlastnící obě automobilky (si) hraje jakousi "vlastní hru", jejímž pravidlům (klidně se přiznám) NErozumím - a zatímco to "otočení" rolí pro převzetí řekněme "dávalo smysl", tak ty současné další a další odklady už "moc ne" (tedy "svůj" dovod to JISTĚ má - nevím jestli je to hra o "umělé snížení hodnoty" či jaké účetní hrátky, ale rozhodně takle "normální" sloučení firem NEprobíhá ;-)
Avatar - Ham.
7. 11. 2011 13:28
Re: parchanti
"Jen" účetní ztráta, jo ta nevadí, tedy účetnímu, ale majiteli většinou ano pokud se nejedná o nějaký startup s velkými zaváděcími náklady třeba 2 roky, kdy může být firma ve ztrátě, aby pak o to více vydělávala. To, že účetní ztráta je "JEN" účetní ztráta tak vlastníky s takovým myšlením bych ve společnosti kde dělám chtěl mít, ty potvory chtějí každý rok vyšší zisk (tedy pro přesnost účetní zisk, nějaké provozní zisky je zajímají jen jako pomocný parametr) přijít za nimi se ztrátou tak nás vyženou všechny, no někdo se holt má... .>:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2011 16:01
Re: parchanti
Už po xy-té vám říkám, NEdiskutujte o ekonomice ;-)
To že je Porsche dnes v účetní ztrátě je přece ROZHODNUTÍ koncernu vw!!!!!!!!!
Firma jako taková vydělává "jedna radost" (patří k nejziskovějším autovýrobcům vůbec - možná je dokonce úplně první!
PROČ firmu její dnešní majitel nechává v účetní ztrátě NEvím, ale ty vaše smajlíky " >:D " píšete de facto sám SOBĚ - to si to fakt NEuvědomujete? :-)
PS: JAK si vlastně vy "představujete" to otočení rolí a pohlcení Porsche vaším "favoritem"? ;-)
Avatar - Ham.
7. 11. 2011 16:51
Re: parchanti
Jaké rozhodnutí koncernu? Firma má větší náklady než výnosy a je ve ztrátě, ano nebyla by kdyby ji VW koupil a zaplatil její dluhy. Jenže to je kdyby a na kdyby se nehraje. Dokud Porsche vyrábělo auta tak ano mělo slušné zisky (asi tak poloviční než Ferrari na jedno vyrobené auto), jakmile se dala firma vedle výroby aut na spekulace tak skončila tam kde dnes je, tedy ve ztrátě.
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2011 17:40
Re: parchanti
Ale Porsche přece nemá ŽÁDNÉ dluhy! ;-) Pouze ČÁST akcií vw koupila na půjčky - to NENí "dluh" a rozhodně NEMÁ větší náklady než výnosy!!!!!!!!!!!
ŽÁDNÉ "dokud Porsche vyrábělo..." jak se snažíte tvrdit, NEexistuje! Porsche STÁLE vyrábí auta a stále "neměnně" excelentně vydělává!
Pokud vám v tom ty akcie dělají TAKový "chaos", představte si že místo akcií (rostoucího) vw, koupili třeba tuny zlata (jeho cena také stále roste). Byť část z toho množství zlata je na půjčku, tak to přece NENí žádný problém. Kdyby bylo OPRAVDU "zle" tak to zlato prostě hodíte na trh a třeba část z něho prodáte - to byste KOUKAL na ten zájem, bylo by to za VYŠŠí cenu než jste ho kdysi nakoupil. Ten účetní mínus (ta půjčka) je přece PLNĚ (soustřeďte se na slovo "plně") kryta oněmi tunami zlata.
Takže - JE třeba možné, že se současný majitel Porsche rozhodl, že ÚČETNĚ nechá firmu ještě chvíli v mínusu a ony půjčky ze zisků firmy (které už mnoho let nazpět byla a jsou EXCELENTNí) zaplatí. To jsme ale u toho problému!!! Za CO tedy vw Porsche koupil? PROČ najednou Porsche "ustoupilo" a dobrovolně odešlo "do područí" vw, když ten ho vlastně NEkoupil? Neb kdyby za něj zaplatil reálnou hodnotu firmy, tak ... ta těžko může mít i jen ten "účetní" mínus..
Jednoznačně jde JEN o "účetní hrátky" (jistě nějaké výhodné pro firmu) NEmající s chodem a výdělečností firmy Porsche auto ŽÁDNOU souvislost.
V té první fázi to vypadalo, že Porsche snahu o převzetí vw "vzdalo" neb je vw "koupí" - ale to se přece NEstalo! Dnes "najednou" vw Porsche "řídí" (ovládá), ale NEzaplatili za to (resp. za nejvýdělečnější firmu v branži zaplatili asi tolik jako číňané za zkrachovalý Saab :-)
PS: BEZ urážky, tenhle váš příspěvek je opravdu "ekonomicky TOTALně mimo" (NEmám potřebu "urážet" - NEvěříte-li mi, proberte to s nějakým VAŠÍM "ekonomicky" vzdělaným známým - to co jste napsal je prostě "nesmysl", takhle to opravdu NEfunguje.. :-|
Avatar - Ham.
7. 11. 2011 21:12
Re: parchanti
Půjčky nejsou dluhy. Bomba. Nějaké nové turecké účetnictví?
