Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche chce ve Volkswagenu získat majoritu

Dan Vořechovský
Diskuze (33)
Předpokládané se stalo realitou. Automobilka Porsche oficiálně oznámila, že hodlá v koncernu Volkswagen získat majoritní podíl.

Německá automobilka Porsche oznámila, že od dozorčí rady získala posvěcení k získání majoritního podílu v koncernu Volkswagen. Spojení obou společností není podle německého výrobce sportovních vozů v plánu. Porsche v tuto chvíli ve Volkswagenu vlastní 31% podíl a je jeho největším akcionářem. Podle analytiků je navýšení podílu zejména ochrana Volkswagenu před nepřátelským převzetím.

Porsche nyní bude pracovat na získání souhlasu regulačních orgánů Evropské unie, které musí získání majoritního podílu odsouhlasit. To by mělo trvat několik měsíců. Jakmile Porsche získá veškerá povolení, podíl ve Volkswagenu navýší.

Šéf Porsche Wendelin Wiedeking k tomu uvedl, že cílem Porsche je vytvoření nejsilnější a nejpokrokovější automobilové aliance na světě, která se bude schopna vyrovnat s rostoucí mezinárodní konkurencí.

Dan Vořechovský
Diskuze (33)
4. 3. 2008 23:12
Re: Supr
JE to analógia veľkého domáceho výrobcu.

Svojou vetou: "V ČR by to dostal okamžite Boeing." som absolútne ani len nenaznačoval prepojenie vlády ČR s Boeingom, čo vyvodili yaroukh a DS. Lepšie asi malo byť: "Ak by to rozhodovali ľudia, čo vyberali nákladiaky pre Armádu ČR, tak by to dostal okamžite Boeing."

Myslel som, že túto debatu sme už uzavreli. Ja som písal, že tu v ČR by Northrop Grumman šancu ani nedostal, pretože sám by na to asi nestačil. Rovnako ako šancu spojiť sa so zahraničným dodávateľom nedostal Tedom, pretože sa automaticky predpokladalo, že jedine Tatra je schopná splniť požiadavky armády (inak pikantné je, že Tatra armáde nedodáva vlastné riešenie...). Príklad z USA ukazuje, že to nie je automaticky pravda.

Ty si napísal, že proti tomu by si nič nemal, len že za súčasného stavu v ČR si rád, že sa nenakúpili nejaké ojazdené črepy zo zahraničia, z čoho by žiaden český výrobca nič nevyťažil. Bodka.

Ešte si spomenul lobbistov. No v USA možno vďaka lobbistom porazí v súťaži jedna ponuka ďalšiu, avšak v ČR sa vďaka lobbistom o súťaži ani len neuvažuje.

A rozdiel? No pokiaľ je vypísaná súťaž, tak pokiaľ má neúspešný súťažiaci pocit, že sa mu ukrivdilo, môže sa dožadovať nápravy, hoc aj súdnou cestou. V prípade priameho výberu sa nemá kto sťažovať - kontrola je nulová. Ako za komančov.
Avatar - T613
4. 3. 2008 18:58
Re: Supr
Ale to není analogie! Aby se Airbus mohl vůbec účastnit musel se spojit s Northrop Grumann, pod jejímž jménem bude vyráběn. Stejně tak to musel udělat i švýcarský Pilatus se svým PC-9, který nyní vyrábí americký Raytheon. Aby se někdo mohl účastnit výběrovky pro Pentagon musí tento výrobek min.ze 60% vyrábět na území USA a celý se zde musí kompletovat. Navíc dodávající firma musí sídlit v USA.
A kdo si myslí, že výběrovky tam vyhrávají ti nejlepší tak se plete. Lobbuje se úplně všude.
4. 3. 2008 18:11
Re: Supr
Ten Boeing bola americká analógia Tatry. V ČR bola pre dodávky armády priamo vybratá Tatra, v USA NEbol priamo vybratý Boeing. Jasné?
3. 3. 2008 22:38
Re: Supr
Pretože Tatra nelieta. :-)
Avatar - T613
3. 3. 2008 19:45
Re: Supr
O tom žádná, pokud by byli dodavatelé "donuceni" se spojit v programu s Avií, Tedomem nebo Tatrou tak nemám problém. Ale já jsem v tomhle systému rád, že zde nejezdí nějaké šroty, ze kterých lidi zpětně neuvidí ani korunu.