Myslím, že to je proto, že u značky jako Porsche by to mělo být samozřejmostí a i proto že už i třeba ta Kia začla nabízet, tak by byla velká ostuda, kdyby u vozů se sedmimístnými ciframi, navíc od německé firmy, něco takového nebylo k dispozici. Samozřejmě, čím víc firem to nabídne, tím lépe.
na zasmani: "Našim zákazníkům tak dokážeme důvěru, kterou do těchto vozů vkládáme." Korejec prijde na slovensko, zboucha tam auto a veri si se zarukou na 5 let. A legenda automobilizmu, meno ktore spaja rychlost so spolahlivostou a urcitou mierou vsestrannosti si doteraz verilo na dva roky??? A, samozrejme, cim vic firem ponoukne delsi zaruku, tim lip...
Podle statistik v SRN najede průměrné Porsche do 10 000 km ročně. V zimě se dá na špalky, málo kdo ho zvládá na sněhu. Záruka na 30 000 zase není tak moc.
Jistě to mají poršáci dobře spočítané, ale je dobře že delší záruku nabízejí. Na druhou stranu proč nemám Caymana není problém délky záruky.
Je to problém závisti spoluobčanů...
Ale i s 4x4 je Porsche na sněhu docela náročné udržet. Cayen má vysoký výkon motoru, a také vysokou hmotnost (2tuny). Systém 4x4 pomůže při rozjezdu,ale při brždění je spíše minusem. Takže na sněhu jsou mnohem lepší a obratnější menší a lehčí vozy 4 x 4 s užšími pneumatikami. A 911 čtyřkolek mnoho není...
911 ne .. ale napr turbo je 4x4 ... ale je ffakt ze vecsina majitelov ich SETRI ... ale ide o to ze vo velkej casti porsche .. je to ostrych 30 000 km ... ked niekto vo svojom cliu 1.2 bludi cely rok 50 po mestskych ulickach .. alebo niekto bruzda 250 po nurburgringu je to rozdiel ... samozrejme neni to tak u vsetkych clii a vsetkych porsche presne takto ;-) ale s cayene .. neni problem v zime ... ani z x5 ... ani ani ... je to bezne pouzivany dopravny prostriedok aj v zime ... je fakt ze ta vaha to moze trohcu tahat .. ale to iste plati u patrolu .. pajere atd.
Proč je 4x4 při brždění minusem? Brzdy musí překonat větší setrvačné (rotační) hmoty. Ke každému kolu vede pohonná hřídel, kterou je potřeba "brzdit". Pokud dochází k náběhu brzd,u poháněné nápravy (s hřídelí a diferenciálem)je pomalejší. ABS "stihne" udělat více cyklů u nepoháněné nápravy, tedy lépe brzdí. Navíc se mohou systémem hřídelí a diferenciálů přenášet rázy z jednoho kola na druhé, případně z jedné nápravy na druhou. Proto se čtyřkolek s Haldex systémem se při brždění odpojuje přenos točivého momentu na zadní nápravu. Podotýkám, že rozdíly nejsou dramatické a jsou patrné opravdu jen na sněhu či ledu. Při běžném provozu nic nepoznáte.
blbost provozoval jsem vozy moha typů a posledni 3 kusy mam 4x4 a je nesmysl tvrdit že maji horsi vlastnosti pri brzdeni .... cosi popovidat o brzdeni motorem a vsemi koly v zaberu ? to je vic situaci na ledu ktere jsou v tomhle lepe zvladnutelne ..takze napred par let zkusit a pak delat komentar...
To co jsem napsal je bohužel fakt. Nejjednodušší je, podívat se do testů, jak brzdí stejné auto se 4x4 a jak jen s jednou hnanou nápravou. 4x4 má na ledě či sněhu brzdnou dráhu o 1-2 metry delší. Jinak jsem také zastánce vozů 4x4, také mám třetí čtyřkolku po sobě a nedám na ni dopustit. Nadruhou stranu je potřeba vědět o technických výhodách a nevýhodách konkrétního vozu a nemyslet si, že se čtyřkolkou na sněhu mohu "všechno". Hlava by měla být vždy rychlejší než ruce, a ruce rychlejší než auto. Jinak si tu hlavu rozbiju. A to bolí
Ano, při brždění motorem je pochopitelně čtyřkolka lepší. Ale musí se jednat o systém quttro (s mezinápravovým diferenciálem Torsen tedy A4,A6), nebo 4 matic (Mercedes) nebo systém Subaru a některé jiné... Pokud mají čtyřkolky systém Haldex některé modely nepřenášejí točivý moment při brždění motorem a jsou "rozepnuté".
Tohle je podle mě reakce na to, že smíchovští přišli o exkluzivitu na Porsche...tzn. budou se otevírat nová prodejní místa, bude autonomní importér nepodléhající VW. Jo jo, teď se teprve budou muset začít snažit, zatím to tam vypadalo jako v Dacii...
no to jde ... ale stejně dnes ti na objednávku přiveze porsche každá firma zabývající se dovozem luxusních aut ... je eu verze tak americké .. a myslím že to bude i levnější
Můžu Vás ujistit, že žádná jiná prodejna s oficiálním zastoupením v ČR vzniknout bez svolení dovozce nemůže a taky ani nevznikne. Ani výrobce to ovlivnit nemůže.
Určitě tě ta prodloužená záruka uklidnila... je to pro tebe asi tak potřebná zpráva, jako informace o počtu kráterů na Měsíci... ale hlavně, že Porsche porovnáváš s Kia cee´d. Tak čti: Záruka je obecně stanovena zákonem V současné době je tedy zákonná záruka na automobily dva roky. Pokud kupuje auto podnikatel, nemá ovšem ze zákona záruku žádnou, neboť kupní smlouvu uzavírá dle obchodního zákoníku, který záruku staví do smluvní roviny, resp umožňuje prodejci jednostranným úkonem (prohlášením o záruce) záruku poskytnout. kolikpak podnikatelů se při koupi auta zajímá, zda mu vůbec prodejce v souladu s právem záruku poskytl... Ta dvouletá, zákonná záruka (či analogicky smluvní záruka v obchodních vztazích) poskytuje dostatečně dlouhou dobu, vždyť za dva roky se dá najet i přes sto tisíc kilometrů... abys tzv. "vychytal mouchy" Tlak trhu, touha uchytit se na tom trhu vede některé prodejce k poskytování záruky na zcela iracionální dobu, třeba pěti let... Nejde vůbec o to, že ten s kratší záruční dobou vyrábí horší produkty, to doufám chápeš. Takže ta prodloužená Porsche záruka je jen reakce na velmi diskutabilní vývoj v této oblasti a vůbec nic to neznamená... To nejdůležitější totiž není délka záruky, nýbrž to, jak budeš s vozidlem spokojen. Co je ti platné, že ti závady odstraňuje třeba devět let prodejce na svůj účet, kdybys byl co týden dvakrát v opravně... Takže rozhodné je to, zda tě nikoliv délkou záruky, nýbrž spolehlivostí svého produktu "přesvědčí" tvá automobilka, že to další auto by mělo být ze stejné výrobní linky... Ovšem, chápu, že pokud si kupuješ lowendovej produkt na dalších třicet let svého nuzného života... je ti tohle vlastně ukradené. Mimochodem... je běžnou věcí, že si dnes můžeš "koupit" delší záruční dobu... nic moc to nestojí, pár tisícovek ročně... informaci o této možnosti ti podá každý prodejce.
:yes::yes: JJ, skoro nic dalsiho netreba dodavat. Musim se taky smat nekterym reakcim vyse merici delkou zaruky kvalitu produktu v luxusni kategorii :-):-). Takze asi takto. Ono totiz bracho tu skutecnou a nejlepsi zaruku kvality nese samotne jmeno automobilky, jmeno, ktere si tzv. image vrcholne kvality vybudovalo z niceho a nese ho na vrcholu (kde sakra ostre fouka) uz desitky let. A tenhle fakt je neskonale hodnotnejsi nez treba i desetileta zaruka korejcu. A taky bracho nezapomen, ze klientelu tohoto prestizniho segmentu zdaleka nezajima (a neotravuje) tolik to, kolik ze maji roků oprav navic zdarma, jako to, kolikrat vubec musi jezdit strkat auto do servisu, byt uplne zadarmo. Tak to proste je, bracho, ovsem chapu, ze tve malomestacke mysleni svuj stin nemuze prekrocit. A ted... kdyz by se jela ostra dvacetictyrhodinovka, na koho bys vsadil spis bracho, ze vydrzi? Kia nebo Porsche? :-) Apropo, je myslim vseobecne zname, ze i stara Porschata se statisticky vzdy a dlouhodobe drzi na aboslutnich vrcholech spolehlivosti, takze nejakou dvou, tri, nebo petiletou zaruku na Porsche jako nejaky bonus vubec, ale vubec nemusis resit, bracho a klidne si chrochtej nad svou supervyhodnou koupi Kii Ceed. Ano, ma opravdu delsi "zaruku" nez Porsche. :-)
