Porsche v Ženevě 2004

Porsche v Ženevě 2004

 
 

Porsche letos nepředstavilo žádné převratné novinky. Prezentovalo Carreru GT, která se letos začíná prodávat, představilo dva nové kabriolety na bázi 911 Turbo a 911 Carrera 4S, přepracovanou 911 GT2 a šestiválcové Cayenne.

Carrera GT

Tento supersport, který má spatřit světlo světa v omezené sérii 1500 kusů, se řadí mezi úzkou špičku vysokovýkonných exotů. Jeho 450 kW (612 k) výkonu z desetiválcového 5,5-litru, uloženého podélně před zadní nápravou, mu propůjčuje raketovou dynamiku. Zrychluje z 0-200 km/h za 9,9 sekundy(!) a nejvyšší rychlost má 330 km/h. To vše je dovoleno i díky lehké a pevné nosné struktuře z uhlíkových kompozitů.

911 GT2

Nejrychlejší zástupce modelové řady 911 se pro letošní rok dočkal omlazovací kůry. Aby se nezadýchával při prohánění mladší konkurence, dostal do svého boxera 3,6 litru přidáno o 15 kW a 20 Nm více a nyní se může chlubit 355 kW (483 k) a 640 Nm. Tato síla jej katapultuje na 100 km/h za 4 sekundy a na 200 km/h za 12,5. Nejvíc se rozjede na nezanedbatelných 319 km/h.

911 Turbo Cabriolet

Tento model se po 16 letech vrací do výrobního programu Porsche. Proti svému předchůdci disponuje o 120 k vyšším výkonem a elektricky sklápěnou střechou. Ta jde otevírat i zavírat nejen v klidu, ale až do rychlosti 50 km/h. Cabriolet zrychluje z 0-100 km/h za 4,3 sekundy, což je o desetinu pomaleji než kupé, ale nejvyšší rychlost má stejných 305 km/h.

911 Carrera 4S Cabriolet

Tento model rozšiřuje nabídku firmy Porsche v oblasti otevřených vozů na sedm. Jeho vzhled vychází z kabrioletu Turbo. Je tedy o 60 mm rozšířen proti ostatním Carrerám a jediný rozdíl najdeme v zadním spoileru. Ten není tak velký jako u Turba, ale je vysouvací jako u ostatních Carrer. Podvozek je také odvozen od Turba, včetně použitých brzd. O pohon se však stará atmosféricky plněný boxer 3,6 litru o výkonu 235 kW (320 k). Dynamika je tak poněkud horší, zrychlení z 0-100 km/h zvládá za 5,3 sekundy a nejvyšší rychlost má hodnotu 280 km/h.

Cayenne

Novinkou ročníku 2004 v modelech Cayenne je jeho nejslabší sourozenec osazený šestiválcovým motorem V6 3,2 litru. I přesto, že se jedná o základní model, disponuje výkonem 184 kW (250 k), což mu stále ještě stačí na dynamiku hodnou značky. Zrychlení na 100 km/h stihne za 9,1 sekundy a dokáže uhánět až 214 km/h. Jinak mu zůstaly všechny vymoženosti silnějšího modelu S.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: redakce

Štítky Porsche Ženeva 2004

 












Blesk.cz

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se bojí její autor?

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se…

Když se loni na pultech knihkupectví objevil titul V lese visí anděl, jen se po něm zaprášilo. Samuel Bjrk nyní…

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému tendru i strach z uprchlíků

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému…

Jsou migranti krajské téma, nebo ne? V Královéhradeckém kraji se na tom strany neshodnou. Některé v programu…

 

iSport.cz

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol? Nastartovat Spartu

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol?…

Ještě včera velel Spartě Zdeněk Ščasný, dnes už se o jeho kompetentce dělí tři asistenti. Zdeněk Svoboda, David…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…