Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche pořád myslí na petrolheady. Boxster se vrátí k šestiválci!

David Bureš
Diskuze (41)
Dvojice Boxster a Cayman se v rámci loňské modernizace zbavila šestiválců, které nahradila za čtyřválce. Boxster se k šestici válců ale vrátí!

Porsche patří mezi značky, které tradicionalisté s každou nějakou změnou kritizují. V tomto případě nemohli zaboha vystát kapalinou chlazené motory místo vzduchem chlazených nebo nahrazení atmosférických motorů přeplňovanými. Schytala to i dvojice 718 Boxster/Cayman, která v rámci loňské modernizace přešla na čtyřválce. Ale nebojte, Porsche myslí i na konzervativce!

Model Boxster totiž přece jen nakonec opět nabídne i s šestiválcovým motorem. Nebude to však u verze Boxster GTS, která má 2,5litrový čtyřválec o výkonu 269 kW, ale u mnohem extrémnější varianty Boxster Spyder.

Ta se dočká agregátu, který i ti nejryzejší fanoušci musejí ocenit. Půjde totiž o atmosférický šestiválec o objemu čtyř litrů, který využívá 911 GT3. A ta má u naprosté většiny petrolheadů takřka svaté postavení.

Jestliže v Porsche 911 GT3 je čtyřlitr naladěn na 368 kW (500 koní), u nadcházejícího Boxsteru Spyder bude podladěn, zřejmě na nějakých 312 kW (425 k). Přece jen se automobilka snaží, aby mezi jednotlivými modely byla dostatečná mezera, aby si příliš nekonkurovaly co do schopností.

Boxster Spyder bude stejně jako předchůdce automobil pro jezdce milující řízení. Proto bude standardem šestistupňová manuální převodovka, zatímco sedmistupňové dvouspojkové PDK bude dodáváno na přání.

V souvislosti s předchozím Boxsterem Spyder můžeme odhadnout, jak bude novinka vypadat. Očekávejme redukční dietu, hmotnost se bude snižovat také odstraněním hlukové izolace nebo odejmutím mnohé výbavy – takové rádio nebo klimatizace mají být dodávány jen na přání. Pryč půjde také elektricky ovládaná plátěná střecha, které zastoupí jen nouzové řešení v podobě manuálně nasazovaného plátna.

V tuto chvíli není jasné, kdy se nového Porsche Boxster Spyder dočkáme, očekává se však premiéra v příštím roce, zřejmě v první polovině roku, aby byl vůz připraven na příští letní sezonu. Každopádně už teď je jasné, že Porsche drží svůj slib, že na ryzí auta pro petrolheady nerezignuje a takových modelů chce nabídnout více a více. Nadcházející Boxster Spyder nebo nedávno odhalené modely 911 Carrera T a 911 GT3 s paketem Touring jsou toho důkazem.

David Bureš
Diskuze (41)
23. 11. 2017 14:56
Re: tak to vypadá
Mne supersporty a okruhy moc neberou. I když je Panigale krásný stroj.

Chápu tě. A na BMW se mi líbí, že i ty základnější verze fungují a dávají mi smysl. Tolik příplatků netřeba (sedačky a tak). Třeba u Audi je toho potřeba víc.
23. 11. 2017 11:29
Re: tak to vypadá
Měl jsem za to, že jezdíš na okruhu s Ducnou. Asi jsem si tě s někým spletl.
Já od auta potřebuju motor, podvozek a zadní náhon, abych se krom ježdění i bavil.
Avatar - Emel
23. 11. 2017 10:19
Re: tak to vypadá
No dobře, pokud považuješ 330i za základ, tak jsme si úplně nerozuměli :-) .

Navi jak kdy... služebně jezdím všude možně, tam ji potřebuju víc. A taky... i když vím kudy jet tak na ni občas koukám... třeba kolik zbývá do cíle, jestli je nějaký problém s dopravou, jestli bude za zatáčkou rovinka na předjetí a tak.

Stinger... neptal ses náhodou na slevy? 1.1 za základ je dost, ale pokud by byli schopní slevit 20%+, tak by se o tom dalo uvažovat.
23. 11. 2017 09:52
Re: tak to vypadá
Prvních několik let bývají aktualizace v ceně (tedy ke stažení na jejich webu). A je otázkou, jestli člověk potřebuje aktualizovat pokaždé. Ale radost to člověku určitě nedělá. Za ty peníze by aktualizace (ke stažení) měly být zdarma neomezeně.
23. 11. 2017 09:17
Re: tak to vypadá
Ne, bouranou Panigale jsem si skutečně nekoupil. :-)

Nic proti tomu nemám. A nabušený mainstream (nejen motor, ale hlavně výbava), pokud na něm není pořádná sleva, která ho vrátí, kam "patří", pro mne také není racionální volba. I když jsou situace, kdy lepší možnost není (firemní politika atp.). To není o tom, že by člověk nemusel dělat kompromisy. Ale o tom, že je nějaké nutné minimum, aby mi to auto dělalo radost. Buď na to mám, nebo ne. A když mi to na prémii (dle mých představ) nestačí, neznamená to, že celý rozpočet utratím za mainstream jen proto, že na to mám.

Někomu možná holá trojka vyhovuje. Já bych některé příplatky chtěl. Chápu, že si ji někdo koupí kvůli RWD. Nebo kvůli značce. Slabiny prostě překousne. Nejsou to však ti fandové?