Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche má Guinnessův rekord. Cayenne utáhnul 285tunový Airbus!

Jan Mička
Diskuze (8)
U SUV jako je Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg nebo Audi Q7 se velká tažná síla hodí. Obvykle se pohybuje okolo 3,5 tuny, ve skutečnosti to však může být mnohem více!

Jistě si vzpomínáte na rok 2006, kdy Volkswagen Touareg V10 utáhnul na letišti v Dunsfoldu obří Boeing 747-200. Upravené SUV si poradilo se strojem vážícím 155 tun, což je samo o sobě úctyhodné, v praxi je vám to ale stejně k ničemu. Podobné vozy podle technických údajů obvykle utáhnou 3,5 tuny, což je dost na to, aby zvládly přepravník s koňmi, valník s dalším podobně hmotným vozem a tak dále.

Porsche šlo ještě dál, podle něj bylo zřejmě 155 tun málo. Na letišti Charles de Gaulle v Paříži si „vypůjčilo“ 285 tun vážící Airbus A380 a zapřáhlo jej za Porsche Cayenne. A světe div se, souprava se dala do pohybu. Porsche uvádí, že cayenne táhnul A380 celých 42 metrů, běžné posunování „parkovací“ ploše by tedy zvládnul. Otázkou zůstává, jak dlouho.

Porsche překonalo dosavadní Guinnessův rekord o 115 tun. Použilo k tomu Cayenne Diesel S s osmiválcem o výkonu 283 kW (385 koní) a točivém momentu 850 N.m, do pokusu však zapojilo také nejsilnější verzi, jakou si v současnosti můžete koupit - Turbo S. Má pod kapotou osmiválcový turbomotor o objemu 4,8 litru, výkonu 419 kW (570 koní) a točivém momentu 800 N.m.

Zatímco jízda se zapřaženým letadlem byla velmi pomalá, bez zátěže Turbo S zastíní i kdejaký sporťák. Na rychlost 100 km/h se dostane za 4,1 sekundy a umí se rozjet až na 284 km/h. Jeho cena však není nízká – u nás začíná na 5.030.000 Kč.

Jan Mička
Diskuze (8)
Avatar - white label
2. 5. 2017 23:05
Re: pisalek
Na tebe ani nepotřebovala zrak, protože na to, co máš v hlavě, jí bohatě stačil čich, viz tvůj avatar...
Avatar - holden2
2. 5. 2017 19:28
Re: pisalek
tam se tady radeji moc nevobsirej nebo te zmerci
2. 5. 2017 15:13
Re: pisalek
>:D :yes:
2. 5. 2017 14:36
42 metrů.
Povedlo se to hlavně díky měniči. K fatálnímu přehřátí oleje po 42 metrech asi ještě nedošlo.

Kdyby to mělo klasickou spojku, tak by shořela dřív, než by se ta sestavička pohnula.
2. 5. 2017 13:42
Re: Změny
Tak ono tam toho asi moc nebude, ne? Respektive se to tváří že nic, dokonce to strkaj na zdá se standard kouli (což teda čumim) a vzhledem k tomu, že je to i ofiko Guiness rekord, asi vlastně žádný změny nebudou.