Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche ještě není rozhodnuto ohledně konkurenta Ferrari 458 Italia

Porsche chtělo postavit soupeře současnému Ferrari 458. Projekt ale ještě dosud nedostal zelenou.
Zpět na článek
18. 11. 2014 10:16
Konkurencia pre Lambo
Konkurent proti Ferrari 458, by bol aj koncernovy konkurent Lamborghini Huracan a mozno trochu aj novej Audi R8.....
Rozbalit vlákno
15
Avatar - AUDIRS6
18. 11. 2014 16:50
Re: Konkurencia pre Lambo
Vcera bolo neskoro !!! - hlavne koli F 458...
inac ta interna konkurencia nevadi, nech ma zakaznik moznost si vybrat, plus je tu moznost "pretiahnutia" novych zakaznikov pod 1 koncernovu strechu - je skoro jedno, ktora automobilka za podobne auto prachy zinkasuje. :-)
Avatar - flyboyeda
18. 11. 2014 17:06
Re: Konkurencia pre Lambo
Přesně tak , jestli 988 bude lepší jak 458 tak to bude pro ferrari težká rána

navíc plochý boxxer uprostřed s pohonem jenom zadních kol, to je to nejlepší co může být, mohl by to být nejlepší supersport na světě
Avatar - Petrolhead_CZ
18. 11. 2014 18:30
Re: Konkurencia pre Lambo
Jestli 988 překoná 458 (o čemž silně pochybuju), nebude to nijak relevantní, protože až Porsche s 988 za nějaké 2-3 roky vyjede, bude už 458 starou generací, takže 988 logicky půjde proti novému M400-T, které bude představeno příští rok v Ženevě. Ferrari už s 458 Italií a 458 Speciale udělalo takových úspěchů, že o Porsche nemůže být vůbec řeč, natož aby bylo v ofenzivní pozici. 458 je legenda a vládce supersportů už od představení. Jsem spíš zvědav jak si poradí s nástupcem, turbo se mi tam prostě nelíbí a celkově pochybuju, že to bude tak puristická mašina. O Porsche bych měl obavy, když nedokáží s 918 ohrozit LaFerrari ani P1, pochybnosti o 988 jsou na místě. Poslední 911 GT3 je výborná, protože je to vrchol toho, co se dá z té nijak ideální koncepce vytavit, tam to Porsche umí, jinak nic vyjímečného nedělají.
Avatar - AUDIRS6
18. 11. 2014 19:41
Re: Konkurencia pre Lambo
Tvoja zaslepenost a len subjektivne pochybovanie mi uz dlhsiu dobu lezu na nervy ! :-!
F 458 je aj podla mna - ano mna "ala koncernistu" - ci ako by si ma zaskatulkoval, najkrajsi stredne velky supersport, s genialnym motorom, fantastickymi jazdnymi vlastnostami a peknym znacikom na kapote. bodka. !
Ale: chces auto s ktorym mozes fungovat aj v zime, alebo sa nebat kazdeho dazda a mokreho listia na cestach ? - nach sa lubi - R8, Huracan, 911 4S, Turbo a spol... ;-)
Ktora automobilka ma dovod volit si svoju poziciu - ako to ty uvadzas - ofenzivnu/defenzivnu - ta co robi 7000 aut za rok a je na trhu pozicionovana ako exkluzivnejsia, alebo ta, ktora ich preda 160 000 a je pozicionovana ako masovejisa, ale ktorej technologicke a kapacitne moznosti jej umoznuju vyvyjat a predavat auta v takom meradle, ze ani ta tvoja "exkluzivna" automobilka nema na vsetko adekvatnu odpoved...?
Si ty ten, ktory kupou svojich aut ma moralne pravo chvalit Ferrari, ze este nema SUV, alebo kritizovat Porsche za to ze uz ma aj dizel ?
Mas nejake z tych aut ? Ak nie tak tu prestan teoretizovat a spiritizovat, sklapny paty a drz nos !
Inac - ani o to F 400 by som sa nebal:
Podla vzoru Audi - ano, Audi ! - aj oni sa chystaju pouzit El. kompresor vo svojich motoroch, a budu sa nadalej snazit o co najvacsie zachovanie ich charakteru. Uz som sice od niekoho pocul, ze vraj ten preplnovany V8 v Californii neznie tak zivelne, ako by Ferrari malo zniet, pravda bude ale asi skor taka, ze neznie, lebo je to GT a nie supersport. Spomen si na F 40 ! zatial si moc nespominam, ze by si niekto stazoval na jeho "slaby" zvuk ;-)
Ako nas profesor hovoril : motor bez turba je nekompletny motor :-)
A este malinko k Porsche a ich 918: Fakt si myslis, ze 918 ma nejaky problem ?
Citat testy je 1 vec, pochopit zameranie toho auta na konkretnu klientelu je vec druha.
No a ako to tak vypada, to co si Porsche zamanulo, to dosiahlo - predalo viac 918 nez F a McL dokopy, lebo ich aj viac vyrobilo :-) tak sa necuduj, ze ho predavalo "az" rok !
ku 911 GT3 - prave limity tejto koncepcie cim dalej tym castejsie nutia Porsche zamyslat sa nad niecim "dalsim" - niecim, co oslovi klientelu Turba a GT2, ktori su ochotni za ne vytasit take peniaze, ale uz maju nejake to nutkanie mat auto s optimalnou koncepciou - teda motor v strede. Fyziku Porsche osalovalo skoro pol storocia, ale donekonecna sa to neda, preto sa im necudujem a zakaznikom, ktori maju teraz taky velky vyber u konkurencie sa niet co cudovat tiez. Takze Porsche sa len chysta urobit potrebny krok - udrzat tych zakaznikov, plus vdaka novemu modelu prilakat novych.
Odo mna maju za toto vsetko :yes:

