Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Exclusive umí vyšperkovat novou Panameru

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Od premiéry Porsche Panamera neuplynul ještě ani celý měsíc. Porsche však ukazuje, co s ní dokáže, když zájemce neškudlí eura a chce se lišit od davu...

Druhá generace Panamery zaujala elegantním designem. Na přídi sice došlo prakticky pouze k vyhlazení vrásek, auto však konečně vypadá jako porsche. 911 se dvěma páry dveří, chtělo by se napsat. Kontroverzní záď série 970 je naštěstí pryč. Výklopné páté dveře zůstaly zachovány, ze všeho nejvíce se k praktickému supersportu hodí pojmenování „fastback“, protože rychlé není jen na první pohled. Žádné „čtyřdveřové kupé“ ani sportovní sedan, prosím pěkně...

Firemní divize Porsche Exclusive poskytla první ochutnávku toho, jak dokáže novou Panameru vybavit, když zájemce hodlá automobilce nechat pořádně vydělat a na nějakém tom euru navíc mu zas až tak nesejde. Na firemních fotografiích ukazuje dvě stylové verze, které vzešly z individualizačního programu a rozhodně nenudí.

Černá Panamera 4S dostala decentní hnědý kožený interiér v kombinaci s dřevěnými obklady palubní desky. Tady se uplatnil cit a pozornost pro detail v maximální míře, o vysoké kvalitě práce řemeslníků u Porsche však nemůže být pochyb v obou případech. Pod kapotou je standardní šestiválec 2,9 l s výkonem 324 kW a točivým momentem 550 N.m, který svým vzhledem auto zdatně maskuje. Z klidu je přitom s paketem Sport Chrono schopné vystřelit za pouhých 4,2 s.

Stříbrná Panamera Turbo má pod kapotou čtyřlitrový osmiválec s výkonem 405 kW a točivým momentem 770 N.m. Světlý odstín karoserie kontrastuje s leskle černými doplňky balíčku Sport Design: nejen rámečky oken, ale i klikami, vnějšími zpětnými zrcátky, mřížkami pro přívod vzduchu a samozřejmě koly.

Turbo se chlubí pro změnu vínovou kůží uvnitř a dva pasažéři vzadu mají před sebou velké obrazovky zábavního systému. Německým fintilkám to opravdu sluší, nemyslíte?

Aleš Dragoun
Diskuze (0)