Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera: Základní model s motorem V6 stojí 2.073.000,-Kč

Diskuze (12)
Porsche Panamera se základním šestiválcovým motorem bude mít 23. dubna světovou premiéru na autosalonu v Pekingu. Už nyní ale známe jeho českou cenu.

Při uvedení na trh loni na podzim nasadila automobilka Porsche do prodeje nový model Panamera jen s osmiválcovými motory. Portfolio tak tvořila Panamera S s motorem 4,8 V8 o výkonu 294 kW (400 k), její varianta s pohonem všech kol Panamera 4S a nejvýkonnější Panamera Turbo s přeplňovaným motorem 4,8 V8 (368 kW/500 k) a pohonem všech kol.

Letos se k této trojici přidají dvě nové varianty se zážehovým šestiválcem. Porsche je označuje jako Panamera a Panamera 4, obě bude pohánět motor 3,6 V6 o výkonu 220 kW (300 k). I přes shodné označení se nejedná o motor z portfolia Volkswagenu, který se dodává do SUV Cayenne, ale o zcela nový agregát s úhlem sevření válců 90°. Vyrábí se přímo u Porsche v Zuffenhausenu a disponuje přímým vstřikováním benzinu.

Nový motor je asi o 30 kg lehčí než základní osmiválec z Panamery S, a tak pohotovostní hmotnost nejslabšího modelu klesla na 1730 kg.

V kombinaci s dvouspojkovou převodovkou PDK a systémem start-stop zvládá Panamera projet kombinovaný cyklus se spotřebou 9,3 l/100 km, verze s pohonem všech kol potřebuje nejméně 9,6 l/100 km. Pokud bude zákazník trvat na dalším snížení normované spotřeby, lze objednáním speciálních celoročních pneumatik s průměrem 19 palců snížil kombinovanou spotřebu o dalších 0,2 l/100km. Panamera se tak může vyrovnat nejúspornějším modelům v nabídce. Dosud jimi byly Boxster PDK (9,1 l/100 km) a Cayenne Diesel (9,3 l/100 km).

Porsche Panamera - technické údaje a ceny pro český trh
ModelPanameraPanamera 4Panamera SPanamera 4SPanamera Turbo
Převodovkaman. (PDK)PDKman. (PDK)PDKPDK
Pohonzadní4x4zadní4x44x4
Zdvihový objem [cm3]36053605480648064806
Válce/ventily6/46/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]220/6200220/6200294/6500294/6500368/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/4250400/4250500/3500-5000500/3500-5000700
Max. rychlost [km/h]261 (259)257285 (283)282303
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,8 (6,3)6,15,6 (5,4)5,04,2
Komb. spotřeba [l/100 km]11,3 (9,3)9,612,5 (10,8)11,112,2
Poh. hmotnost [kg]1730 (1760)18201770 (1800)18601970
Cena [Kč]2.073.000,--2.572.000,---
Cena PDK [Kč]2.171.000,-2.289.000,-2.670.000,-2.755.000,-3.657.000,-

Diskuze (12)
13. 4. 2010 20:25
HOLÁTKO
Není holátko jako holátko. To nahoře, to je holátko od Porsche. Motorizace je otázkou životního pohledu. Jedu-li v Panameře, jedu stejně, jako ten v té dvoulitrové naftě, tedy 50, 90 nebo 130. Jen holt v té Panameře jedu tak trochu lépe. Tak trochu... hodně lépe. A než o to jde. Ani bych nechtěl jezdit s Panamerou rychle. Jen bych jí lehtal lehce v ohanbí, jen bych jí čechral chmýří... dokonalej rajc.
Avatar - Ricardo
13. 4. 2010 18:08
Re: Smysl
Já bych to neviděl tak dramaticky. Znatelně horší dynamika bude až ve vyšších rychlostech. Ale chápu jak to myslíš.
Avatar - Pekelná Micinka
13. 4. 2010 17:57
Re: Chodov
>:-[]
Avatar - Ricardo
13. 4. 2010 17:25
Re: Chodov
Jednoduše nádherně
13. 4. 2010 17:17
Re: Smysl
Ano, Panamera 3.6 je jistě zajímavá nabídka díky již přijatelným parametrům v kombinaci s nejméně potlačenou "sportovností" a citem (zadokolka, o něco nižší váha, manuál). V tom souhlas.

Problém ale opravdu vidím v dynamice. Pokud jde o benzín, užívám tři šestiválce a dva osmiválce a rozdíl je v tom, že osmiválce poskytují spolehlivý výkonový odstup od ostatních vozů v provozu, zatímco šestiválci (pokud tedy nemá turbo) musí člověk "šlapat na krk", aby ujel nafťákům s vysokým krouťákem.

Vzhledem k váze vozu to chce alespoň 500Nm a ideálně v nižších otáčkách. Ta tři-šestka je bez turba slabá...

A propos...s vé-osmičkami jezdím za stejnou spotřebu jako s V6. Prostě větší síla, nižší otáčky, méně sportu. ale více suverenity. Volba je na každém :-)