Posádka AUTO.CZ, 170 koní Seatu Leon a ekorally

Posádka AUTO.CZ, 170 koní Seatu Leon a ekorally

 
 

Jak zvládla posádka AUTO.CZ soutěž o nejnižší spotřebu s motorem, který v Seatu Leon není určen pro šetřílky?

Marketing nezná hranic. Land Rover si kdysi zakládal na hyperblátivé Camel Trophy, Audi šokovalo Le Mans s turbodieselem, Škoda létá vzducholodí a Seat pořádá ekorallye s vrcholným turbodieselem v nabídce. Pozvání k vytvoření posádky jsme přijali.

Zjednodušeně řečeno, jde o projetí 517 kilometrů na trase Praha-Hradec Králové-Mohelnice-Olomouc-Brno-Praha v limitu 7,5 hodiny s kalkulovanou třicetiminutovou přestávkou. Prakticky to znamená udržet průměrnou rychlost alespoň 75 km/h a je jen na posádce, zda a jak toho dosáhne. Vědomi si specifik českého provozu, vybrali jsme si raději noční směnu se startem v sobotu ve 23.00.

Předchozí posádka přijela v limitu s komentářem „bylo to na krev“, což potvrdilo dotankování a vypočtená spotřeba 3,98 litru/100 km. Máme tak sice skvělou motivaci, ale pohled na palubní počítač budeme od této chvíle brát jako zdoj deprese. Ale to ještě nevíme.

Vymotat se z Prahy není nic složitého, jenže po nájezdu na D11 zjišťujeme, že průměrná spotřeba činí nelichotivých sedm litrů při rychlostním průměru 33 km/h. A to jsme ani jednou nestáli na semaforech, nepředjížděli a noční provoz je téměř nulový. Skvělé vyhlídky.

U Poděbrad máme při sjíždění z dálnice jasno: Méně než 4,7 litru motor jíst nedonutíme, přehnané vyřazování a trápení pátého a šestého stupně na volnoběh je nám také proti mysli. Rozhodujeme se tedy jet „lidsky úsporně“, tedy nikoli ekorallye, ale asi tak, jako bychom měli hromadu času, krásný den vůkol a současně nechtěli zdržovat provoz.

Přiznám – těšil jsem se kvůli spotřebě na dvě místa: sjezd od Hřebečského tunelu k Moravské Třebové a proslulý mohelnický kopec. Dopadlo to, jak muselo: těsně za tunelem jsme pravými koly najeli do asfaltového hrbu a zbytek kopce věnovali pomalé jízdě a „sluchové“ diagnostice poškození (nakonec vše OK) a na horním okraji mohelničáku jsme dojeli kamion a vlevo nás vítala dvojitá plná…

Výsledek odpovídal našemu „internímu“ zadání. Na dálnici jsme spotřeba-nespotřeba jeli stejně 130 km/h, hlavně kvůli dorovnání časové ztráty získané přehnanou snahou o mikrospotřebu v úvodu jízdy.

Ospalá noc končí a předáváme auto další posádce. Za výsledných 5,3 litru/100 km se nikterak nestydíme. Skvělý turbodiesel o výkonu 170 koní si sice nechá líbit dost, ale jet mimo obec důsledně 70 a na dálnici stovkou je nám proti mysli.

Možná děláme z nouze ctnost. Možná obhajujeme náš výsledek v kontextu jiných posádek, které dosáhly spotřeby pod 4 litry. Dá se to brát i tak, že když jsme zjistili, že nevyhrajeme, vymysleli jsme si vlastní zadání.

Všechno to může být pravda. Ale: když už někdo zjistil, že se s tímto vozem dá jet i pod čtyři litry, proč právě my bychom nemohli zjistit, jak se s tímtéž vozem jede ekonomicky, ovšem bez zdržování a jednosměrného důrazu na spotřebu.

Pokud se s takto výkonným vozem dá jezdit „normálně“ s pětilitrovou spotřebou, klobouk dolů. Není to pro Seat lepší vysvědčení než rekord s trojkou na začátku?

Anketa

Spotřeba 5,3 litru na 100 km s motorem TDI o výkonu 170 koní je výkon
  • Hodný ostudy. Vždyť rekordy byly pod 4 litry!

    41,6

    Hlasovat

     
  • Hodný střízlivého obdivu. Vždyť jeli normální rychlostí a nezdržovali provoz.

    58,4

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Holding Unipetrol díky stabilnímu provozu rafinérií zdvojnásobil svůj zisk Holding Unipetrol díky stabilnímu provozu rafinérií zdvojnásobil svůj zisk

Čistý zisk petrochemického holdingu Unipetrol ve třetím…

Pečení může být lepší než sex, myslí si režisér Ofir Raul Graizer Pečení může být lepší než sex, myslí si režisér Ofir Raul Graizer

Kolnoa v hebrejštině znamená kino. Stejně se jmenuje také…

 

Štítky Seat

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 





 
Krátké svezení s Citroënem C3 Aircross: Stylový pohodář

Krátké svezení s Citroënem C3 Aircross: Stylový pohodář

Dnes 08:00

Malé SUV z dílny Citroënu je na českém trhu nabízeno se čtyřmi motory. V příštím roce se však nabídka kompletně promění, z důvodu příchodu přísnějších emisních norem.




Blesk.cz

Das Filmfest v Praze představí na 30 německy mluvených snímků. Pořadatelé ho zahájili v papučích

Das Filmfest v Praze představí na 30 německy…

Das Filmfest zahajovali organizátoři ve středu 18. října v Lucerně v papučích. Prý už se tady cítí jako doma. V…

Domácí kaštanová tinktura a mast: Návod na jejich výrobu

Domácí kaštanová tinktura a mast: Návod na jejich výrobu

Kaštanová tinktura a kaštanová mast jsou skvělými pomocníky na oteklé nohy, křečové žíly a hemoroidy, ale i…

 

iSport.cz

Mrázek střídal Howarda po 16 minutách. Prohru s Torontem neodvrátil

Mrázek střídal Howarda po 16 minutách. Prohru s…

Petr Mrázek z Detroitu zasáhl do středečního duelu NHL v Torontu od 16. minuty za nepříznivého stavu 1:3,…

Hloupé vyloučení! Piqué dal gól rukou a slavil, sudí mu fintu nespolkl

Hloupé vyloučení! Piqué dal gól rukou a slavil, sudí…

Gerard Piqué se opět dostal do centra dění. Tentokrát nebyly na vině jeho výkony, výroky na adresu hlavního…

 

Reflex.cz

Národní rezervace Ustjurt: Promění tento kazašský přírodní klenot těžba ropy a plynu v pustinu?

Národní rezervace Ustjurt: Promění tento kazašský…

Kazachstán chce být do roku 2050 jedním ze třiceti nejbohatších států světa. K tomu mu má dopomoci těžba ropy a…

Vylepšeme český pracovní trh, podpořme zkrácené úvazky

Vylepšeme český pracovní trh, podpořme zkrácené úvazky

V Česku máme nyní nejnižší nezaměstnanost v EU, to je jistě pozitivní skutečnost. Nicméně vše není růžové ani na…