Porsche sice možná chystá pro svou nejmenší řadu čtyřválce, ale zatím nám v předpremiéře servíruje v kabátku kupé Cayman tu nejostřejší krmi. Přichází GT4.
Pevné křídlo sice trochu kazí design, ale jinak klasické řidičské brko. Správný motor, uložený na správném místě, tohle už dá pokouřit i nejedné ostřejší 911.
mého srdce šampion. :-):yes:
Poslední měsíce se na nás valí stále více a více termínů oznamujících konec atmosfér napříč třídami a značkami a dokonce konec spalovacích motorů vůbec. Co jsem se projel aktuálním caymanem S v manuálu mám jasno, buď GTS nebo tento GT4 krasavec, až se bude chýlit ke konci jejich výrobní cyklus, jednoho pořídím, zavřu do garáže a budu užívat pouze po kapkách... Čeká nás těžká doba, hluchá a jednorychlostní. :-!
Nebude, troufám si říct, mezi carrerou S a caymanem S je hodně velký rozdíl ve způsobu jakým jezdí, tohle GT4 bude ještě o kus opačným směrem od carrery S, tj. jiní zákazníci. ;-)
zkušenější řidič s Caymanem GT4 bez problému porazí méně zkušeného i s nejostřejší 911kou, ale souhlasím je to úpně jiný styl, s 911 kou je to mnohem těžší na limitu a je mnohem zrádnější jak Cayman s motorem uprostřed
Mně se tak rozzářily oči, když jsem na YouTube uviděl video tour od evo ke Caymanu GT4... [odkaz]
Přední náprava komplet z GT3, motor z CS, tři pedály a krásný exteriér. :-! Tohle auto chci za každou cenu jednou vlastnit.
Ano, takto tedy ano. Je to dalsi z aut ktere nejspis nikdy nebudu vlastnit, ale je na samem vrcholu toho seznamu. Diky ze alespon v teto generaci si vrchol caymanu ponechava 6 valcu. :yes:
Na klobouk to není, ale bez problému, prostorově je cayman pro mně hodně podobný ftypu kupé, snesl bych v obou ještě kousek sedačku vzad a volant blíž, ale obecně je to ok. ;-)
Jestli se po přísunu novinek z uplynulých dní, měsíců a roků pořád najde člověk, který začně tvrdit, že žijeme v době, která je úplně na nic, protože je zregulovaná, odtažitá, umělá, zabíjející automobilový průmysl a že dnešní auta stojí za vyližrektum (protože ta pravá a pořádná se dělala naposledy v 90. letech), tak ho vemte trubkou po hlavě... je na čase, aby se probral...
Z mého pohledu pokud něco chybí, tak jsou to levnější kupátka. Jako GT-86, jen třeba s turbem. Ta třída, kde se prodávalo třeba 200SX S13. Za 2M+ už si samozřejmě vybereš, ale pod mega toho zase tolik není.
PS: vím že ta 200SX taky byla ve své době relativně dražší auto.
Emele, chyba v jednoducho v nás. A to, že málo zarábame, aby sme si mohli tú GT4 dovoliť. ;-)
Ale ako píše Dinar, one day... a nemusí to byť práve GT4, stačí S alebo aj základ, predvádzačka... No nič, idem radšej zarábať. :-)
Zase máme na výběr ze spousty kvalitních hot hatchů, kterých bylo v 90. letech zoufale málo... Mimochodem, pokud mě paměť neklame, tak 200SX stálo jako nové 1,2 mega nebo tak nějak - takže úplně láce to nebyla jak píšeš...
Já vím, současně auta byla tehdy obecně dražší. Mně prostě mrzí, že pokud koukám po kupátku pro sebe, tak fakt končím u Porsche... a já bych Porsche nutně mít nemusel, klidně bych se spokojil s Mazdou nebo Toyotou nebo třeba Fordem, ale ten výběr je celkem omezený.
V roce 93 jsem dal za Astru GSi 16V 630tis. Kč, v dnešních cenách by to znamenalo hrubě přes milion. Docela paleta za 150 koní. >:D Jo, auta jsou dnes levnější. ;-)
V daily caru jedině automat, ale pokud si budu kupovat auto, které chci uchovat jako relikvii řidičské esence s dávkováním po kapkách, pak musí mít manuál, popravdě já jsem z caymana S nechtěl vylézt, žádné auto mi nikdy tak nesedlo, a spec řazení je v tom autě prostě čirá radost. ;-)
Ale třeba do GTI bych si vzal dsg, tam mi nedává manuál žádný bonus.
V roce 95 jsem dal za (úplně nový) G3 TDI GT Special (původně to měl být G3 GTI) 750 tis. a pokud bych si ho sám nedovezl z Déčka, tak tady za srovnatelně vybavený chtěli milion (- symbolická sleva), přitom nejvyšší výbava "GT" special se u nás vůbec nenabízela...
I bez dobového přepočtu u nás dneska nestojí celý milion ani 300koňový GR včetně 4M a dsg.
Ještě u G5 GTI se mi vyplatilo jet pro něj do vlčí věže, dneska jezdí (i někteří) Němci naopak k nám.
>:D Tak to je síla, mega za trojkového golfa, dnes by to erko muselo stát dva, aby to bylo z hlediska úrovně kupní síly srovnatelné. Mně se na tu astru podařilo dostat slevu 40tis. paradoxně za to, že jsem byl první, kdo si 16V gsi v ČR objednal. Cali V6 o rok později byla za skoro devět set, ale to byl aspoň šestihrnek. Hrozná doba. >:D;-)
Shodou okolností i ten G5GTI/dsg tam taky vyšel (v r. 2007) na 3/4 mega a tady chtěli za stejně vybavený kousek 950 tis., takže skoro stejná situace jako v r. 95, jen za "stejné" prachy lepší auto. Dnes už je to naštěstí jinak...
Lehce ojety Lotus Elise Mk II./III., Exige Mk II.(SC)? A mas v tom jak jizdni vykony Caymanu S, tak cenu okolo milionu, Toyotu (motor), i tu sundavaci strechu, jako u Miaty :-) A jako bonus navic podstatne nizsi naklady na provoz nez u Porsche.
A kde to seženeš s levostraným řízením a kde to budeš servisovat? A nevěřím, že Lotus má kvalitu a bezpečnostní systémy na úrovni Caymanu. Ale jinak jo... jdou proti sobě. Ale akorát tak v Británii.
Taky nejsem v Britanii a mam ho. S volantem vlevo, najdes jich spoustu- staci jenom otevrit jakykoli velky inzertni server s automobily. Servis mam sice 5 km od domu, ale v CR mate v soucasne dobe autorizovany servis Lotusu v Praze. Jinak kdyz mas motor z Toyoty, tak hadej, kam bys mohl jezdit ;-) a na spoustu veci autorizak nepotrebujes vubec.
Pokud hledas kvalitu a bezpecnost a komfort Caymanu a nechces Cayman, od Lotusu si muzes za cenu Caymana koupit Evoru (Evoru S). Ale jiste, ze to nebude premie jako Porsche. Zato je Lotus daleko syrovejsi a zabavnejsi, Porsche je s trochou nadsazky (co do zabavy za volantem) neco jako rada RS od Audi. Znam cloveka, co ma Caymana S jako daily car a Exige (nebo Elise, ted nevim) na vikendy pro zabavu a na okruhy.
Lotus a Porsche proti sobe vubec nejdou, nejsou to primi konkurenti- kazdy nabizi neco jineho. Ja reaguju jenom na jeden konkretni prispevek nad sebou.
No a to je právě to, nebudu jezdit 350 km do servisu, případně pro auto. A s každou garančkou tam. V Toyotě samo nebudou mít pro tyto věci autorizaci a člověku pak padne záruka.
