To, po čem touží mnozí fanoušci automobilů, je tady. Posílené a po všech stránkách upravené Subaru BRZ je však pouze koncept, který se celým názvem jmenuje Subaru BRZ STI Performance Concept.
Proč se dělají předokolky 300 koní a tahle fantastická mašina má výkon jako čipnuté TDI. Pokud mi chcete tvrdit, že výkon 200 koní stačí, tak já vám řeknu, že nestačí. Pokud dám za něco spoustu peněz, tak chci mít radost i ze zrychlení a ne jen ze zatáček.
Jestli mohu přidat můj názor, tak výkon 200 koní by docela stačil, pokud by se motor choval jako K20 v Civicu Type-R nebo F4R v Cliu RS. Jenže zde je dvoulitr hodně udušený, a to hlavně ve středních otáčkách.
iudex: Mám dojem, že Ondra spíš myslel atmosférickej dvoulitr z předchozího Clia RS. Už podle označení F4R. ;-)
"Z pohledu do tabulek se zdá, že by měl být zaměřený výhradně na jízdu v co nejvyšších otáčkách. Nic ale není od pravdy dál, kdyby byly všechny dvoulitry tak silné napříč celým spektrem otáček, budou turbomotory těžko hledat uplatnění."
Proc?protoze je lidi chteji . jsou lehci na ovladani , praktictejsi ... Zadokolka se 300 konikama chce uz zkusenyho ridice . At si rika kdo chce co chce ale i tech dveste koni zabavi . mozna nebudes hrdina v dlouhym tahlym nebo na dalnici ale to by me fakt netrapilo. Kazdej by chtel stovky koni ale kolik lidi co je ma je umi vsechny krotit . Ale chapu ze kdyz jde nekdo utratit balik za sportovni auto tak chce rychlost a zrychleni protoze to bude vyuzivat nejvic a v beznym provozu tohle vetsinou rozhoduje.
Pokud odmyslím to obří křídlo, tak koncept vypadá parádně, jak už bývá u Subaru poslední léta zvykem. Doufám jen, že tentokrát to převedou i na sérii, což se poslední léta zas tolik nedaří.
Ještě jedna prosba na redakci. Nemohli byste dát tento koncept jako hlavní zprávu? Ta zelená obluda na hlavní stránce strašně tahá za oči :-)
Ten koncept má taky 450 koní, tomu odpovídá i to křídlo. Pokud STI půjde do výroby, tak rozhodně nemusí být takové, protože víc jak 300 koní mít stejně nebude ;-)
Len malá oprava: koncept nemá 450, ale "len" 300 koní: "Pohonná jednotka pochází ze závodního vozu BRZ GT300 a jak číslovka napovídá, přeplňovaný dvoulitrový turbomotor pod kapotou nabízí až 300 koní (221 kW). "
Hlavne je to zavodni motor ten nebude splnovat zadny emisni normy. Spis bych videl ze by mohli pouzit 2,5 turbo z wrx sti a potom by brz sti mohlo mit 300 koni
Samozrejme že by nevyvíjali úplne nový motor, ale by tam buchli motor z "Imprezy". A keby sa 2,5 liter z STi nevošiel, tak tuším americká verzia WRX má len dvojliter.
2,5 t je hotovej motor da se rict zatimco ten 2,0 t z xt FA20 by museli jeste ladit kdyby chteli opravdu 300 koni , ale zase brz je navrzeny pro FA20 takze jsem zvedavej co tam namontuji .
NUTNĚ HO POTŘEBUJI !! Ať už ho kuwa konečně vyrábí ! GT86/BRZ jsem si nakonec nekoupil právě kvůli tomu průběhu krouťáku a že na okruh by to bylo pomalé, ale tohle by už mohlo konečně fungovat dle mých představ !! Myslím, že by to byl důstojný nástupce mého Megana R.S. Cup >:-[] >:-[]
>:D jojo tak snad to dopadne kdyz ukazali verejnosti koncept a nezustali jen u uvah na papire. a myslim ze dustojny nastupce tveho mrs by to urcite byl ;-)
Na technickych okruzich neni rozdil na kolo mezi Meganem RS a Toyobaru nijak extremni, jak by mohl napovidat rozdil ve vykonu. Staci dat semislicky, pritvrdit podvozek a poresit brzdy a jsi +- na tom samem. Pokud bys zainvestoval podobnou castku penez jako do sveho MRS do kompresoroveho kitu pro Toyobaru, tak se mu ten Megane bude casto divat tak na zadni svetla. A hlavne by sis uzil neporovnatelne vic zabavy, to zadnych par vterin na trati nevyvazi :-)
PS: a dokonce jde Toyobaru pouzit nouzove i pro vic nez jenom pro 2 lidi a jde v nem prevezt i ta sada kol na okruh, to u podobnych sportacku az takovym standardem nebyva.
Pokud přijdou s BRZ STI, tak očekám nižší výkon než u WRX STI, které budou chtít nechat jako top model. Takže dvoulitr (tipuji kolem 260 koní) je dle mě jasnej...
"Nejde však o atmosférický boxer, nýbrž o přeplňovanou jednotku, která pohání okruhovou verzi BRZ GT300 a jenž zadní kola zásobuje výkonem 350 koní a točivým momentem 440 Nm.
Subaru ve svých materiálech sice přímo neuvádí, jakým výkonem disponuje koncept, podle Dominika Infanteho, manažera pro vztahy s veřejností, by ovšem BRZ STI Performance mělo být naladěno spíše na nějakých 450 koní."
No autoforum pre mňa nie je úplne etalónom spoľahlivosti informácií, takže sa spolieham na overených Britov (autoexpress), ktorí píšu o 300 hp: [odkaz]
Případná nutnost použít křídlo souvisí s rychlostí, ne s výkonem (můžeš autu dát omezovač). Podobné designy se pak používají i pro nízkou hmotnost. Jen mě zaráží, že tam mají i spoiler na hraně víka kufru.
Súhlas, terajšej generácii okrem trochu výkonu (resp. momentu) nič nechýba, takže radšej, ako investovať prachy do predčasného uvedenia novej generácie stačí ponechať súčasnú a pridať takúto výkonnejšiu verziu (prípadne ešte mierny upgrade interiéru).
Inak nemusí to mať až 300 koní, stačí kľudne 230-250k, hlavne treba krútiaci moment ( plus 100-150 Nm) aby zmizol ten prepad ťahu v stredných otáčkach.
Podle me nema ten propad vykonu nic spolecneho s "nizkym krouticim momentem", podobne je na tom vetsina takovychhle atmosfer (no, ono jich zas tak moc neni). Jde spis o zamerne umrtveni (naladeni RJ) kvuli tabulkove spotrebe a emisim. Spolecne s delsimi prevody a hmotnosti rozhodne ne tak lehkou, jak se nam marketing snazi od zacatku namluvit to ma do ostreho auta vazne trosku dal, nez by mit mohlo uz dneska. I CTR 8G se stejnym vykonem, nizsim kroutakem a jeho horsim prubehem, vyssi hmotnosti a pohonem prednich kol Toyobaru v primce v klidu pojede. Nemuselo totiz splnovat Euro V. .
Jestli si dobře pamatuji, ten propad, o kterém píšeš, je tam záměrně. Myšlenka myslím byla posílit ten motor v nižších otáčkách pro běžnou jízdu. Není tedy naladěn "ostře," čistě na sportovní použití.