PS: chlapce nic v zlom, ale este trochu postuduj, a ked prijdes na vsetky tie previazanosti ako funguje tento nas automobilovy svet, tak mi mozes dat odpoved, ci som mal pravdu...kedze sa toho ale nemusim dozit, ostavam spokojny s tym, ze viem, ze tu pravdu mam :-)
Avatar - Petrolhead_CZ
18. 11. 2014 20:47
Re: Konkurencia pre Lambo
Máš hodně přerostlé ego, pokud si myslíš, že máš ve všem pravdu a že jsi oproti mě jakkoliv informačně nadřazen :-!

Kde se bavím o jakékoliv univerzalitě supersportů? Že sem taháš R8, 4S, Turbo, atd? Navíc Huracán do takového výběru nepatří, to, že má náhon na všechna čtyři z něj univerzál rozhodně nedělá.

Ohledně ofenzivních/defenzivních kroků - Ferrari se nemusí na nic a na nikoho ohlížet, má takovou reputaci a pověst, že si může žít vlastním ušlechtilým životem, přesně jak to Enzo i Luca zamýšleli. Nedej bože, aby šli podobným směrem jako Porsche, kdy značka zahodila auru vyjímečnosti a šla vyrábět SUVčka pro blonďaté nanynky. Jasně, taková strategie jim sype a přináší ovoce, ale to povědomí o značce už nikdy nebude jako dřív. Jak jeden moudrý člověk kdysi řekl, trvá desítky a desítky let, než si vybuduješ pověst, potom stačí vteřina a o všechno to úsilí přijde vniveč. Porsche to udělalo dobrovolně, značka je už o příliš velkých kompromisech.

F400 nebude mít el. kompresor, ale turbo. Můj známý Cali T zkoušel a živelnost motoru je opravdu ta tam. F40 je auto z jiné éry, navíc ta měla turba relativně malá. Pokud se jim ale podaří s nástupcem tu ryzost udržet, budu jenom rád ;-) Jinak u mě je to přesně naopak, u mě téměř naprostá preference atmosférickýho motoru. Přeplňování mi nevadí u F40, 288 GTO, MP4-12C, 650S, P1, Bugatti EB110, Noble M600, Huayry, Ghibli, Jaguaru XJ220, u Jaguarů a Lotusů obecně (za F-Type V6 S a Exige S bych zabíjel, stejně jako za F40, 288 GTO, M600 a P1), u Alfy 4C a AMGčkových merglů (jako např. nový AMG GT).

