Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche Mission E bude v roce 2019 realitou. Už známe první detaily!

Také Porsche míří do světa elektromobilů. Prvním takovým zástupcem ze Züffenhausenu bude sériová verze konceptu Mission E.
Zpět na článek
4. 1. 2018 12:37
Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
a že těm dojde poslední dobou málo co...:)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
13
4. 1. 2018 20:06
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
tak treba to jednou dojde i tobe, Nemcum dochazi veci uplne stejne jako vsem ostatnim, jen se proste najdou i pisalci jako ty na mistech jako jsou servry ;-) spousta toho co pisou na tvem odkazu jsou davno vyvracene nesmysly, a je to clanek jen kvuli reklame, cim kontroverznejsi, tim lepsi, neb se bude o to vic klikat >:D

[odkaz] a klidkni si i na odkaz ohledne elektraren, a pak tu napis nejaky dalsi nesmysl o tom jak je to jinak :-!

Nemci jsou vesmes automobilky, VW, BMW, Mercedes a jiz ne moc Ford a Opel, a vete div se ty 3 prvne jmenovane i se svejma znackama v koncernech se chteji a jiz zacali soustredit na elektromobilitu, a zadnej pisalej ani v servru ani ve foru s tim nic nenadela ;-) :yes:
Avatar - Zetti
5. 1. 2018 08:49
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
Soustredit se muzou, otazka je kolik toho prodaji. EV je hodne jednoucelove auto a ted je aktualne maly previs poptavky, ale jen maly a jen aktualne. Problem je v cene. To EV auto je drahe nejen pro nas ale i pro zapad, tedy pro drtivou vetsinu lidi co se zivi obycejnou praci za pravidelnou mzdu. Polovine z nic je EV odporna vec, dalsi nebydli v domku s moznosti nabijeni a nabijeni z verejnych nabijecek je drazsi nez tankovat benzin. Ekonomicky cista elektromobilita padne na hubu. Tak jako spousta projektu te trojice automobilek. Danovy poplatnik si to muze dovolit.
Budoucnost je doma nabit a zbytek cesty dojet na benzin, petrolej, vodik, plyn nebo nevim na co. Svobodne, plynule, svizne a bez zastavky. Vim o cem mluvim.

Na prodej BMW Z4 od prvniho majitele [odkaz]
5. 1. 2018 09:21
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
od prvniho seriove vzrabeneho BEV je to jen smesnych 8-9 let, v EU 7 let, takze je to v podstate na svem pocatku, jednoucelovost beres jak? kazde auto ma jediny ucel, odvest posadku a naklad z A do B >:D

problem BEV je jediny, infrastruktura nabijeni, a ta bude postupne vznikat, nikdo krom par jedinci v diskuzich neceka ze se hned zacnou prodavat miliony BEV mesicne, vsechno pujde postupne behem desitek let, bude to proste alternativa jakou byl pred 20 lety hybrid v osobni doprave ;-) a postupne se propracuje behem desitek let treba na polovinu podilu nove prodavanych osobnich aut

a co kdys budou pod vozovkou indukcni civky a bude se energie cerpat za jizdy? porad to nebude budoucnost? a co baterie, kdys budes mit za 20 let treba auto s baterii 200-300kWh co bude velka jak 60 litrova nadrz na benzin a bude vazit 100 kilo, porad to nebude budoucnost kde se bude dojizdet na petrolej a ty dalsi paliva co zminujes? schvalne jakou baterii sis mohl poridit pred 30 lety? napovim ti, li-ion baterie to nebyla
Avatar - Zetti
5. 1. 2018 09:41
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
Ad prvni odstavec - Mitsubishi vyrabi EV uz skoro 50 let. Ted se s emisema trochu poblaznili. To je jen docasne. Zakaznik si rekne co chce a co ne a da to najevo tim ze ty auta necha stat. Donutit to danema taky uplne nejde, protoze demobilita by zlikvidovala ekonomiku, i plebs se musi dopravit do prace za rozumnou cenu.

Ad 2 ano, bude to na desitky let, ale poloviny podilu my dva se urco nedozijeme

Ad3 totez. Co se zmenilo za poslednich 20,30 nebo 40 let? Ty auta sou si porad podobny, tohle nejsou teorie ktery se nas netykaji. Opet s odvolanim na ad 1. Jsou to inovace ktere musi nekdo zaplatit. Ale musim dodat ze bych se rad plet. Podle mne je to jako udelat z tloustika anorektika a naopak. Najednou to nikdy nejde musi se postupne a s rozvahou
5. 1. 2018 11:46
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
co ti neni jasne na " seriove vzrabeneho BEV a to prvni slovo je dulezite" to ze nekde predelaj par kusu az stovek kusu puvodne spalovaku na baterky neni seriova vyroba ;-)

blebs se do prace v drtive vetsine dopravuje MHD, a ikdys firemni parkoviste praskaj naporem tak to nic neznamena, vetsina fabrik ma parkoviste sotva na desetinu poctu zamestnancu, tedy ani plne nalozena auta by to nespasila

no zalezi , ja napsal polovina nove prodavanych, treba v Norsku tohle jiz splnili, zbytek EU ma co dohanet a pohybuje se to od promile az po cca 5% , dle meho to na tu polovinu nove prodavanych bude trvat tak 30 let z pohledu BEV, co se hybridu a plugin hybridu tyce to bude asi mnohem driv, 10-15 let, mozna?

pred 20 lety stali BEV coby prestavby priblizne 1,2 milionu korun a auto typu Golf, a jednalo se o auta s dojezdem cca 60-100km papirove, dnes BEV s realnym dojezdem 200-250km stoji cca milion, vzhledem k inflaci za tech 20 let ale dnesni milion je asi jako tehdejsich cca 680 tisic, a tehdejsich 1,2 milionu je dnes cca 1,76 milionu, tedy Tesla S 75D s dojezdem v pohode 300km (papirove 490km) ;-) tobe neprijde jako celkem vyraznej rozdil dojezdu 80 a 300km za stejnou sumu behem 20 let?, schvalne co bude za dalsich 20 let?
Avatar - Zetti
5. 1. 2018 12:00
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
Ono je trochu neco jineho teorie a praxe. Ty dojezdy to vi kazdy je teorie. Ja mam teoreticky dojezd 52 km a prakticky se nedostanu od vrat na 40. Jak pisu v moje.auto.cz jel jsem s elektrickym beckem, ten dojezd mym stylem, tzn svizna jzda, obcas predjet, zadna cocka jsem zkratil na ctvrtinu. Kdyz to zjistis az si za mega to auto koupis bude dost pozde. Smolik. Doporucoval bych vsem potencionalnim EV jezdcum obezretnost, zvlast tem, co maj hloub do kapsy.

Kdyz jedu do lidlu a zpatky, mam to 10 km a vyrobce nedoporucuje nabijet skoro plnou baterku kvuli zkraceni zivotnosti. Copak ja ji vyjedu, nebo mi to je jedno, dojedu kam chci na benzin. Ale elektromobilista si musi rozmyslet, jestli da dobitim skoro plne baterce po hube nebo ne. Myslim ze PHEV vsechny dalsi alternativy prevalcuje. Snizit emise na polovinu nebo ctvrtinu by byl globalne velky uspech
5. 1. 2018 13:39
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
elektricky B byla a vzdy bude jen parodie na BEV, jedine plus toho auta bylo a je ze je to klasicke Bcko, jinak je to predrazeny kram bez moznosti rychlonabijeni :-!

