Porsche Panamera XL: Dlouhé Porsche pro velkou Čínu
Pojem limuzína je u Panamery trochu mimo, přece jen má výklopnou záď. Pokud se tedy odprostíme od marketingového oxymóronu čtyřdveřové kupé, asi nejtrefněji ji lze označit jako fastback. Ruf, který tímto vstupuje oficiálně na čínský trh a otevřel zde své první zastoupení, model značí prostě XL. Název Panamera se kvůli ochranné známce Porsche nepoužívá.
Ruf XL je o nezanedbatelných 40 cm delší než originál, prodloužení bylo pochopitelně využito hlavně pro zvýšení pohodlí cestujících na zadních sedadlech. Běžná Panamera má 4970 mm, XL narostla na 5370 mm. Auto je 1931 mm široké a 1418 mm vysoké. Pod kapotou je vidlicový osmiválec objemu 4,8 l s mírně zvýšeným výkonem 309 kW (420 k)/6500 min-1 a točivým momentem 510 Nm/3500 min-1. Pro srovnání, v Panameře S/4S má 294 kW a 500 Nm. Ruf udává u motoru i maximální (6700 min-1) a volnoběžné (600 min-1) otáčky.
V souvislosti s nárůstem délky se pochopitelně se zvětšil rozvor také náprav, který narostl na 3320 mm. Na nezávislém zavěšení vpředu i vzadu nebylo nutné nic měnit. Optimální deceleraci zajišťují kotoučové brzdy, vpředu s průměrem 360 mm, vzadu jsou menší: 330 mm. Samotné auto váží 1960 kg, na posádku a náklad připadá dalších 480 kg. Dlouhá Panamera jezdí na obřích kolech o průměru 22 palců. Pneumatiky mají rozměr 265/30 ZR22, respektive 315/25 ZR22. Jízdní výkony bohužel Ruf oficiálně neuvádí.
Bohatí Číňané si potrpí na pořádný luxus a komfort žádají vozy, které nemají nikde jinde. Proto se pro trh nejlidnatější země světa vyrábí tolik prodloužených verzí i v Evropě známých modelů, namátkou třeba BMW řady 5. Ať už je oficiální čínská politika jakákoliv, i zde zkrátka platí všeobecné úsloví Náš zákazník, náš pán.
Pikantní na celé záležitosti je, že v Zuffenhausenu chystají svou verzi prodloužené Panamery. Objeví se ještě letos, ovšem bude natažena jen o 12 cm.