Porsche Panamera: Světová premiéra v Šanghaji (kompletní informace, nové fotografie, plakaty)

Porsche Panamera: Světová premiéra v Šanghaji (kompletní informace, nové fotografie, plakaty)

 
 

Na autosalonu v Šanghaji slaví světovou premiéru čtvrtá modelová řada automobilky Porsche – Panamera.

Německá automobilka zveřejnila první fotografii loni v září, od té doby Panameru postupně odhalovala včetně technických údajů a německých cen. V Šanghaji, kde probíhá autosalon od 19. do 28. dubna, ji odborná i laická veřejnost může spatřit poprvé na živo.

Technika

Panamera má pod kapotou podélně uložené velkoobjemové osmiválce s přímým vstřikováním paliva. Mají objem 4806 cm3, základní nepřeplňovaná verze poskytuje 294 kW (400 k), točivý moment má hodnotu 500 Nm. Přeplňovaná verze má o 100 koní a 200 Nm více, tedy 368 kW a 700 Nm. Jak atmosférický, tak přeplňovaný motor splňují emisní normu Euro 5.

Základní Panamera S má jako jediná verze přímo řazenou převodovku, stejně jako ostatní varianty bude ovšem v nabídce i s dvouspojkovou převodovku PDK. Ta je standardně vybavena také systémem samočinného vypínání a startování motoru (Auto Start Stop). K dispozici je také pohon všech kol pro Panameru 4S.

Podvozek

Panamera má velkorysý rozvor 2,92 m. Přední náprava využívá osvědčenou lichoběžníkovou konstrukci s pomocným rámem, zadní je víceprvková.

Vpředu jsou pružicí a tlumicí jednotky integrovány do jednoho celku, vzadu jsou naopak odděleny. V základním režimu je Panamera pohodlným cestovním automobilem, stiskem tlačítka adaptivních tlumičů PASM se komfortní charakter podvozku mění ve sportovní. Variabilní charakteristiku mají také jednotky vzduchového odpružení (standard pro Panameru Turbo, v ostatních modelech za příplatek), které v případě potřeby zařazují do systému další přídavný pružící objem stlačeného vzduchu. Elektronická stabilizace integruje také funkci zadního řízeného nápravového diferenciálu.

Karoserie

Panamera bude konkurovat jak supersportovním, tak i luxusním sedanům. Můžeme ji tedy zařadit po bok Maserati Quattroporte i Mercedesu třídy S. Délka ovšem odpovídá svými 4,97 m největším zástupcům vyšší střední třídy (Chrysler 300C dokonce přesahuje pětimetrovou hranici). Královskou šířkou 1,93 m pak ovšem všechny konkurenty překonává. Výška činí necelých 1,43 m.

Porsche Panamera - srovnání rozměrů s luxusní konkurencí
ZnačkaPorscheBentleyMaserati
ModelPanameraContinental Flying SpurQuattroporte
Délka [mm]497052905097
Šířka [mm]193119761895
Výška [mm]141814751438
Rozvor [mm]292030653064

Otázkou je, jaký druh karoserie vlastně Panamera představuje. Čtyřdveřová kupé podle mnohých neexistují (kupé má přece jen jeden pár dveří?), novinka od Porsche má navíc výklopnou zadní stěnu, takže není ani klasickým sedanem...

Při konstrukci karoserie se uplatnily vysokopevnostní ocelové plechy použité na bezpečnostní skelet, povrchové díly jsou z hliníku, dveře mají nosný rám ze stejného materiálu, okenní rámy jsou pak z hořčíkové slitiny. Díky využití těchto lehkých materiálů činí pohotovostní hmotnost základní Panamery S jen 1770 kg.

Doporučujeme
Porsche Panamera: Velká fotogalerie, oficiální informace, plakáty
Porsche Panamera: Technika nového liftbacku podrobněji
Porsche Panamera: Interiér, bližší technické údaje a německé ceny

Vůz má zcela zakrytovanou podlahu včetně tunelu hnacího hřídele, zavěšení kol a výfukové soustavy. To snižuje vztlak na nápravách, zlepšuje aerodynamické vlastnosti celého vozu a přispívá k nižší spotřebě paliva. Součinitel odporu vzduchu se ustálil na hodnotě 0,29. Nejvíce viditelným prvkem propracované aerodynamiky Panamery je zadní přítlačné křídlo verze Turbo se samočinným vysouváním v závislosti na aktuální potřebě dynamicky generovaného přítlaku.

Interiér

Panamera je pouze čtyřmístná, vpředu i vzadu jsou samostatná sedadla. Všechna mohou být vyhřívaná, elektricky seřiditelná a ventilovaná. Po celé délce vnitřního prostoru vozu se táhne středová konzola, která od sebe jednotlivé cestující odděluje. V prostoru mezi předními sedadly je vyvýšená, takže řadicí páka, nebo volič převodovky PDK se nachází relativně vysoko a blízko v dosahu řidiče. Ten má před sebou sportovně tvarovaný volant s patřičnou tloušťkou věnce, přístrojové desce dominuje otáčkoměr.

Přední sedadla jsou sportovně tvarovaná a mají výrazné boční vedení, velmi podobný design je použitý i na těch zadních. Pasažéry vzadu může oddělovat i sklopná loketní opěrka. Pro jejich zavazadla je pak k dispozici zhruba 450 l, ve dvoumístném uspořádání lze naložit až 1263 l. Ložná plocha je po sklopení zadních opěradel zcela rovná.

