Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche Taycan se prý nabije rychleji než vozy značky Tesla

Spolu s omezeným dojezdem představuje dlouhá doba potřebná k nabití baterií největší nevýhodu elektromobilů v porovnání s auty se spalovacími motory. Porsche to chce změnit.
Zpět na článek
31. 1. 2019 09:24
31. 1. 2019 10:37
31. 1. 2019 09:30
31. 1. 2019 09:39
Avatar - CICERO
31. 1. 2019 09:24
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
31. 1. 2019 10:37
Re: A?
Já třeba nemám rád ženské, ze kterých jdou smradlavé plyny.
31. 1. 2019 10:38
Re: NENÍ MOŽNÁ !! TO PŘECI NEJDE !!! NEEXISTUJE !!!
jj
DYT ELEKTROMOBILŮM V ZATÁČCE UPADÁVAJÍ KOLEČKA
A NIKAM NEDOJEDOU
A HOŘÍ JIM BATERKY [odkaz]
NEEXISTUJE, ŽÁDNÝ NABIJENÍ [odkaz] TO BY TAK HRÁLO JE POTŘEBA ŠROTOVA JEŠTĚ DÍZLPOPELNICE [odkaz] €JRO 2,3,4,5,6 CHCANKYFLAUFU
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
31. 1. 2019 09:26
zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
Vypadá to sice fajn, ale ten slibovaný budoucí zázrak je přesto furt cca 10x pomalejší než tankování PHM u jakékoliv klasické pumpy, kterých jsou tisíce.
Rozbalit vlákno
11
31. 1. 2019 11:44
Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
To máte pravdu. Tankování zabere dejme tomu 5minut, nabíjení 50. Nicméně se na věc zkusme podívat optikou elektro auta, ne benzínového.

Elektroauta se nabíjí samy bez asistence člověka. Člověk jen zapojí kabel a jde pryč.

Na dálnici si tak může zajít na kafe, na hamburger, vyčurat, vyvenčit děti atd. Vůbec se nabíjecímu procesu nemusí věnovat a 5-30minut uteče jako voda.

Ani není potřeba cestou z práce stavět u benzínky. Můžete jet rovnou domu, tam auto zapojit do zásuvky a víc vás to nezajímá. Auto se samo přes noc nabije a nic po vás nechce.

A najednou tu máme úsporu 10-20minut každý týden, protože nebylo nutné dojet na benzínku a tankovat.

V tom vidím polehčující okolnosti a možná i výhody. Co si o tom myslíte vy?
31. 1. 2019 13:03
Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
Jo takovy, co si krati chvile na benzince s celou rodinou u parku v rohliku, kdyz si chces jen natankovat a jet, mam nejradsi >:D a bude to s kecupem nebo s horcici? No asi oboje.. nebo ne, jen kecup. Pockejte, ten uz mame, tak ty dva s horcici >:D
31. 1. 2019 15:38
Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
Díky za reakci, ale vidím, že se na to i vy díváte z pohledu benzinového auta a máte pocit, že se musí za všech okolností tankovat na jednom konkrétním místě, kterému se říká benzínka.

Začnu tedy otázkou. Proč tankujeme u benzínky?
... a nejspíše dostanu odpověď: Protože potřebujeme benzín, ty inteligente :-)
... takže otázka spíše měla znít: Proč jezdíme právě k benzince? Proč nejezdíme pro benzín jinam?
... Očekávaná odpověď: No kde jinde asi koupim benzín, ekologu :-)

A to je jádro problému. Benzín se nedá koupit jinde. Elektřinu ale koupíte i doma v zásuvce a proto kdo má elektromobil, nabíjí doma v garáži a nepotřebuje benzínku.

(Kdyby rostly rohlíky na stromech, chodili bysme pro ně do obchodu? ne, protože bysme si je prostě utrhli před domem)

Elektřinu lze roztahat i po parkovištích na sídlišti a tak se dá tankovat pomaloučku během nočního parkování, což může trvat klidně 8h a nikomu to nebude vadit.

K "benzínce" elektromobilista musí jen když jede dálku - třeba po dálnici - a tam si dá toho hamburgera, kafe, vylulá se,projde se, odpočine si po 2-3 hodinách jízdy a dobije na dalších 200km.

Nevim, jestli je jasné, co se snažím popsat, ale často se setkávám s tím, že lidi jsou zvyklí na nějaké stereotypy a nemají fantazii na to zkusit vše otočit naruby. Zkuste to :-)

Očekávaná odpověď: Ty si celej naruby :-)
Avatar - _Karel_
31. 1. 2019 17:17
Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
To tankování na dálkách - v ideálním případě půl hodina .Nejčastěji velkou dálku jedu na dovolenou někam k sousedům. Na benzínkách neustálá fronta na šest stojanů. Jedno tankování - ať nežeru - 5 minut. Kolik tam bude muset být stojanů, aby to fungovalo, a nemusel jsem před půlhodinovým tankováním čekat tři hodiny na volný stojan?
Ty argumenty jsou pořád dokola, je to zbytečný. Je třeba ukrutně dodělat infrastrukturu, kterou dosud neumíme (tak aby fungovala). Je třeba ukrutně moc ukrutně drahých změn, a za to dostaneme - o něco méně emisí ve velkých městech. Mě to jako dobrej kšeft nepřijde.
31. 1. 2019 21:43
Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
Stale sa nesnazite pochopit co vam kolega tu pise.
Z pohladu majitela elektromobilu:
Od kupy elektromobilu som nestravil na pumpe ani sekundu. Dialnicnu znamku som si kupil elektronicky a "tankujem" z domacej zasuvky (je pravda ze pripojenie a odpojenie kabla mi zaberie denne max 20s.)
Na ultra dlhe trasy mam este klasicke auto, pretoze terajsie auta na to este nie su stavane (kapacita baterie a nabijacia infrastruktura).
Predpokladam ze casom budu elektromobily s velkym dojazdom, ci sa to vyriesi priamo nabijanim zo stojanu alebo nejakym palivovym clankom nie je momentalne vobec rozhodnute.
V meste su moje emisie 0,0% samozrejme su vypustane niekde inde, ale na takomto mieste je jednoduchsie vybudovat zariadenie ktore ich bude minimalizovat (nehovoriac o tom ze sa produkuju pri najvacsej ucinnosti elektrarne).
Elektro auto zatial nie je volba pre cloveka co ma iba jedno auto a chce ho pouzivat univerzalne a urcite nie pre toho kto byva v panelaku, ale pre urcitu skupinu ludi to uz dava zmysel.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2019 22:30
Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
Já přece chápu, že pro určité použití může být EV ok. Sám o kousek níž píšu, že bych byl ochoten. Jen mi nepřijde ok ta revoluce. Jako rozumnější bych viděl přirozenou evoluci, kdy je horší postupně nahrazeno lepším. Zatím aktuálně z velké části lepší má být překotně nahrazeno něčím, co jednou možná snad bude lepší. Toť můj pohled.
Avatar - ElectroDad
31. 1. 2019 22:39
Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
@rackycz díky za chytré, věcné, kultivované příspěvky, naprosto s vámi souhlasím. :yes: Budování nabíjecí infrastruktury je v Evropě napřed oproti prodejům elektromobilů. Když se podívám na tento týden zveřejněná data o vytížení 140 veřejných nabíjecích stanic ČEZu za rok 2018, tak jednoduchou matematikou spočítáte, že se na každé stanici nabíjelo denně 1,5x, 18 kW, cože je tak 30 min (v případě DC rychlonabíjení). U PRE je vytížení nabíjecích stanic ještě menší. A to je i moje zákaznická zkušenost - přijedu a nabíjím bez čekání v 95% případů. [odkaz]
31. 1. 2019 13:13
Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
rackycz : no myslím že s tím hamburgerováním bude přibývat tlustých lidí.
Možná je otylost budoucím znakem elektromobilisty :-)
31. 1. 2019 16:27
Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
Tak já na benzínku nejezdím, mám ji cestou. A tu pauzu si dám když chci, ne proto že musím. Ale chápu jak to myslíte. A stím sídlištěm... Na velkých sídlištích v Praze obvykle člověk hledá večer místo i 30min a nakonec to šoupne někam na trávu. Jasně, dá se tam roztahat elektrika na nabíjení, ale těžko si v současném stavu představit jak by to vypadalo. Souhlasím s tím že pokud ujedete pravidelné množství kilometrů, můžete tankovat elektřinu doma a někomu to může vyhovovat. Ale spousta lidí nemá ani stálé parkovací místo či garáž. Takže o tankování doma si může nechat jen zdát.

