Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche opustilo plány na vývoj modelu menšího a levnějšího než Boxster

Německý výrobce sportovních aut Porsche opustil plány na výrobu nového dvousedadlového vozu, který by byl menší a levnější než jeho model Boxster.
Zpět na článek
14. 5. 2012 10:46
14. 5. 2012 11:39
14. 5. 2012 12:18
14. 5. 2012 12:23
14. 5. 2012 12:34
14. 5. 2012 12:30
14. 5. 2012 14:29
14. 5. 2012 14:50
14. 5. 2012 10:46
Jedině dobře
Konečně si pan jogurt uvědomil, co tvoří jméno značky:)
Rozbalit vlákno
5
14. 5. 2012 11:08
Re: Jedině dobře
me kuprikladu u Porsche ultimatni malej model bez kompromisu schazi, ja u takoveho auta nechci zadny zbytecnosti a proto radeji koukam treba k Lotusu ac je me Porsche sympaticke a obcas mi odnich chodi vazana kniha s aktualnimi modely Porsche coby pozornost
14. 5. 2012 11:28
Re: Jedině dobře
"a obcas mi odnich chodi vazana kniha s aktualnimi modely Porsche coby pozornost"...
...a smím se zeptat proč nám to říkáš? 8-s Dýchá z toho na mě tak trochu klasický český machrování. Nebo se pletu? ( omlouvám se, ale nějak jsem na to vysazenej :no: )
14. 5. 2012 12:03
Re: Jedině dobře
no jasne ze machrovani, co jineho by to melo bejt :-!
14. 5. 2012 12:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 5. 2012 20:49
Re: Jedině dobře
aj ja chcem knihu >:D
Avatar - Blue Sun
14. 5. 2012 11:39
Ano,
samozřejmě, mnohem důležitější je přeci podpořit sportovní image značky třeba kombíkem, dalším SUV nebo něčím podobným... proč ne?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - cerrbion
14. 5. 2012 12:18
Re: Ano,
jasně, protože na obří SUV ruský a arabský snobové bez vkusu slyší... kombík u porsche skutečně tradici značky nepokurví ... od Caynea už se o nějaký tradici značky stejně nedá mluvit, právě malý nekompromisní spyder by ji naopak vylepšil. Jenže Porsche je dnes výše zmíněnýma pakama vnímán bohužel úplně jinak a právě ty zákazníky Müller myslel :-(
14. 5. 2012 12:23
Re: Ano,
S tím SUV se nedá, než souhlasit.
Na druhou stranu mi přijde jako boxer/cayman dost ultimativní, tobě snad ne?

* ještě mě teď napadlo, že jim vytýkáme tyhle obludnosti, na druhou stranu Alfa zatím tyhle šílenosti nevede a kde skončila? je to víceméně dotovaný přebouchaný Fiat o dvou(!) modelech, který ani nevím, jestli si sám na provoz vystačí.

Prostě za mě je 911 kultovní auto (škoda asi jen změny řízení u aktuálního modelu) a ty SUV bych jim za to i odpustil. Když chce někdo VW s logem Porsche, budiž.

