Porsche Cayenne - raketa do terénu

Porsche Cayenne - raketa do terénu

 
 
3.6. 2002 Libor Zezulka

Na podzim letošního roku se začne prodávat nejsilnější a nejrychlejší SUV na světě – Porsche Cayenne...

Na podzim letošního roku se začne prodávat nejsilnější a nejrychlejší SUV na světě – Porsche Cayenne.

Na společné platformě s Volkswagenem Touareg Porsche vyvinulo velký luxusní vůz kategorie SUV. Nový Cayenne překoná vše, co je v současné době v této kategorii v nabídce a nabídne dynamické vlastnosti supersportovního vozu ve spojení s možností použití v lehčím terénu.

Porsche Cayenne bude mít 2 verze: Cayenne S a Cayenne Turbo. Obě budou poháněny nově vyvinutým motorem 4.5 V8, který se později objeví i v příští generaci 911. Slabší verze S má atmosféricky plněný osmiválec s výkonem 250 kW (340k) a s pohotovostní hmotností 2245 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Tato základní verze dosáhne maximální rychlosti 242 km/h. Verze Turbo, i přes svou pohotovostní hmotnost 2355 kg, dosáhne díky spojení motoru Biturbo V8 (331 kW/450 k) s šestistupňovou automatickou převodovkou maximální rychlosti 266 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,6 sekundy. Těmito dynamickými parametry pak nastavují ve třídě SUV úplně nová měřítka a drtivě překonávají doposud nejrychlejší SUV na světě, kterým je BMW X5 4.6is disponující „pouhými“ 347k.

Špičkové jízdní vlastnosti budou zaručeny použitím vyspělé elektroniky – standardním vybavením bude ABS, ASR a PSM (Porsche Stability Management – elektronický stabilizační systém). V běžných podmínkách bude 62 % výkonu přenášeno na zadní kola. V případě ztráty trakce v terénu přijde ke slovu systém PTM (Porsche Traction Management), který bude individuálně přibržďovat jednotlivá kola. Překvapením je instalace redukční převodovky a uzávěry mezinápravového diferenciálu, na přání bude dokonce možné si objednat i závěr diferenciálu zadní nápravy, kovové kryty podvozku a hydraulicky odpojitelné zkrutné stabilizátory.

Cayenne je vybaven vzduchovým pérováním, v modelu Turbo též standardně s automatickým vyrovnáváním světlé výšky. Lahůdkou je potom systém elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Aktive Suspension Management) s možností volby mezi 3 režimy – běžným, sportovním a komfortním.

Světlá výška automobilu, jeden z důležitých faktorů pro jízdu v terénu, bude nastavitelná celkem v 6 stupních. V normálním nastavení bude Cayenne mít světlou výšku 217mm, který se bude snižovat automaticky po dosažení 125km/h na 190mm, při 210km/h na 179mm a pro pohodlné nastoupení až na 159mm. V terénu naopak bude možné vůz zvednout na 243mm (do 80km/h) a do 30km/h až na 273mm, což je vynikající hodnota na úrovni špičkového Range Roveru.

Interiér Cayenne korunuje skvostné dílo německých inženýrů. Podařilo se jej udělat tak, aby byl podobný těm, které najdeme v modelech Boxter/911, avšak zároveň je na první pohled patrná jeho vysoká kvalita a nákladné zpracování. Cayenne je tak dobře připraven na souboj s novým Range Roverem, jehož interiér je považován za vůbec nejlepší v současné automobilové produkci.

Dominantním prvkem interiéru vozu je multifunkční volant trojúhelníkového tvaru s hliníkovými ozdobami. Středovému panelu potom dominuje velký LCD panel společný pro navigační systém, audioaparaturu a další prvky. Pokyny navigačního systému se kromě středového panelu zobrazují též v kapličce před řidičem mezi otáčkoměrem a tachometrem, což je velmi praktické. Na středovém tunelu je volič automatické převodovky se systémem Tiptronic.

Vysokou úroveň výbavy a prestiž nového Porsche odrážejí i vysoké ceny – model S bude k dostání od zhruba 80.000 Euro, Turbo potom nepůjde pod 110.000 Euro. Porsche plánuje prodat 25 000 těchto vozů ročně. Podle posledních údajů jsou automobily vyprodány až do konce roku 2004 a to i přesto, že vůz ještě vůbec nebyl oficiálně představen na žádném autosalónu…

Technické údaje:
Délka/šířka/výška 4782 (Biturbo: 4786)/1928/1699 mm • rozvor 2855mm • rozchod vpředu/vzadu 1647/1662 mm • motor V8 s 4511 cm3 • Výkon: 250 kW (340 k) při 6000/min, 420 Nm při 2500/min • Biturbo: 331kW (450 k) při 6000/min, 620 Nm při 2250/min • stálý pohon všech kol • maximální hmotnost 3060/3080 kg • nosnost 815/725 kg • 0–100 km/h za 7,2/5,6 s • nejvyšší rychlost 242/266 km/h.

Spolupracujeme s TipCars.com
Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 



Plátno pro Porsche Cayenne první i druhé generace Plátno pro Porsche Cayenne první i druhé generace

Společnost Newport Convertible Engineering z…

Porsche Cayenne nemá absolutní přednost (video) Porsche Cayenne nemá absolutní přednost (video)

Pocit nadřazenosti majitele SUV nebo jen nepozornost…

 



 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje olomoucký kouč Jílek

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje…

Těšil se na konfrontaci, která odhalí opravdovou sílu jeho mančaftu i vzhledem ke třetímu předkolu Evropské…

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu, trefil se i Coufal

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu,…

Fotbalisté Slavie vstoupili do nového ročníku první ligy výhrou 3:0 na hřišti Olomouce. Souboj druhého se…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…