psal jsem ze papirove ma ta Tesla S 490km a realne se s ni da ujet vpohode 300km, navic v CR joiz mame 3 mista se Superchargery, ve chvili kdy tu bude po cele CR treba 1000 nabijecich mist do 50kW a treba 50 mist nad 150kW, tak nebude zadnej problem s BEV pohodlne jezdit, jiz za rok se zacnou objevovat BEV ktere maji umoznovat nabijeni prez 150kW ado 2022 maj v CR stat podle dalnic 350kW nabijecky z programu Ionity, prvni se jiz stavej v Nemecku a Norsku, v CR je plan vystavby na prelomu 2019/2020 a ma jich tu stat 5 po 2-3 kusech do 2022, takze krom Teslistu jiz budou mit jednoduche cestovani i majitele v te dobe jiz prodavanych Porsche Mission E, Audi E-tron SUV a Jaguaru ipace ktery bude mit pravdepodobne prave 150kW nabijeni, z dalsich vyrobcu kteri se na Ionity podilej je BMW, Mercedes, Ford, tyhle opravdu rychle nabijecky se budou stavet u cerpacek Shell a OMV u dalnic

proste se zacina poradne u luxusnich aut, a beznejsi produkce do 30 tisic eur prijde na radu tak do 5-10 let, mimochodem Leaf 60kWh, Kona 64kWh a Stonic 64kWh maj jit do prodeje do 2 let, u vsech zminenych se predpoklada dojezd realny nad 350km a nabijeni nad 100kW, tedy na spravne nabijecce nad 100kW nabito za 20-30 minut

ze soucasne produkce me zatim unika na vyzkouseni pouze Hiunday Ioniq a u osttanich jsem nemel problem se dostat na 90% papiroveho dojezdu

jen doplneni, u BMW i3 tak jako sla vymenit baterie za vetsi, tak ma jit vymenit i pristi rok kdy ma prijit 43kWh baterie pro i3
Avatar - Zetti
5. 1. 2018 14:22
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
to je sice hezky, ale koukni na ceny tech nabijecek. Pohybuji se v radu od 2,5 ale taky 7 korun. 7 korun uz je cena benzinu a ten bude klesat cim vic je EV a nikde neni psano, ze se to jeste navysi. Kdyz dojde stava zaplatis i 5nasobek abys dojel. Levny budou s frontou, drahy bez. Ale treba ti daj kafe zdarma

U BMW s Rexem se da dojet. Neda se to poslouchat ale dojedes. Teoreticky je to PHEV

Pro jednoho hoky jiny vdolky. Zbytecne teoretizovani, jen odhaduju kdo vyhraje, tzn ceho bude vic.Podle mne EV to nebude.
5. 1. 2018 15:05
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
rychlonabijeni je taky urcene protranzit a ne aby si tam nabijel nekdo porad, proto se taky takove stojany davaj k dalnicim a hlavnim tahum, a jako jestli tankujes benal 7 kacek za litr, tak to zijes nekde v Emiratech ne? co jsem naposled tankoval tak litr N95 me stal 28.50, to je celkem daleko od 7 korun, a i pri 7 korunach za kW by auto muselo mit spotrebu 27kWh na 100km abych byl na stejne cene na 100km co se pohonnych hmot tyce >:D

Polestar bude od pristiho roku nabizet PHEV s elektrickym dojezdem 150km (real lze ocekavat tak 100-120) a vykonem 600 koni, ostatne PHEV a hybrid bude v pristich letech hodne posilovat, to je proste idealni technika na tu dobu mezi ciste fosilnima a BEV ci jinyma druhama EV ktere maji energii uchovanou v jine forme jako vodik, metan, a dalsi paliva, a vidis mnozi a hlavne vetsina automobilek dnes vidi tu budoucnost jen v EV
Avatar - Zetti
5. 1. 2018 15:15
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
Samane uz zacinas byt mimo, ja mluvil o ekvivalentu. Pocitej ze spotrebujes realne vic nez 20 kWh na 100 km, to je pri cene 7 korun za kWh nekde na 140 korun nebo vic + karta + cena za parkovani a to nepocitam ze tech karet je vic. Ze platis vic pausalu. Ja si kabel na rychlodobijeni vubec nebral, je to o nicem.
Muj mysak jezdi za nejakych 26 kWh realne aspon ted v zime i leafy jezdi ted pres 20, neni to nic nerealneho. Ja to auto vybiral rok, ze to je muj treti mysak je nahoda, ale ted vim ze to je to prave.
EV je moda ale ekonomicky neni udrzitelna a sposuta sefu fabrik se tim netaji. Mam ti nejake najit?
5. 1. 2018 16:01
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
vic nez 20kWh na 100km jsem mel spotrebu pouze s Teslou S, s zadnym jinym BEV jsem nemel vetsi prumer nez 16kWh , takze mimo jsi spis ty ;-) proc bych jako mel pocitat s vice nez 20kWh kdys jsem takovou spotrebu s zadnym BEV v prumeru nikdy nemel? to si pocitej ty

