Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Scanii koupit nechce, nabízí 3,9 miliardy eur

Dan Vořechovský
Diskuze (24)
Porsche nabídlo za akcie Scanie pouze minimální cenu, kterou stanovuje zákon, a zopakovalo, že o Scanii nemá zájem.

Německá společnost Porsche Automobil Holding SE byla podle švédských zákonů povinna poté, co získala více než 50% podíl v koncernu Volkswagen (více v našem článku Porsche již drží v koncernu VW více než 50 % a nepřímo kontroluje Scanii), nabídnout akcionářům Scanie odkup jejich akcií. Porsche tím získalo nepřímou kontrolu nad Scanií, protože Volkswagen je jejím majoritním vlastníkem.

Porsche oznámilo, že za jednu akcii Scanie typu A nabízí 68,52 švédských korun, za akcie typu B pak 67,10 korun. Tato nabídka byla nižší než cena akcií na trhu, která v pátek dosáhla 69,5 korun za akcie typu A a 69 korun za akcie typu B. Nabídka by měla platit od 21. ledna do 10. února.

Automobilka Porsche v prohlášení uvádí, že nabídku nepředložila dobrovolně a nemá proto žádný zájem získat akcie Scanie. Porsche nehodlá získat, kromě podané nabídky, žádné akcie švédského producenta nákladních vozů a nedisponuje žádným plánem budoucího rozvoje Scanie. Automobilka tak pouze zopakovala svůj postoj ze začátku ledna.

Dan Vořechovský
Diskuze (24)
Avatar - JGucci
26. 1. 2009 01:39
Re: Já bych si ...
v nemeckem AUTO-ZEITUNG
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2009 20:30
Re: Milý Ham(e)!
Souhlasím (docela) s V10, rozhodně však NIKOLIV s 2.3 V5, což je věru NEpovedený motor (dárce "orgánů" V6 2.8 také docela ujde/ušel) ... ale ty "malé" 1.2 a 1.4 - to JE ale opravdu VELKÝ omyl!
Popravdě i W12 pro mne bylo spíš "zklamání" (vím že to od místních "bentleynadšenců" asi "schytám", ale vůz/motor NENí tak dobrý, jak měl být - domnívám se/myslím si já ..)
PS: Milí "benteycontinentalfandové" doporučuji NEJPRVE vyzkoušet (na písmenka a číslíčka co se někde dočtete - "kašlat") a až POTÉ se "fandou" stát (ale uznávám, že "vzhledo/teoreticky" působí až VELMi dobře ..)
Pěkný den :-)
Avatar - Ham.
25. 1. 2009 20:22
Re: Milý Ham(e)!
V principu bych proti řezání/skládání nebyl kdyby vznikalo něco dobrého tak proč ne. Třeba ta V6 na V5 nebo R5 na V10 to ještě ujde. Ale ta 1,6 byla stará už před 10 roky a odříznout z ní válec a myslet si, že vznikne něco dobrého tak to je barbarství notabene se tím ještě chlubit jako technickým vývojem Škody tak to už je masochismus. Jednou mi dali jako náhradní vůz Fabii s tím 1,4 TDI a musím potvrdit, že to byl úplně stejný podvarťák jako se zde různí kolegové vyjadřují o HTP. Chrochtalo to, kloktalo to, natřásalo to, kraválu jak v F1 a přitom jsem pořád stál a připadal si, že mi pod kapotu dali motorek od stěračů. Snad jen spotřeba byla mala no ale sekačka na trávu taky bere jen dva litry na hodinu.
Avatar - Hammunasakra
25. 1. 2009 20:03
Re: Milý Ham(e)!
To je ale u vw "oblíbený" (u mne :no:) způsob "vývoje/výroby" motorů ;-)
V6 2.8 říz/říz = V5 2.3
1.9 TDi říz/říz = 1.4 TDi
1.6 říz/říz = 1.2 HTP
Ale "umí" to i naopak, starý R5 z audi konce let 80tých + R5 = V10, nebo vzpomeňte na W8 v minulém passat či W12 v phaeton a bentley = oba jedna linka v továrně v Dresden (jen malinko jiný "kabátek" ...)
Prostě vw = "VWozy pvwo MILOVWNíKY ČEVWNÉHO humovwu" :-) :yes:
Pěkný den :-)
Avatar - Ham.
25. 1. 2009 19:38
Re: Milý Ham(e)!
Děkuji za upřesnění, tak je to ještě horší než jsem si myslel, odříznutý jeden válec z VW 1,6, to je tedy vrchol technické invence, teď už je mi jasné proč to všichni nazývají mrzákem.