K 918 - počáteční zamýšlený prodej vícero kusů rozhodně není úspěchem, v téhle kategorii se hraje na naprostou exkluzivitu a jedinečnost. Navíc jak je vidno tak o Porsche prostě zájem není, když po takové době není prodané, to mi nevymluvíš. Trh je v téhle oblasti po takových autech jako zběsilý, takže výmluvy na jinou klientelu neberu. 918 je skvělé auto, to bezpochyby, ale ani z půlky tak brilantní jako konkurence od Ferrari a McLarenu, která na to šla jinak, lépe. Ono se to všechno teď moc hezky ukazuje a potvrzuje, viz. verdikty zahraničních webů a magazínů, kde si LaFerrari a P1 jezdí svoji vlastní ligu, přesně jak jsem před rokem předpovídal.
Avatar - flyboyeda
18. 11. 2014 20:18
Re: Konkurencia pre Lambo
ač mám 458 moc rád, miluju to auto, ale musím souhlasit s kolegou že si zaslepený, Porsche jenom vzalo do ruky kalkulačku a počítá jestli na tom vydělá, Porsche má tolik techniky , tolik zkušeností, know haw a skoro neomezené množství peněz z VW, že porsche stačí lusknout prstem a postavím takovou káru, že si z toho sedneš na zadek

Podle mě by Porsche 988 pomohla v reputaci a hlavně by Porsche bylo zas více bráno jako opravdu sportovní značka, Cayenne sice Porsche vydělal prachy, ale image značky to poškodilo, 988 Porsche potřebuje jako sůl
18. 11. 2014 21:08
Re: Konkurencia pre Lambo
918 nedokáže ohrozit LaF a P1? No to trochu přeháníš. Už ve dvou britských testech těch neprestižnějších redakcí (Autocar, EVO) Ferrari zdrhlo z boje a nedalo LaF k testu. A 918 překonalo P1 jak uživatelskou přívětivostí a denní použitelností, tak komfortem na palubě, tak zvukem atmosférického osmiválce proti supícímu turbu a ve finále i časem na dráze. Jak na dráze Autocaru (o 1,1 sec) tak v Anglesey Coastal (o 0,2 sec) odešla P1 z přímého boje poražená. Ani jedni testeři se neodvážili vyhlásit P1 jako lepší auto a okecali výsledek ve stylu "obě jsou to velkolepá auta", ale stáčí se podívat na toto video a je to jasné. Kára s jednou sadou gum, bez jakékoliv podpory továrních inženýrů (a navíc aby to neměla jednoduché s otevřenou střechou a tedy mizernou aerodynamikou) domácího miláčka nejenže ohrozila, ale víc než se mu vyrovnala :-)
[odkaz]
Avatar - Petrolhead_CZ
18. 11. 2014 22:54
Re: Konkurencia pre Lambo
Ferrari odnikud nezdrhlo, jen nebylo schopno dodat LaFerrari Autocaru ve stejném termínu jako si domluvili P1 a 918. EVO LaFerrari nedostalo z toho důvodu, že bylo LaFerrari ve stejnou dobu v rukách Top Gearu, který přes víkend jako první na světě v Itálii testoval kompletní trojici a všichni tři redakční jezdci vyhlásili LaFerrari jako jednoznačného vítěze. P1čka druhá, Porsche celkem v dáli na chvostu. Verdikt ohledně LaFerrari je odůvodněn tím, že je to nejryzejší a nejvíce ultimátní řidičské auto, které vyznává purismus, emoce a charakter, což jsou prostě stále ty nejdůležitější aspekty pro pořádné auto, i tři profíci z TG se na tom shodli. Dále je nejlépe vyvážené, má nejlepší řízení a cit v něm, výkony jsou úžasně přístupné a má s přehledem nejlepší motor (atmo V12 s 800 kobylama se prostě nedá překonat), zvuk a odezvu na plyn. Jak správně jeden jezdec napsal, je to to nejhezčí možné rozloučení s jednou érou čistých, atmosférických superaut dělaných hlavně pro řidičské schopnosti a ryzí nadšení z jízdy. Tak na mě LaFerrari působilo od začátku a správně jsem mu před rokem odhadoval zasloužené vítězství. Na silnici je nepřekonatelné, na okruhu bude na 99% stejně dominantní. P1 si odneslo druhé místo s tím, že je náročnější na zvládnutí, ale o to víc zůstává nezapomenutelné. Je hodně brutální a na limitu může kousnout, chce to hodně velkou rychlost a odvahu, aby se dal využít přítlak, ale je to prý famózně rychlá věc se skvělým řízením. Porsche nikdo ani moc nevyzvedával, je to rychlý a celkem všestraný přepravník z bodu A do bodu B, ale očividně za srdce nikoho moc nevzalo.

