Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche Macan: premiéra v Los Angeles, do prodeje na jaře

Porsche zvolí jako místo světové premiéry kompaktního SUV Macan Severní Ameriku a se šestiválci pod kapotou vyrazí na lov Range Roveru Evoque na jaře 2014.
Zpět na článek
30. 5. 2013 09:57
30. 5. 2013 10:17
30. 5. 2013 12:31
30. 5. 2013 10:49
30. 5. 2013 12:30
30. 5. 2013 12:39
30. 5. 2013 14:13
30. 5. 2013 23:35
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
31. 5. 2013 09:10
30. 5. 2013 12:30
30. 5. 2013 12:35
30. 5. 2013 12:46
30. 5. 2013 13:06
30. 5. 2013 13:46
30. 5. 2013 13:59
30. 5. 2013 14:20
30. 5. 2013 13:56
30. 5. 2013 13:57
30. 5. 2013 14:00
30. 5. 2013 13:56
31. 5. 2013 09:29
30. 5. 2013 16:07
30. 5. 2013 17:53
31. 5. 2013 07:53
31. 5. 2013 07:24
31. 5. 2013 09:41
30. 5. 2013 09:57
Kompaktní
Podle vás je Q5 kompaktní? Co je pak Q3? A jste si jisti, že je to MLB a ne MLB Evo?
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Dinar
30. 5. 2013 10:17
Re: Kompaktní
Souhlas, macan zapadne mezi střední suv, Q5, X3 nebo X4, GLK. Evoque se sice tváří svalnatě, ale rozměry a prostorem je o třídu níž, tj. kompaktní SUV.
30. 5. 2013 12:31
Re: Kompaktní
Stredni SUV je Touareg, X5 nebo ML.
Avatar - AUDIRS6
30. 5. 2013 10:49
Re: Kompaktní
Myslis, ze oni poznaju rozdiel? >:D
Avatar - vabis
30. 5. 2013 12:30
Re: Kompaktní
Ano Macan je zcela kompaktní. Větší jsou Escalade, GL atd. I to Q7 je takový "koncernový kombík" . Co je však podstatné, že projekt s obchodním názvem Macan je (a bude) komerčně dost úspěšný. I ty marže pro zainteresované jsou na něm hezké :-) Mimochodem docela příjemné auto, mám možnost o něm vědět něco málo víc a musím říct, že docela OK..
30. 5. 2013 12:39
Re: Kompaktní
Tim komercnim uspechem si nejsem tak uplne jisty. Proti Cayenne ma Macan dve pomerne zasadni nevyhody. Jednak prichazi pomerne pozde, Audi Q5 je uz v druhe polovine zivotniho cyklu, coz zkracuje dobu upotrebitelnosti na trhu a jednak narozdil od Cayenne nevychazi z Volkswagenu, ale z Audi. Cayenne tu byl pro lidi, kterym se libila technicka kvalita Touaregu, ale chteli neco sportovnejsiho a luxusnejsiho nez Volkswagen. Problem u Macanu je, ze vychazi z Audi, ktere uz samo o sobe je sportovne-luxusni znackou, coz Porsche snizi manevrovaci prostor na lidi co proste chteji Porsche. Lidi co chteji luxusni male SUV obslouzi jiz na trhu zavedeny Audi Q5. Realne vidim, ze jedine co Macan udela je zkanibalizuje prodeje Q5, ale celkove prodeje koncernu prilis nenavysi.
30. 5. 2013 14:13
Re: Kompaktní
Také to, že bude vycházet z Q5, je dost vágní informace. Bude stavět na platformě Audi pro podélnou zástavbu, na které stojí vše od A4 po A8 kromě Q7. A také třeba Continental GT/ GTC/ Flying Spur. Nebude s Q5 sdílet linku. Navíc se mluvilo o tom, že dostane Evo, tedy nástupce původní MLB, na které budou stát Audi budoucnosti - příští rok má přijít první Audi na téhle platformě. Rozdíl je hlavně v tom, jaké materiály mohou využít. MLB byla stavěná hlavně na kombinaci hliník-ocel. Evo počítá s kompozity. I na staré platformě mohou postavit naprosto svébytný model, jen budou mít víc svázané ruce.

Pokud jde o Touareg, stejně to byla práce Audi, byť Q7 přišla jako poslední. U Q7 a Cayenne jde o to, že Q7 je autobus. Takže si tolik do zelí nelezou. U Q5 to bude horší, ale je to nevyhnutelné. Prostě Porsche bude Audi ze shora trochu požírat. U dalších modelů tomu nebude jinak.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
30. 5. 2013 23:35
Re: Kompaktní
Nevychadza z VW ale z Audi?

A aky je v tom rozdiel? Absolutne ziadny. Ok, jedno je plzen v plechovke, druhe vo flasi, ale je to stale plzen.

Ospravedlnujem sa plzni, ze som ju prirovnal k vyrobkom VAG.
31. 5. 2013 08:20
Re: Kompaktní
Tou poslední větou jsi tomu nasadil korunu. >:D
31. 5. 2013 09:10
Re: Kompaktní
Atila začal s tím, že základ ve VW dává Porsche více prostoru. Já říkám, že prostor tvoří zaměření Q7. Pokud jde o značky, takovéhle sdílení je vždy výhodnější pro ty dole než pro ty nahoře. Čím menší odstup, tím lépe. Marketing s tím samozřejmě může pracovat, důležitější však je, jestli produkt odpovídá značce (hlavně v tom horním případě). Cayenne-Touareg byl podle mne povedený projekt, byť první Cayenne jsem moc nemusel.
30. 5. 2013 12:30
Re: Kompaktní
Q3 je kapesni SUV. Q5 je protivahou X3, coz je male SUV, SUVcka pod nim uz jsou vyslovene kapesni jako BMW X1.
30. 5. 2013 12:35
Re: Kompaktní
Můj pohled je, že Q5 (stejně jako X3) vychází ze střední třídy. Takže bych zachoval jedno dělení a nedělal bych pro SUV nějaké extra buřty. :-) Malé SUV bude Q2.
30. 5. 2013 12:46
Re: Kompaktní
Vas pohled je spatny SUV uz jsou davno rozdelena a jejich deleni je dle jejich velikosti v segmentu SUV ne podle trid normalnich aut. :-! Je potreba se nenechat zmast bachratou karoserii SUV, vsechny uvedene modely vychazi z kompaktnich aut. Audi Q5 je "compact sport utility vehicle", Touareg je midsize spolecne s Mercedesem ML, velkymi SUV je z premiovek pouze Audi Q7 a MB GL.
Avatar - peter_ko
30. 5. 2013 12:54
Re: Kompaktní
Zaujímavé a kam teda patrí X5, X6 a X3?
30. 5. 2013 13:06
Re: Kompaktní
BMW X5 jsem uz psal, to je stredni SUV, X3 a X6 jsou crossovery prvni kompaktni a druhy stredni velikosti.
Avatar - AUDIRS6
30. 5. 2013 13:46
Re: Kompaktní
nemam rad "amerikanizmy" , ale oni maju na napr. X5, Q7, ML, Cayenne, Touareg vystizny nazov "Full size SUV", potom je tu "Mid size SUV" teda stredne velke: Q5,X3,GLK, a novy Macan, noo a "Kompakt SUV" tam je to uz hadam jasne: Q3,X1, novy Medved(neviem narychlo ako sa bude volat) Evoque, a mainsteamovych X,Y modelov na cele s Tiguanom a spol...
Samotny Macan vychadza z Q5, s pozmenenou MLB platformou, ktora je uz odlahcena ako bolo napisane hlinikovymi prvkami - teda MLB-Evo ( v buducnosti sa na niektorych komponentoch budu pouzivat este "exotickejsie" materialy ako horcik, karbon, atd...)
- teda vychadza z Q5 a ta vychadza z platformy A4 / A5 - teda auta strednej triedy.
to iste plati o BMW 3 / X3, s paradoxom X1 - ktora pouziva vacsinu podvozkovych komponentov 3kovej rady...ale skratili ju ( zkompaktnili ju a ochudobnili ju ale natolko, ze v ramci modelovej ponuky BMW robi znacke hanbu :no: - kvalitou spracovania a interieru - kto neveri, nech vyskusa na zivo, s Q3 sa to porovnava doooost tazko >:-[] )
v kazdom pripade Porsche patri moj :yes: , tento model je tak ako to uz byva "odsudeny" na uspech ;-)
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2013 13:54
Re: Kompaktní
"Odsouzené" k uspech(u) zdraví BMW Alpina XD3 BITURBO 257 kW [odkaz] ;-)
PS: Názor že "lépe" použít menší levnější platformu a raději udělat více "huj" v kabině jsem tu již (i o jiných vozech) - já vám nějak NEvím.. >:-[]
30. 5. 2013 13:59
Re: Kompaktní
Full-size jsou autobusy jako GL, Q7, RR. :-)
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2013 14:02
Re: Kompaktní
No a protože nás (již brzy) čekají ULTRA-FULL-size autobusy Q8 a ESP-9F a bůhví co ještě (možná i nějaké větší X) tak Macan vlastně (tak trochu) JE (bude) "kompaktní" :-)
30. 5. 2013 14:20
Re: Kompaktní
Tahle auta jsou tak tak full-size, takže i větší se sem "vejdou". :-) EXP slouží u Bentley k označení prototypů (od experimental). Devátý v pořadí od roku 1919. Divil bych se, kdyby se tak jmenoval finální produkt.
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2013 14:23
Re: Kompaktní
Určitě se tak jmenovat NEbude - nicméně jak ho teď (zatím) označovat..? ;-)
Já vím (a "vejdou" se tam i větší vozy než jsem zmínila) chtěla jsem být "ffftipná" :-)
