Porsche chystá Cayenne S Diesel s motorem V8
Porsche údajně vyvíjí SUV Cayenne s větším a silnějším turbodieselem. Takzvaný Cayenne S Diesel má být poháněn vznětovým vidlicovým osmiválcem. Zatímco běžný dieselový Cayenne se začne ve Spojených státech prodávat během letošního podzimu, silnější verze se američtí zákazníci nedočkají.
Cayenne S Diesel má být poháněn vznětovým vidlicovým osmiválcem, jehož výkon má být mnohem vyšší než v případě běžného Cayennu Diesel. Jeho dieselový třílitrový vidlicový šestiválec nabízí výkon 180 kW a maximální točivý moment 550 Nm.
Zatím není jasné, jaký objem jednotka Cayennu S Diesel bude mít. Koncernové zásoby nabízejí osmiválec 4,2 TDI, známý z Audi A8, Audi Q7 nebo VW Touareg. V Audi A8 je tato jednotka naladěna na 258 kW, maximální točivý moment činí 800 Nm.
Do Panamery se 4,2 TDI nemontuje, protože to jeho zástavbové rozměry neumožňují, ale u Cayenne by tento problém být neměl – technicky příbuzný Touareg nové generace se s osmiválcovým dieselem vyrábí. To však platilo již v případě předchozích generací obou aut a o Cayenne 4,2 TDI se – zatím marně – spekuluje snad od té doby, co Porsche poprvé přiznalo záměr prodávat své SUV i se vznětovou motorizací.
Porsche Cayenne S Diesel bude určitě prodáván na evropských trzích, američtí zákazníci se však tohoto SUV s největší pravděpodobností nedočkají. Úprava motoru, který by pak splňoval americké emisní normy, by totiž byla příliš nákladná. Jelikož by se dieselových Cayennů v USA zřejmě tolik neprodalo, automobilce by se náklady spojené s vývojem motoru nevrátily.
Turbodiesel má být v nabídce i pro chystané menší SUV Macan. Ve Spojených státech však má být Macan prodáván výhradně s benzinovými motory.