Porsche sídlí v Zuffenhausenu už 70 let

Porsche sídlí v Zuffenhausenu už 70 let

 
 

Na konci června 1938 se konstrukční a vývojová kancelář Ferdinanda Porscheho, ze které po druhé světové válce vznikla dnešní společnost Dr. Ing. h.c. F. Porsche KG, přestěhovala z Kronenstrasse v centru Stuttgartu do nových prostor v Zuffenhausenu.

Rok před druhou světovou válkou dokončená budova stále stojí a je součástí dnešního továrního komplexu této firmy.

Ještě v témže roce opustila novou továrnu ověřovací série Volkswagenů Brouk, kterého Ferdinand Porsche tehdy vyvíjel. Karosérie prvních brouků vznikaly ve firmě Reutter. V Zuffenhausenu se také narodila tři aerodynamická kupé typu 64, určená pro závod Berlín-Řím. Na jeho start se však nikdy nepostavila, protože přišla válka...

Vývoj německého lidového vozu se Ferdinandovi Porschemu vymstil. Po válce nastala doba temna, kdy byl konstruktér odsouzen za kolaboraci s nacisty a uvězněn. Syn Ferry se uchýlil do rakouského Gmündu, kde rozjel výrobu prvního čistokrevného Porsche, typu 356.

Výroba automobilů se vrátila do Zuffenhausenu až v roce 1950, továrny byly ovšem pod americkou vojenskou správou, takže finální montáž probíhala opět v karosárně Reutter. To ale nebránilo rozšíření – už v roce 1952 vznikla nová budova: tzv. Porsche-Werk 2. V polovině padesátých let Američané odešli a o pět let později vyrostla Porsche-Werk 3, do které byly soustředěny zákaznické služby.

Když se v roce 1964 rozbíhala výroba slavné devětsetjedenáctky, počet zaměstnanců společnosti se rozrostl o další tisícovku. Firma Karosseriewerk Reutter, se kterou Porsche dlouhá léta spolupracovalo, se stala jeho součástí.

Dnes se v Zuffenhausenu vyrábí kompletně nejen slavný model 911, ale i všechny motory pro celou modelovou paletu. Zvláštností je určitě to, že na společných výrobních linkách se sériovými vozy vznikají i speciální závodní automobily.

Německé automobilce dále patří výzkumné a vývojové centrum ve Weissachu a již šest let i nová továrna v Lipsku, kde se vyrábí SUV Cayenne a od příštího roku bude vyjíždět z jejich bran i čtyřdveřový model Panamera.

V Zuffenhausenu momentálně probíhá výstavba další budovy – nového továrního muzea, kde se bude vystaveno na osm desítek historických automobilů. Mimochodem: Porsche je tak zřejmě jedinou automobilkou na světě, která má dvě tovární muzea, další sbírka se totiž nachází v rakouském Gmündu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ozbrojenci stříleli na mladé lidi v Marseille Ozbrojenci stříleli na mladé lidi v Marseille

Policie v pondělí odpoledne zasahovala při přestřelce v…

Zemědělský svaz: Fond proti suchu se nerozjede, když do něj nepřispěje dost farmářů Zemědělský svaz: Fond proti suchu se nerozjede, když do něj nepřispěje dost farmářů

Několik let slibovaný Fond těžko pojistitelných rizik,…

Obchodníci platí za přebytky solární elektřiny velmi různě Obchodníci platí za přebytky solární elektřiny velmi různě

Malí solárníci si mohou zlevnit odběr elektřiny, když…

Italskou vládu má vést profesor práva bez politické zkušenosti Italskou vládu má vést profesor práva bez politické zkušenosti

Italským premiérem by se mohl stát 53letý Giuseppe Conte,…

 

Štítky Porsche

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 





 
NW Präsident: První automobil z Kopřivnice slaví 120 let od své první dálkové jízdy

NW Präsident: První automobil z Kopřivnice slaví 120 let od své první dálkové jízdy

Včera

NW Präsident, který je prvním osobním automobilem vyrobeným v Kopřivnici, se před 120 lety, 21. května roku 1898, vydal na svou slavnou jízdu do Vídně.




Blesk.cz

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos hodně. Kde udeří? Sledujte radar

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos…

Také tento týden bude v Česku na bouřky bohatý. Bouřková oblačnost se bude vytvářet od úterý nejméně do konce…

Největší mozek současnosti potvrdil: Ovládly nás počítače?! A v čem dalším vědci tápou?

Největší mozek současnosti potvrdil: Ovládly nás…

Neznámé věci lidstvo děsí a fascinují zároveň. Před mnoha dekádami byla i elektřina neznámá a její projevy se…

 

iSport.cz

ZLATÁ obhajoba! Švédové jsou mistry světa, švýcarský sen se rozplynul

ZLATÁ obhajoba! Švédové jsou mistry světa, švýcarský…

To bylo drama! Hokejisté Švédska obhájili titul mistrů světa. Jedenácté zlato v historii získali po finálové…

Reportérka Vymětalíková: jak Jandače zvala na kafe a proč ji Záruba nesnášel

Reportérka Vymětalíková: jak Jandače zvala na kafe a…

Když jí byly čtyři roky, naučila se nazpaměť sestavu hokejového týmu, který hrál na olympiádě v Sarajevu. „Jedno…

 

Reflex.cz

Královna burlesky Dita Von Teese se brzy vysvleče i v Praze. Chce vypadat jako žena z filmů pro pamětníky

Královna burlesky Dita Von Teese se brzy vysvleče i…

Dita Von Teese se v rámci svého vůbec prvního evropského turné představí v pražském Kongresovém centru. Její…

Stručná historie pikniků aneb Česká pikniková republika je zatím sice malá, ale vtipná

Stručná historie pikniků aneb Česká pikniková…

Pique-nique. To slovo si v půlce osmnáctého století z francouzštiny vypůjčil a angličtině přizpůsobil diplomat…