Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne Diesel: Výroba v Lipsku zahájena

Ondřej Láník
Diskuze (22)
Porsche ještě před koncem roku 2008 zahajuje výrobu svého prvního dieselového modelu. Cayenne Diesel bude poháněno vznětovým šestiválcem 3.0 TDI, který dodává Audi.

Porsche bude nabízet Cayenne se šestiválcovým motorem 3.0 TDI (176 kW, 550 Nm), dodávaným automobilkou Audi. Stejný motor má pod kapotou nejen Audi Q5 a Q7, ale také modelové řady A4, A5, A6 a A8. Porsche slibuje "kombinovanou spotřebu nafty 9,3 l/100 km, spontánní odezvu na sešlápnutí plynového pedálu, vysoký točivý moment v širokém spektru otáček a výkon, který odpovídá úrovni sportovně orientovaného lehce terénního vozu jakým je Cayenne".

Uvedení na trhy v Evropě je plánováno na únor 2009, o dalších exportních trzích však může být ještě rozhodnuto. Cena na německém trhu činí 56.436 euro, tj. přibližně 1.456.000,-Kč. Standardem bude automatická převodovka Tiptronic S.

Základní model Cayenne Tiptronic s motorem 3,6 V6 (213 kW, 385 Nm) stojí v Německu 55.090 euro.

V uplynulém finančním roce 2007/2008 prodalo Porsche 45.478 vozů, což je rekordní počet v dosavadní historii firmy.

Automobilka potvrdila přípravu modelu Cayenne s hybridním hnacím ústrojím, které by mělo mít kombinovanou spotřebu nižší než 9 l/100 km. Bude uvedeno na trh před koncem této dekády.

Doporučujeme
TEST Porsche Cayenne Turbo LPG - plynová zbraň (7/2005)

Ondřej Láník
Diskuze (22)
Avatar - Hammunasakra
31. 12. 2008 14:23
Re: Benzín vs. Diesel - stojí to za to?
Správný "nos" na vydělávání peněz Wendelin(a) Wiedeking(a) skrzeva Cayenne sice "uznávám a oceňuji", ale "cítím" to stejně jako vy - odbočka od "klasiky" 911 k Cayman je mi VELMi sympatická, k Cayenne velmi NE (loni jsem měla možnost chvilku jezdit v/s verzí S a jízdními "parametry" sice "naprosto ok", ale "za sudce" mne to věru nechytlo - bude to znít až "hříšně", ale ve svém Brumlovi (C5 V6 3.0) se cítím lépe (pocitově opravdu a myslím to vážně) - ale na Cayman S ve verzi co bude za 2 měsíce k dispozici - to byste mne "ukecali" velmisnadnobylabytohračka ;-)
31. 12. 2008 13:55
Segment silných bezinových SUV se vyčerpal a nemá budoucnost
JJ, prec su tie casy ked si porsche kupovali ludia koli tomu, ze to bolo superauto na kazdy den. Image porsche znacne utrpel uvedenim cayene na trh a s dieslom to dokonale zaklincovali. Tak ci onak cisla vladnu a asi ukazali ze uviest na trh porsche dodavku je dobry napad.
Avatar - Ham.
30. 12. 2008 23:51
Segment silných bezinových SUV se vyčerpal a nemá budoucnost
Porsche zjistilo, že neexistuje další potenciál trhu pro silné benzinové mastodonty. Kdo je požitkář a touží po sportovním svezení tak nakonec vždy skončí o Carrery, 430tky a podobných kousků protože ať dají do Cayene třeba 800 koní v benzínu tak 450k ve sporťáku mu lehce natrhne prdelku a to nemluvím o jízdních vlastnostech mimo dálnici. No a kdo touží po lepší průchodnosti terénem, pohodlném cestování, taháním jachet (o úspory tady vůbec nejde při cenách 1,5 - 3,5 mega je srdečně jedno jestli je dražší benzín nebo nafta a zda je to 2 CZK nebo o 5) tak vždy skončí u nafty, protože pro pohodlné cestování ve velkém a těžkém autě je rozhodující krouťák a na ten stačí 6ti nebo 8mi válec v naftě zcela bohatě no a kdo bude chtít něco extra tak skončí u 10 nebo 12 válců jak razí Audi nebo VW. Prostě pár naivků si myslelo, že lze ošidit fyziku a naletělo na marketing o sportovních SUV. Dnes i ti hloupější poznali, že to byla kravina a Porsche musí rychle přezbrojit. Pokud by jim něco hodně pomohlo tak vlastní nafťák špičkových parametrů aby si zachovali exklusivitu což je jejich jediná šance protože konkurovat M, Au, VW s jejich masovým pojetím je dobředu prohraná bitva která by se ani nerozpoutala protože např. s Audi jsou jedna rodina.
30. 12. 2008 13:40
proč jen V6?
Proč tam nedají V8 nebo V12? Že by jim ho v audi nechtěli půjčit? >:D
Avatar - WinDiesel
30. 12. 2008 13:35
Re: Benzín vs. Diesel - stojí to za to?
Vidím to jinak - Cayenne k Porschi nepatří, tady byl překročen Rubikon - a dále již benzín-diesel není třeba řešit :no: