Porušení embarga na LaFerrari stojí 50.000 eur
Novinářský byznys není nic jednoduchého a jako takový má i své mouchy. Příkladem jsou embarga na zveřejňování nových informací o žhavých novinkách, kdy je stanoven datum od kdy je možné je publikovat. Dodržování embarga je většinou podpořeno finanční pokutou. Tento styl je pro internetový portál o autech celkem k ničemu a pouze oddaluje zveřejnění informací pro čtenáře, avšak v případě tištěných magazínů má něco do sebe a umožňuje tak zveřejnění informací po celém světě ve stejný čas.
Jenže toto má jeden háček, kterým je testování vozů. Aby si je mohly vyzkoušet zástupy novinářů z celého světa, tak to trvá nějaký čas, řekněme tři týdny, a po tyto tři týdny tedy na povrch nevyplave ani jeden test. Pokud se ale jedná o automobilku, která si přísně vybírá, komu auta půjčí, tak zase tolik automobilových magazínů test mít nebude. Čímž se dostáváme k přeprodávání článků těm méně šťastným.
Ferrari se touto zásadou řídí a tak embargo pro pozvané na testování LaFerrari bylo stanovené na 30. dubna 2014 a pro nepozvané na 12. května. Třináct dní náskoku vybraným magazínům a portálům je sice pro ostatní nemilé, ale ještě zkousnutelné, avšak zástupci Ferrari se rozhodli druhý termín odsunout až na 26. května. To jsou již čtyři týdny zpoždění a téma LaFerrari v té době bude úplně známé, takže nakoupení článku a jeho zveřejnění bude postrádat smysl a čtenář bude ochuzen.
A to nejlepší na konec: Jelikož si je Ferrari tohoto vědomo, tak nastavilo smluvní pokutu za nedodržení embarga na jízdní dojmy na částku 50.000 eur, čímž staví vydavatele před významný problém. Z těch padesáti tisíc eur se totiž stal poplatek za publikování článku a je tedy otázkou, zda-li zaplatit 50.000 eur, zvýšit čtenost a přilákat čtenáře, anebo nezaplatit...