Posádka AUTO.CZ, 170 koní Seatu Leon a ekorally

Posádka AUTO.CZ, 170 koní Seatu Leon a ekorally

 
 

Jak zvládla posádka AUTO.CZ soutěž o nejnižší spotřebu s motorem, který v Seatu Leon není určen pro šetřílky?

Marketing nezná hranic. Land Rover si kdysi zakládal na hyperblátivé Camel Trophy, Audi šokovalo Le Mans s turbodieselem, Škoda létá vzducholodí a Seat pořádá ekorallye s vrcholným turbodieselem v nabídce. Pozvání k vytvoření posádky jsme přijali.

Zjednodušeně řečeno, jde o projetí 517 kilometrů na trase Praha-Hradec Králové-Mohelnice-Olomouc-Brno-Praha v limitu 7,5 hodiny s kalkulovanou třicetiminutovou přestávkou. Prakticky to znamená udržet průměrnou rychlost alespoň 75 km/h a je jen na posádce, zda a jak toho dosáhne. Vědomi si specifik českého provozu, vybrali jsme si raději noční směnu se startem v sobotu ve 23.00.

Předchozí posádka přijela v limitu s komentářem „bylo to na krev“, což potvrdilo dotankování a vypočtená spotřeba 3,98 litru/100 km. Máme tak sice skvělou motivaci, ale pohled na palubní počítač budeme od této chvíle brát jako zdoj deprese. Ale to ještě nevíme.

Vymotat se z Prahy není nic složitého, jenže po nájezdu na D11 zjišťujeme, že průměrná spotřeba činí nelichotivých sedm litrů při rychlostním průměru 33 km/h. A to jsme ani jednou nestáli na semaforech, nepředjížděli a noční provoz je téměř nulový. Skvělé vyhlídky.

U Poděbrad máme při sjíždění z dálnice jasno: Méně než 4,7 litru motor jíst nedonutíme, přehnané vyřazování a trápení pátého a šestého stupně na volnoběh je nám také proti mysli. Rozhodujeme se tedy jet „lidsky úsporně“, tedy nikoli ekorallye, ale asi tak, jako bychom měli hromadu času, krásný den vůkol a současně nechtěli zdržovat provoz.

Přiznám – těšil jsem se kvůli spotřebě na dvě místa: sjezd od Hřebečského tunelu k Moravské Třebové a proslulý mohelnický kopec. Dopadlo to, jak muselo: těsně za tunelem jsme pravými koly najeli do asfaltového hrbu a zbytek kopce věnovali pomalé jízdě a „sluchové“ diagnostice poškození (nakonec vše OK) a na horním okraji mohelničáku jsme dojeli kamion a vlevo nás vítala dvojitá plná…

Výsledek odpovídal našemu „internímu“ zadání. Na dálnici jsme spotřeba-nespotřeba jeli stejně 130 km/h, hlavně kvůli dorovnání časové ztráty získané přehnanou snahou o mikrospotřebu v úvodu jízdy.

Ospalá noc končí a předáváme auto další posádce. Za výsledných 5,3 litru/100 km se nikterak nestydíme. Skvělý turbodiesel o výkonu 170 koní si sice nechá líbit dost, ale jet mimo obec důsledně 70 a na dálnici stovkou je nám proti mysli.

Možná děláme z nouze ctnost. Možná obhajujeme náš výsledek v kontextu jiných posádek, které dosáhly spotřeby pod 4 litry. Dá se to brát i tak, že když jsme zjistili, že nevyhrajeme, vymysleli jsme si vlastní zadání.

Všechno to může být pravda. Ale: když už někdo zjistil, že se s tímto vozem dá jet i pod čtyři litry, proč právě my bychom nemohli zjistit, jak se s tímtéž vozem jede ekonomicky, ovšem bez zdržování a jednosměrného důrazu na spotřebu.

Pokud se s takto výkonným vozem dá jezdit „normálně“ s pětilitrovou spotřebou, klobouk dolů. Není to pro Seat lepší vysvědčení než rekord s trojkou na začátku?

Anketa

Spotřeba 5,3 litru na 100 km s motorem TDI o výkonu 170 koní je výkon
  • Hodný ostudy. Vždyť rekordy byly pod 4 litry!

    41,6

    Hlasovat

     
  • Hodný střízlivého obdivu. Vždyť jeli normální rychlostí a nezdržovali provoz.

    58,4

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík

Pachatelem pondělního teroristického útoku v Manchesteru…

 

Štítky Seat

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…