Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tohle má být budoucnost? Elektromobily si chudší lidé nebudou moci dovolit

Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší, to znamená, že pro osoby s nízkými příjmy mohou být v budoucnu nedostupné. V rozhovoru s listem Welt am Sonntag to uvedl předseda dozorčí rady automobilky Volkswagen Hans Dieter Pötsch.
Zpět na článek
21. 1. 2019 10:44
21. 1. 2019 10:57
21. 1. 2019 12:27
21. 1. 2019 13:13
21. 1. 2019 13:24
21. 1. 2019 15:28
21. 1. 2019 23:22
22. 1. 2019 09:35
22. 1. 2019 13:18
21. 1. 2019 10:53
21. 1. 2019 11:08
21. 1. 2019 13:18
21. 1. 2019 13:35
21. 1. 2019 12:04
21. 1. 2019 12:32
21. 1. 2019 12:47
21. 1. 2019 16:19
24. 1. 2019 20:43
21. 1. 2019 12:10
21. 1. 2019 12:10
21. 1. 2019 13:16
21. 1. 2019 13:25
21. 1. 2019 13:30
21. 1. 2019 13:42
21. 1. 2019 16:41
21. 1. 2019 17:38
21. 1. 2019 17:59
21. 1. 2019 18:13
21. 1. 2019 18:41
21. 1. 2019 19:11
21. 1. 2019 21:56
21. 1. 2019 22:40
21. 1. 2019 18:50
21. 1. 2019 19:20
21. 1. 2019 23:07
21. 1. 2019 23:27
22. 1. 2019 00:10
22. 1. 2019 00:18
22. 1. 2019 08:21
22. 1. 2019 22:51
21. 1. 2019 13:48
21. 1. 2019 15:17
21. 1. 2019 13:58
21. 1. 2019 15:22
21. 1. 2019 15:58
21. 1. 2019 16:22
21. 1. 2019 17:14
21. 1. 2019 18:15
21. 1. 2019 18:18
21. 1. 2019 18:47
21. 1. 2019 18:57
21. 1. 2019 18:54
21. 1. 2019 19:14
21. 1. 2019 18:16
21. 1. 2019 18:35
22. 1. 2019 13:37
21. 1. 2019 14:39
21. 1. 2019 14:57
21. 1. 2019 14:40
21. 1. 2019 15:27
21. 1. 2019 15:10
22. 1. 2019 08:23
21. 1. 2019 15:25
21. 1. 2019 19:13
21. 1. 2019 19:22
21. 1. 2019 23:29
22. 1. 2019 13:51
23. 1. 2019 14:25
21. 1. 2019 18:07
21. 1. 2019 19:09
21. 1. 2019 19:36
22. 1. 2019 00:04
21. 1. 2019 10:07
kDYŽ SI OD REALITY ODTRŽENÁ
BRUSELSKÁ EKOFAŠISTICKÁ PRASATA NĚCO UMANOU, BUDE TO TAK A HOTOVO!!!

8-s
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2019 10:22
Re: kDYŽ SI OD REALITY ODTRŽENÁ
Nebuď mimoň = tohle se ví někdy od druhý poloviny minulýho století! To házet všechno na toho koho si zrovna zvolíme do vedení kontinentu = to je neskutečný vítězství Zemanů a ruskejch hoaxů apod. >:D

Problém je v první řadě růst obyvatel = neni možný aby dál všichni měli to co řekněme obyvatel západu Evropy než naše půlka kontinentu zbankrotovala
Už delší dobu je limit pro ježdění ne auto = ty dávno rychlostní možnosti komunikací překonaly = ale ty silnice a dálnice = a ty nejdou dál navýšit. Teda na naší chudý půlce postsovětský Evropy to de = Ťokum navzdory >:-[] ale nutný omezení soukromý dopravy ve prospěch rychlovlaků atd. = to je dávno jasný

A řešení poslední krize tištětim miliard bankovek = holt má dopad na ceny. Ale i bez toho = my sme asi ty nejlepší roky automobilismu strávili zavřený za ostnatym drátem = díky soudruzi. A když dovedli státy který řídili k bankrotu = tak zas díky chudobě většina lidí neměla hned na bavoráky apod. No a teď už narážíme na limity viz 2. odstavec

Sem zvědavej koho ty budeš 24. a 25. volit = věř že Pitomio a další tvrdý odpírači = to fakt nevyřešej :-)
To by udělalo radost snad jen rusovi [odkaz] a českýmu komunistovi = návrat do jeho časů >:D
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2019 10:40
Re: kDYŽ SI OD REALITY ODTRŽENÁ
Tak sem díky okamžitýmu :no: odporu k realitě = nemoh ani editovat :-)

No pěkně ste to multimilionáři z VW zožrali = jen tak dál >:-[]

