Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Nové Porsche Cayenne - první skica

Ondřej Láník
Diskuze (12)
Množství detailních snímků nového Cayenne s různými stupni maskování jsme zveřejnili již dost. Teď je čas na první odvážnou skicu, která vznikla na základě odhadovaných tvarů vyfotografovaných prototypů.

Porsche Cayenne přineslo automobilce nečekaný úspěch, zvýšení obratu i zisku, který napomohl firmě k současné výborné finanční situaci. Expanze, o kterou Porsche usiluje všemi cestami, s sebou údajně nese i ovlivňování modelového kalendáře příbuzných automobilek. Cayenne se v roce 2002 stalo prvním modelem na společném technickém základě s vozy koncernu Volkswagen a podobný postup má přijít i v případě druhé generace. Tu naše zdroje očekávají v první polovině roku 2010, ale nový Touareg by se měl objevit nejméně s půlročním zpožděním a do představení nástupce Audi Q7 zbývají ještě asi 4 roky.

Porsche údajně tlačí na urychlení vývojových prací Cayenne vzhledem k nejisté budoucnosti velkých aut s velkou spotřebou. Ve Stuttgartu už ale mají připravenou hybridní soustavu, kterou bude Cayenne zřejmě sdílet s Panamerou. Loni v létě představená studie Cayenne Hybrid (šestiválec 3,6 l, elektromotor/generátor mezi motorem a převodovkou) byla schopna jezdit za méně než 10 l/100 km, ale cílem automobilky je se dostal pod 9 l/100 km. Velmi pravděpodobné je vzhledem k novým předpisům zohledňujícím spotřebu (resp. CO2) také uplatnění turbodieselu, kterému se značka zatím vyhýbala.

Design navazuje, podobně jako v případě řad 911 a Boxster, na předchozí generaci Cayenne. Příď má nově tvarované světlomety trojúhelníkového tvaru a sportovně nízkou kapotu, na které je zřejmě ještě krycí maskovací díl. Jisté je, že silueta bude sportovnější (z boku bude příď neobvykle špičatá), příslušnost ke značce ukáže více skloněný poslední sloupek karoserie a charakteristický tvar posledního bočního okna. Okno v prvním páru bočních dveří dostalo dělicí přepážku, a tak po spuštění dolů zůstane u A sloupku malý prosklený trojúhelník. Vzadu možná budou dělená koncová světla. Agresivněji vyhlíží spojler u horní hrany zadního okna, prodlužující o několik centimetrů střechu. Ve srovnání se stávajícím modelem se zdá výška oken nového modelu o něco nižší než dosud.

Ondřej Láník
Diskuze (12)
Avatar - Dylan McKay
17. 10. 2008 20:50
Re: Krása? Krása...
Promiň, ale ty řeči o bohatství- jsi bez práce nebo fetuješ?
To jsou strašný kecy, jak od naší závistivý sousedky... :-!
Avatar - shamal
15. 10. 2008 12:16
Krása? Krása...
V dávné minulosti bohatí lidé využívali své bohatství k tomu, aby ukázali jak jsou bohatí a při tom si pořizovali krásné věci. Dodnes z toho profitujeme a obdivujeme od pyramid až po secesní vily tu nadčasovou krásu. Dnes bohužel bohatí lidé využívají své bohatství jen k tomu, aby ukázali jak jsou bohatí. O Cayenne můžeme říct cokoliv jen ne to, že je krásný a bohužel nic na tom nemění ani nová generace. Ano, vnímání krásy je subjektivní, ale existují určitá všeobecná pravidla krásy. U lidí se všeobecně líbí obličeje, které jsou velmi symetrické. Automobily, které jsou vnímány jako krásné mají zpravidla křivky, které vedou od někud někam, správný poměr prosklených a neprosklených ploch, délky převisů, poměr velikosti světlometů, atd... Anebo na Cayenne nikdo nevidí ty obludné zadní světlomety, ten "tlustý zadek", anebo opravdu nevkusnou příď? Škoda, že Porsche nevyužilo svůj potenciál a jediná jeho designová řeč je nejrůznější modifikace prvků z 911. Je to jejich nejůspěšnější model, ale jak by bylo absurdní, kdyby všechny VW vypadaly tak nějak jako brouk, nebo všechny Citroeny jako kachna...
Avatar - Dylan McKay
13. 10. 2008 19:12
Re: obluda na pepři
Ještě bys měl doplnit, že je to tvůj názor... :-!
Avatar - T613
13. 10. 2008 10:40
Re: obluda na pepři
tohle kotě je tak hnusné, až je krásné. :-! :yes:
Avatar - Pierro
13. 10. 2008 10:02
obluda na pepři
Bohužel vypadá stejně odpudivě jako stávající generace. Kvalitní, rychlé, exkluzívní a výdělečné, nicméně i nadále jedno z nejošklivějších velkých SUV na trhu... :-!