Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera 3,6 V6: Premiéra v Číně, na trh v květnu

Ondřej Láník
Diskuze (79)
Dalším přiblížením luxusní produkce automobilky z Zuffenhausenu širšímu spektru zákazníků bude šestiválcové provedení hatchbacku Panamera.

Premiéra nového vstupního modelu řady Panamera se odehraje na velmi důležitém čínském trhu letos v dubnu. Poprvé novinku uvidí návštěvníci Beijing Motor Show 23. dubna 2010, do prodejen v Evropě by se šestiválcová Panamera měla dostat v květnu.

Základní model nese označení Panamera (model s poháněnou zadní nápravou), resp. Panamera 4, v případě verze s pohonem všech kol. Pod kapotou nakonec není šestiválec VW Group s malým úhlem sevření válců, jako v případě Cayenne, ale zcela nový motor s úhlem sevření válců 90°. I ten však má objem 3,6 l a přímé vstřikování benzinu. Porsche v tiskové zprávě nezapomnělo zdůraznit, že motor se vyrábí přímo v Zuffenhausenu. Nejvyšší výkon dosahuje 220 kW, točivý moment pak nadprůměrných 400 Nm.

Nový motor je asi o 30 kg lehčí než základní osmiválec z Panamery S, a tak pohotovostní hmotnost nejslabšího modelu klesla na 1730 kg.

V kombinaci s dvouspojkovou převodovkou PDK a systémem start-stop zvládá Panamera projet kombinovaný cyklus se spotřebou 9,3 l/100 km, verze s pohonem všech kol potřebuje nejméně 9,6 l/100 km. Pokud bude zákazník trvat na dalším snížení normované spotřeby, lze objednáním speciálních celoročních pneumatik s průměrem 19 palců snížil kombinovanou spotřebu o dalších 0,2 l/100km. Panamera se tak může vyrovnat nejúspornějším modelům v nabídce. Dosud jimi byly Boxster PDK (9,1 l/100 km) a Cayenne Diesel (9,3 l/100 km).

Základní cena Panamery bez daně činí 63.600 Euro (s daní v Kč cca 2 miliony Kč), Panamera 4 má základní cenu bez daně 70.500 Euro (s DPH cca 2,2 milionu Kč).

Ondřej Láník
Diskuze (79)
Avatar - Barrichello
23. 2. 2010 09:56
Re: V6 - bravo
za R4 V6 za V6 V8 - to jsou neměcký ceny.
Za to co bude stát tohle V6 Porsche bude amerika s V8 a ještě vyšším výkonem :-)
Avatar - white label
21. 2. 2010 23:58
Re: Salámová metoda
To je realita..., není ovšem tak "růžová", jako většina "snů" nad "prospekty ze showroomů"...
Avatar - Emel
21. 2. 2010 23:42
Salámová metoda
Uděláme SUV. Když už máme SUV, uděláme i sedan. Když už máme SUV, dáme do něj naftu. Když už máme SUV v naftě a sedan...

No a? Peníze nesmrdí, ani v automobilové branži. Pokud se najde dost podnikatelů, co měli Passata v TDI a za rok si místo něj koupí Panameru v TDI, bude to prostě "všichni rosteme s úspěchem". Pořád je to lepší, než když marně dumáš, co udělat aby si tvoje auta někdo koupil, aspoň se slevou.
Avatar - Ji/Ri
20. 2. 2010 12:50
Jůůůůůva
Otevřu komp a ten oheň mi ožehnul zbývající 3 vlasy. Myslím, že nejlepší je se s autem projet a ucítit na vlastní nohy, jak to funguje. Přece jen motor není papír a auto jako celek není tabulka. Pro mě např. Panamera není Porsche - je to přefouklé, mastodontní, ale rozumím jeho roli....ale díky těmto modelům (Cayenne i tř. s D, Cayman, Pan.) se z našich plakátů na stěně úspěšně stěhují pavouci kamsi do rohů a to pravé Porsche, 911, je a bude dále s námi. Právě a jen právě díky tomuto modelu ten název Porsche i tak krásně zní. Např. ta 911ka (S nebo Turbo) nemusí mít na papíře ve své kategorii nejvyšší hodnoty, ale na vlastní nohy to válcuje i své papírově o hodně silnější bratry. Panameru bych klidně koupil i s naftou 4,2tdi....možná i s 3.0tdi....ale 911 si bez svého bublání nedovedu představit :-)
No snad nebude Panamera v Green linu 77kW....to už by bylo na Chochího.... ;-)
Avatar - Barrichello
19. 2. 2010 09:59
Re: V6 - bravo
A jo vlastně, neměcký koně jsou jiný než ostatní já zapoměl :-) :-) :-)
Ovšem co je výrazně jiný sou německý ceny :no: :no: