Porsche Cayenne - raketa do terénu

Porsche Cayenne - raketa do terénu

 
 

Na podzim letošního roku se začne prodávat nejsilnější a nejrychlejší SUV na světě – Porsche Cayenne...

Na podzim letošního roku se začne prodávat nejsilnější a nejrychlejší SUV na světě – Porsche Cayenne.

Na společné platformě s Volkswagenem Touareg Porsche vyvinulo velký luxusní vůz kategorie SUV. Nový Cayenne překoná vše, co je v současné době v této kategorii v nabídce a nabídne dynamické vlastnosti supersportovního vozu ve spojení s možností použití v lehčím terénu.

Porsche Cayenne bude mít 2 verze: Cayenne S a Cayenne Turbo. Obě budou poháněny nově vyvinutým motorem 4.5 V8, který se později objeví i v příští generaci 911. Slabší verze S má atmosféricky plněný osmiválec s výkonem 250 kW (340k) a s pohotovostní hmotností 2245 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Tato základní verze dosáhne maximální rychlosti 242 km/h. Verze Turbo, i přes svou pohotovostní hmotnost 2355 kg, dosáhne díky spojení motoru Biturbo V8 (331 kW/450 k) s šestistupňovou automatickou převodovkou maximální rychlosti 266 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,6 sekundy. Těmito dynamickými parametry pak nastavují ve třídě SUV úplně nová měřítka a drtivě překonávají doposud nejrychlejší SUV na světě, kterým je BMW X5 4.6is disponující „pouhými“ 347k.

Špičkové jízdní vlastnosti budou zaručeny použitím vyspělé elektroniky – standardním vybavením bude ABS, ASR a PSM (Porsche Stability Management – elektronický stabilizační systém). V běžných podmínkách bude 62 % výkonu přenášeno na zadní kola. V případě ztráty trakce v terénu přijde ke slovu systém PTM (Porsche Traction Management), který bude individuálně přibržďovat jednotlivá kola. Překvapením je instalace redukční převodovky a uzávěry mezinápravového diferenciálu, na přání bude dokonce možné si objednat i závěr diferenciálu zadní nápravy, kovové kryty podvozku a hydraulicky odpojitelné zkrutné stabilizátory.

Cayenne je vybaven vzduchovým pérováním, v modelu Turbo též standardně s automatickým vyrovnáváním světlé výšky. Lahůdkou je potom systém elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Aktive Suspension Management) s možností volby mezi 3 režimy – běžným, sportovním a komfortním.

Světlá výška automobilu, jeden z důležitých faktorů pro jízdu v terénu, bude nastavitelná celkem v 6 stupních. V normálním nastavení bude Cayenne mít světlou výšku 217mm, který se bude snižovat automaticky po dosažení 125km/h na 190mm, při 210km/h na 179mm a pro pohodlné nastoupení až na 159mm. V terénu naopak bude možné vůz zvednout na 243mm (do 80km/h) a do 30km/h až na 273mm, což je vynikající hodnota na úrovni špičkového Range Roveru.

Interiér Cayenne korunuje skvostné dílo německých inženýrů. Podařilo se jej udělat tak, aby byl podobný těm, které najdeme v modelech Boxter/911, avšak zároveň je na první pohled patrná jeho vysoká kvalita a nákladné zpracování. Cayenne je tak dobře připraven na souboj s novým Range Roverem, jehož interiér je považován za vůbec nejlepší v současné automobilové produkci.

Dominantním prvkem interiéru vozu je multifunkční volant trojúhelníkového tvaru s hliníkovými ozdobami. Středovému panelu potom dominuje velký LCD panel společný pro navigační systém, audioaparaturu a další prvky. Pokyny navigačního systému se kromě středového panelu zobrazují též v kapličce před řidičem mezi otáčkoměrem a tachometrem, což je velmi praktické. Na středovém tunelu je volič automatické převodovky se systémem Tiptronic.

Vysokou úroveň výbavy a prestiž nového Porsche odrážejí i vysoké ceny – model S bude k dostání od zhruba 80.000 Euro, Turbo potom nepůjde pod 110.000 Euro. Porsche plánuje prodat 25 000 těchto vozů ročně. Podle posledních údajů jsou automobily vyprodány až do konce roku 2004 a to i přesto, že vůz ještě vůbec nebyl oficiálně představen na žádném autosalónu…

Technické údaje:
Délka/šířka/výška 4782 (Biturbo: 4786)/1928/1699 mm • rozvor 2855mm • rozchod vpředu/vzadu 1647/1662 mm • motor V8 s 4511 cm3 • Výkon: 250 kW (340 k) při 6000/min, 420 Nm při 2500/min • Biturbo: 331kW (450 k) při 6000/min, 620 Nm při 2250/min • stálý pohon všech kol • maximální hmotnost 3060/3080 kg • nosnost 815/725 kg • 0–100 km/h za 7,2/5,6 s • nejvyšší rychlost 242/266 km/h.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 




Plátno pro Porsche Cayenne první i druhé generace Plátno pro Porsche Cayenne první i druhé generace

Společnost Newport Convertible Engineering z…

Porsche Cayenne nemá absolutní přednost (video) Porsche Cayenne nemá absolutní přednost (video)

Pocit nadřazenosti majitele SUV nebo jen nepozornost…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…