Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne GTS: Atmosférických 420 koní se představí v Číně

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Automobilka Porsche předchází všechny možné neoficiální cesty úniku informací a sama zveřejňuje první údaje a fotografie svého nejsportovnějšího SUV.

Autosalon v Pekingu, který se uskuteční od 23. dubna do 2. května letošního roku, se stane místem světové výstavní premiéry nejnovější verze druhé generace Porsche Cayenne. Ta nese označení GTS a stejně jako v případě první generace bude představovat nejsportovněji laděné provedení s atmosférickým zážehovým motorem.

K pohonu Porsche Cayenne GTS poslouží vidlicový osmiválec o objemu 4,8 litru, který vychází z motoru Cayenne S a nabízí výkon zvýšený z 294 kW (400 k) na 309 kW (420 k). S tímto motorem spolupracuje osmistupňová automatická převodovka Tiptronic S a standardem je stop/start systém.

Porsche uvádí, že nový Cayenne GTS akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,7 s, z 0 na 160 km/h za 13,3 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 261 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu má být 10,7 litru benzinu na 100 km.

Kromě výkonnější pohonné jednotky má Cayenne GTS i upravený podvozek. Standardem jsou adaptivní tlumiče PASM (Porsche Active Suspension Management) a zaměření tohoto modelu na čistě silniční výkony dokumentuje snížení světlé výšky o 24 mm ve srovnání s Cayenne S.

Lehkého přepracování se dočkal i design. Nový Cayenne GTS převzal přední partie od modelu Cayenne Turbo. Narozdíl od ostatních zástupců řady Cayenne má GTS lemy blatníků a prahy lakové v barvě karoserie. K vylepšení aerodynamických vlastností karoserie slouží rozměrný dvouplošný spoiler nad zadním oknem. Součástí standardní výbavy mají být 20-palcová kola RS Spyder v černé barvě.

V interiéru jsou použita přední sportovní sedadla stavitelná v osmi směrech a čalounění kombinuje kůži s Alcantarou. Součástí výbavy Cayenne GTS má být poprvé i paket Sport Chrono Plus.

Na trh má být Porsche Cayenne GTS uvedeno v červenci letošního roku a cena pro Německo je stanovena na 90.774 Euro (zhruba 2.255.000,- Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Avatar - Dinar
11. 4. 2012 08:37
Re: diagnoza: SUV
Ode zdi ke zdi. V jedné větě výstražně kýveš prostředníkem, aby někdo nedával rovnítko mezi slova sportovní a rychlý, a ve druhé to rovnítko strčíš mezi slova sportovní a zábavný. Ano, bavit se můžeš v kachně víc než v cayenne (i když v takovém případě už musí jít o jistý druh perverze, mluvíme-li o řízení auta), ale chceš tím říct, že kachna je sportovnější???

Sportovní auto musí být, alespoň relativně, tj. např. v rámci své třídy, rychlé, protože sport, motosport, znamená jízdu proti stopkám, a tam bez rychlosti jaksi uspět nejde. Samozřejmě, že ta rychlost nemůže být dána jen silou motoru, ale také ovladatelností, a proto ta nejlepší seriová auta, která se dají označit za sportovní, vynikají mezi konkurencí nejlepší kombinací síly svého motoru a ovladatelnosti. Takto nahlíženo na cayenne GTS, je to v rámci své třídy sportovní auto.
10. 4. 2012 21:51
Re: Cayenne
Logičtější i chytřejší by to bylo, ale úředníci ze svých vizí nejspíš jen tak nepoleví (pokuty vznikly jen kvůli tomu, že se jim zdálo, že automobilky se k jejich snu přibližují příliš pomalu). Asi jim to vyšlo v nějaké studii, tak se toho urputně drží. Za takovéhle situace můžeme být rádi, že ta metodika není reálná. I tak nadělá škody dost.
10. 4. 2012 20:45
Neubráním se
napsat, ze pojem "sportovní SUV" ve mě vyvolává dojem jako tlustej chlap v teplákovce, čelence a bílejch adidaskách :-) Při vší úctě ke snaze pokořit fyzikální zákony... ;-)
10. 4. 2012 20:25
Re: Cayenne
...to je ale jak v Kocourkově ;-\ Nebylo by inteligentnější a zcela logičtější zvýšit flotilové limity Co2 ze 120g/km na například 150 g/km a změnit metodiku měření na takovou, která by odpovídala realitě? Tohle je směšné! Jinak máš samozřejmě pravdu...
10. 4. 2012 20:13
Re: GTS
Pokud vím, tak standardní nabídka pro GTS má deset laků, ne jen dva.