Jaký je lotus nemohu proto porovnat a ani v tabulce časů na Severní smyčce jsem ho neviděl, zda je o tolik lepší.
Nejdou, protože Lotus nemá zázemí a potácel se nad krachem. Ale přeju mu jen to nejlepší, čím více konkurence, tím lépe.
Porad bohuzel nechapes, ze proti sobe nestavim Porsche vs. Lotus, ale reaguju na neco a na nekoho uplne jineho. Na prispevek toho, co si preje ojete auto, levnejsi a pro zabavu, ne obyvak na kolech, nebo maly supersport. Davam jenom jiny tip, alternativu.
Jestli mas u domu servis Porsche a potrebujes tam pravidelne a casto jezdit i s lehce ojetym autem, pak chapu, musis si koupit Porsche, kdyz je to pro tebe rozhodujici. Ale mizerna sit autorizovanych prodejcu a servisu Lotusu je samozrejme obrovske minus pro ev. zajemce o tyto vozy. To je ale udel kazdeho "exota".
Casy na smycce jsou u auta vylozene pro zabavu rozhodujici pro koho? >:D
Az se v nejakem Lotusu projedes, pak ti bude uplne sumak, jestli nekdy balancoval nad krachem nebo ne. Syrovejsi auto, po ridicske strance, dneska nesezenes. Leda tak "motorku na kolech" ve stylu Ariel Atom, Caterham nebo Donkervoort.
Zajímavých ojetin jsou spousty... tam by asi Lotus nebyl moje první volba, k Lotusu žádný velký vztah nemám... ale musí to být zábavné autíčko, to zas jo :-)
U každé předchozí generace Caymanu se říkávalo, že by zvládl i více, ale je uměle držen pod 911 , aby mu nekonkuroval. Nyní to vypadá, že Porsche odbrzdilo a dává zákazníkovi na výběr, zda chce "klasiku" nebo vůz s motorem před zadní nápravou.
A kolik těch předešlých generací bylo ;-) ? To já jenom tak ze sportu..
Naprostý souhlas, cayman byl vždy "podmotorován". Jsem toho názoru, že si u předchozí generace porsche pouze ověřilo, zda bude resp. nebude cayman lovit ve vlastních vodách a když se ukázalo, že zákazník cayman a 911 není tentýž, tak caymanu trochu popustilo uzdu.
GT4 je bezpochyby fantastické auto, ale bude na mě vždy působit jako cayman tj. jako hračka (lhostejno zda 981 nebo 987) - pro rejpaly, jasně, nejel jsem v GT4 (pouze S s PDK, v porovnání s PDK považuji manuál za anachronismus..). 911 je i díky své koncepci (v porovnání se vším ostatním) kategorie sama pro sebe (kdo zažil potvrdí, že výjezd ze zatáčky v 911 je jedinečný pocit). Zdaleka nechci napsat, že cayman je humus a 911 je pecka, ale 911 je strojovna, kdežto cayman stroječek :-)
Jenomže tam, kde končí dobře vybavený Cayman GT4, začíná základní Carrera. A pak z hlediska zábavy si myslím vyhrává Cayman.
Jen nevím jak u něj s tím podvozkem sníženým ještě o 3 cm...aby se sním dalo přejet přes retardér. A tež nechápu (po prostudování ceníku a konfigurátoru), proč do něj nejde objednat parkovací kamera (křídlo bude vadit) nebo alespoň parkovací čidla... to asi aby to byl adrenalin i na parkovišti :-) .
Je třeba si uvědomit, že tenhle Cayman GT4 zajede Nordschleife za 7:40 , což je stejný čas, za který to zajel v roce 2009 s 911 GT3 Walter Rohrl . Současná 911 GT3 to zajede za 7:32 , což také není až zas tak velký rozdíl :-) .