Porsche Cayenne Hybrid – automobilka odhalila prototyp
Porsche v první řadě pracovalo na dosažení průměrné spotřeby 9,8 l na 100 km u vozu Cayenne Hybrid, ale inženýři automobilky již pracují na vývoji dalšího stupně, který má mít průměrnou spotřeby 8,9 l na 100 km.
Porsche Cayenne Hybrid má elektromotor umístěn mezi spalovacím motorem a převodovkou. Inženýři se rozhodli pro toto uspořádání, protože je nejjednodušeji a nejefektivněji použitelné u současné platformy Porsche Cayenne, což dokázaly i testy hybridních Cayennů s různým uspořádání hybridních komponentů. Dalšími prvky, které mají přispět ke snížení spotřeby Porsche Cayenne Hybrid jsou například posilovač řízení nebo klimatizace poháněné pouze elektřinou.
Řídící jednotka je u Porsche pojmenovaná Hybrid Manager a ovládá spalovací motor, elektromotor a baterie. Hybrid Manager kontroluje 20.000 různých údajů, zatímco řídící jednotky konvenčních spalovacích motorů zpracovávají 6000 údajů.
Automobilka se ve své tiskové zprávě nezmiňuje o použitém spalovacím motoru, ale magazín Motortrend uvádí, že v prototypu pracuje šestiválec do V o objemu 3,6 litru. Naopak v tiskové zprávě Porsche zmiňuje, že plánuje s podobným hybridním pohonem představit také čtyřdveřový model Panamera, který by se měl představit v roce 2009.