Porsche Boxster S - bez kompromisů

Porsche Boxster S - bez kompromisů

 
 

Není tomu tak dávno, co automobilka Porsche představila veřejnosti model Boxster a nyní přichází "sportovní" verze této otevřené rakety na kolech. Na první pohled se sportovní verze odlišuje použitím titanové barvy na předním sání vzduchu a nápisu Boxster S na víku motorového prostoru.

Další změnou jsou sériově montovaná 17 palcová kola z lehkých slitin, která jsou rozměru 205/50 ZR na přední nápravě a 255/40 ZR na nápravě zadní. Při pohledu na litá kola zaujme také červené lakování třmenů brzd, které zdůrazňují sportovní charakter vozu a v neposlední řadě vrtané kotouče brzd. Uprostřed na zádi vozu najdeme dvojici výfuků, které dodávají automobilu správný sportovní zvuk a nahrazují standardní jednoduchou oválnou koncovku.

Hlavní změnou oproti standardnímu Boxsteru se ale ukrývá mezi řidičem a zadní nápravou, jak je už u automobilu Porsche zvykem. Objem motoru s protilehlými válci "boxer" byl zvětšen na 3,2 litru, oproti 2,5 litrům v původní verzi Boxsteru (dnes zvětšeno na 2,7 l/162 kW). Touto změnou bylo dosaženo zvětšení maximálního výkonu motoru o 35 kW (48 koní) na konečných 185 kW (252 koní) při 6250 ot/min. Podstatnější změnou bylo zlepšení průběhu točivého momentu a zvětšení jeho maximální hodnoty z 245 Nm na 305 Nm při 4500 ot/min.

Tato hodnota zajišťuje výborné akcelerační schopnosti od nejnižších otáček motoru až po maximum, které je na hodnotě 7200 ot/min. Motor je vybaven čtyř-ventilovou technologií, variabilním sáním a časováním vačkového hřídele. O bezproblémový chod motoru se stará systém managementu motoru Motronic ME 7.2, který již prokázal své kvality při použití ve vozech Porsche 911 Carrera 4. Hlavní změnou oproti systému Motronic M 5.2, který používá verze Boxster v základní verzi, je použití elektronického plynového pedálu. Velkou výhodou tohoto systému je přesnější reakce na řidičovy pokyny, ale také zajišťuje bezproblémové řazení převodovky Tiptronic S. Systém Motronic ME 7.2 také zajišťuje bezproblémový chod jednotlivých systémů, jako jsou TC (trakční kontrola), nebo ASR (protiprokluzový systém). Novinkou je také použití dvou katalyzátorů a dvou lambda sond. V náplni těchto katalyzátorů najdeme poprvé kombinaci tří drahých kovů, kterými jsou platina, rhodium a palladium. Tato kombinace má zlepšené čistící schopnosti již při nízkých teplotách. Kombinací sekundárního sání a těchto katalyzátorů dosahuje model Boxster S nízkých emisních hodnot, takže např. v USA patří do skupiny LEV (automobily s velice nízkými emisemi). V Německu splňuje D4 standard, který přináší majitelům automobilů splňující tento standard výhodnější sazbu silniční daně.

Aby bylo dosaženo co nejlepšího využití výkonového potenciálu nového motoru, byla vyvinuta nová sportovní šestistupňová manuální převodovka. Tato převodovka se vyznačuje především velice přesným řazením a minimálními ztrátami výkonu při řazení. Jako druhá možnost je v nabídce elektronická převodovka Tiptronic S, který byla upravena pro použití v tomto voze tak, aby s ní dosahoval maximálních jízdních výkonů. Výhodou této převodovky je kombinace automatické a elektronicky ovládané manuální převodovky. Novinkou je možnost manuálního řazení pomocí tlačítek na volantu i při zvoleném automatické řazení.

Bez změny také nezůstaly jednotlivé části podvozku. Oproti standardní verzi je hlavní změnou montáž odlišných tlumičů pérování, které jsou nyní o poznaní tvrdší. Zatímco přední náprava zůstala bez změn, zadní náprava musela být vyztužena aby odpovídala výkonům motoru. Výsledkem těchto změn je zlepšení jízdní stability při vysokých rychlostech. S vyššími jízdními výkony musely být upraveny také brzdy, které mají zvětšené kotouče brzd. Na přední nápravě najdeme kotouče o průměru 318 mm a zvětšenou šířkou na 28 mm. Kotouče na zadní nápravě mají průměr 299 mm a mají upravenou šířku na 24 mm. Kotouče brzd jsou nyní vrtané, což nejen zajišťuje lepší chlazení, ale také lepší odvod vody při provozu za mokra. Brzdový systém modelu S je tvořen čtyřpístkovými pevnými třmeny, které jsou vyrobeny z hliníku, což zaručuje dokonalou pevnost a tepelnou odolnost.

Důraz byl také kladen na bezpečnost cestujících v otevřeném voze. Automobil je vybaven dvojicí airbagů vpředu. Jako jediný výrobce otevřených vozů nabízí automobilka Porsche systém POSIP (Porsche Side Impact Protection), což jsou boční airbagy určené pro kabriolety. Se svým objemem 30 litrů dokáží ochránit nejen ramena cestujících ale také jejich hlavy v případě bočního nárazu. Pro případ převrácení byl zesílen rám předního okna, který je doplněn oblouky z nerezové oceli, které jsou umístěny za zády cestujících.

Interiér vozu odráží jeho sportovní charakter. Přístrojová deska spolu se střední konzolou a výplní dveří jsou obloženy leštěným hliníkem, stejně jako řadící páka. Potažení střechy bylo vybráno s ohledem na nízký hluk při vysokých rychlostech. Pro potažení sedadel byl použit uměly semiš Alcantara, který výborně ladí s černými plasty uvnitř vozu. Jako sériové vybavení je dodáván např. alarm s pohybovým čidlem, nebo tříramenný sportovní volant s logem Porsche.

Technické údaje
Typšestiválcový motor s protilehlými válci "boxer"
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)3179
Válce/ventily6/4
Max. výkon (kW/ot)185/6250
Max. točivý moment (Nm/ot)305/4500
Max. výkon přepočtený na litr objemu (kW/k)58,19/79,17
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)260 (255)
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,9 (6,5)
Zrychlení 0-160 km/h (s)13,8 (15,1)
Spotřeby (93/116 EU)
Město (l/100 km)15,6 (17,2)
Mimo město (l/100 km)7,8 (8,2)
Kombinovaný (l/100 km)10,7 (11,3)
Objem nádrže (l)64
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4315
Šířka (mm)1780
Výška (mm)1290
Rozvor (mm)2415
Rozchod vpředu (mm)1455
Rozchod vzadu (mm)1508
Objem zav. prostoru (l)260
Pohotovostní hmotnost (kg)1295 (1335)
Rozměr pneu vpředu205/50 ZR 17
Rozměr pneu vzadu255/40 ZR 17
Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona

Kandidát tradiční francouzské Socialistické strany Benoit…

Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Včera

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Kompletně vybavené největší egyptské letovisko s více než 160 hotely a 20 km dlouhým písečným pobřežím táhnoucím…

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás víc, tvrdí studie

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás…

Deset minut chůze ze schodů a do schodů dodá člověku více energie než šálek kávy. Zjistili to výzkumníci z…

 

iSport.cz

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou letech za Plzeň

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou…

Návrat uzdraveného záložníka Václava Pilaře po vleklém zranění kolena byl asi jediným pozitivním momentem…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli Šural a Karavajev

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli…

Fotbalisté Plzně podlehli ve šlágru 26. kola ePojisteni.cz ligy na Spartě 0:2 a zkomplikovali si boj o titul.…

 

Reflex.cz

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…