reklama


Posádka AUTO.CZ, 170 koní Seatu Leon a ekorally

Posádka AUTO.CZ, 170 koní Seatu Leon a ekorally

 
 

Jak zvládla posádka AUTO.CZ soutěž o nejnižší spotřebu s motorem, který v Seatu Leon není určen pro šetřílky?

Marketing nezná hranic. Land Rover si kdysi zakládal na hyperblátivé Camel Trophy, Audi šokovalo Le Mans s turbodieselem, Škoda létá vzducholodí a Seat pořádá ekorallye s vrcholným turbodieselem v nabídce. Pozvání k vytvoření posádky jsme přijali.

Zjednodušeně řečeno, jde o projetí 517 kilometrů na trase Praha-Hradec Králové-Mohelnice-Olomouc-Brno-Praha v limitu 7,5 hodiny s kalkulovanou třicetiminutovou přestávkou. Prakticky to znamená udržet průměrnou rychlost alespoň 75 km/h a je jen na posádce, zda a jak toho dosáhne. Vědomi si specifik českého provozu, vybrali jsme si raději noční směnu se startem v sobotu ve 23.00.

Předchozí posádka přijela v limitu s komentářem „bylo to na krev“, což potvrdilo dotankování a vypočtená spotřeba 3,98 litru/100 km. Máme tak sice skvělou motivaci, ale pohled na palubní počítač budeme od této chvíle brát jako zdoj deprese. Ale to ještě nevíme.

Vymotat se z Prahy není nic složitého, jenže po nájezdu na D11 zjišťujeme, že průměrná spotřeba činí nelichotivých sedm litrů při rychlostním průměru 33 km/h. A to jsme ani jednou nestáli na semaforech, nepředjížděli a noční provoz je téměř nulový. Skvělé vyhlídky.

U Poděbrad máme při sjíždění z dálnice jasno: Méně než 4,7 litru motor jíst nedonutíme, přehnané vyřazování a trápení pátého a šestého stupně na volnoběh je nám také proti mysli. Rozhodujeme se tedy jet „lidsky úsporně“, tedy nikoli ekorallye, ale asi tak, jako bychom měli hromadu času, krásný den vůkol a současně nechtěli zdržovat provoz.

Přiznám – těšil jsem se kvůli spotřebě na dvě místa: sjezd od Hřebečského tunelu k Moravské Třebové a proslulý mohelnický kopec. Dopadlo to, jak muselo: těsně za tunelem jsme pravými koly najeli do asfaltového hrbu a zbytek kopce věnovali pomalé jízdě a „sluchové“ diagnostice poškození (nakonec vše OK) a na horním okraji mohelničáku jsme dojeli kamion a vlevo nás vítala dvojitá plná…

Výsledek odpovídal našemu „internímu“ zadání. Na dálnici jsme spotřeba-nespotřeba jeli stejně 130 km/h, hlavně kvůli dorovnání časové ztráty získané přehnanou snahou o mikrospotřebu v úvodu jízdy.

Ospalá noc končí a předáváme auto další posádce. Za výsledných 5,3 litru/100 km se nikterak nestydíme. Skvělý turbodiesel o výkonu 170 koní si sice nechá líbit dost, ale jet mimo obec důsledně 70 a na dálnici stovkou je nám proti mysli.

Možná děláme z nouze ctnost. Možná obhajujeme náš výsledek v kontextu jiných posádek, které dosáhly spotřeby pod 4 litry. Dá se to brát i tak, že když jsme zjistili, že nevyhrajeme, vymysleli jsme si vlastní zadání.

Všechno to může být pravda. Ale: když už někdo zjistil, že se s tímto vozem dá jet i pod čtyři litry, proč právě my bychom nemohli zjistit, jak se s tímtéž vozem jede ekonomicky, ovšem bez zdržování a jednosměrného důrazu na spotřebu.

Pokud se s takto výkonným vozem dá jezdit „normálně“ s pětilitrovou spotřebou, klobouk dolů. Není to pro Seat lepší vysvědčení než rekord s trojkou na začátku?

Rallye Dakar 2017

Anketa

Spotřeba 5,3 litru na 100 km s motorem TDI o výkonu 170 koní je výkon
  • Hodný ostudy. Vždyť rekordy byly pod 4 litry!

    41,7

    Hlasovat

     
  • Hodný střízlivého obdivu. Vždyť jeli normální rychlostí a nezdržovali provoz.

    58,3

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 






 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama