Poslední BMW X5 první generace
Minulý týden sjelo z výrobní linky v americkém Spartanburgu BMW X5 3,0is v modré barvě Toledo, s čalouněním v hnědé kůži a dřevěným obložením. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, kdyby nešlo o poslední vyrobený kus první generace X5, který si automobilka ponechá a vystaví ve firemním muzeu.
Model X5 znamenal pro bavorskou automobilku vstup do nového segmentu luxusních SUV, přičemž prvotní odmítavé reakce tradicionalistů jistě způsobily v mnichovské centrále pár bezesných nocí. Manažeři odpovědní za tento model si však mohli záhy oddechnout, protože zákazníci přijali toto sportovně laděné SUV velmi vřele. Výroba X5 pro 120 trhů po celém světě byla ve Spartanburgu v Jižní Karolíně zahájena 1. září 1999, za necelé dva roky si X5 pořídilo již 100 tisíc zákazníků a hranice půl milionu vyrobených kusů padla 9. června 2005. Konečný počet vyrobených X5 se v pátek zastavil na 616 867 exemplářích. Vzhledem k úspěchu X5 je pochopitelné, že po sedmi letech výroby první generace přijde následovník, jehož výroba se nyní připravuje.