Porsche si pro ženevský autosalon nepřipravilo žádnou premiéru, takže pouze předvedlo současnou modelou řadu pro rok 2007 v čele s modernizovaným Cayennem.

Porsche Cayenne

Hlavním poznávacím znamením Porsche Cayenne modelového roku 2007 je nově stylizovaná příď. SUV dostalo užší, hranatější světlomety a elegantnější nárazník. Designéři zapracovali také na zádi, kde jsou rovněž nová světla a přepracovaný nárazník.

Hlavní kroky modernizace však proběhly pod kapotou. Všechna tři modelová provedení – Cayenne, Cayenne S i Cayenne Turbo mají více výkonu a zároveň nižší spotřebu. Použitím přímého vstřikování benzínu – Direct Fuel Injection (DFI) bylo u jednotlivých modelů dosaženo snížení spotřeby o více než osm procent. Porsche uvádí, že v provozu je možná úspora až 15 procent.

Základní Cayenne je stále poháněn šestiválcem, ale místo objemu 3,2 litru má nyní 3,6 litru. Výkon vzrostl o 29 kW na 213 kW a točivý moment se dostal z 310 na 385 Nm. Cayenne dosahuje maximální rychlosti 227 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 8,1 s při kombinované spotřebě 12,9 litru paliva na 100 km.

Osmiválec Cayennu S má objem 4,8 litru a díky přímému vstřikování paliva a systému VarioCam Plus má výkon 283 kW a točivý moment 500 Nm. Ručička rychloměru u Cayennu S svou pouť ukončí u hodnoty 252 km/h, zatímco stopky měřící zrychlení z 0 na 100 km/h se zastaví po 6,6 s, to vše při kombinované spotřebě 14,9 litru na 100 km.

Vrcholem řady je Cayenne Turbo (verze S zatím nebyla představena), jehož dvěma turbodmychadly dopovaný osmiválec má výkon 368 kW a točivý moment 700 Nm. Stokilometrovou rychlostí se Cayenne Turbo pohybuje za 5,1 s od startu, cestující si mohou vychutnat maximální rychlost 275 km/h, přičemž se kombinovaná spotřeba dostává na stejné hodnoty jako u modelu S.

Systém Porsche Traction Management (PTM) se stará o rozdělení síly motoru mezi zadní a přední kola v poměru 62:38 a v případě potřeby je možné přenést 100 procent výkonu dozadu nebo dopředu. Všechny modely jsou standardně vybaveny systémem Porsche Stability Management (PSM) s brzdovým asistentem, zdokonalenou stabilizací přívěsu a Offroad-ABS. Cayenne Turbo je sériově vybaven podvozkem Porsche Active Suspension Management (PASM) se vzduchovým odpružením. Novinkou v nabídce je příčná stabilizace Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), což je plynulé omezování náklonů karoserie v zatáčkách. V terénu tento systém umožňuje maximální křížení náprav a optimalizuje trakci.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Audi si prodej Ducati nakonec rozmyslela Audi si prodej Ducati nakonec rozmyslela

Německý výrobce luxusních automobilů Audi upustil od…

Kvóty na uprchlíky nefungují, tvrdí Tusk Kvóty na uprchlíky nefungují, tvrdí Tusk

Přerozdělování žadatelů o azyl mezi členské země Evropské…

Tesla dostala velkou zakázku od Pepsi Tesla dostala velkou zakázku od Pepsi

Společnost PepsiCo si od amerického výrobce elektromobilů…

Stoltenberg bude šéfem NATO další tři roky Stoltenberg bude šéfem NATO další tři roky

Jens Stoltenberg bude generálním tajemníkem NATO ještě…

 
Zdroj: redakce

Štítky Porsche Ženeva 2007

 












Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal Angelině troufalý návrh!

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal…

Že by se to mezi Bradem Pittem (53) a Angelinou Jolie (42) urovnalo a žádný rozvod se nekonal? Hollywoodská…

 

iSport.cz

Extraliga NARUBY: Naštvaný Rolinek, TOP kalhoty a kdy je lepší zhasnout

Extraliga NARUBY: Naštvaný Rolinek, TOP kalhoty a…

 Baví vás Liga naruby? Pravidelný přehled kuriózních situací ve fotbalové HET lize můžete najít na stránkách…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…

Tomio, usměj se na Zemana!

Tomio, usměj se na Zemana!

Projev pana předsedy Tomia Okamury na sjezdu SPD umístil někdo - buď sám pan Okamura, nebo některý z jeho lidí -…