Výkony a spotřeba

Základní Panamera S jede až 285 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá v této verzi 5,6 s, kombinovaná spotřeba je přitom přijatelných 12,5 l/100 km, se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK dokonce 10,8 l/100 km. S tou je pak esko o 2 km/h pomalejší, ovšem ve sprintu z klidu na stovku o dvě desetinky rychlejší. Díky pohonu všech kol je u Panamery 4S doba potřebná pro akceleraci na 100 km/h rovných 5,0 s. Daní za to je nárůst kombinované spotřeby o 0,3 l, největší rychlost se pohybuje na úrovni předchozích variant, činí 282 km/h. Jízdní výkony Panamery Turbo dosahují téměř supersportovních hodnot – zrychlení za 4,2 s a nejvyšší rychlost 303 km/h. Kombinovaná spotřeba je ovšem jen 12,2 l/100 km.

Porsche Panamera - technické údaje a ceny pro německý trh
ModelPanamera SPanamera SPanamera 4SPanamera Turbo
Převodovkaman.PDKPDKPDK
Zdvihový objem [cm3]4806480648064806
Válce/ventily8/48/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW]294294294368
Nejvyšší toč. mom. [Nm]500500500700
Max. rychlost [km/h]285283282303
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,65,45,04,2
Komb. spotřeba [l/100 km]12,510,811,112,2
Emise CO2 [g/km]293253260286
Cena pro Německo [Euro]94.57594.575102.251135.154

V Německu bude prodej modelu Panamera zahájen 12. září 2009, ve stejném měsíci se dočká Jižní Amerika a část Asie. Na severoamerické trhy a do Austrálie se Panamera vydá v říjnu a Čína, kde nové Porsche slaví svůj oficiální debut, dostane první kusy až v lednu 2010.

V Německu ceny budou začínat na 94.575 euro, američtí zákazníci si připraví minimálně 89.900 dolarů a Číňané 1,85 milionu jüanů.

Výroba se rozběhne v továrně v Lipsku, Porsche počítá s 20.000 kusy ročně. Asi 2.000 vozů ročně mají odebrat zákazníci v Číně. Na podzim 2010 můžeme očekávat hybridní verzi, spekuluje se stále i o turbodieselu, sama automobilka instalaci tohoto agregátu do Panamery zatím nepotvrdila, ale ani nevyvrátila.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se Tesla Model 3 bude muset bojovat se silnou konkurencí. Podívejte se

Automobilka Tesla je fenoménem dnešní doby i přesto, že…

Faltýnek vydělal v Agrofertu miliony korun, téměř dvakrát více oproti minulému roku Faltýnek vydělal v Agrofertu miliony korun, téměř dvakrát více oproti minulému roku

Předseda poslanců hnutí ANO a jeho první místopředseda…

Vláda pro Evropskou bankovní agenturu připravuje kanceláře poblíž centra Prahy Vláda pro Evropskou bankovní agenturu připravuje kanceláře poblíž centra Prahy

Česká republika má vhodnou budovu v blízkosti centra…

Zákon o hazardu ovlivnila lobby, tvrdí analýza Zákon o hazardu ovlivnila lobby, tvrdí analýza

Zákon o hazardních hrách, který platí od letoška, doznal…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Porsche Panamera: Světová premiéra v…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Je libo rychlý kombík? Porsche Panamera Sport Turismo odhalilo české ceny Je libo rychlý kombík? Porsche Panamera Sport Turismo odhalilo české ceny

Nová karosářská varianta Porsche Panamera je k dispozici…

Video: Vejde se do kombíku od Porsche vůbec něco? Video: Vejde se do kombíku od Porsche vůbec něco?

Panamera se sice ve své druhé karosářské verzi jmenuje…

 



 
Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Dnes 08:00

Škoda radikálně zlevnila filtry pevných částic. Zároveň však zavedla dvě řady: vedle originální ještě ekonomickou. Už za 10.000 Kč pak pořídíte filtr z Polska. Důkladně jsme jej prověřili.




Blesk.cz

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v kolonách i 7 hodin

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v…

Jízdu do Chorvatska dnes řidičům komplikují dopravní nehody a zácpy. Český poskytovatel asistenčních služeb ÚAMK…

Tajný kryt pro 30 vyvolených komunistů: Tady měli „papaláši“ přečkat katastrofu

Tajný kryt pro 30 vyvolených komunistů: Tady měli…

Nejdůležitější z nejdůležitějších – jen takoví komunističtí „papaláši“ by se v případě útoku mohli ukrýt v…

 

iSport.cz

Froome si jede pro triumf na Tour. Jak zastavit favorita v časovce?

Froome si jede pro triumf na Tour. Jak zastavit…

PŘÍMO Z FRANCIE | Kolem půl šesté odpoledne pozná cyklistická Tour de France svého letošního vítěze. Tehdy…

Český talent Leicesteru: Vardyho vídám v posilovně. Zná se i s koučem

Český talent Leicesteru: Vardyho vídám v posilovně.…

Ráno vejde do posilovny a vidí střelce Jamieho Vardyho. Poté si podá ruku s koučem Craigem Shakespearem a takhle…

 

Reflex.cz

Historik hledá Stalinovy masové hroby. Začal vadit Putinovi a teď mu hrozí 15 let vězení

Historik hledá Stalinovy masové hroby. Začal vadit…

Ruský historik Jurij Dmitrijev strávil léta odhalováním a exhumací masových hrobů, v nichž skončily oběti období…

Kuchyňský freestyle aneb muži improvizují a ženy čtou recepty? Nesmysl!

Kuchyňský freestyle aneb muži improvizují a ženy…

Jedno z celkem běžných genderových klišé praví, že vaření podle receptů je především doménou žen, zatímco muži v…