Množství detailních snímků nového Cayenne s různými stupni maskování jsme zveřejnili již dost. Teď je čas na první odvážnou skicu, která vznikla na základě odhadovaných tvarů vyfotografovaných prototypů.
Je to ten nejvymakanější volksvágn všech dob - to je pravda. A to mi na něm vadí nejvíc - že to JE TUAREG, akorát, že o milion dražší. Kvalita zpracování odpovídá snaze koncernu snížit výrobní náklady na minimum. Měl jsem tu čest se s ním seznámit jinak, než ty - s nářadím v ruce. Viděl jsem věci, o kterých ty jako uživatel nemáš ponětí a ze kterých se mi chtělo zvracet. Ale zátah to má fakt neskutečnej to jo.
No myslim, ze ma v leccems pravdu. Cayenne je super kara, ale zrovna spolehlivosti neoplyva, nevim jak ted, ale v prvni generaci pred faceliftem docela dost velky problemy, hlavne s elektronikou, ale kupodivu taky treba i s odchazejicimi motory. 8-s Obdivuji Svihaka, ze do toho sel, ale holt laska je laska, vid Svihaku? ;-) To znam... :yes: Asi pred rokem jsem o nem uvazoval taky, ale jelikoz novej nestoji zrovna malo, tak jsem si o nem neco pred koupi zjistoval od znamych a tak ruzne a kdyz jsem se doslechl o te dost caste nespolehlivosti, tak jsem od kope ustoupil. Na ojete Cayenne nemam odvahu, abych jen tak utopil nemale prachy v necem o cem nic poradne nevim a za nove dat jeste vetsi prachy a pak hodne casu travit treba po servisech? Tak na to taky nemam jaksi cas ani nervy... Pak cirou nahodou ve stejne kategorii vyjela nova CX-7 od Mazdy a byt jsem Mazdu nikdy pred tim nemel, tak to byla laska na prvni pohled. Sice autak za polovicni cenu ve srovnani s Cayenne, ale s parametry zakladni motorizace Cayenne a vyhlasenou spolehlivosti... Tak volba byla jasna a zatim bych nemenil :yes: , byt mi tam obcas chybi nektere prvky vybavy, ktere bych u Cayenne mohl mit, ale u Mazdy to nelze ani doobjednat, coz je ponekud skoda na tak povedenou karu! ;-\
Před koupí Cayennu už probíhala u mě v recenzi na Range Rover diskuse někdy před rokem. Z ní jsem pochopil jediné. O nespolehlivosti Cayennu psali jen ti, co někde slyšeli, někdo jim povídal- a to je pro mě bezhodnotný názor, kterému jsem nevěnoval pozornost...
A tak jsem se obracel na uživatele Cayennů, především modelů S a Turbo. A kupodivu- jen nadšení, závady žádné. Tohle bylo směrodatné. Je to tak, Cayennu věřím. Když jsem odjížděl s RR někam na delší cestu, vždy jsem se uklidňoval- snad vydrží! U Cayennu na to ani nemyslím.
Případným kupcům Porsche Cayenne Turbo musím napsat jedno slovo- DOPORUČUJI!
PS: a to že je to Touareg? No a co? Kdo byste nechtěl Touareg zadarmo? :-!
Bohužel vypadá stejně odpudivě jako stávající generace. Kvalitní, rychlé, exkluzívní a výdělečné, nicméně i nadále jedno z nejošklivějších velkých SUV na trhu... :-!
V dávné minulosti bohatí lidé využívali své bohatství k tomu, aby ukázali jak jsou bohatí a při tom si pořizovali krásné věci. Dodnes z toho profitujeme a obdivujeme od pyramid až po secesní vily tu nadčasovou krásu. Dnes bohužel bohatí lidé využívají své bohatství jen k tomu, aby ukázali jak jsou bohatí. O Cayenne můžeme říct cokoliv jen ne to, že je krásný a bohužel nic na tom nemění ani nová generace. Ano, vnímání krásy je subjektivní, ale existují určitá všeobecná pravidla krásy. U lidí se všeobecně líbí obličeje, které jsou velmi symetrické. Automobily, které jsou vnímány jako krásné mají zpravidla křivky, které vedou od někud někam, správný poměr prosklených a neprosklených ploch, délky převisů, poměr velikosti světlometů, atd... Anebo na Cayenne nikdo nevidí ty obludné zadní světlomety, ten "tlustý zadek", anebo opravdu nevkusnou příď? Škoda, že Porsche nevyužilo svůj potenciál a jediná jeho designová řeč je nejrůznější modifikace prvků z 911. Je to jejich nejůspěšnější model, ale jak by bylo absurdní, kdyby všechny VW vypadaly tak nějak jako brouk, nebo všechny Citroeny jako kachna...