Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche chystá Cayenne S Diesel s motorem V8

David Bureš
Diskuze (94)
Pod kapotou běžného Cayenne Diesel pracuje vznětový vidlicový šestiválec z dílny Audi.

Porsche údajně vyvíjí SUV Cayenne s větším a silnějším turbodieselem. Takzvaný Cayenne S Diesel má být poháněn vznětovým vidlicovým osmiválcem. Zatímco běžný dieselový Cayenne se začne ve Spojených státech prodávat během letošního podzimu, silnější verze se američtí zákazníci nedočkají.

Cayenne S Diesel má být poháněn vznětovým vidlicovým osmiválcem, jehož výkon má být mnohem vyšší než v případě běžného Cayennu Diesel. Jeho dieselový třílitrový vidlicový šestiválec nabízí výkon 180 kW a maximální točivý moment 550 Nm.

Zatím není jasné, jaký objem jednotka Cayennu S Diesel bude mít. Koncernové zásoby nabízejí osmiválec 4,2 TDI, známý z Audi A8, Audi Q7 nebo VW Touareg. V Audi A8 je tato jednotka naladěna na 258 kW, maximální točivý moment činí 800 Nm.

Do Panamery se 4,2 TDI nemontuje, protože to jeho zástavbové rozměry neumožňují, ale u Cayenne by tento problém být neměl – technicky příbuzný Touareg nové generace se s osmiválcovým dieselem vyrábí. To však platilo již v případě předchozích generací obou aut a o Cayenne 4,2 TDI se – zatím marně – spekuluje snad od té doby, co Porsche poprvé přiznalo záměr prodávat své SUV i se vznětovou motorizací.

Porsche Cayenne S Diesel bude určitě prodáván na evropských trzích, američtí zákazníci se však tohoto SUV s největší pravděpodobností nedočkají. Úprava motoru, který by pak splňoval americké emisní normy, by totiž byla příliš nákladná. Jelikož by se dieselových Cayennů v USA zřejmě tolik neprodalo, automobilce by se náklady spojené s vývojem motoru nevrátily.

Turbodiesel má být v nabídce i pro chystané menší SUV Macan. Ve Spojených státech však má být Macan prodáván výhradně s benzinovými motory.

David Bureš
Diskuze (94)
16. 4. 2012 18:48
Re: Válka dieselů pokračuje
Protože motory mohou mít řadu podobných rysů, i když začneš s vývojem od začátku. Tak jak poznáš, jak byl motor navrhován? Ani ve vlastních materiálech se k tomu nevyjadřují, je to marketingová záležitost. Z technického hlediska to nemá žádnou váhu. Když se to dělá pořádně, tak je jedno, jestli začneš od začátku a vyjde ti, že nejlepší řešení je to stejné, jako jsi použila i minule, nebo jestli zapracováváš vylepšení do stávajícího motoru, který slouží jako základ. Změny mohou být velmi zásadní. Druhá varianta má tu nevýhodu, že se snadněji dělají chyby. Dříve se asi dal nový motor určit podle bloku. To ale dnes tolik neplatí, minimálně u Audi ne, protože bloky mění. Mění se vyvažování, rozvody, mazání, chlazení, svody, sání, ventily, umístění turbodmychadel atp. Pokud za novou konstrukci považuješ motor, který se liší ve všem, tedy i ve vrtání a zdvihu, tak jí asi těžko je. I kdyby se lišil, pořád to může být jen evoluce. Proto říkám, že jde spíš o evoluci, o stejnou rodinu, motory navržené se stejnou filosofií. Stačí se podívat na EA888. Mezi druhou a třetí generací je ohromné množství změn, motory to prakticky nejsou stejné (sdílí základní rozměry, princip časování ventilů, možná pár šroubků, písty, ojnice, nějaké ozubené kolečko), přesto je to jen nová generace stávající rodiny. Čím kratší jedna iterace je, tím je složitější tyhle dvě věci rozlišit.
16. 4. 2012 18:19
Re: Konečně
Minimálně očekávám, že Bentley a Lamborghini nebudou vyráběné v Bratislavě. Pravděpodobně půjde o podobný systém, jako mají s Cayenne. Je možné, že udělají trochu větší odnož. Uvidíme. A minimálně pro Q7 očekávám i slabší motory. ;-)
16. 4. 2012 18:13
Re: Konečně
Ten motor jsem vyzkoušel v A8 a přesvědčil mne. Ano, není to klasické V, ale špatný není. Audi se téhle konstrukce asi nikdy nezbaví (jak jsem psal dříve, nevešel by se jim tam centrální diferenciál), tak na něm alespoň trochu mákli.
16. 4. 2012 18:10
Re: Konečně
Pravda je, že z téhle trojice mne zaujal v první generaci jen Touareg. A u toho jsem skončil. Nemyslím si, že je Q7 špatné auto, ale rozhodně to není auto pro mne. V druhé je to lepší. Líbí se mi Touareg, líbí se mi Cayenne a doufám, že by se mi mohla líbit i Q7. To se teprve uvidí. Ale při pohledu na novou X5 to spíš vypadá, že Q7 zůstane autobusem, či Audibusem. ;-)
Avatar - Hammunasakra
16. 4. 2012 15:25
Re: Válka dieselů pokračuje
NEčekala bych TAKové "problémy" s prostým dotazem zda jde o nový motor :-)
PS: Jinak (třeba k tomu "vrtání x zdvih" atd.) viz má odpověď MT dnes před hodinou a čtvrt, tedy ve 14:04 ;-)