K tomu testu v EVO - jsi celkem mimo, P1 překonala 918 v Anglesey o 1,2 vteřiny, čiže celkem o parník. První zajetý čas P1 byl na Pirelli P-Zero Corsa, což je naprosto nesmyslné obutí na takové auto (je to jako kdyby sis vzal na atletický závody místo treter holínky). McLaren se vrátil a nasadil na auto Pirelli Trofeo R, což je naprosto adekvátní obutí, které je na naprosto stejné úrovni jako Michelin Sport Pilot Cup 2, které obouvalo Porsche. A šup, hned byla 918 nahraná. P1 je prostě dělaná na time attack, je to okruhové zvíře, 918 je určitě všestranější, ale na to se v teritoriu hyperaut opravdu nehraje. Jethrovi se líbily obě auta, P1 je jako reminiscence F40, musí se víc krotit, ale to auto víc odměňuje a řídit ho je větší zážitek než trochu odměřená 918, která sice zní líp, ale je vidět ta větší váha a brzdy na takové auto nestojí prý za nic. Mě se 918 líbí, zvlášť v těch barvách Martini, ale ve srovnání s LaFerrari a P1 pořád bledne závistí.
18. 11. 2014 23:21
Re: Konkurencia pre Lambo
P1 nic nepřekonala, v přímém souboji prohrála na obou okruzích. To, že se P1 do Anglesey po pár týdnech testování vrátila a na místo standardně dodávaných pneu P-Zero Corsa přivalila s Trofeo R a s jiným autem je o ničem, pokud by stejnou šanci dostalo Porsche (inženýři na okruhu, optimální nastavení na daný okruh, otestování a výběr nejlepší sady pneu, minimálně férové by bylo 918 nasadit střechu), tak prosím, ale takto je to již druhé vítězství na okruhu v přímém souboji 918 vs P1. Za všechno hovoří závěrečný nadšený komentář Bovingdona k jízdě s 918 a zdůraznění faktu, že 918 to zajela bez jakékoliv přípravy, bez podpory, s jedinou sadou pneu. A přesto nadělila P1 dvě desetiny.

LaF nemá cenu komentovat, nepostavilo se konkurenci na okruhu Autocaru ani v EVO a dalo přednost show na TG, kde se blbne a žádné časy na okruhu nejezdí. Takže není co řešit. Až se postaví face to face na okruhu za rovných podmínek, tak se může hodnotit, kdo je lepší. Do té doby je to sralbotka zalezlá v díře.
Avatar - Petrolhead_CZ
19. 11. 2014 00:04
Re: Konkurencia pre Lambo
Nebudu ti to opakovat - P1 neměla sériové pneu stejně jako neměla 918, proto McLaren přivezl sadu, která patří do stejné kategorie a která má stejné charakteristiky jako ta od Porsche. P1 rozmázla Porsche naprosto férově, nikoho nezajímá, že 918 neměla podporu a neměla střechu nahoře, na to se historie neptá, v tabulce jasně svítí rozdíl třídy v hodnotě 1,2 ve prospěch McLarenu. Já ti nevím, ale mě Jethro přišel nadšený z obou aut stejně, v závěru ti to jasně říká.

Ohledně té Top Gear akce - máš vůbec tušení, jaké úsilí musí dát takovou věc dohromady? TG testoval ty auta dva dny, déle a komplexněji než většina testů jiných magazínů, tentokrát to proběhlo na silnici a vítěz byl vybrán jasně. K váze verdiktu - tušíš vůbec, že Top Gear magazín a Top Gear show jsou dva odlišné světy? Jedno se zaměřuje na seriózní a detailní nezkreslené verdikty a srovnání, to druhé je o vtipu, recesi a akci, která se soustředí na co největší oslovení masového publika. Pokud chceš zpochybňovat nebo nerespektovat hodnocení profíků, nemáme se o čem bavit. Zvlášť když se každý z nich rozhodl pro jedno auto, a to celkem jednoznačně.