Spíš se děsím možného sjednocování platforem i ve sportovních řadách.
14. 5. 2012 12:34
Re: Ano,
O tradici tím nepřišli. Jen ředí svou značku. Dokud tyhle jejich pokusy budou patřit na špičku na trhu a bude z nich cítit, že jde o Porsche, tak to celkem beru. Skutečnou škodu by nadělal až přešlap. Také se tomuto vývoji trochu bráním, ale u mne je to dané tím, že jsem konzervativní.
14. 5. 2012 12:30
Re: Ano,
Spíš je otázka, co na to VW a Audi. Tenhle projekt chvíli je, chvíli není. Už to začíná být otravné. Nejdřív to mělo dělat VW, pak Audi, nakonec Porsche (a každý měl mít svou verzi), takže zpět k VW, nebo jak? Je to pakárna. A celkem jsem se na něj těšil.
14. 5. 2012 13:30
Re: Ano,
Pánové, asi zapomínáte na doby, kdy Porsche vyrábělo auta jako 914 nebo 924, což byl vlastně původně projekt pro Audi (později vyráběno za pomoci VW a jeho komponent). Obě tato auta nebyla moc sportovní (hlavně tedy se čtyřválci pod kapotou), image taky nic moc, ve výsledku možná horší, než má Cayenne a dieselová Panamera. Co se týče projektu malého sporťáku, nemá tohle Porsche zapotřebí. Moc peněz by z toho nevytřískala (navíc už teď ji patří primát automobilky s nejvyššími maržemi), image by přeplňovaný čtyřválec o objemu menším, než má dieselová Octávka, utrpěl mnohem víc, než použitím dieselu, takže se tohle dalo očekávat.
Holt, Porsche už není značka, která vyrábí výhradně 911. Navíc Cayenne je ve všech ohledech skvělé auto (na to, že je to SUV), Panamera taky patří na špičku ve svém segmentu. Pokud bude Porsche držet své dvě větve (sportovní a "sportovní") oddělené, bude to v klidu.
Avatar - cerrbion
14. 5. 2012 14:29
Re: Ano,
nejde o to zda je Cayenne kvalitní nebo ne, jde o to, že to není Porsche, je to překarosovanej Tuareg a i kdyby nebyl, s tradicí značky to nemá nic společného. Já chápu proč taková auto vznikají, ale přesto se mi to nelíbí a vnímám to jako degradaci značky, tradice a původního charakteru Porsche. jako automobilový nadšenec vnímám jako tragédii to, že se dneska vetšině lidem, obvzválšť mladším ročníkům, jako první vybaví při vyslovení slova Porsche, právě to nabobtnalé SUV...
14. 5. 2012 14:53
Re: Ano,
A jak asi vzniká ta tradice? I 911 musela nějak začít. Mimochodem první Porsche byla vlastně jen překarosovaný VW Brouk ;-) Já chápu, že se to někomu nemusí líbit, samotnýmu mi to není moc po chuti, SUVéčka jsou oproti běžným sedanům podstatně horší auta za vyšší ceny, ale lidé to chtějí, a právě lidé jsou ti, kteří určují, co se bude vyrábět. Ale už se tak stalo, nebýt Cayenne, pravděpodobně by Porsche dopadlo špatně. Dnešní doba je o sdílení komponent, navíc Tuareg je velmi dobré auto (na Volkswagen až překvapivě dobré, navíc vznikal v kooperaci s Porsche a Audi). Sdílení "vnitřností", pokud jsou tedy vynikající, mi naopak přijde jako dobrý nápad, jak zvýšit efektivitu. V dnešní době prostě nemůžeš vyrábět jenom sportovní auta na pár měsíců v roce, to bys brzo skončil.
Jak už jsem psal, pokud bude Porsche pořád vyrábět skvělá sportovní auta, ať si vyrábějí i autobusy. 911 má takovou pověst, že to Cayenne nebo Panamera nemůže nijak pokazit, spíš naopak.
14. 5. 2012 14:50
Re: Ano,
Ano, v jistém slova smyslu je to renesance Porsche - rozšíření a oživení nabídky. Když se člověk projede Panamerou, tak z toho auta má pocit, že to je Porsche. Není to 911, ale jen o tom by Porsche být nemělo.
Avatar - Astene
14. 5. 2012 18:32
Ještě, že tak...
Vždy jsem bral Boxster s Caymanem jako malá sportovní auta přesně zapadající do mé představy nejlevnějšího sportovního vozu Porsche, takže si nějak nejsem jistý, co tím ještě menším modelem bylo myšleno? Konkurent Mazdy MX-5, Subaru BRZ, Caterhamu, možná Audi TT či jiného "low endu"? Ani se nedivím, že to dopadlo, jak dopadlo a ani mi to není moc líto, přestože by to auto určitě nebylo špatné.
Rozbalit vlákno
8
14. 5. 2012 23:47
Re: Ještě, že tak...
Spíš něco ve stylu Lotusu Elise. Malý roadster s motorem uprostřed, nejspíš čtyřválcovým boxerem. Na druhou stranu Boxster je už dost levný, původně šlo o projekt VW a Audi si také brousilo zuby na svůj derivát, takže asi jde o logický konec. Pořád je to však dobrá myšlenka, takže jsem zvědavý, jestli Audi/ VW budou v tomhle projektu pokračovat.
Avatar - Astene
15. 5. 2012 18:16
Re: Ještě, že tak...
Z historického hlediska by to dávalo smysl (Porsche 914) a pro zákazníky jen dobře, kdyby se trochu konkurence v nejnižší třídě sporťáků přitvrdila, ale z pohledu samotného Porsche by to byl myslím krok zpět. To samé pro Audi by mi to auto přišlo málo prestižní a jemu by mělo stačit TT. Napadá mě ale, že by nebylo špatné vytvořit levná sportovní trojčata VW/Seat/Škoda s pomocí Audi a Porsche jako konkurenci Subaru/Toyota/Mazda. Na to ale myslím ve vedení nikdo nemá zatím koule, protože by to byl velký risk :-( Snad v budoucnu jako oslava úspěchů Fabie S2000 a Pola WRC :-)
15. 5. 2012 19:59
Re: Ještě, že tak...
Tohle by měla být právě menší R8, ostřejší a méně praktická alternativa k TT. U Audi se na to hodně třásli, ale sami ten vývoj asi dělat nebudou. Zřejmě by se to nevyplatilo. Záleží, co na to VW, když to byl původně jejich nápad. Přibližnou podobu máš v konceptech e-tron. U Audi by to zvedalo sportovní image. Nahoru nad R8 už jít nemohou.
Avatar - Astene
15. 5. 2012 20:26
Re: Ještě, že tak...
Když nad tím tak přemýšlím, Audi je teď v nezáviděníhodné situaci. Nad R8 by nebylo vhodné jít kvůli Lambu, pod R8 kvůli Porsche a ještě níž už mají TT.
Nevím, ale už TT mi nepřijde moc praktické a přiostřit by také šlo, jen by se musela vzít nová generace trochu za jiný konec.
A nejsem si nějak jistý, že by TT vedle sebe uneslo něco s podobnou cenovkou, ale ostřejší a s lepšíma jízdníma vlastnostma. Další "problém" by byl, s kterým se potýká třeba současný Cayman, a to "výkonnější" podvozek než motor. A udělat něco ještě menšího, od přírody díky umístění motoru podobně agilního jako Cayman, ale ještě se slabším motorem? Celkem rozhodnutí zastavit projekt chápu. Nebo by mohli jak jsem naznačil vzít jako základ TT, pro Audi ho udělat standartně jako čtyřkolku a pro "ostatní" jako zadokolku. Ale to asi taky není moc reálné ;-\
15. 5. 2012 22:25
Re: Ještě, že tak...
R8 je na úrovni vyšších 911. Výš jít nemohou, protože tam máš Aventador a bude tam 918, což jsou zbraně celkem vysokého kalibru. TT už dnes dokáže potrápit Boxstera/ Caymana i základní 911. Nabízí jiné hodnoty, jiný zážitek. Má sice neurozený původ, ale TT RS je slušné kladivo. Když si vezmu uzavřenou verzi, tak máš zadní sedadla, kam se dá něco odložit, a máš rozumný kufr. Je celkem praktická.

