Spy Photos: Nové Porsche Cayenne na Nürburgringu
Vypadá to jako holý nesmysl, ale neuvěřitelně bohatá báze naměřených dat na této různorodé trati dává automobilkám možnost přímého porovnání jízdních vlastností a důležitých jízdních parametrů, aniž by se pouštěly do klasických srovnání s konkurenty face-to-face. Zatímco svět stále ještě žasne nad ohlášením turbodieselů pro aktuální generaci bratislavsko-stuttgartského SUV, vývojový program nové generace Cayenne pokračuje...
Dnešní sada fotografií nabízí vedle snímků minimálně maskovaného vozu v akci, také další mezigenerační srovnání. První Cayenne vytvořilo základ, který teď asi bude automobilka nějaký čas obrábět, podobně jako to dělá už desítky let se sportovními modely s motorem vzadu. Jestli půjde o stejně dlouhodobý úspěch není ani trochu jisté. V USA, kde přistává většina produkce, teď mají přeci jen jiné starosti. Porsche ale slíbilo, že bude pracovat na úsporných nebo alespoň úspornějších motorizacích a nepůjde snad jen o převzatý turbodiesel. Ve Stuttgartu mají připravenou hybridní soustavu, kterou bude Cayenne zřejmě sdílet s Panamerou. Loni v létě představená studie Cayenne Hybrid (šestiválec 3,6 l, elektromotor/generátor mezi motorem a převodovkou) byla schopna jezdit za méně než 10 l/100 km, ale cílem automobilky je se dostal pod 9 l/100 km.
Porsche Cayenne přineslo automobilce nečekaný úspěch, zvýšení obratu i zisku, který napomohl firmě k současné výborné finanční situaci. Expanze, o kterou Porsche usiluje všemi cestami, s sebou údajně nese i ovlivňování modelového kalendáře příbuzných automobilek. Cayenne se v roce 2002 stalo prvním modelem na společném technickém základě s vozy koncernu Volkswagen a podobný postup má přijít i v případě druhé generace. Tu naše zdroje očekávají v první polovině roku 2010, ale nový Touareg by se měl objevit nejméně s půlročním zpožděním a do představení nástupce Audi Q7 zbývají ještě asi 4 roky.