Majitelé Porsche byli připraveni dát Wiedekingovi za odchod 140 milionů eur

Majitelé Porsche byli připraveni dát Wiedekingovi za odchod 140 milionů eur

 

Majitelé automobilky Porsche byli připraveni dát řediteli Wendelinovi Wiedekingovi až 140 milionů eur (asi 3,6 miliardy Kč), pokud odejde z funkce.

Wiedeking nakonec při odchodu dostal 50 milionů eur. Kdyby chtěl, mohl ale žádat mnohem víc, zřejmě až 260 milionů eur, protože jeho pracovní poměr měl trvat až do roku 2012. Uvedla to dnes agentura Reuters.

Automobilku Porsche vlastní členové rodiny Porsche a Piëchů. Pokud by si Wiedeking odnesl 140 milionů eur, bylo by to zdaleka nejvyšší odstupné v podnikové historii Německa.

"Wiedeking tuto částku nepožadoval. Byla to nabídka, kterou ty rodiny předložily, zástupci odborů v dozorčí radě by to ale neschválili," řekl agentuře Reuters Wiedekingův právní zástupce Jobst-Hubertus Bauer z advokátní kanceláře Gleiss Lutz. Částku nicméně schválil předseda dozorčí rady Wolfgang Porsche a člen řídícího výboru Hans-Michel Piëch, dodal Bauer.

Mluvčí vlivné odborové organizace IG Metall potvrdil, že zástupci odborářů návrh vyplatit Wiedekingovi odstupné 140 milionů eur odmítli. Odboráři mají v dozorčí radě Porsche polovinu křesel.

Pokud by se Wiedeking s majiteli nedohodl a trval na všech podmínkách, které má ve smlouvě, mohl podle Bauera za odchod z čela firmy požadovat 170 milionů až 260 milionů eur (4,3 miliardy až 6,6 miliardy Kč). Přesná částka by se odvíjela od toho, jak by si automobilka vedla v tomto fiskálním roce. Ten končí 31. července.

Přestože Wiedeking odchází se zlatým padákem "pouze" 50 milionů eur, polovinu z této částky slíbil dát na dobročinné účely. Šéf konzervativního křídla sociálnědemokratické strany SPD Johannes Kahrs ale i částku 50 milionů eur označil za perverzní. Podobně finanční expert konkurenční frakce v křesťanskodemokratickém uskupení CDU/CSU řekl, že výše odstupného pro Wiedekinga je špatným signálem.

Wiedeking zablokoval pokusy spojit Porsche s největší evropskou automobilkou Volkswagen. Wiedekingův odchod tudíž připraví cestu pro integraci Porsche do skupiny Volkswagen, což ukončí měsíce trvající boj mezi oběma podniky.

Wendelin Wiedeking pracoval u Porsche od roku 1983, od roku 1991 stojí v jeho čele. Ačkoli by se mohlo zdát, že nyní odchází z nejvyššího místa ve firmě s ostudou (po nevydařeném převzetí Volkswagenu), celé je to trochu jinak. Wiedeking vzkřísil v 90. letech automobilku vyrábějící jen několik desítek tisíc aut ročně a proměnil ji v prosperující podnik s jasnou perspektivou. Další expanze, započatá v minulých letech, se proměnila v mocenský boj dvou rodinných klanů, které vlastní automobilku ale mají vliv nebo zájmy i ve Volkswagenu. Vyplacení nejvyššího managementu Porsche se tak pro vlastníky Porsche stalo tou nejméně bolestivou cestou z patové situace.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

 






 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Dnes 18:48

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Kapitán Tygrů Radivojevič: Jánko nás podržel, chceme do finále

Kapitán Tygrů Radivojevič: Jánko nás podržel, chceme…

Bojovali i sami se sebou. Pátý zápas doma ztratili za stavu 3:1, v šestém duelu v Plzni třikrát prohrávali.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…