Porsche Cayenne - raketa do terénu

Porsche Cayenne - raketa do terénu

 
 

Na podzim letošního roku se začne prodávat nejsilnější a nejrychlejší SUV na světě – Porsche Cayenne...

Na podzim letošního roku se začne prodávat nejsilnější a nejrychlejší SUV na světě – Porsche Cayenne.

Na společné platformě s Volkswagenem Touareg Porsche vyvinulo velký luxusní vůz kategorie SUV. Nový Cayenne překoná vše, co je v současné době v této kategorii v nabídce a nabídne dynamické vlastnosti supersportovního vozu ve spojení s možností použití v lehčím terénu.

Porsche Cayenne bude mít 2 verze: Cayenne S a Cayenne Turbo. Obě budou poháněny nově vyvinutým motorem 4.5 V8, který se později objeví i v příští generaci 911. Slabší verze S má atmosféricky plněný osmiválec s výkonem 250 kW (340k) a s pohotovostní hmotností 2245 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Tato základní verze dosáhne maximální rychlosti 242 km/h. Verze Turbo, i přes svou pohotovostní hmotnost 2355 kg, dosáhne díky spojení motoru Biturbo V8 (331 kW/450 k) s šestistupňovou automatickou převodovkou maximální rychlosti 266 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,6 sekundy. Těmito dynamickými parametry pak nastavují ve třídě SUV úplně nová měřítka a drtivě překonávají doposud nejrychlejší SUV na světě, kterým je BMW X5 4.6is disponující „pouhými“ 347k.

Špičkové jízdní vlastnosti budou zaručeny použitím vyspělé elektroniky – standardním vybavením bude ABS, ASR a PSM (Porsche Stability Management – elektronický stabilizační systém). V běžných podmínkách bude 62 % výkonu přenášeno na zadní kola. V případě ztráty trakce v terénu přijde ke slovu systém PTM (Porsche Traction Management), který bude individuálně přibržďovat jednotlivá kola. Překvapením je instalace redukční převodovky a uzávěry mezinápravového diferenciálu, na přání bude dokonce možné si objednat i závěr diferenciálu zadní nápravy, kovové kryty podvozku a hydraulicky odpojitelné zkrutné stabilizátory.

Cayenne je vybaven vzduchovým pérováním, v modelu Turbo též standardně s automatickým vyrovnáváním světlé výšky. Lahůdkou je potom systém elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Aktive Suspension Management) s možností volby mezi 3 režimy – běžným, sportovním a komfortním.

Světlá výška automobilu, jeden z důležitých faktorů pro jízdu v terénu, bude nastavitelná celkem v 6 stupních. V normálním nastavení bude Cayenne mít světlou výšku 217mm, který se bude snižovat automaticky po dosažení 125km/h na 190mm, při 210km/h na 179mm a pro pohodlné nastoupení až na 159mm. V terénu naopak bude možné vůz zvednout na 243mm (do 80km/h) a do 30km/h až na 273mm, což je vynikající hodnota na úrovni špičkového Range Roveru.

Interiér Cayenne korunuje skvostné dílo německých inženýrů. Podařilo se jej udělat tak, aby byl podobný těm, které najdeme v modelech Boxter/911, avšak zároveň je na první pohled patrná jeho vysoká kvalita a nákladné zpracování. Cayenne je tak dobře připraven na souboj s novým Range Roverem, jehož interiér je považován za vůbec nejlepší v současné automobilové produkci.

Dominantním prvkem interiéru vozu je multifunkční volant trojúhelníkového tvaru s hliníkovými ozdobami. Středovému panelu potom dominuje velký LCD panel společný pro navigační systém, audioaparaturu a další prvky. Pokyny navigačního systému se kromě středového panelu zobrazují též v kapličce před řidičem mezi otáčkoměrem a tachometrem, což je velmi praktické. Na středovém tunelu je volič automatické převodovky se systémem Tiptronic.

Vysokou úroveň výbavy a prestiž nového Porsche odrážejí i vysoké ceny – model S bude k dostání od zhruba 80.000 Euro, Turbo potom nepůjde pod 110.000 Euro. Porsche plánuje prodat 25 000 těchto vozů ročně. Podle posledních údajů jsou automobily vyprodány až do konce roku 2004 a to i přesto, že vůz ještě vůbec nebyl oficiálně představen na žádném autosalónu…

Technické údaje:
Délka/šířka/výška 4782 (Biturbo: 4786)/1928/1699 mm • rozvor 2855mm • rozchod vpředu/vzadu 1647/1662 mm • motor V8 s 4511 cm3 • Výkon: 250 kW (340 k) při 6000/min, 420 Nm při 2500/min • Biturbo: 331kW (450 k) při 6000/min, 620 Nm při 2250/min • stálý pohon všech kol • maximální hmotnost 3060/3080 kg • nosnost 815/725 kg • 0–100 km/h za 7,2/5,6 s • nejvyšší rychlost 242/266 km/h.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají

Dalším mnohahodinovým jednáním v Berlíně pokračují…

Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho

 Zimbabwská vládní strana chce odvolat prezidenta Roberta…

Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol

Na první pohled vypadá bílý prototyp jako obyčejná…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Plátno pro Porsche Cayenne první i druhé generace Plátno pro Porsche Cayenne první i druhé generace

Společnost Newport Convertible Engineering z…

Porsche Cayenne nemá absolutní přednost (video) Porsche Cayenne nemá absolutní přednost (video)

Pocit nadřazenosti majitele SUV nebo jen nepozornost…

 



 
Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Včera

Mladoboleslavská automobilka plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech.




Blesk.cz

Šok lékařů vojáka, který prchl z KLDR: V břiše našli larvy neznámého druhu!

Šok lékařů vojáka, který prchl z KLDR: V břiše našli…

Čin vojáka, který se v autě rozhodl prchnout z KLDR, zaujal celý svět. Jeho do té doby soudruzi ve zbrani po něm…

Niantic brzy představí hru v rozšířené realitě na motivy Harryho Pottera

Niantic brzy představí hru v rozšířené realitě na…

Včera to byly ničím nepodložené spekulace, které nevypadaly moc realisticky, a dnes už je tu přímé potvrzení ze…

 

iSport.cz

Svobodu naštvala ztracená nula. Jsou za ni pěkné peníze, smál se

Svobodu naštvala ztracená nula. Jsou za ni pěkné…

Zase on a opět 2:1. Souboj dvou gólmanů-kamarádů, kteří na jaře přivedli Jihlavu do extraligy, má na podzim jen…

VIDEO: Jarůšek v premiéře za Spartu rozhodl, Parubice vyřídily Liberec 5:1

VIDEO: Jarůšek v premiéře za Spartu rozhodl,…

Kompletní 22. kolo Tipsport extraligy se hrálo ve sváteční pátek. První duel po výměně z Hradce za Spartu…

 

Reflex.cz

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

Chlap natolik dojatý, jako jsem dnes já, by asi neměl psát sloupek. Ale nezbývá nic jiného, povinnost je…

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si trest smrti, napsal státní deník KLDR

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si…

Severokorejská státní média opakovaně a velmi tvrdě v posledních dnech kritizovala amerického prezidenta Donalda…