Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche Pajun: Baby-Panamera bude jen na elektřinu

Projekt menší Panamery neusnul, byl jen odsunut. A změněn, bude se jednat o čistý elektromobil.
Zpět na článek
26. 1. 2015 12:49
26. 1. 2015 12:55
26. 1. 2015 13:15
26. 1. 2015 13:00
26. 1. 2015 14:16
26. 1. 2015 15:04
Avatar - Hittman
26. 1. 2015 12:49
No
už si začínám připadat v tomto světě jako fosílie...kde jsou ty doby, kdy auta měla jednoduché zvučné a živé motory spalující voňavý benzín..
Rozbalit vlákno
2
26. 1. 2015 12:55
Re: No
:-)
Taky budou muset z těch skic vyretušovat výfuky :-) Sami sebe se nějak předbíhají :-)
Avatar - eLzyx
26. 1. 2015 13:15
Re: No
to jsou důmyslně maskované vývody nabíjecího kabelu. V levém "výfuku" jsou pro UK, v pravém pro EU. A proč jsou na každé straně dva? 240/400V ;-)
26. 1. 2015 13:00
?
tak v prosinci to bolo - nepostavíme, krátky dojazd a dlhé nabíjanie - a dnes je všetko inak? Baterky pokročili? Segment je preplnený? Biznis sa robí elkami? Toľko protirečení a bludov, že musí byť za tým niečo iné, asi pod stromček dostali kalkuláciu na emisné pokuty.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
26. 1. 2015 13:13
Zatím
podle těch skic a popisků bych řekl, že "bejby" sedí pořád v koutě. :-)
Rozbalit vlákno
0
26. 1. 2015 14:16
diktat
Dalsi "projekt" odsudeny na neuspech... a este si aj v Porsche kazia image... :no:
Rozbalit vlákno
0
26. 1. 2015 15:04
Klíd..
Já jsem zmatenej, proč o tom tady píšete jako o hotový věci? I v tom originále je to prezentováno jako ničím nepodložená spekulace, máte nějaký jiný zdroje? A důvody, proč bychom měli věřit spíš tomuhle, než ofiko vyjádření Porsche..?
Rozbalit vlákno
0
26. 1. 2015 15:50
pomalu jim to dochazi
sefum automobilek zacina pomalu dochazet ze Tesla uspela, vpodstate jim nic jineho nezbyva kdys nekteri majitele luxusnich sedanu najednou po 2 letech neprichazi do zabehnuteho autosalonu premiove znacky a misto toho zavitaji k Tesle, ano je to jen nejakych 30-40 tisic rocne, jenze se bavime o prvnicm roce a prvnim seriovem modelu dane znacky, a navic o segmentu kde lidi ani vetsinou nejsou informovani, staci si precist clanky kde se majitele Tesel udivuji, ze lidi okolo vlastne ani nevedi co to je Tesla, ze dela auta a ze auto dokonce muze jezdit na elektrinu >:D

ale za tim uspechem nebylo jen auto, ale i vize rychleho a pohodlneho nabijeni v kupni cene na superchargerech, to je bolistkou automobilej, oni se snazili protlacit elektromobili, ale okolo nehli ani prstem, pritom stacilo jen postavit par tisic stojanu ;-)

udelat kvalitni elektromobil, a troufam si rict kvalitnejsi a lepsi nez je Tesla S, umi dnes kdejaka automobilka, jenze oni zaspali a nekde i dal zaspavaj, maj tak 3-4 roky skluz a za tu dobu jim Tesla par zakazniku vyfoukne
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ham.
26. 1. 2015 16:46
Re: pomalu jim to dochazi
Ano postavit elektroauto není problém. Problém je postavit elektroauto a vydělávat na něm. Vzhledem k oznámení Muska, že do roku 2020 bude ve ztrátě, je jasné, že vydělávat na elektroautě je složité pro Teslu i pro kohokoliv jiného. A dokud bude na elektroautě složité vydělávat, tak rozšiřování bude pomalé. Jinými slovy velké automobilky se rády vzdají prvenství a přenechají Muskovi 50-100 tis. aut ročně, protože mu tím pádem přenechají také ztráty s tím spojené. Tvoje knížecí rada automobilkám aby zainvestovali pár tisíc stojanů je hezká, ale ekonomicky problém ještě zhoršuje, buď ty stojany dáš zaplatit zákazníkům a o to bude elektroauto nedostupnější, nebo je zahrneš do nákladů výrobce a pak ziskovost elektroaut bude ještě víc v pekle. Auta na baterky ještě čeká dlouhá a trnitá cesta v jejich rozvoji.
26. 1. 2015 17:42
Re: pomalu jim to dochazi
ztrata velice smesna v porovnani s tim, ze on bude mit vybudovanou infrastrukturu a ostatni budou spolehat na totalni nejednotnost kterou ale lidi opravdu neohromej >:D

