Připomíná mi to sociála, který po sezóně jezdí v zelenkavé Fabii Combi druhé generace, a který má v garáži žluté Ferrari F430 nebo jiného sociála v šedé Škodě 130 GLS, který ročně najede ne více než 8000 kilometrů a který jakožto vášnivý Hi-Fi maniak, má doma systém za 4,5 milionu. Pak kolem nich ve svém superdrahem a luxusním autě projede Kuny a pomyslí si něco o sociálech ve Škodovkách. Svět je pokřivený, že?
Re: DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
no, ja zadne superdrahe auto nemam, ti socialove, o kterych mluvim, jsou hlavne socialove dusevni. s tou skodovkou je to jen takovy obraz. nicmene pointa je asi jasna, ne? auta dbes jezdi hrave pres 200, jsou stale rychlejsi, bezpecnejsi a vykonnejsi, ale politicke (zrejme tedy vetsinove) nastaveni spolecnosti je k jizde autem cim dal nepratelstejsi, ne?
Je potřeba, aby to auto bylo v nějaké rovnováze. Tak jako mi nedává smysl 3er s 1.5, tak mi zase na druhou stranu nedává smysl třeba 406 s třílitrem (nemyslím teď 406 Coupe, ta třeba jo).
Treba 406 3.0 V6 s automatem zrychlovala za 9,7, coz je horsi, nez trojka s 1.5. Sestivalce byly ve stredni tride bezny vrchol. Nemyslim, ze zrovna 406 V6 byla nejaka premotorovana bestie.
O kousek výš sis stěžoval, že se nedá koupit šestiválec v běžné produkci. Dřív se dal, a stejně o něj nebyl velký zájem. V těchhle konfiguracích stály auta typu Opel nebo Renault tolik, co základní modely prémie. A to by musel být člověk opravdový fanda, aby si místo Superbu s 3.6kou /navíc podladěnou/ nekoupil radši základní trojku...
Konkrétně v Alfě, v BMW, v Porsche... tj. ne v úplně běžné produkci.
Já nevím... podle mě by musel být člověk opravdu fanda, aby si místo podladěné 3.6 se 191kW koupil základní bávo s 90. Ideálně na plecháčích, s halogenama a základníma sedačkama, za které by se nemusel stydět ani Focus II. Jasně, zadokolka, řízení... to je všechno fajn, ale bez motoru je to z mého pohledu úplně k ničemu.
Ta vybava sedi, ale ta porce koniku byla vzdy spis vyssi. Ona ta vrcholna nepremie se v top motorizaci o ktere pises vzdy hrabala spis k milionu a na milionu neni 3er v motorovem zakladu, ale s 20i. Rozdil 190kw a 90kw je masochismus, ano, ale 190kw vs. 135kw (zvlast 135kw tech dnesnich, foukanych) je sice furt rozdil tridy, ale taky nic s cim by se v tom bawu nedalo zit. Samozrejme se pak s vybavou nuzky dal rozevrou...
Můžu posloužit aktuální nabídkou - Insignia Dynamic, MatrixLED, Navi, Bose, adaptivní podvozek, nějaké "nezbytnosti" typu vyhřívané všechno, senzory, 2.0T 4x4 AT 191kW... bratru za necelých 800 po slevě. Není to ani zdaleka top výbava, jenže 3er pokud vůbec za podobné peníze seženeš tak to bude naprostá holota bez ničeho se třemi válci.
No temi tremi valci si nejsem prave uplne jisty. Kalkulujes u insignie se slevou (a protoze me insignie taky hodne zajima, minuly tyden jsem si poprve do jedne sedl, v top kuzi a hezke vnejsi barve a musim rict ze staticke dojmy vyborne... tak jsem rad zes tohle cenove velice prijemne zdeleni zminil), kam se da slevama dostat u premie v CR netusim, ale treba v DE a jako firemni zakaznik na -20% kolikrat teprve zacinas. Coz je za tech 800k u 3er sice naprosta holata, ale 320i. ;-)
Tak za 800 to není kůže (což je za mě ok)... a musím říct, že z nabídky barev jsem dost zklamaný - červená metla je skoro hnědá, modrá metla skoro černá... snad ta světlounce modrá by šla. Nebo si můžeš namíchat co chceš... myslím za 165t >:D
Přiznám se, že jsem bávo nepoptával... dneska už jsou myslím aspoň ty xenony v základu :-) .
No, to snad jak na kterem trhu, takze nebudu tvrdit ze nejsou nikde,a le obecne... ne, nejsou. A ano, neni smutnejsiho pohledu nez na stredni premiovou s halogenem, zvlast jeste dnes s tim, nemuzu jinak, trapnym denim svicenim co tam BMW k halogenum cpe jak k trojce tak k jednicce. To je vazne jeden z nejsmutnejsich pohledu.
[odkaz]
Vím jistě že u nás (ČR) má lepší světla v základu A4 a myslím že už i 3er. Jinak souhlas... jak si na fíčurky moc nepotrpím, tak světla jsou must-have - jak kvůli funkci, tak hrozně často i kvůli designu.
A4 ma xenon v zakladu globalne, snad se tim i chlubili ze jde o nejake prvenstvi.
Jinak jeste me napadla jedna vec, podobne smutna jako chybejici aspon xenony. Zijeme v dobe tabletove, aspon o stredni D3 se to dnes da rict bez vyjimky. O to smutnejsi je pak pohled na budgetove 3er a C Klasse s tabletem trcicim z palubky...
...a vedle toho drzak na navi/telefon a na tom upevneny dalsi "tablet", bo se pri konfiguraci setrilo a kdyz clovek chce navigaci, musi pouzit mobilni.
V tomhle mi je sympaticky UK trh, tam se precijen takhle hola premie spis neprodava a i zaklad uz byva dustojny (tzn. vcetne svetel, vcetne zakladni navi, senzoru, obcas i kuze a vyhrevu...).
Jsem docela zvědavý, jestli uvidíme ústup od navigací jako takových směrem k AndroidAuto + GoogleMaps apod... vzhledem k tomu, že běžná navi není schopná tak dobře zohlednit aktuální informace o provozu. Říkal jsem si, jak šikovné by bylo mít na vršku palubky normálně nabíjecí USB port s krytkou.
Dřív jsem si neuměl představit auto bez kůže. K tomu poslednímu jsem dostal polokůži a je to tak optimální řešení. A jak píšu níže, navigace, která stojí ročně pět tisíc za aktualizace a v základu 50? Gratuluju každému, kdo si to pořídí a pak zjistí, že ho apka v mobilu zadara doveze líp a rychleji...
Appka v mobilu doveze asi líp, jen je to trošku otrava s kabelem... a neumí si ztlumit rádio apod. Nějaký hybrid v podobě fungujícího propojení mobilu na infotainment mi přijde zajímavá.
Jestli jedeš potmě dvakrát do roka tak ok, já mám teď zrovna pocit, že je tma skoro furt. Obětoval bych autoklimu, třebas i elektrický okna vzadu, ale světla jen hodně nerad... no budiž, se silným motorem bych měl aspoň motivaci ke kompromisům ve výbavě. Stejná trojka s 1.5 - tam já osobně už to kouzlo nevidím a raději bych vzal důstojně vybavený a motorizovaný mainstream. Ale každému dle jeho gusta :-)
Já jsem psal základ a tím jsem myslel - zrovna včera jsem ma to koukal - 320d. Já považuju za základní motor i ten svůj s 300 hp, nad ním je 340i a nejvýš M3:) ty slabší motorizace ani nevnímám, že existují:)
Nevím, jak často naviguješ tak, že potřebuješ navigaci celou cestu, u mně je to většinou tak, že ji potřebuju na posledních deset kilometrů, jinak znám cestu nazpaměť. Když potřebuju do Prahy, zapínám prakticky až na místě...
Ale pro mně je podstatná Apple music, takže mobil je v chodu neustále...
Rád bych vzal důstojně motorizovaný mainstream, kdyby měl pohon zadních kol. To je pro mně u auta alfa a omega. Ale už jsem potkal Kiu Stinger tak kdo ví:)
No dobře, pokud považuješ 330i za základ, tak jsme si úplně nerozuměli :-) .
Navi jak kdy... služebně jezdím všude možně, tam ji potřebuju víc. A taky... i když vím kudy jet tak na ni občas koukám... třeba kolik zbývá do cíle, jestli je nějaký problém s dopravou, jestli bude za zatáčkou rovinka na předjetí a tak.
Stinger... neptal ses náhodou na slevy? 1.1 za základ je dost, ale pokud by byli schopní slevit 20%+, tak by se o tom dalo uvažovat.
Prvních několik let bývají aktualizace v ceně (tedy ke stažení na jejich webu). A je otázkou, jestli člověk potřebuje aktualizovat pokaždé. Ale radost to člověku určitě nedělá. Za ty peníze by aktualizace (ke stažení) měly být zdarma neomezeně.
Svoji trojku jsem koupil tak jak leží a běží a po dvou letech mi nabídli protiúčtem némlich to samý, co stála. Takže ji za špatný kup určitě nepožavuji, to jen tak na okraj.
Když jsme teď konfligurovali tu novou, cpal jsem do ní výbavu z musu, abych dosáhnul na nejvyšší slevu. A viděl jsem, za jaké nesmysly a jak nesmyslné částky se připlácejí. Například ta zmiňovaná navigace. Platit několik desítek tisíc a následně roční výpalné za něco, co se stěží vyrovná google maps? To je opravdu proti zdravému rozumu. A jezdím i s tím smutným denním svícením a je mi to úplně u zadku, dvakrát do roka odněkud v noci a asi by nebylo od věci líp vidět, ale prostě zpomalíš a je to... Já k životu potřebuju zadokolku, slušný podvozek /který jsem si dokoupil, ačkoliv základní byl neuvěřitelně pohodlný/, silný motor /po úpravě 305 koní/, sportovní sicny a manuál - a to je všechno. Kdyby mi tohle nabídnul jiný výrobce, klidně bych změnil značku. Bohužel, třeba pětkové BMW už si můžu koupit jen s automatem krom 520d...
Krom toho se mi posunuly priority a v pěti motorkách mám 3x tolik co v autě a k tomu se musela pořídit dodávka (ta už má xenony:))) na jejich převoz, takže ano, mám v autě heligóny a druhý tablet, a je to smutný pohled:)
To spíš musíš být opravdový fanda, aby sis koupil to holátko, ne? Nerozporuji, že se tak lidé chovají; že klidně kupují prémiová holátka. Ale racionální volba je to pro mne jen těžko. Holá prémie je velký kompromis. A zrovna Superb o ten motor nepřišel proto, že by se neprodával.
Různí lidé mají různé priority a motivace. To jsi ty, co sis koupil bouranou Panigale? Ok, já bych bouranou motorku nechtěl, tos musel být velký fanda... Anebo je to prostě tvoje volba a já to respektuju :yes:
Gratuluju každému, kdo nedělá a nemusí dělat kompromisy, ale když je vhodná nabídka, člověk někdy mávně rukou a je to...
Ne, bouranou Panigale jsem si skutečně nekoupil. :-)
Nic proti tomu nemám. A nabušený mainstream (nejen motor, ale hlavně výbava), pokud na něm není pořádná sleva, která ho vrátí, kam "patří", pro mne také není racionální volba. I když jsou situace, kdy lepší možnost není (firemní politika atp.). To není o tom, že by člověk nemusel dělat kompromisy. Ale o tom, že je nějaké nutné minimum, aby mi to auto dělalo radost. Buď na to mám, nebo ne. A když mi to na prémii (dle mých představ) nestačí, neznamená to, že celý rozpočet utratím za mainstream jen proto, že na to mám.
Někomu možná holá trojka vyhovuje. Já bych některé příplatky chtěl. Chápu, že si ji někdo koupí kvůli RWD. Nebo kvůli značce. Slabiny prostě překousne. Nejsou to však ti fandové?
Měl jsem za to, že jezdíš na okruhu s Ducnou. Asi jsem si tě s někým spletl.
Já od auta potřebuju motor, podvozek a zadní náhon, abych se krom ježdění i bavil.
Mne supersporty a okruhy moc neberou. I když je Panigale krásný stroj.
Chápu tě. A na BMW se mi líbí, že i ty základnější verze fungují a dávají mi smysl. Tolik příplatků netřeba (sedačky a tak). Třeba u Audi je toho potřeba víc.
Ani Cayman jako takový nebyl pre všetkých, to je jasné... stejně jasné, jako že v kategorii do nějakých 200kW už pro ně moc místa není. Teoreticky bych si uměl představit nějaký petrolheadský Cayman s oholenou výbavou a V6 kolem 250kW... ale jestli to finančně dává smysl nebo ne, to nevím.
emisne ten motor zrejme bude mnohem zajimavesjsi nez nejaky 4 valec pro emisni mereni RDE a WLTP, vic valcu nebo vetsi objem jeste neznamena ze to musi bejt horsi, jen se musi prijit jak na to
mimochodem zachrana vycevalcu do budoucna je diky tomu ze automobilky nabidnou alternativy v podobe hybridu, pluginu a BEV, jen nekteri proste nechapou ze kdys budou alternativy tak oni si budou moci zvolit ty pro ne lepsi motorizace, bez tech alternativ by v budoucnu zrejme zase sli formou downsizingu, takze odpurci BEv by se meli zamyslet a rict si co vlastne chtej, jestli ty sve vysneme 6-8-12 valce v omezenem mnozstvi a nebo 3-4 valce s X turbama, pokud chcete tu prvni moznost, tak byste meli BEv a pluginum fandit, ty vam zajistej mnohem delsi dobu s tema motorama co chcete ;-)