Teď jedu na hranice Maďarska jako každý rok do lázní. Koukal jsem na cestu, jak bych to jel s elektrem a je to hodně plánování, hodně zdržování a nesmí se navíc cestou nic stát. Dobíjení v hotelu téměř neřešitelné atd. Prostě někdy to smysl má a někdy ne. Já chci aby se auto přizpůsobovalo mě, ne já jemu.
Avatar - .StenLi.
31. 1. 2019 12:12
Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
A domov a garazi s elektrikou kde si moze kazdy nabit svoje EV kludne pomaly pocas noci je niekoko tisicnasobne viac ako vsetkych cerpaciek/pump na ktore nemusis zbytocne zachadzat ;-)
31. 1. 2019 12:31
Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
LUMiCHARGER je nabíjačka pre elektrické vozidlá integrovaná priamo do lámp verejného osvetlenia, ktoré komunikujú s riadením osvetlenia SEAK SMART CITY a optimalizujú dostupný výkon pre nabíjanie áut.
31. 1. 2019 09:30
nabití
tak to jsem sám zvědav..hezky se čte, ale co realita?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2019 09:39
Re: nabití
realita je taková že tyto rychlonabíječky jsou nesmírně drahé a technicky komplikované věci, kabely jsou kapalinou chlazené >:-[] >:-[] >:-[]
včera musely zastavit provoz velkého množství rychlonabíječek s vadnými kabely
JEDNOU TO NĚKOHO RYCHLE USMAŽÍ
opravdu bych se bál opotřebování vlivem stárnutí materiálu a používání
31. 1. 2019 10:03
jen dalsi krucek
kolikrat vic to je nez pred 5 lety?
a jak to bude za dalsich 5 let??
ja nemam problem s tim, ze po 5 hodinach zastavim na pul hodky, dobiju a pojedu dalsich 5 hodin.
ale evidentne kazdej druhej jezdi denne 1000km bez zastaveni, bez vych*cani ...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
31. 1. 2019 10:41
Re: jen dalsi krucek
Vývoj funguje zvětšováním jak u vody. Více vody znamená větší nádoby a větší trubky a pokud bude těch nádob hodně, budou třeba u zdroje větší čerpadla. Vývoj neprobíhá jako u PC, kde se zvětšuje kapacita paměti při stejné velikosti.
31. 1. 2019 11:25
Re: jen dalsi krucek
silova elektronika se zmensuje, hustota aku se zvetsuje i u stavajici technologie .
co se nezmensi, je merny odpor medi. ale kabel o prurezu cca 100mm2, tedy prumer 11.3mm ma pri proudove zatizeni 500A tepenou ztratu cca 50W na metr delky, coz pri dobijeni napetim 800V a tedy vykonem 400kW je ztrata 0.01%. problem je s odvodem tepla, protoze pres izolaci to neprojde, proto vodni chlazeni.

dobijeni prikonem 350kW znamena, ze 100kWh na dojezd 500km se dobije do 20 minut, coz neni takova hruza. navic spousta lidi bude dobijet doma pres noc, a v obchodacich pri nakupovani, takze zdrzeni vpodstate zadne.
jediny zdrzeni kdyz pojedes do chorvatska, tak 1-2x budes muset na 20 minut zastavit, coz vetsina lidi dela stejne…