30. 5. 2013 13:56
Re: Kompaktní
Ty máš prostě americký pohled. Pro ně je X5 mid-size, ale i 5er je mid-size. 3er je pro ně compact a X3 je pro ně compact. Jenže pro Evropana je 1er kompakt a 3er je střední.
Avatar - Dinar
30. 5. 2013 13:57
Re: Kompaktní
Taky myslím, že vychází z am. členění, a to je pro nás k ničemu.
30. 5. 2013 14:00
Re: Kompaktní
Také jsme SUV dlouho nedělili. Prostě to byla taková neurčitá hrouda, kolikrát smíchaná dohromady s terénními vozy. Nemá logiku přejímat americký systém, když nesedí na ten náš.
31. 5. 2013 11:10
Re: Kompaktní
Navíc I z technického hlediska má třeba Q5 techniku typickou pro Audi střední třídy a výš (uložení motoru, Quattro, atd. Zatímco Q3 je technicky mnohem blíž A3.
Avatar - Dinar
30. 5. 2013 13:56
Re: Kompaktní
Tohle má být evropské členění? Dej nějaký odkaz! V Evropě jsem se nesetkal s jiným označením než malá suv (např. tiguan, Q3), střední suv (Q5, X3) a velká suv (Touareg, X5, Q7, ML). To, že má MB ještě GL na základním členění nic nemění. Ale jak říkám, dej odkaz.
Avatar - Snooob
31. 5. 2013 09:29
Re: Kompaktní
CR-V, RAV, CX-5? Kam s nimi?
30. 5. 2013 16:07
KRÁSA
BRAVWOOOOOO :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2013 16:18
Re: KRÁSA
NEtrefil jste vlákno, tohle jste URČITĚ chtěl napsat pod můj odkaz na Alpina XD3 R6 3.0 naftové BITURBO s 257 kW ;-)
30. 5. 2013 17:53
Re: KRÁSA
Mýlíte se, jako obvykle - hezký den ;-)
31. 5. 2013 07:53
Re: KRÁSA
Sikovny bol ten grafik, ze? >:D
Avatar - flyboyeda
31. 5. 2013 00:10
Macan vypadá krásně
A i nový Cayenne si me začal líbit akorát té Panameře nemůžu přijít na chuť,kdybych se v ní svezl asi bych o ní mluvil jinak,ale to se zatím nestalo,takže můžu hodnotit jenom vzhled a ten je děsný,takže krom Panamery se mi líbí všechny Porsche i tenhle nový Macan
Rozbalit vlákno
0
31. 5. 2013 07:24
Kategorie SUV
Vazne nechapu co tu placa par rozdelovacu. Za 1. vychazet z rozdeleni SUV v US, je uplne mimo, a nedava zadny smysl uz jen z toho duvodu, ze jedinym full-size SUV, ktere zname i v evrope, je GL, Q7 tam rozhodne nepatri, v USA urcite ne, je to mid-size SUV, spolu s X5, Tuaregem, Cayenne, atd, pak samozrejme z mainstreamu treba santa fe, sorrento, dodge durango dale grand cherokee... a pak niz jsou compact suv's, kam patri vsechno mensiho. Tohle bude jak Q5, za mnohem vyssi cenu, souperit chce s Evoquem, kterej je take mnohem levnejsi, a kdyz se podivame na motorovou paletu, vylozene chce byt relativne dostupnym premiovym SUV. O to se, jak vidime z cenovky a sestivalcu, Porsche nesnazi, ale uprine, do te doby, nez se objevi neco podobneho treba od Maserati, neni nic na trhu, co by mohl byt primym i cenovym konkurentem pro porsche, takze nezbyva, nez ho postavit proti reprezentantum kategorie, kde do ted lovila Q5, X3, Evoque, nebo GLK.
Rozbalit vlákno
1
31. 5. 2013 09:41
Re: Kategorie SUV
Nic proti, ale když vezmu předchozí GL, které je pořád mladší než Q7, tak jsou mezi nimi myslím 3 mm. Oba mají chlup pod 509 centimetrů. Na první Cayenne má nějakých 30 cm. Na druhý kolem 25. Patří mezi ty nejmenší full-size, ale je citelně větší než Cayenne, Touareg, nebo X5. Q7 je prostě autobus. 8-s

Bude dražší, větší, podle mne bude spíš požírat dražší kousky D3 než co jiného. RR podobné auto nemá, Evoque možná něco potratí, ale tou hlavní potravou podle mne nebude. U něj hodně táhne design a tahle výhoda mu zůstane.
Avatar - Jaros71
31. 5. 2013 11:27
Kladivo na BMW..?
Pěkné!
Vypadá dost dobře. :yes:
Asi dá dost zabrat nabušeným BMW X3 nebo X5 M..taky koncernová Audi S Q5 bude mít větší konkurenci.
Jinak se asi nové Porsche bude prodávat dobře..
SUV tohoto typu kupují lidi co až tak moc neštří a mají na to.. ;-)
Další konkurence od Maserati přijde co nevidět.
Máme už trošku přesúvéčkováno. Jenže tyto auta ,jako jediná, se prodávají slušně i v době krize.. :-!
Rozbalit vlákno
0