Porsche Cayenne: První ženevské dojmy

Porsche Cayenne: První ženevské dojmy

 
 

Design karoserie nového Cayenne úspěšně maskuje mezigenrační růst rozměrů. Novinka je ve všech rozměrech o pár centimetrů větší, ale díky útlým oblým tvarům nevypadá tolik mohutně jako první generace.

Nový tvar předních světel a nižší nárazník – obojí inspirováno Panamerou – dodávají autu sportovnější švih. Lehce kontroverzní je naopak tvar zadních světel a černé plastové lemy blatníků a prahů, které u vystaveného auta v bílé barvě ostře kontrastují s lakem.

Pracoviště řidiče je modifikací Panamery. V SUV se pochopitelně sedí výš, v tomto případě ale vyšší pozice prospěla ergonomii i celkovému dojmu z interiéru.

Porsche také odstranilo některé drobné prohřešky Panamery. Vzhledu například prospívají nové výdechy klimatizace v kovových rámečcích a střídmější použití dřevěného dekoru. Nízká palubní deska usnadňuje výhled vpřed a v jejím středu se nachází kompas.

Koho znervózňuje změť tlačítek na středovém panelu, ten může nejdůležitější funkce systému PCM zobrazovat (stejně jako v Panameře) i na displeji v přístrojovém štítu vedle otáčkoměru, a to včetně mapy navigace. Jednoúčelová tlačítka jsou však součástí filozofie Porsche a jsou přehledně uspořádána. Nejdůležitější funkce mají ovládání umístěné ve výšce loketní opěrky, resp. páky voliče převodovky. Jedinou výtku zaslouží chatrný mechanismus odklápění a posunu středové loketní opěrky.

Adaptivní sportovní sedadla (pro Cayenne Turbo standard) jsou pohodlná a poskytují dobré boční vedení. Ta přední nabízejí rozsáhlé možnosti nastavení všemi směry, včetně sportovně sníženého posazu i extrémně vysoké pozice za volantem.

Porsche Cayenne 2010 - Zážehové motory
ModelCayenneCayenne SCayenne Turbo
Motor3,6 V64,8 V84,8 V8
Převodovka6M8A8A
Zdvihový objem [cm3]359848064806
Válce/ventily6/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]220/6300294/6500368/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]400/3000500/3500700/2250-4500
Max. rychlost [km/h]230258278
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,55,94,7
Komb. spotřeba [l/100 km]11,210,511,5
Pohotovostní hmotnost [kg]199521402245
Cena vč. 20% DPH [Euro]55.68073.080116.280

Na zadní sedadla se i přes krátké zadní dveře nastupuje dobře, jsou však i na poměry kategorie SUV umístěná vysoko, což zbytečně omezuje prostor nad hlavou. Vzadu se tak pohodlně usadí hlavně osoby nižšího vzrůstu, přestože na šířku i délku je prostoru dostatek. Pro zadní pasažéry Porsche nachystalo drobnou záludnost v podobě středové loketní opěrky. Ta je tak dobře zamaskovaná (nemá poutko), že nejen na první pohled nic nenasvědčuje o její přítomnosti, ale také její sklopení vyžaduje více násilí, než by se slušelo.

Do zavazadlového prostoru se vstupuje přes elektricky odklápěné páté dveře. Jeho délka 95 cm atakuje hodnoty z kategorie kombi vyšší střední třídy, šířka 111 cm a výška 45 cm pak zajišťují dobrou využitelnost a štědrý objem 670 litrů. Pokud ovšem zákazník místo sady pro opravu pneumatik vyžaduje náhradní kolo, přijde o část tohoto objemu – rezerva je umístěna na boku přímo v zavazadlovém prostoru.

Cayenne má také elektricky výklopné tažené zařízení, s čímž poněkud kontrastuje pouze manuálně ovládaná roletka zavazadlového prostoru. Za příplatek ji lze mít s koženou povrchovou úpravou, na její elektrické odklápění ale musíme dle slov prodejců Porsche bohužel zapomenout.

Kromě manuální převodovky v šestiválcovém Cayenne bude Porsche dodávat výhradně osmistupňový Tiptronic. Volbu měničového automatu lidé z automobilky vysvětlují nevhodností dvouspojkového PDK pro jízdu v terénu a tahání těžkých přívěsů. I tak ale automat umožňuje manuální volbu převodů stejným způsobem jako v Panameře, tedy pomocí páky nebo obousměrných tlačítek na volantu.

Porsche Cayenne 2010 - Naftový motor + hybridní hnací ústrojí
ModelCayenne DieselCayenne S Hybrid
Motor3,0 V6 TDI3,0 V6 TFSI+ el.mot.
Převodovka8A8A
Zdvihový objem [cm3]29672995
Válce/ventily6/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]176/4000-4400279/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]550/2000-2250580/1000
Max. rychlost [km/h]218242
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,86,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,48,2
Pohotovostní hmotnost [kg]21752315
Cena vč. DPH [Euro]59.88079.080

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Frajírci v Porsche šikanovali cyklistu. Všechno zarazilo ozbrojené komando (video) Frajírci v Porsche šikanovali cyklistu. Všechno zarazilo ozbrojené komando (video)

Arogance posádky Porsche Cayenne je do nebe volající,…

Porsche Cayenne Platinum Edition: Špičková výbava pro diesel a hybrid Porsche Cayenne Platinum Edition: Špičková výbava pro diesel a hybrid

Porsche představuje limitovanou sérii úspěšného SUV…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…