ja mam moznost na vsech mistech kam jezdim dobijet bud 3 nebo 20kW, krom trasy do Diesenu (590km) kam jezdime jednou rocne a po ceste mam 12 mist kde lze nabijet 50 az 150kW a s cenou v prepoctu cca 5-6 korun za kW a tu trasu jsem jiz absolvoval s Leafem a trvala me 11 hodin, tak nejdelsi trasu za posledni roky mam 260km, takze ve chvili kdy me nejaka automobilka nabidne BEV kombik nizsi stredni pod milion korun s baterii 50-60kWh a tedy realnym dojezdem okolo 300km, tak ho proste koupim, a pocitam ze do tech 4-5 let kdy chci auto menit takove auto na trhu bude, doma mam kW za cca 2.50 (az bude BEV vezmu levnejsi tarif kde je cena dnes cca 1.80) a v tech destinacich kam jezdim delsi trasy mam bud namoznost nabijeni zdarma a nebo do 4 korun za kW, do te doby snad jiz bude i moznost nabijeni u vetsiny provozoven Lidlu a Kauflandu ci jinych vetsich obchodnich center, po cete te nejdelsi trasy mam 2 Lidly a 1 Kaufland, po ceste mam i vetsinou nejakou Shellku kde planuji po Evrope budovat stojany jak Ionity 350kW tak beznejsi stojany Allego do 50kW

prozatim takove auto jake bych chtel planuje VW, Nissan a Kia/Hiunday

a to za kolik jezdi nejakej tvuj mysak je me ukradeny, bud je to kram a nebo s tim jezdis jak prase, vyber si ;-)
6. 1. 2018 14:47
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
Jenže té baterii vadí i samotný stav vysokého nabití. Je jí celkem jedno, jestli se tam dostane z 20, 60 nebo 90 %. Pochopitelně, pokud chceš používat 20 % energie, je lepší se pohybovat mezi cca. 40 a 60 % (Li-ion stárnou nejlépe nabité zhruba na polovinu), a ne neustále dobíjet na 100. Ten elektromobilista může mít k dispozici stovky kilometrů dojezdu. Takže ho 20 km nemusí tolik trápit.

Z hlediska životnosti je tedy dobré mít nějakou dojezdovou rezervu. Dorovnávat to každý den do 80 % by neměl být problém (pokud nepotřebuješ, ani na tolik nemusíš). A využitelná kapacita nemusí odpovídat instalované. Právě proto, aby se prodloužila životnost.
Avatar - Zetti
6. 1. 2018 16:22
Re: Auto fajn...ale už to dochází i Němcům....
Si na to kap. Ano je to tak nejak taky v baterii zustava 20% rezervy. V kazde. Oni to tak maji osetreny. Mam baterku 12 kWh, dobijim 10. Baterka je nova, samozrejme je tam casem nejaka degradace. Dejme tomu, ze baterka padne na 90,80,70 %. Tak si to znasob kapacitou baterky v EV. Copak ja to dojedu benzinem, ale elektromobilista? Na vleku. Stovky kilometru pak budou hodne nadnesene. S bidou jedna.
Ja si baterku koupim, ale EV bude stat tolik kolik se mych 12 kWh do jeho kapacity vejde. Pri tomhle nakladu to auto bude realne neprodejne.
Zatim to neresim, mam na baterku zaruku 8 let na pokles 70% a hosi urcite vedi co delaji. Maji na rozdil od rychlokvasek 50 let EV praxe