Avatar - Hammunasakra
8. 11. 2011 01:47
Re: parchanti
Turecké účetnictví neznám, půjčka krytá na více než 100% hodnoty DLUH ve smyslu "problém" prostě NEní (to zlato nebo akcie nebo investiční diamanty nebo .. se, kdyby to nešlo jinak prostě prodají - což ale Porsche NEčiní, že? ;-)
PS: A že by to NEbyl problém, že by se na trhu po akciích firmy od které se očekává RŮST "jen zaprášilo", to asi nebudete zpochybňovat ani vy.. :-)
PPS: Sorry, ale prostě musím "trvat" na skutečnosti že Porsche byla a stále je "velmi výdělečná firma" (a kdyby za půjčené peníze kopili obrovské množství nemovitostí, tak to by opravdu BYL problém, v případě toho zlata, akcií vw, investičních diamantů apod. to věru problém NEní.. to se dá KDYKOLI zase prodat - a navíc se ZISKem ;-)
Avatar - Ham.
8. 11. 2011 09:53
Re: parchanti
Porsche, dokud vydělávalo, tak své zisky odvádělo ve formě dividend svým vlastníkům. Představa, že firma má v sejfech investiční diamanty a ty kdykoliv zpeněží a zaplatí kolosální dluhy je hooooodně srandovní. Dluhy za firmu mohou zaplatit jedině její vlastníci, ti v trezoru nějaké diamanty mít mohou (brali dividendy), ale spočítej si za minulých 10-15 let dividendy, které Porsche vyplatilo a úvěry které si vzalo, na pokrytí to prostě nestačí ani omylem, nehledě na to, že dividendy mohli dát do úplně jiných aktivit, prohýřit v kasinu nebo prostě s nimi naložit podle uvážení a vůbec to neznamená, že jsou někde srovnané v trezoru a čekají na to jak zaplati dluhy které nasekalo vedení Porsche. A vlastnictví akcií VW je vzhledem k nemožnosti ovládnout firmu téměř bezcenné v poměru k ceně, která musela být zaplacena na dluh. Nikdo by si takový balík nekoupil, když ví, že by společnost stejně neovládl. Prostě investice Porsche do akcií VW byl zpackaný krok.
Avatar - Hammunasakra
9. 11. 2011 00:03
Re: parchanti
Aha 8-s Takže TAKHLE to "funguje" s dividendami? :-|
PS: To musí být VĚTŠINOVÝ akcionář jedné z největších automobilek světa, koncernu VW asi "totálně vysmátý", že? :-)
Avatar - Ham.
9. 11. 2011 01:08
Re: parchanti
Vysmátý by byl, kdyby akcie VW kupoval za své, ze svého zisku a nenasekal si nákupem mega dluhy, výnosy z dividend, byť má VW velmi dobré výsledky, podpořené dobrým provozním ziskem vlastního Porsche evidentně nestačí na kladné hospodaření Porsche.
Avatar - Hammunasakra
9. 11. 2011 01:43
Re: parchanti
Vy se té své "představwy" prostě NEvzdáte, že? :-)
Prostě investovat (byť částečně na půjčky) do něčeho "výdělečného" (a je to opravdu FUK jestli jsou to akcie - tedy když rostou ;-) ; ty investiční diamanty nebo prostě cokoli) je NAPROSTO "normální", běžné a hlavně ČASTÉ.
V čem vlastně VY vidíte ten "problém" o kterém stále mluvíte? Kdyby to byl OPRAVDU "problém" (že firma - klidně i mnoho let po sobě - vykazuje mínus totiž problém NENí!!! To by dle vás musela zkrachovat možná i "větší" polovina všech firem na planetě :-)
Automobilka Porsche vydělává roky nazpět, dnes a jistě to tak bude i mnoho dalších let VELMi dobře (spíš "vynikajícně"). Akcie vw patří mezi naprosto BEZproblémové a zrovna tak "výnosné" (a kdyby to jinak nešlo, PRODAT je - a to si jistě sám uvědomujete - nejen že NEbude problém, ale šly by zřejmě dokonce "na dračku") - tak KDE VY vidíte "ten problém" o kterém stále mluvíte???
Avatar - Ham.
9. 11. 2011 02:08
Re: parchanti
žádná firma nemůže dlouhodobě prodělávat, protože žádný vlastník nebude ochoten nést dlouhodobě její ztráty. Firmy jsou od toho aby vydělávaly svým vlastníkům.Ukaž mi firmu (vyjma státem vlastněných podniků) která dlouhodobě prodělává a stále existuje. Rok, fajn, dva roky no co budeme dělat, tři roky poplach nevyššího stupně, 4-5 let a nic se nemění, zlikvidovat, prodat, sfůzovat, neživotaschopné.
Avatar - Hammunasakra
9. 11. 2011 03:33
Re: parchanti
Ale MAJITEL přece z "účetní ztráty" NEmá žádný problém! To je většinou (často) dokonce JEHO "rozhodnutí"!!!
PS: Nechce se mi teď hledat hospodářské výsledky velkých (známých) firem, ale v ÚČETNÍM mínusu byly a jsou a budou i mnohé VELMI známé firmy z mnoha oborů (v česku třeba byl roky v mínusu Ahold - tj. majitel supermarketů Hypernova)
Proč to momentálně tak je u Porsche opravdu NEvím, ale že to je "z rohodnutí majitelů" je JASNÉ - tady je totiž ten "zakopaný pes" celého převzetí/nepřevzetí se vw-porsche navzájem. To jak to nečekaně Porsche "vzdalo" a náhle a nečekaně ustoupilo vw bylo "divné", to co se děje od té doby je snad "ještě divnější".
PPS: Vozy Porsche se rozhodně velmi dobře prodávají a výdělky automobilky jsou "vynikající" a to samé se myslím dá říci o akciích vw.
Pokud firma TAKhle vydělává a navíc NEmusí platit daň ze zisku - začíná to být skoro ekonomiké perpetuum mobile :-)