Porsche si patentovalo aktivní zadní difuzor. K čemu bude dobrý?
Aktivní aerodynamika v podobě stavitelných křídel a podobných prvků byla donedávna doménou supersportovních automobilů, ale postupem času proniká i do běžné produkce, byť třeba zatím jen v podobě uzavíratelných lamel v předním nárazníku. Nyní sportovní značka Porsche přichází s další zajímavou inovací, která by se měla v brzké době objevit v masové produkci.
Jedná se o aktivní difuzor zadního nárazníku. Ten sestává z pohyblivého prvku, jenž je za běžných okolností zasunutý do nárazníku, v případě potřeby je však elektricky vysunut z "parkovací polohy" a plní svou aerodynamickou funkci, tedy usměrňovat obtékání vzduchu za vozem. Difuzor je důležitým prvkem aerodynamiky, je místem usměrněného výstupu rychle proudícího vzduchu zpoza prostoru pod autem, majícího důležitý vliv na přítlak vozu a jeho dobré provedení snižuje turbulence za vozem, vzniklé mísením usměrněného a rozvířeného vzduchu.
Možnost upravovat jeho umístění tedy v závislosti na aktuálních podmínkách může být velmi užitečná. Přínos tohoto Porschem patentovaného řešení je jeho jednoduchost a prostorová nenáročnost, která jej činí snadno použitelným. Nejvíce z této techniky pochopitelně budou benefitovat sportovní vozy, ale Porsche už naznačilo i možnosti využití u ostatních modelů, zejména aerodynamicky optimalizovaných elektromobilů.
S podobným řešením předního lipu a zadního křídla přišlo nedávno také Lamborghini u modelu Huracán Performante, podívejte se na video, jak systém funguje.