Na okruh se bude muset u téhle trojky počkat, už jsou všechna 3 auta potvrzena na další sérii TG, takže budeme znát časy z Dunsfoldu. Jinak mimochodem uvědomuješ si vůbec, že okruhové časy jsou naprosto minoritní částí průkaznosti kvalit a vyjímečnosti auta? LaFerrari by na okruhu vyhrálo stejně hladce jako na silnici, je to totiž všechno o pocitu a o vlastnostech na limitu, v TG hodnocení to máš ostatně všechno potvrzené.
Avatar - Ham.
19. 11. 2014 00:18
Re: Konkurencia pre Lambo
Ty jsi dobrý zaslepenec, 2:0 pro 918 na domácím hřišti P1 a pořád si meleš svou. >:D
Avatar - Petrolhead_CZ
19. 11. 2014 00:40
Re: Konkurencia pre Lambo
Takže když tu předložím fakt, že je P1 rychlejší než 918, jsem zaslepenec? Mám teda tvrdit, že je 918 rychlejší, i když tomu tak není, jen proto abych tím zaslepencem ve vašich očích nebyl? Zaslepenci křičí jsi zaslepenec, to je to, k čemu tady dochází z vaší strany ;-) Jak u blbečků.

Anglesey

P1: 1:11:20
918: 1:12:40

Autocar Dry Handling Course

P1: 1:06:80
918: 1:05:70

= 1:1
19. 11. 2014 07:08
Re: Konkurencia pre Lambo
Anglesey
918 1:12,4
P1 1:12,6

viz video čas 11:30
[odkaz]

Čas P1 1:11,2 není zajetý v přímém souboji a za stejných podmínek :-)
Avatar - Petrolhead_CZ
19. 11. 2014 10:32
Re: Konkurencia pre Lambo
Co to je za debilní logiku s odpuštěnim? Takže žádný čas zajetý např. na Nordschleife nebo na Silverstone nemá v porovnání s ostatními žádnou váhu, protože jsou časy zajížděny v odlišné dny v odlišných (většinou se jezdí všude za sucha za shodných podmínek, wet časy nejsou vypovídající) podmínkách? Máš v tom pěkný bordel, prober se. P1 ten lepší čas zajela na stejné trati za stejných podmínek, ten první čas naopak není vypovídající, protože 918 přijela s elitním obutím, tak McLaren dorovnal situaci stejným způsobem, Cup 2 jsou poloslicky, což platí i o Trofeo R, P-Zero Corsa je vesměs čistě silniční konvenční obutí, prostě tam platí to o těch tretrách a holínkách jak píšu výše. Pořád mluvíš o férovosti a stejných podmínkách bla bla bla, přitom pořád opomíjíš jasná fakta.
19. 11. 2014 12:07
Re: Konkurencia pre Lambo
Na porovnání přijela auta tak, jak je dodávají výrobci se standardní výbavou včetně standardně dodávaného obutí. A P1 v tomto srovnání odešla poražená.

O tom, že časy zajeté v jiný den a za jiných podmínek z hlediska tlaku, teploty nebo vlhkosti vzduchu jsi nikdy neslyšel? A o tom, že když tovární inženýři nastaví auto na konkrétní okruh tak je schopno dosáhnout daleko lepší časy než standardní set-up jsi také nikdy neslyšel?

Férové srovnání skončilo dvakrát ve prospěch 918. Po pár týdnech samostatně zajetý čas po "pohrání" si inženýrů s P1 a s vybranou sadou pneu, které nejvíce vyhovují je prostě jen marný pokus Britů udržet jakous takous tvář P1, který mimo jiné také ukazuje pravé důvody, proč celý rok tají čas z NS. P1 prostě na 918 nemá ani na NS v rukou továrních jezdců, ani na britském okruhu v rukách britských novinářů.

To samozřejmě z P1 nedělá špatné auto. V přímce na drag race 918 dokáže v rychlostech nad 160 km/h porazit a uplatnit tak svůj vyšší výkon. Ovšem jakmile přijde na zatáčky, tak 918 exceluje stabilitou, přesností a fantastickým gripem na které P1 prostě nestačí.