ja v dobijeni behem 5 let nevidim zadny problem.
to me vic strasi, co se bude dit pri vazne nehode, a zachranare urcite taky ..
31. 1. 2019 13:16
Re: jen dalsi krucek
Pokud by se měly po cestě do chorvatska dobíjet všechny auta, dobíjecí stojany by musely lemovat celou cestu a to nejmíň v pětistupech
31. 1. 2019 10:40
Budoucnost vs. současnost
Budoucí majitelé...budou do tří let... Realita je taková, že Tesla má v současnosti 1421 superchargerů po celém světě a letos budou superchargery V3, které budou pravděpodobně stejně rychlé/rychlejší než to co plánuje Porsche.
Rozbalit vlákno
10
31. 1. 2019 10:52
Re: Budoucnost vs. současnost
Porsche ma zatial len prazdne reci, tesla vyraba auta a rozsiruje siet nabijaciek uz par rokov. Vsetci vravia ze aka je tesla nedokonala, draha atd ale aj napriek tomu sa jej chcu vsetci vyrovnat pripadne ju prekonat. No trosku im usiel vlak.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2019 11:28
Re: Budoucnost vs. současnost
Vy Tesla hoši jste stejní jak topten s naftou. Vám nejde o rozvoj elektromobility, vám jde jen o Teslu. Místo aby jste jásali nad třebas malým pokrokem, hned musíte plakat, že Tesla už zítra bude ještě lepší, že Porsche teda určitě ne. Já vím, dnes jsem to vedle četl, Tesla je nejpokrokovější automobilka světa. Tak hurá do boje proti hnusným fosilům. :-)
31. 1. 2019 11:42
Re: Budoucnost vs. současnost
nahodou, ja jasam, ze diky dieselgate se emise NOx podarilo srazit i v realu hluboko pod laboratorni limit, aspon u aut, u kterych zverejnili mereni.
to, ze na silnici potkavam smradlavy rakovinomety bez filtru, ktery jsou navic spatne servisovany, me samozrejme vadi, stejne jako ty, co vypousteji nasobky jedovateho NOx.
s dnesnim naftakem s euro 6c a euro6d-temp, jestlize emise zustanou takovy jak ukazalo mereni, nemam zadny problem. ale konkretne u NOx u naftaku postopny maly pokrok k nicemu neved, pomohlo az kdyz se jim dal nuz na krk...
Avatar - _Karel_
31. 1. 2019 14:11
Re: Budoucnost vs. současnost
Jo, ale když tu psali, že budou dotace na likvidaci starých naftových vraků, tak jsi plakal, že máš benzín a je to diskriminace, místo jásotu, že bude na silnici míň coudicich vraků.
31. 1. 2019 11:57
Re: Budoucnost vs. současnost
Na SK autoveboch alebo youtube je uz dnes niekolko videi elektrickej kony, ktora je cenovo aj kvalitativne myslim najlepsie a najdostupnejsie elektroauto dneska. Stoji tusim 40t€ co nieje zrovna malo ale oproti takej tesle3 podstatne menej. Preco sa tu nedockame testu?
Avatar - _Karel_
31. 1. 2019 14:01
Re: Budoucnost vs. současnost
Jo, test Kony jsem si taky přečetl a vůbec to neznělo špatně. Abych řekl pravdu, stát to 800t., váhal bych nad tím pro ženu. Ale za 1,2 mi to nepřijde zajímavé. To je pořád nesmysl.
31. 1. 2019 15:58
Re: Budoucnost vs. současnost
Kona je určitě jedna z nejlepších možností v rámci elektromobilů. Cena je stále hodně vysoká a finančně se to nevrátí. Důvody, proč si pořídit elektromobil, jsou jiné a já jsem rozhodně pro.
Nicméně test Kony EV tady mi nechybí. Testovat elektromobil je něco úplně jiného než "spalovák" a moc to místním redaktorům nejde. Hlavně v technologii nabíjení by bylo potřeba udělat nějaké školení a osvětu ...
31. 1. 2019 12:16
Re: Budoucnost vs. současnost
Já jim fandím, ale příjde mi, že jejich slibům se věnuje víc pozornosti než reálnému pokroku u Tesly (nebo i ten Hyundai Kona, který tu byl taky zmíněn)
31. 1. 2019 12:35
Re: Budoucnost vs. současnost
Audi MB Porsche len vravia ako su ich elektromobily najlepsie, najrychlejsie nabijatelne, najkvalitnejsie ale len Tesla ich uz predala niekolko desiatok tisic. A to vravia o Muskovy ze co povie bude realita za par rokov >:D
31. 1. 2019 16:33
Re: Budoucnost vs. současnost
Máte plnou pravdu. KDyž dojdete na hybrid cz tak se každý vydává za fanouška elektromobility, ale ve skutečnosti plivají na vše co není Tesla. A často jsou to lidé co elektro vůbec ani nevlastní.
Avatar - ElectroDad
31. 1. 2019 22:29
Taycan se zdá být velice povedený elektromobil
Design - to auto je jednoduše překrásné, výkon, relativní prostornost, a výkonné nabíjení. Pokud jedete s rodinou a po třech-čtyřech hodinách zastavíte, zkuste si schválně změřit jak dlouho na té benzince skutečně jste, pokud chcete natankovat, všichni si odskočí a koupí něco na zub? My na to těch 20 minut s dětma potřebujeme.
Jsme téměř rok elektromobilní, přestávky zatím musíme dělat každých 150km na 25 min a to trochu omezení komfortu rodiny zatím je, uznávám. 70% času nabíjíme přes noc v garáži. [odkaz]
Rozbalit vlákno
0