Obchodně úspěšné, stačí znáček Porsche naroubovat na jiné koncernové výrobky. Nicméně s jménem a pověstí hazardují a nejen tímto, ale i oturbené 911, 4 válcové Caymany a zprávy o elektrospotřebičích.
Musím se vždycky smát, když tu čtu ty tvoje odsudky automobilek "které hazardují s image" a podoné blábolení. Fuj SUV, fuj downsizing, a sám jezdíš autem suv/crossoverem se čtyřhrnkem (jehož výkon u této automobilky vždy znamenal V6) vycházejícím z předokolkového modelu. Prostě klasická masírka, pak ale nechápu to rozčilování se nad tím, co tyto s "image hazardující automobilky" dnes produkují, když jsi sám cílovou skupinou těch kritizovaných produktů. Napadá mě něco o špičce nosu... >:D:no:
Jsou to pouze moje názory. A ano, downsizing....malé 3 válcové turbované motůrky se mi nelíbí. Považuju se za petroheada, patřím k detailistům atp., ale o tom asi moc nevíš. A v čem a na čem jezdím ti může být celkem jedno, sám víš celkem prd :-)
Uhel pohledu. Tobe SUV vadi, ja naopak napadu prodavat SUV se znackem Porsche tleskam, umoznilo to totiz Porsche prezit a chrlit i v roce 2015 takove skvosty jako GT4. Zakaznik Porsche nejsem ani kdybych se tu ubycharil k smrti, ale stejne jsem vzdy rad kdyz zahlednu 911 nebo cayman / boxster, svet je tak nejak vic v poradku kdyz tu s nama Porsche je i s SUV, nez jak by byl bez Porsche uplne. ;-)
Porsche uz v historii bylo krachu blizko nekolikrat, jednou zachranovano boxstrem, podruhe (a teprve pak definitivne) pak prave cayenne. Je otazka kde a jak by bylo Porsche bez SUV. Ze by ta znacka neskoncila na propadlisti dejin je jasne, jen jestli by nedopadla podobne jako alfa/lancia...
... to mam obcas pocit ze radeji nebyt, nez byt takhle. ;-\
Taky myslím, Porsche je součást druhého největšího koncernu v automobilovém průmyslu na světě. Klidně mohlo být výlučnou divizí pro sportovní vozy. Místo toho se jejich odznáček dává i na Tuarega atp. Trošku škoda...
Ferrari stoji trochu jinde nez Porsche, tam si zakaznici priplaci aby preskocili jineho zakaznika v poradniku. Porsche naproti tomu melo problem doprodat limitovanou produkci Carrera GT. Co si muze dovolit ferrari si nemuze automaticky dovolit kazdy. ;-)
A to je právě ono. Proč už není Porsche jako Ferrari? Není to třeba i prodejem SUV a jistou masovostí? Ferrari je prostě jen pro někoho, kdežto Porsche pro kohokoliv s naditou portmonkou.
Ale tohle neni o tom ze kdo si zamane byt jako ferrari bude jako ferrari. Jsou tu destiky vyrobcu sportaku co to zkusili a padli, rozhodne vic se jich neudrzi nez kolik se jich prosadi. Tohle melo Porsche riskovat? A jak jsem psal, carreru GT meli problem vyprodat (ano, dali si zbytecne velky cil). Porsche tenhle model, vyrabet jen exkluzivni sportovni zbozi zkusilo a nevysel a ja jsem rad ze to nezkousi znovu a radeji prodava SUV i sportaky.
Nebylo a k tomu aby bylo není ani ten nejmenší důvod, dokonce se dá říci, že by to byl ten nejhloupější podnikatelský nápad. Porsche vydělává ročně cca 2,7 mld euro (2014) letos to bude kolem nebo přes 3 mld. euro. V porovnání s tím Ferrari vydělává doslova pakatel (cca desetinu této částky). To by se akcionáři vedení Porsche asi pěkně ošívali přijít o 2,5-2,7 mld. euro v ziscích.
Máš pravdu, s kšiltovkama to bude nějakých 700-750 mil. eur, takže kdyby hypoteticky Porsche začalo šít kšiltovky a dělat auta jako Ferrari, tak by akcionáři přišli o 2,3 mld. eur. A to se vyplatí. >:D
Já vím, každý vidí na prvním místě ty miliardy "čistého provozního zisku" :-)
Ale ono to není tak jednoduché. Porsche je např. většinový vlastník VW se všemi výhodami a nevýhodami s tím spojenými a tím je deformována i ziskovost, je to prostě jen číslo. Například letos to číslo padne cca na polovinu.
Ale teď k tomu co vidím jako nejdůležitější a to je značka jako taková, její hodnota a kult. To dělá značku skutečně prémiovou až nesmrtelnou. Navíc když už se bavíme o kšiltovkách, tam rozhodně nemusí Ferrari nikomu závidět ;-)
Pěkně to popsal třeba tento článek [odkaz]
,,Ferrari je podle dnešního žebříčku společnosti Brand Finance druhým rokem za sebou nejsilnější značkou světa, Síla značky se odvozuje od ziskové marže, průměrného výnosu na zákazníka, marketingových a reklamních výdajů a kvalitativních ukazatelů, jako jsou vliv značky a věrnost zákazníků."
1. Automobilka Porsche (přesněji Porsche AG) není vlastníkem VW. Naopak vlastníkem Porsche AG je VW. A VW vlastní firma (která nic nevyrábí a je to jen prázdná schránka založená rodinou Porsche/Piech), která se jmenuje Porsche Automobil Holding SE (nebo zkráceně Porsche SE). Je potřeba si neplést hodinky a holinky.
2. Ferrari není nejsilnější značkou světa ani omylem. Podle Brand Finance je na 17 místě mezi automobilkami a není na tom nijak dramaticky lépe než Porsche, které je 23 mezi automobilkami:
[odkaz]
1. No to mění. Když Porsche AG vydělá 3 mld. eur, tak vydělá 3 mld. eur a ty jdou vlastníkovi, tedy VW a ne že je deformována nějaká ziskovost. Není. Porsche prostě buď vydělává nebo prodělává jako každý jiný podnik a Porsche naštěstí pro VW vydělává a to velice masivně a to právě díky strategii kterou má a která je jiná než u Ferrari. Proto jsem také v předchozích příspěvcích psal. že pokud by Porsche dělalo stejné věci jako Ferrari a tudíž vydělávalo jako Ferrari, tak by jej vlastníci nakopali, protože zisky Ferrari jsou zlomek zisků Porsche.
2. Pak jsi měl ovšem napsat, že je Ferrari automobilovou značkou s nejlepším ratingem (AAA+ má jinak hromada jiných společností) a ne nejsilnější značkou světa. To není ani omylem.
Máš pravdu, ale zapomněl jsi dodat, že Porsche je s náskokem největší výrobce sportovních aut a to v situaci, kdy neprodává žádné levné kousky do 1 mega a přesto prodává 911ctek nebo i Caymanů víc než výrobci sporťáků za lidové ceny. Nemluvě o tom, že jeho auta jsou pravidelně vyhodnocovány jako nejlepší sporťáky na trhu, viz letošní vyhodnocení sporťáků podle EVO, totální nadvláda Porsche.
[odkaz]
To asi záleží, co se do toho počítá? Zda třeba Corvetty, Mustangy, Holdeny atp. Pak by to asi nebylo tak horké. V dovozi menších posrtovních aut jim do nedávna dávalo na * MB SLK.
Spíše velký výrobce sporťáků v Evropě....protože byl výlučný. Měl trumfy - od motoru uprostřed (Cayman) po atmosférické motory s pořádným zvukem. Teď se těch trumfů vzdává.
Jasně, těch trumfů se vzdává tak, že přijela Carrera s turbem a všichni si sedli na zadek a prohlásili, že je to
a) stále etalon v segmentu, turbo neturbo
b) možná nejlepší Carrera v historii, určitě lepší než předchůdce s atmo
A navíc Porsche nabízí ve vrcholných modelech stále atmosféry, jako jeden z posledních výrobců, v Evropě to zabalili skoro všichni. Takže brečíš hezky, ale zrovna nad výrobcem, který proti větru čůrá jako jeden z posledních.
Latest 991-generation Porsche 911 is the fastest, most refined iteration of the famous German sports car yet
[odkaz]
Why turbocharging hasn't ruined the Carrera
[odkaz]
Adding it all up, the result is one gobstopper of an amazing machine. It’s quicker and more capable than ever, and Porsche has made the improvements necessary to keep its most important car at the head of the class.
[odkaz]
A better bottom-rung 911 than there has ever been in all ways bar one - and what’s given up on charm is generously made up for elsewhere. We drive it in the UK
[odkaz]
Porsche se mění. Nejdříve podlehlo mánii SUV. To vydělává, ale v rámci koncernu toto mohli přenechat jiným a udržet si svou exkluzivitu. Nestalo se tak. Druhou věcí - turbomotory. Tím pro mě taky ztrácí punc výjimečnosti. Špičkou ledovce pak budou 718 s objemem 1,6 a 2,0 turbomotůrky.
[odkaz]
Já myslím, že tam měli dát rovnou tříválce 8-s8-s8-s
A toto je ekofašismus v praxi. Že né? A k čemu to spěje...že nám auta zakážou úplně.
