Boxster a Cayman se vyrábí v Osnabrücku (a asi i Zuffenhausenu, vím, že chtěli výrobu stěhovat, ale nevím, jak je to teď). Dohoda s Magnou padla ve chvíli, kdy se zajímala o koupi podílu v Opelu, pokud vím. A Valmet vyrobil poslední Porsche před rokem a půl. Cayenne je kompletován v Lipsku, což je tedy oficiální místo původu. Jeho karoserie, na rozdíl od karoserie Panamery, kterou vyrábí také VW, není z Německa, ale motor a podvozek jsou. A s jednotlivými díly to bude podobné jako u ostatních Porsche. Jen teď nevím, v jakém stavu rozpracovanosti dorazí "kastle" ze Slovenska.
Tak či tak, je to celkem nešťastně formulovaný článek.
Uvažují samozřejmě celou EU. Pokud jim jde o dovoz na významné trhy, tak je celkem jedno, v které zemi EU se vyrábí. K tomu to nejsou továrny Porsche (jejich dodavatelé obecně nebudou vyrábět exkluzivně v Německu) a nejde o celé vozy, zemí původu je u nich pořád Německo.
aspon na stranke Slovenskeho institutu v Berline to tak pisu
"Nemecko je v SR najväčším a najvýznamnejším investorom na čele, ako ináč, s koncernom VW (Touareg, Q7 a Cayenne sú Made in Slovakia). "
[odkaz]