reklama


Porsche Cayenne - raketa do terénu

Porsche Cayenne - raketa do terénu

 
 

Na podzim letošního roku se začne prodávat nejsilnější a nejrychlejší SUV na světě – Porsche Cayenne...

Na podzim letošního roku se začne prodávat nejsilnější a nejrychlejší SUV na světě – Porsche Cayenne.

Na společné platformě s Volkswagenem Touareg Porsche vyvinulo velký luxusní vůz kategorie SUV. Nový Cayenne překoná vše, co je v současné době v této kategorii v nabídce a nabídne dynamické vlastnosti supersportovního vozu ve spojení s možností použití v lehčím terénu.

Porsche Cayenne bude mít 2 verze: Cayenne S a Cayenne Turbo. Obě budou poháněny nově vyvinutým motorem 4.5 V8, který se později objeví i v příští generaci 911. Slabší verze S má atmosféricky plněný osmiválec s výkonem 250 kW (340k) a s pohotovostní hmotností 2245 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Tato základní verze dosáhne maximální rychlosti 242 km/h. Verze Turbo, i přes svou pohotovostní hmotnost 2355 kg, dosáhne díky spojení motoru Biturbo V8 (331 kW/450 k) s šestistupňovou automatickou převodovkou maximální rychlosti 266 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,6 sekundy. Těmito dynamickými parametry pak nastavují ve třídě SUV úplně nová měřítka a drtivě překonávají doposud nejrychlejší SUV na světě, kterým je BMW X5 4.6is disponující „pouhými“ 347k.

Špičkové jízdní vlastnosti budou zaručeny použitím vyspělé elektroniky – standardním vybavením bude ABS, ASR a PSM (Porsche Stability Management – elektronický stabilizační systém). V běžných podmínkách bude 62 % výkonu přenášeno na zadní kola. V případě ztráty trakce v terénu přijde ke slovu systém PTM (Porsche Traction Management), který bude individuálně přibržďovat jednotlivá kola. Překvapením je instalace redukční převodovky a uzávěry mezinápravového diferenciálu, na přání bude dokonce možné si objednat i závěr diferenciálu zadní nápravy, kovové kryty podvozku a hydraulicky odpojitelné zkrutné stabilizátory.

Cayenne je vybaven vzduchovým pérováním, v modelu Turbo též standardně s automatickým vyrovnáváním světlé výšky. Lahůdkou je potom systém elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Aktive Suspension Management) s možností volby mezi 3 režimy – běžným, sportovním a komfortním.

Světlá výška automobilu, jeden z důležitých faktorů pro jízdu v terénu, bude nastavitelná celkem v 6 stupních. V normálním nastavení bude Cayenne mít světlou výšku 217mm, který se bude snižovat automaticky po dosažení 125km/h na 190mm, při 210km/h na 179mm a pro pohodlné nastoupení až na 159mm. V terénu naopak bude možné vůz zvednout na 243mm (do 80km/h) a do 30km/h až na 273mm, což je vynikající hodnota na úrovni špičkového Range Roveru.

Interiér Cayenne korunuje skvostné dílo německých inženýrů. Podařilo se jej udělat tak, aby byl podobný těm, které najdeme v modelech Boxter/911, avšak zároveň je na první pohled patrná jeho vysoká kvalita a nákladné zpracování. Cayenne je tak dobře připraven na souboj s novým Range Roverem, jehož interiér je považován za vůbec nejlepší v současné automobilové produkci.

Dominantním prvkem interiéru vozu je multifunkční volant trojúhelníkového tvaru s hliníkovými ozdobami. Středovému panelu potom dominuje velký LCD panel společný pro navigační systém, audioaparaturu a další prvky. Pokyny navigačního systému se kromě středového panelu zobrazují též v kapličce před řidičem mezi otáčkoměrem a tachometrem, což je velmi praktické. Na středovém tunelu je volič automatické převodovky se systémem Tiptronic.

Vysokou úroveň výbavy a prestiž nového Porsche odrážejí i vysoké ceny – model S bude k dostání od zhruba 80.000 Euro, Turbo potom nepůjde pod 110.000 Euro. Porsche plánuje prodat 25 000 těchto vozů ročně. Podle posledních údajů jsou automobily vyprodány až do konce roku 2004 a to i přesto, že vůz ještě vůbec nebyl oficiálně představen na žádném autosalónu…

Technické údaje:
Délka/šířka/výška 4782 (Biturbo: 4786)/1928/1699 mm • rozvor 2855mm • rozchod vpředu/vzadu 1647/1662 mm • motor V8 s 4511 cm3 • Výkon: 250 kW (340 k) při 6000/min, 420 Nm při 2500/min • Biturbo: 331kW (450 k) při 6000/min, 620 Nm při 2250/min • stálý pohon všech kol • maximální hmotnost 3060/3080 kg • nosnost 815/725 kg • 0–100 km/h za 7,2/5,6 s • nejvyšší rychlost 242/266 km/h.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře

Britský developer Lordship v otevřeném dopise vyzval…

Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku

Pražský dopravní podnik (DPP) zamýšlí vybudovat na…

ČNB má dostat pravomoc zakázat stoprocentní hypotéky ČNB má dostat pravomoc zakázat stoprocentní hypotéky

Česká národní banka by měla získat zákonnou pravomoc…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Plátno pro Porsche Cayenne první i druhé generace Plátno pro Porsche Cayenne první i druhé generace

Společnost Newport Convertible Engineering z…

Porsche Cayenne nemá absolutní přednost (video) Porsche Cayenne nemá absolutní přednost (video)

Pocit nadřazenosti majitele SUV nebo jen nepozornost…

 



 
Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Dnes 12:50

Škoda Octavia RS je častým terčem zájmu tuningových úpravců. Něco takového bychom mohli zanedlouho potkávat i na našich silnicích…




Blesk.cz

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

Střelba v ráji: Útočník povraždil na hudebním festivalu v Mexiku nejméně 5 lidí

Střelba v ráji: Útočník povraždil na hudebním…

Nejméně pět mrtvých si vyžádala střelba na hudebním festivalu v Mexiku. Zatím neznámý útočník zahájil nad ránem…

 

iSport.cz

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o peníze, hájí se Španěl

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o…

Po krátkém vystoupení na Australian Open se španělský tenista Nicolás Almagro hájil, že si nepřijel na…

Plzeň odjela do Španělska bez Chriena. Jevil se moc dobře, mrzí Pivarníka

Plzeň odjela do Španělska bez Chriena. Jevil se moc…

Fotbalisté Plzně dnes odletěli na soustředění do Španělska bez zraněného záložníka Martina Chriena. Navrátilec z…

 

Reflex.cz

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí!

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

 
 
reklama