Porsche Cayenne - raketa do terénu

Porsche Cayenne - raketa do terénu

 
 

Na podzim letošního roku se začne prodávat nejsilnější a nejrychlejší SUV na světě – Porsche Cayenne...

Na podzim letošního roku se začne prodávat nejsilnější a nejrychlejší SUV na světě – Porsche Cayenne.

Na společné platformě s Volkswagenem Touareg Porsche vyvinulo velký luxusní vůz kategorie SUV. Nový Cayenne překoná vše, co je v současné době v této kategorii v nabídce a nabídne dynamické vlastnosti supersportovního vozu ve spojení s možností použití v lehčím terénu.

Porsche Cayenne bude mít 2 verze: Cayenne S a Cayenne Turbo. Obě budou poháněny nově vyvinutým motorem 4.5 V8, který se později objeví i v příští generaci 911. Slabší verze S má atmosféricky plněný osmiválec s výkonem 250 kW (340k) a s pohotovostní hmotností 2245 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Tato základní verze dosáhne maximální rychlosti 242 km/h. Verze Turbo, i přes svou pohotovostní hmotnost 2355 kg, dosáhne díky spojení motoru Biturbo V8 (331 kW/450 k) s šestistupňovou automatickou převodovkou maximální rychlosti 266 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,6 sekundy. Těmito dynamickými parametry pak nastavují ve třídě SUV úplně nová měřítka a drtivě překonávají doposud nejrychlejší SUV na světě, kterým je BMW X5 4.6is disponující „pouhými“ 347k.

Špičkové jízdní vlastnosti budou zaručeny použitím vyspělé elektroniky – standardním vybavením bude ABS, ASR a PSM (Porsche Stability Management – elektronický stabilizační systém). V běžných podmínkách bude 62 % výkonu přenášeno na zadní kola. V případě ztráty trakce v terénu přijde ke slovu systém PTM (Porsche Traction Management), který bude individuálně přibržďovat jednotlivá kola. Překvapením je instalace redukční převodovky a uzávěry mezinápravového diferenciálu, na přání bude dokonce možné si objednat i závěr diferenciálu zadní nápravy, kovové kryty podvozku a hydraulicky odpojitelné zkrutné stabilizátory.

Cayenne je vybaven vzduchovým pérováním, v modelu Turbo též standardně s automatickým vyrovnáváním světlé výšky. Lahůdkou je potom systém elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Aktive Suspension Management) s možností volby mezi 3 režimy – běžným, sportovním a komfortním.

Světlá výška automobilu, jeden z důležitých faktorů pro jízdu v terénu, bude nastavitelná celkem v 6 stupních. V normálním nastavení bude Cayenne mít světlou výšku 217mm, který se bude snižovat automaticky po dosažení 125km/h na 190mm, při 210km/h na 179mm a pro pohodlné nastoupení až na 159mm. V terénu naopak bude možné vůz zvednout na 243mm (do 80km/h) a do 30km/h až na 273mm, což je vynikající hodnota na úrovni špičkového Range Roveru.

Interiér Cayenne korunuje skvostné dílo německých inženýrů. Podařilo se jej udělat tak, aby byl podobný těm, které najdeme v modelech Boxter/911, avšak zároveň je na první pohled patrná jeho vysoká kvalita a nákladné zpracování. Cayenne je tak dobře připraven na souboj s novým Range Roverem, jehož interiér je považován za vůbec nejlepší v současné automobilové produkci.

Dominantním prvkem interiéru vozu je multifunkční volant trojúhelníkového tvaru s hliníkovými ozdobami. Středovému panelu potom dominuje velký LCD panel společný pro navigační systém, audioaparaturu a další prvky. Pokyny navigačního systému se kromě středového panelu zobrazují též v kapličce před řidičem mezi otáčkoměrem a tachometrem, což je velmi praktické. Na středovém tunelu je volič automatické převodovky se systémem Tiptronic.

Vysokou úroveň výbavy a prestiž nového Porsche odrážejí i vysoké ceny – model S bude k dostání od zhruba 80.000 Euro, Turbo potom nepůjde pod 110.000 Euro. Porsche plánuje prodat 25 000 těchto vozů ročně. Podle posledních údajů jsou automobily vyprodány až do konce roku 2004 a to i přesto, že vůz ještě vůbec nebyl oficiálně představen na žádném autosalónu…

Technické údaje:
Délka/šířka/výška 4782 (Biturbo: 4786)/1928/1699 mm • rozvor 2855mm • rozchod vpředu/vzadu 1647/1662 mm • motor V8 s 4511 cm3 • Výkon: 250 kW (340 k) při 6000/min, 420 Nm při 2500/min • Biturbo: 331kW (450 k) při 6000/min, 620 Nm při 2250/min • stálý pohon všech kol • maximální hmotnost 3060/3080 kg • nosnost 815/725 kg • 0–100 km/h za 7,2/5,6 s • nejvyšší rychlost 242/266 km/h.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 




Plátno pro Porsche Cayenne první i druhé generace Plátno pro Porsche Cayenne první i druhé generace

Společnost Newport Convertible Engineering z…

Porsche Cayenne nemá absolutní přednost (video) Porsche Cayenne nemá absolutní přednost (video)

Pocit nadřazenosti majitele SUV nebo jen nepozornost…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Výjezd z tunelu Blanka na Prašném mostě: V dopravních špičkách ho zavřou dispečeři

Výjezd z tunelu Blanka na Prašném mostě: V…

Požadavek Prahy 6 na uzavření výjezdu z tunelu Blanka na Prašném mostě kvůli neutěšené dopravní situaci od…

Česko a Slovensko se zase spojí. Při přípravě výstav ke stému výročí Československa

Česko a Slovensko se zase spojí. Při přípravě výstav…

Českou republiku a Slovensko čeká za dva roky důležité výročí. 28. října 2018 to bude přesně sto let, co vznikl…

 

iSport.cz

Kouzlo týmu z osmi zemí Evropy? Žijeme jen přítomností, řekl trenér

Kouzlo týmu z osmi zemí Evropy? Žijeme jen…

Nikdo s nimi nepočítal. Na vítězství v prestižním Světovém poháru na ně byl nejvyšší kurz - 33:1! Teď si tým…

ZNÁMKOVÁNÍ Sparty: Kadlec z formy, nejistý Mazuch a utrápený Juliš

ZNÁMKOVÁNÍ Sparty: Kadlec z formy, nejistý Mazuch a…

Bída a ještě jednou bída. Fotbalisté Sparty prohráli nedělní derby se Slavií 0:2, průběh byl naprosto…

 

Reflex.cz

Expertka na péči o děti Eva Kiedroňová: Na dobrém začátku života miminka závisí všechno

Expertka na péči o děti Eva Kiedroňová: Na dobrém…

Česká miminka plavou, otužují se a cvičí podle jejího metodického systému, maminky zase hýčkají svá batolata…

15 nádherných panoramatických fotografií Prahy

15 nádherných panoramatických fotografií Prahy

Ruský fotografický server Air Pano patří mezi to nejlepší, co v této oblasti existuje. Nehraje si na žádné…