Co jsi pohulil? Jestli něco brousím na autech, tak teď to je Shelby z roku 67, na kterém ještě bude ale dost práce ;-) ...ale proti GLA nic nemám, bylo by to solidní auto na každý den.
zaprve je to o zakazu benzinu a dieselu, o zakazu aut se tam nic nepise, a zadruhe zakazovat nebude treba nic, protoze do te doby proste benzin a nafta nebudou mit ekonomicke opodstatneni, nebudes je mit vpodstate kde natankovat protoze po cem neni poptavka, to nema smysl vyrabet ;-)
a jestli tomu neveris, tak se stebou klidne vsadim ze to tak bude, treba o auto ktere v te dobe ja nebo ty budeme mit :-! ac teda me auto by te asi nenadchlo, zcela jiste to bude elektromobil
Kdy presne byli atmosfery puncem vyjimecnosti? Tim snad je nezamenitelny tvar a koncepce 911. Atmosfery porsche delalo v case kdy je delali vsichni, ted bude delat turba v case kdy je delaji vsichni. Nejak by to te vyjimecnosti nemelo pridat/ubrat tak jako tak, pokud slo o plneni porsche proste jen slo a dal jde s davem. Ten jejich punc lezi jinde. :-)
Atmosféry mají punc výjimečnosti v Evropě dnes obecně. Jsou symbolem ryzího zvuku, tradice, jednoduchosti, výdrže a adrenalinu. A taky plynulého zátahu. To dokazuje hlad po Amerikách u těch, co mají rádi auta. Ona ty dnešní přetechnizovaná auta, tež moc nevydrží....a může to dopadnout třeba takto...a po jednom driftování je auto zralé na generálku.
jel jsi nekdy novinarskym autem? ty auta behem prvnich tydnu zivota dostavaj takove kapky ze si je koupi jen blazen, a dealer to zrejme neuvedl ze slo o novinarske auto, a ver ze uplne stejne udelaj novinari "vrak" z 3-4 valce v nejaky fabii tak z 8 valce v nejaky americe kterou ty povazujes za nejlepsi ;-)
Ad odkaz, to si vážně tak naivní, že si myslíš, že hlavní problém je v tom, že je v tom turbo motor, a že třeba s takovou atmosferickou V10 by se to stát nemohlo?
Mohlo, ale nejspíše nestalo. Vím své, nechávám teď restaurovat, protože na to už sámi doma nestačíme, 8 válec Shelby z r. 1967 6,4 litru. A úplně bez problému, jeho 500 kobyl pošlape jak hodinky. Na těch motorech se nemělo moc co kazit, najezdí miliony....a dají se vždycky opravit.
a za dalsich 10 let zase budes restaurovat, a pak zase a zase? a jezdi s tim autem tak jako my ostatni s beznyma autama? pac pokud ti to pul roku stoji v garazi pod plachtou a pak si das vejkend nekde na srazu, tak je celkem logicke ze se to neporouchava ;-) najezdi s tim Shelby 50k rocne po Praze a D1, nech to stat na ulici a pak nam poreportuj jak uzasne se to auto nekazi az bude mit na ceskych silnicich treba 200k za 4 roky ;-) jsem si 100% jistej ze do toho Shelby das za ty 4 roky mnoha-mnoha-nasobne vetsi sumu nez ja do sveho hybridu s atmosferickym 6 valcem :-! a jedine co te ceka je ze se o to auto budes kazdou chvili bat ze ti ho nekde nekdo skrabne
jaksi ale drtiva vetsina lidi chce a pouziva auto na normalni jezdeni a ne jen obcas na nejaky sraz, drtiva vetsina take nema garaz
proste Shelby ze 67 nebude o nic vic kvalitnejsi nez kdejake dnesni auto, spise bych rekl ze bude trpet v beznem provozu mnohem vic nez ty "dnesni" moderni auta ;-) jedina deviza takoveho veteranu bude v tom ze tam neni temer nic, takze se temer nic ani nemuze porouchat, a proste se to opotrebovava
Tak ale tady kolega určitě nedává do kupy veterána proto, že by chtěl testovat jeho nezničitelnost. Je to koníček a o to mi šlo. Jinak dřív skutečně ta auta víc vydržela, to uznat musíš. Viz známé Volvo ;-)
precti si tenhle strom diskuze odzacatku, proste to jak s tim BMW zachazel jeremy by nevydrzelo zadne auto, ani Shelby ani nic jineho at to pochazi z USA nebo treba Japonska, a o tom cela tahle diskuze je ;-)
a ze bych se klidne vsadil ze treba Subaru by vydrzelo mnohem brutalnejsi zachazeni nez kdejaka amerika, kuprikladu prave Subaru jsou v Praze jedny z mala aut co po 100 tisicich jizdy po ruznych krizenich s tramvaji po Praze nemaj na odpis podvozek :-!