Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cajun bude vznikat v Lipsku, automobilka investuje 500 mil. euro

David Bureš
Diskuze (4)
Výroba menšího SUV od Porsche bude v Lipsku zahájena během roku 2013.

Vedení Porsche položením základního kamene symbolicky zahájilo rozšiřování své továrny v Lipsku, kde bude po boku modelů Panamera a Cayenne vznikat menší SUV, označované automobilkou jako Cajun.

Automobilka do rozšíření výroby investuje 500 milionů euro. V novém výrobním závodě, na ploše 17 hektarů vznikne více než 1.000 pracovních pozic. Montážní hala v Lipsku se stane plnohodnotnou továrnou s karosárnou a lakovnou.

Výroba Cajunu v Lipsku začne během roku 2013. Automobil bude s největší pravděpodobností postaven na platformě Audi Q5. Malé SUV má automobilce pomoci zvýšit počty prodaných aut. Jen Cajunů by mělo ročně vznikat až 60 tisíc.

Cajun zacílí spolu s modelem Boxster především na mladé zákazníky, které má lákat především na svůj atraktivní vzhled. Podle dostupných zdrojů bude mít Cajun třídveřovou karoserii.

Továrna Porsche v Lipsku má být jedna z nejúčinnějších montážních závodů na světě. Díky efektivní cirkulaci vzduchu v lakovně bude zajištěno hospodárné využívání energie.

Postavit továrnu v Lipsku se Porsche rozhodlo v roce 1999, samotná výroba se zde rozběhla o tři roky později, kdy odtud začalo vyjíždět SUV Cayenne.

První rozšíření továrny přišlo v roce 2009, kdy se zde začala vyrábět Panamera. V současnosti v lipské továrně vzniká více než 420 tisíc Porsche ročně. Od roku 1999 zde Porsche investovalo zhruba 280 milionů euro.

David Bureš
Diskuze (4)
25. 10. 2011 20:17
Re: chybka....
120 tisíc je správně.
25. 10. 2011 18:25
Re: chybka....
Jen po Murphym doplním (pro blbé a nebo ne úplně informované)...

Je zásadní rozdíl ve slovním spojení..pokud použiju slovo podvozek a nebo naopak použiju slovo podvozková platforma.... Na auto-serveru by se jistá znalost asi mohla vyžadovat...

Tedy řeknu-li stejný podvozek, nemyslím tím použitou púodv. platformu, ale zejména jednotlivé konkrétní prvky - zejména pak tlumiče, pružiny, případně stabilizátory... (viz stavitelný podvozek co obsahuje...).

Z výše uvedeného je pak patrné, že Maserati NEBUDE mít STEJNÝ podvozek jako má JGC, stejně tak jako Q5 nebude mít s největší pravděpodobností stejný podvozek jako Cajun (či co za hrůzu to je).
25. 10. 2011 12:45
Re: chybka....
Nenech se odratit slovy schodny podvozek... vse zalezi na konecnem vyladeni pokud firma chce orpavdu ucinit rozdil v jizdnich vlastnostech :no: ;-)
25. 10. 2011 07:38
chybka....
"V současnosti v lipské továrně vzniká více než 420 tisíc Porsche ročně." ;-)

Nevím, jak tohle může autora v textu netrknout.... To není překlep, ale zjevný nesmysl....
(no ale když vám do jiného článku dnes prosáklo, že u SUV od Maserati:"Podvozek bude pravděpodobně shodný s Jeepem Grand Cherokee", tak se asi není čemu divit....

Bude u Porsche podvozek shodný s Q5? Asi jo, co?