Preco do 918 Spider dali V8? Ak chcu pouzit turba tak jeho plochost narobi este vacsie problemy v konstrukcii a zase pribudne dalsie drahe Porsche bez pekneho motora ktorym sa da kochat cez presklene veko, ci uz ste majitel alebo slintajuci okoloiduci.. :-(:no:
918 Spyder je ako hypercar hierarchicky nad 960 a nepotrebujem B8 s nizkym taziskom? B8 nema nejak extra nizsie tazisko, jeho hriadel je vyssie ako hriadel u V8 prave preto aby sa casti okolo hlavy valcov zmestili pod neho. Moderne do hlavy valcov integrovane turba sa pod neho nezmestia. Ak tam pojde nasavanie tak nebude moct byt kvoli vzdialenosti spocne - dodatocna vaha.. atd.. je tam vela konstrukcnych obmedzeni preco boxer nie je idealny motor, preto ani ziadny boxer nedosahuje vykon na liter ako radove alebo vidlicove motory.. prave V8 v 918 je rekorder so skoro 133k na liter. Vyssie tazisko alebo vaha uz nie su dnes problem.. vid tazke GT-R, Veyron alebo 918 oproti hypercar konkurentom ktorych predbehne.. tak drahe auto by uz malo mat povinny nahlad na motor :-) a pri rieseni BMW V8 Biturbo s turbami medzi Vckom by mohli zachovat vyfuky nad motorom a mohlo byt z toho kultove poznavacie znamenie Porsche supersportov ako noznicove Lambo dvere..
Snažil jsem se najít sériově vyráběný atmosférický motor V6, R6, apod. s litrovým výkonem vyšším, než B6 z 911 a nedařilo se mi. Která automobilka vyráběla nějaké výkonnější verze mimo Porsche(Audi) a BMW? Rychle jsem kouknul i na Mazdu a Hondu.
I když je V8 z 918 úctyhodný motor, byl bych opatrný s tím, že by na tom byly B8 hůře, jelikož ke srovnání momentálně prakticky žádný takový neexistuje.
No Porsche ma v GT3 RS 4.0 litovy B6 s vykonom 500k.. to je "iba" 125k na liter.. 918 Spyder ma 133k a nakoniec najvykonnejsiem je asi Ferrari Italia 458 Speciale so 135k na liter. Nezalezi na pocte valcov, mozes ich kludne modularne pridavat a odoberat..
"....ziadny boxer nedosahuje vykon na liter ako radove alebo vidlicove motory."
Jasně, proto také Ferrari ve formuli 1 používala tuto koncepci ve svých vozech v letech 1974-1980 ( 312B, 312T, 312T2, 3, 4, a 5) a patřily mezi nevýkonnější. Ještě dříve byly velmi úspěšné boxery v jedenapůllitrové formuli 1 v letech 1961-1965.
"....a pri rieseni BMW V8 Biturbo s turbami medzi Vckom...."
Jeden z nejproblematičtějších zásahů do velmi spolehlivého motoru BMW 4.4. Obrácením směru - sání výfuk - zevnitř ven u původních atmosfér, na zvenku dovnitř sice získali nezbytný a potřebný prostor na umístění turbodmychadel, ale turba se nedařilo dostatečně chladit a zapékala se, tím zásahem vyrobili jeden z nejproblematičtějších motorů.
918 je jistě skvělé auto, s nižším těžištěm díky motoru B8 by byla ještě skvělejší.
B8 nebo B6 mají nejnižší těžiště ze všech konstrukcí které připadají v úvahu
V8 v 918 má rekordní výkon na litr, nevidím jediné omezení aby B8 neměl stejně rekordní výkon na litr (kdyby to byla atmosféra). B6 v 911 RS má litrový výkon blízký té 918, přitom je to auto za zlomek ceny 918.
Těžiště auta je vždy problém, stačí se podívat do F1 jaké psí kusy dělají konstruktéři aby dostali těžiště co nejníže.
Hmotnost auta je opět vždy problém, odstředivé síly v zatáčce dané hmotností nikdo obejít nedokáže, ani GT-R ani Veyron.