Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche v Ženevě 2009

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Automobilka Porsche sice do Ženevy nepřivezla novou Panameru, jejíž premiéra je naplánována na autosalon v Pekingu, ale své příznivce rozhodně nezklamala a předvedla jim zde modernizovaný model 911 GT3.

Příznivce turbodieselů, kterých bylo dosud mezi majiteli vozů Porsche jako šafránu, těší nové Cayenne Diesel.

911 GT3

Nová 911 GT3 je opět nejostřejším zástupcem řady s nepřeplňovaným motorem. Nastupuje s lehce přepracovanou karoserií, která dostala nový přední i zadní nárazník s jinými vstupy a výstupy vzduchu. Na zadní kapotě je nový spoiler a stejně jako ostatní modernizované verze řady 911 i zde jsou použity nové hlavní světlomety a zadní svítilny ze světelných diod. Nová jsou i kola s centrálním uzávěrem, který byl poprvé použit v loňském roce na příplatkových kolech pro model 911 Turbo.

U Porsche 911 GT3 ovšem není důležité jen jak vypadá jeho karoserie, ale i to co má pod ní. Mezigeneračně došlo k zvýšení objemu z 3,6 litru na 3,8 litru a použití přepracovaného systému VarioCam. Výsledkem je výkon 435 koní (320 kW), což je o 20 koní (15 kW) více než u odcházející verze. Maximální rychlost nového 911 GT3 je 312 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 s, zatímco předchůdce dosahoval maximální rychlosti 310 km/h a z 0 na 100 km/h akceleroval za 4,3 s.

Konstruktéři Porsche se současně zaměřili na vylepšení ovladatelnosti. Aktivní podvozek PASM umožnil použít tužší pružiny a stabilizátory. Ve sportovním režimu je charakteristika podvozku ještě tvrdší než dosud, zároveň ale netrpí komfort v normálním režimu. Při jízdě na rozbitých cestách je možné zvýšit světlou výšku na přední nápravě o 30 mm.

Přepracovaná aerodynamika zvyšuje přítlak, což se příznivě projeví na stabilitě v zatáčkách. 911 GT3 dostane poprvé Porsche Stability Management s vypínatelnou regulací trakce a stabilizačním systémem. Aktivace a deaktivace těchto systémů je ovšem zcela na volbě řidiče. Standardní brzdy mají vylepšené větrání, větší účinnost a nižší hmotnost, za příplatek budou speciálně navržené keramicko-kompozitní kotouče.

Cayenne Diesel

Řady verzí Porsche Cayenne v letošním roce rozšiřuje provedení s označením Diesel, které je prvním sériovým osobním automobilem značky se vznětovým motorem. Automobilka využila své vazby na koncern VW a namísto drahého a zdlouhavého vývoje vlastní pohonné jednotky využije upravený přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru, který dodává automobilka Audi.

Pohonná jednotka Porsche Cayenne Diesel disponuje výkonem 176 kW (240 k) od 4000 do 4400 min-1 a točivým momentem 550 Nm dostupným od 2000 do 2250 min-1. Se standardně montovanou automatickou převodovkou Tiptronic S akceleruje Cayenne Diesel z 0 na 100 km/h za 8,3 s, dosahuje maximální rychlosti 214 km/h a v kombinovaném provozu se jeho spotřeba pohybuje okolo hodnoty 9,3 litru na 100 km.

Porsche sice uvádí, že na ženevském autosalonu probíhá světová premiéra tohoto modelu, ale jeho prodej byl zahájen již v únoru a například na českém trhu jeho cena v současnosti začíná částkou 1.691.000,-Kč včetně DPH.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)