mimochodem on musel vybudovat vpodstate od nuly nejen automobilku, ale i cele nove auto s technologiema, infrastrukturou, prodejni siti, proste vse co maji automobilky jiz davno zabehnute a rozmelnene do mnoha ruznych modelu, navic k tomu pridali v Tesle par vylepseni, takze on si muze dovolit bejt ve ztrate, udelat totez zabehnuta automobilka, tak by to ztratove nebylo ;-)

vsimni si ze 50-100 tisici to zacina, ale miliony to muze koncit, lidi se meni, generace obmenuji a prave ty nastupujici generace jiz netahnou nejaky benziny, nafty a podobny tekutiny, tem lidem je uplne fuk jestli je pod kapotou 12 valce nebo 2 valec, a ten kdo nato alespon trosku reaguje je BMW

a to se furt bavime v rovine, kdy o Tesle nema spousta lidi ani potuchy, i v domovske Americe spousta lidi Teslu vubec neznaj a ze delaj auto vubec netusi
Avatar - Ham.
26. 1. 2015 18:20
Re: pomalu jim to dochazi
Ztráta není směšná, ztráta je prostě ztráta. Nikdo neinvestuje do firmy proto aby měl deset a více let ztráty.
Reagují na to skoro všichni větší výrobci, všichni dnes mají elektroauta, takže vybrat si může každý, kdo má opravdu zájem od miniautíček na baterky, přes auta řekněme nižší střední a střední třídy až po tu luxusní Teslu. V nabídce automobilek není a nebude ani ten nejmenší problém.
Rozšiřování bude prostě pomalé a bude vyžadovat ještě spoustu podstatných kroků v technologiích počínaje poměrem hmotnost/kapacita baterek, před rychlost nabíjení až po infrastrukturu bezdrátového nabíjení. Prostě běh na dlouhou trať, kde ten první zajíc, který vypálí první stovku za 10 sec. může klidně po prvním kole zhebnout. Tím netvrdím, že to musí potkat Teslu, ale je evidentní, že se pohybuje na hraně obrovského podnikatelského rizika a např. stačí aby současné nízké ceny ropy vydrželi pár měsíců a Musk bude místo ztrát do 2020 oznamovat 2025.
26. 1. 2015 19:18
Re: pomalu jim to dochazi
je videt ze Muska vidis jen jako majitele Tesly >:D tak jen abys byl v obraze za cim vsim ma prsty > Tesla, SpaceX, SolarCity, stale podil v PayPal/Ebay, a spolecne s Google rozjizdi InternetEarth

aneb "jeho" SolarCity ktere drzi celkem dost patentu v solarni energii a vyrabi solarni panely, je zaroven nejvetsim dodavatelem solarnich panelu pro kuprikladu Google, maji kontrakty na solarni busines a kdys nahodou vyroba previsuje poptavka, tak panely putuji k Tesle a doplnuji Superchargery, ostatne i tovarni haly Tesly maji strechu pokrytou solarem a pise se ze jsou energeticky sobestacni, pak tu mame SpaceX se statnima gratama na dopravu do vesmiru, a spolecne s Google rozjizdi a chteji do 5 let spustit InternetEarth, tedy vpodstate vsudypritomnej internet po celem svete pomoci stovek malich satelitu na objezne draze ve vysce 12set km (puvodni plan google byl se stratosferickymi balony, a nyni s navaznosti na SpaceX to maji byt male satelity) rozpocet $10 miliard, a jiz je to v chodu a kancly jiz maji a funguje v nich zatim cca 1000 lidi, ke konci projektu prez 3000 lidi, a to ze se chysta i megafaktory a v planu maji produkci 500milionu baterypaku rocne je jen dusledek jejich vyzkumu v oblasti baterii spolecne s Panasonikem a Power Japan Plus

aneb tenhle clovicek jeste velkym automobilkam hoodne zamota hlavu a prekope jejich soucasne plany >:D
Avatar - Ham.
26. 1. 2015 19:30
Re: pomalu jim to dochazi
Nemusíš se vysilovat, to jsou obecně známé věci, které ovšem nic nemění na skutečnosti, že Tesla je vysoce rizikový projekt, který zatím prodělává a prodělávat bude déle než se plánovalo a který už jednou zdrhl za minutu dvanáct hrobníkovi z lopaty (insolvenci) jak sám připouští i Musk.
26. 1. 2015 19:55
Re: pomalu jim to dochazi
no a to vsechno v dobe, kdy velke a silne automobilky krachovali a nektere i zkrachovali
26. 1. 2015 21:19
Re: pomalu jim to dochazi
Ham, je nemozne, aby nova automobilka s velkymi ambiciami zarabala peniaze. Hruba marza modelu S je 25% a pri Modely 3 to bude 15%. Teraz to samozrejme Tesla prezerie, pretoze vyvyja nove modely (X a 3), stavia gigafactory a stavia superchargre. co sa tyka tvojho vyroku, ze nikto neinvestuje do firiem co maju 10 rokov stratu, tiez to nie je pravda, pozri sa na Amazon. Ak ma firma vysoky rast, nemusi riesit zisky. Ak ten rast prejde, samozrejme zi ich musi mat. Hovoris, ze Tesla je vysoko-rizikova zalezitost. Mas pravdu, je to stale tak, najhorsie uz ale ma za sebou. Elon dokazal vybudovat 2 firmy, ktore mali minimlane sance na prezitie (Tesla a SpaceX) takze teraz mu trh absolutne veri, preto su akcie Tesly tak nadhodnotene, cize ak Elon povie ze v roku 2020 bude predavat pol miliona aut, tak trh vie ze do 2022 sa to naozaj aj stane, zatial jeho jedina chyba bola ze nedodrzal terminy svojich sialenych slubov, ale nakoniec mal vzdy, aj trochu neskor, pravdu.
Avatar - Ham.
26. 1. 2015 22:46
Re: pomalu jim to dochazi
Nejde o to, že návratnost je v delším horizontu, ale jde o to, že Tesla slib, kdy bude zisková už dvakrát odložila. A to investory určitě neuklidnilo, protože když někdo investuje a má informaci, že zisk bude za 10 let a pak někdo přijde a řekne sorry za 12 a pak znovu sorry a za 15, tak se ztrácí důvěryhodnost a to je to, co může investory odehnat. Stačí další zaváhání a jede se z kopce. Konec konců toto poslední odložení ziskovosti z 2017 na 2020 okamžitě stálo Teslu na ceně akcií propad z nějakých 260 na 210. Stačí další zaváhání a investoři se mohou začít houfně odvracet, takže mluvit o tom, že má nejhorší za sebou lze až v okamžiku, kdy začne předvádět alespoň minimální ziskovost, do té doby je zranitelná. A zaváhání může přijít velmi lehko, jak jsem psal výše, nízké ceny ropy mohou Teslu zlikvidovat velmi rychle, stejně tak všichni vědí, že ji může zlikvidovat jakákoliv změna politiky kolem obchodů s emisními povolenkami, další velké riziko je cena Lithia na světových trzích, kdyby vzrostla, tak má velký problém gigafactory. A pokud by se náhodou sešly dva z výše jmenovaných negativních faktorů najednou, tak myslím, že nebude co řešit. Takže Tesla může uspět, ale také nemusí. Já tomu nedávám víc než 50:50 a jako investor bych do ní nikdy nedal víc jak 5% svého kapitálu, riziko je prostě enormní.
27. 1. 2015 08:19
Re: pomalu jim to dochazi
no je videt ze nectes, ale jen odpovidas >:D precti si poradne co jsem psal vyse o bareriich a otom ze v oblasti vyzkumu baterii se Tesla take angazuje, problem by nemela Tesla, ale Panasonic a Power Japan Plus, a posledni jmenovany jiz i zverejnil do 5 let uvest baterie bez lithia a 100% recyklovatelne, mimochodem stoji za baterkama i pro Toyotu a v Japonsku stavi prava pro tento projekt tovarnu jeste vetsi nez ma bejt gigafaktory ;-)

a cena ropy, ta us pomislne zacina ztracet svou pozici, soucasne snizeni cen ukazalo svetu ze ropa byla dlouhou dobu extremne predrazena, takze vlady po celem svete ted lijou penize do toho, aby se dala nahradit prave alespon v doprave a nergetice, vpodstate as letos se poradne rozjedou desitky testovacich OLEV useku, do te doby se jen spekulovalo a kutilo v malem, ted kdys se vidi ze to s elektrinou jde, tak se zacalo jednat, a nemalou merou se oto zasadi i USA ktere jiz asi nechce dal bojovat kvuli kazdymu vrtu a v soucasnosti se jen snazi aby se nato zapomelo, jiz vedi ze maj jine moznosti, a oni to dobre vedi i ty sejkove, proto ty svoje miliardy lijou prave ne do dalsi tezby, ale do rozvoje prave elektriny a jejiho uskladneni, no schvalne kde myslis ze je nejvetsi energeticky sobestacne mesto, hned vedle Abu Dhabi ;-) a mimochodem skrz nej vede jen jedna silnice na ktere smej auta se spalovacima motorama ;-) divny co ze v takove zemi kde vladne ropa maji mesto kde nesmi jezdit auta na benzin nebo naftu a doprava i celej ekosystem je tam reseny jen elektrinou z obnovitelnych zdroju >:D
27. 1. 2015 08:21
Re: pomalu jim to dochazi
jinak ja Tesle verim, a investoval jsem do ni
Avatar - Ham.
27. 1. 2015 10:11
Re: pomalu jim to dochazi
Věř a víra tvá tě uzdraví. :-)
27. 1. 2015 10:21
Re: pomalu jim to dochazi
akcie do kterych jsem prozatim investoval me prinesli dosud zisk cca 60%, ja myslim ze slusny, skoda jen ze ta investice nebyla v milionech a nektere z firem nevyplaci dividendy >:D