Par veci. Myslim, ze to porovnavanie s kiou bolo o tom, ako 'kvalitne' hodnoti automobilka svoje auto. Tj, ked ma nieco dlhsiu zaruku, tak sa da predpokladat (ci spravne alebo ne, to radsej nehodnotim) ze je to auto kvalitnejsie pretoze vzdyt ziadny vyrobca nechce, abys byl kazdy tyden v servisu. Jinymi slovy: Kdyby bili dve temer rovnake auta, za rovnakou cenu, vyrabene automobilkami ktere prosperuji, je nespravne predpokladat ze to s delsi zarukou bude kvalitnejsi? NIKTO tu kiu a porsche ako auto neporovnava, a vubec nikdo nerika, ze kia bude mit mene poruch. Takze klidek. Nekdo tady spomina, ze pro majitele auta ako je porsche je dulezitejsi to jestli do servisu jde nez to kolik to tam bude stat penez. Porsche nemam, a osobne neznam zadneho majitele abych se ho na to zeptal. Ale vim to, ze lidi ktery maji drahsi auta jsou na penize stejne citlivy jako lidi ktery jich maji mene. Hlavne, Porsche je 'realne' auto, na rozdil od napr. Enzo. Lidi jimi jezdi denne do prace. PS: Kupovani delsi zaruky. :yes::yes:
:yes: P.S. Ono to není v takové přímé úměře, že ten, co ti poskytuje delší záruku dělá auta kvalitněji... nahoře o tom píšu. Je to jen odrez boje o trh...
:-) No, ono je to se zárukou trochu složitější, takže takhle šmahem ji zavrhovat není tak úplně na místě, i když v případě Porsche je přeci jen situace specifičtěší... Obecně však záruka (a mnoho dalších signálů) rozhodně důležitou roli hrají, viz. například Akerlof, držitel Nobelovy ceny za ekonomii... Dovolím si sem překopírovat část jiného článku z internetu: "V hlavním proudu ekonomické teorie se do konce 60. let téměř výlučně předpokládalo, že účastníci trhu mají všechny informace, které pro své rozhodování potřebují. A to symetricky: Nikdo jich nemá ani více, ani méně. Právě tento přístup prolomili v 70. letech někteří ekonomové. Asi nejznámějším textem z tohoto období je Akerlofův The Market for Lemons ("lemon" znamená kromě citronu i americký slangový výraz pro poruchové auto). Myšlenka je velice prostá: Prodávající ví mnohem více o vlastnostech auta než kupec. Pokud je auto poruchové a kupující není expert, pak to pozná teprve ex post. Existuje-li jeden trh, pak kupující zahrnou riziko nákupu špatného vozu do svých očekávání. Nabízená cena bude nižší, než by si představovali majitelé kvalitních bezporuchových aut, a ti proto odejdou z trhu. V konečném důsledku na trhu zbudou pouze auta poruchová. Podobných příkladů je mnoho, Akerlof uvádí třeba trh práce, kdy nesymetrické informace mohou vést k rasové segregaci, či trh s pojištěním, kde starší lidé velice obtížně shánějí zdravotní pojištění apod. Hlavní myšlenka je vždy stejná: Pokud víme, že existuje riziková skupina na druhé straně potenciálního obchodu, pak toto riziko zahrneme do svých očekávání a na trhu nakonec zbudou pouze "lemons". To by byl ale velice pesimistický závěr, který není potvrzen empirií. Trhy s ojetými automobily přece fungují, existuje komerční pojištění pro všechny věkové skupiny, lidé bez problémů kupují složitá zařízení jako televize či pračky, jejichž provozu nerozumějí -- a přesto na těchto trzích dlouhodobě vítězí kvalitní výrobky. To Akerlof vysvětluje vznikem institucí, které řeší problém informační asymetrie – například záruka výrobce za bezporuchový provoz." Takže - záruka a mnoho dalších signálů roli hraje, dovolím si tvrdit, že při rozhodování jednotlivce často přímo klíčovou... ;-)
:-) Pozdravuj kolegu ;-) Z pohledu životního praktika píši - vůbec (vůbec) mě při koupi auta nezajímá délka záruky... lépe řečeno, délka záruky není mým určujícím kritériem pro výběr vozidla. Myslím to absolutně. Koneckonců, to vzájemné požírání, se projevovalo i mezi prodejci stejné značky, tedy že ses dočetl, že konkrétní prodejna poskytuje o rok delší záruku na vozy zakoupené v jejich provozovně... Tak to by mě spíše odrazovalo od koupě... a rozhodně bych kvůli tomu nejel koupit auto do jiného města... P.S. Kdo v tom umí chodit, ví, že auto, buďto jezdí, nebo máš špatnej kus... a pak tedy - rychle se ho zbavit, to je řešení. Záruka je dobrá právě pro případné odladění nedodělků - drnčící plech, uvolněná hlavice řadičky atd. Na to stačí ty dva roky bohatě. Kupoval jsem shodou okolností před dvěma roky svému otci nové auto a teď půjde poprvé na servis... včera se ptám - máš s tím něco? A táta řekne - nic, vůbec nic... najezdí samozřejmě zlomek toho, co já, ale i tak je z toho znát, jak jsou dnes auta kvalitní... ani za ty dva roky nedolil kapku oleje...