Myslím si, že by to šlo. TT je A3 v líbivější karoserii. Rozhodně by nešlo o plnohodnotnou alternativu, dostal bys schopnější auto, ale zaplatil bys za to praktičností. A mělo by být i menší než TT. Teoreticky by se mohli zbavit TT, nahradit ho svojí verzí Scirocca (koncept Shooting Brake), ale ten by se zase žral s třídveřovou A3. Nabídku mají nabitou. Osobně bych malou R8 rád viděl.

Co se podvozku a schopností týče, Cayman je limitován 911. Pokud by tenhle prcek roztrhal na kusy TT, tak by se nic nestalo, přeci jen by to bylo R. A na osmiválcovou R8 mít nebude, ta má dostatečný odestup a trochu jiný charakter. Vem si Elise, to má velmi schopný podvozek, motorově máš 100 a 162 kW a auto je to velmi zajímavé. Proč by to nefungovalo u Audi? Alfa Romeo 4C je také velmi podobný recept.
Avatar - Astene
15. 5. 2012 22:59
Re: Ještě, že tak...
Jo, Elise je fajn. Funguje ale jakžtakž s tímhle výkonem jenom díky své hmotnosti. Dokážeš si ale představit VW/Audi/Porsche auto, které by mělo v interiéru viditelnou hliníkovou konstrukci auta? Já teda ne. To auto by myslím bylo ve výsledku větší a těžší než Elise. A po přidání koncernových komfortních standardů a potřebného výkonu by najednou mohlo začít požírat i zákazníky TT nebo Boxsteru. Ani s tou praktičností by nemusel být díky dvěma možným kufrům na štíru:-)
Pořád tu cestu přes malé auto s motorem uprostřed moc nevidím, i když konkurence by asi nebyla velká. Jak jsem psal, spíš bych pochopil pustit se do plnějších vod konkurence Toyota/Subaru/Mazda/Nissan/Hyundai a nabídnout podobný recept, ale s kvalitou zpracování koncernu a vyladěností od Porsche.
15. 5. 2012 23:30
Re: Ještě, že tak...
Kdo říká, že by to byl standardní, komfortní Volkswagen? Určitě by bylo těžší, ale pořád lehké. Ostatně Elise také neustále "tloustne." Cílem byl malý, jednoduchý, lehký sporťáček. Ostatně se můžeš podívat [odkaz] Koncept s dvoulitrovým dieselem (180 koní) vážil 1200 kilo, u produkčního se počítalo s lepší hodnotou. Odhadovaná cena byla 550 tisíc u VW na UK trhu.
Avatar - Astene
16. 5. 2012 18:50
Re: Ještě, že tak...
Čekám, že by VW nedovolilo slevit z komfortu až na úroveň Elise vzhledem ke svému jménu (kličky, žádná madla, bez středové konzoly...) [odkaz] Ale třeba se pletu a dokázalo by mě VW překvapit, jako se mu to povedlo u Citigo, které ve spoustě drobných detailů neodpovídá standardům VW. Kdo ví... :-)