Chtěl jsem spíše poukázat na to, že obecně při rozhodování jednotlivce podobné signály roli hrají (nejde jen o nákup auta či jiného produktu) - když si je výrobce vědom kvality svého výrobku, je prostě ochoten poskytnout oproti konkurentům (pro něž by tak dlouhá záruka byla neúnosně drahá) určitý nadstandard, čímž se od nich chce odlišit a poukázat na své kvality... Ohledně nákupu auta zcela chápu Tvůj přístup, neboť jako fanda do aut je posuzuješ podle zcela jiných kritérií než je jen tabulková spolehlivost a délka záruky - chce se mi říci díkybohu... ;-) A pokud se týká zmíněných prodejců stejné značky aut poskytujících různou délku záruky, je to svého druhu sleva pro zákazníka(v tom autosalonu, kde mu zdarma poskytnou delší záruku), nic víc, nic míň - jako bys dostal liťáky navíc... Podstatné je, jakou základní záruku je ochoten zdarma poskytnout přímo výrobce... No, vezměme to jinak - potřebuješ právníka, přičemž první přijede na schůzku v otlučený šunce a druhý v novém nablýskaném esku... Řekněme, že peníze pro Tebe nejsou problém... Koho si vybereš? Jo, je to prostě signál - jsem kvalitní, koukej, co si mohu dovolit... A přestože to někdy v životě tak být nemusí, dá se s vyšší pravděpodobností čekat, že ten v esku bude přece jen kvalitnější právník... A jelikož v životě právníka až tak často nepotřebujeme (hurá), a když už ano (sakra), pak není prostor na riziko - bereš toho v esku... Než se na mě sesypou copyrightové - ano, čerpám z knihy pana Franka... :-) Mimochodem - pozdravuj kolegy... ;-)
:-) Pěkně jsi to napsal :-):yes: mrknu teda zejtra na to esko ;-):yes: P.S. jasně chápu... ta individuální záruka je ve své podstatě slevou... to je dobrej pohled.
Zaruka...na ni sem pri koupe nebral VUBEC ohled. Vlastne, ja sem ani poradne nevedel jakou ma zaruku. Jo, neco o 100 tisicech kilometru. Na co? Tusim na motor? Nevim, nepamatuji. Po nakem case se vzdy neco poroucha, neco se odere co by se odrat nemelo, neco praskne. A clovek si rekne, no jo, pohoda, nic vazne, bude to par tacu. A ty prijdes do servisu a oni ti reknou, ze to je v zaruce. A pro tebe zadara. A jeste ti vymeni nakou dalsi blbost. A ty si reknes, super, mam auto temer tri roky a oni mi vse co bylo porouchany spravili, zadara. A pro mne je tohle dalsi duvod, proc se k automobilce vratit. Anebo si alspon rict, jo, [automobilka] to dela fakt paradne.
Jo, tak tohle vyprávěj švagrovi, kterýmu u Golfa IV na D1 skončil motor v plamenech, měsíc po vypršení záruky... Importér uznal, že motor byl šmejd a dali novej zadarmo, ale práci a převoz si musel zaplatit, takže 20 tis. Kč...
Vzhledem k počtu prodaných kusů Porsche v ČR v roce 2006, a to 78, je to zajímavá info a bude se pro letošek týkat dost malého okruhu lidí. Tak proč se tím zabývat? Nemyslím,že kdo kupuje Porsche se zabývá délkou záruky. :-!
SDA uvádi nově registrované vozy. 78 ks jsou osobní vozy a 39 ks jsou lehké užitkové vozy (Cayenne ve verzi N1) - Celkem 117 ks. Asi tak 10 ks je šedý dovoz.