Bohužel = je to tak jak sem napsal = a :no: mě ani :yes: tobě na tý realitě nic nezměněj :-|
11. 4. 2019 01:06
Re: kDYŽ SI OD REALITY ODTRŽENÁ
Já vám tady prozradím jednu utajovanou skutečnost. Ony všechny ty výhledy do budoucnosti vypadají tak nějak divně, protože vám chtějí zatajít chystanou změnu, a sice elektromobily bez nutnosti nabíjení. Elektromobily spějí k reformě, která bude spočívat v poloviční až třetinové kapacitě baterií. Proč? No protože je málo lithia a kobaltu.
A taky budou nové elektromobily obsahovat normalizovaný kastlík na vkládání přenosných baterií. Proč?
Protože není dost nabíjecích stojanů, ani čas. A tak si přenosné baterie nechají přes noc nabít na pumpě nočním proudem (levnějším). Anebo si do kastlíku budou moct vložit elektrocentrálu na benzín z půjčovny.
Nové elektromobily budou mít zařízení, které přečerpá (za jízdy) proud z přenosné baterie do vnitřní baterie.
Proč jste se to nedozvěděli v žádném článku?.
Protože takový elektromobil bude lehčí, levnější a nebude se muset čekat u nabíječky.
A co z toho plyne? Že kdyby vám to řekli, tak by už neprodali ani jeden elektromobil - ležák. Vy se to dozvíte až tedy, když budou elektromobily s normalizovaným kastlíkem připravené na prodej.
Má představa je, že kastlíky budou mít normalizované rozměry, tak aby si tam zákazník mohl vložit 3 až 6 baterií (nevím kolik to byl odhad). Prostě podle velikosti vozu a podle potřeby energie, aby s sebou nevozil zbytečně těžké baterie. Vnější baterky se budou jedna po druhé vybíjet, a tak zákazník bude moci ty prázdné vrátit na sousední pumpě.
Nebude tedy žádné nabíjení ani hádka o stojany, ale na pumpách se budou vyměňovat mobilní baterie, třeba i vracet a jezdit chvíli bez mobilních baterií.
My nevíme, jestli se výrobci domluví na konkrétních rozměrech, nebo si každá značka vytvoří vlastní sít mobilních akumulátorů. Prvně musejí udělat systém měření energie a přečerpávání energie do vnitřních baterií.
21. 1. 2019 13:52
Re: kDYŽ SI OD REALITY ODTRŽENÁ
Za ušetřené peníze na nákup auta alespoń mohou dotovat auto někomu jinému.
21. 1. 2019 15:51
Re: kDYŽ SI OD REALITY ODTRŽENÁ
Klidek. Nebyt Bruselu, tak tady cmudi TDIcka bez filtru a benziny bez katu - tedy ekofasiste.
22. 1. 2019 00:37
Re: kDYŽ SI OD REALITY ODTRŽENÁ
Já bych každotýdenní glosy VW jak je elektromobilita na nic.. nebral vážně. Pokud by byly elektromobily tak drahé, nikdo VW nenařizuje aby nedělali citigo/up jako mikrohybrid... jako je třeba suzuki swift se zvýšením ceny asi o 10.ooo Kč. Spíš bych se bál opačného extrému a to že elektromobily budou levnější, budou vyžadovat méně servisu a tak bude mít VW jiný problém. Za posledních 16 let klesla cena baterií o stejné kapacitě 6x. Pokud bude pokles pokračovat za chvíli se budeme spalováků sbavovat jako vláknových žárovek, po jejich zákazu taky v diskuzi všichni prskali na Brusel.
21. 1. 2019 10:44
lobby
Ja si myslim, ze automobilky si vylobuju prisnejsie emisne normy a potom chudaci fakt nemaju inu moznost, len robit komplikovanejsie auta (turba, DPF, hybridne pohony...) ktore sa viac kazia a drahsie auta (baterie). Myslim ze sa na tom automobilky dobre nabaluju.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2019 10:57
Re: lobby
Víš že boj s emisema aut probíhá = už asi 60 let?
21. 1. 2019 12:27
Re: lobby
To ano a je jasne ze sa normy musia sprisnovat, len sa mi tempo zda krkolomne. Zvlast ak potom zistime, ze sa ani nedodrzuju a vyrobcovia ich obchadzaju. Zaujimave je toto:

From a technical perspective, European emissions standards do not reflect everyday usage of the vehicle as manufacturers are allowed to lighten the vehicle by removing the back seats, improve aerodynamics by taping over grilles and door handles or reduce the load on the generator by switching off the headlights, the passenger compartment fan or simply disconnecting the alternator which charges the battery.
Inak pozrel som tabulky emisnych limitov pre jednotlive euro normy a s prekvapenim tam vidim, ze pre diesle sa od r. 2013 (Euro5b, schvalene 2011) ziaden parameter nesprisnil?! Takze na to mam nazor, ale s nim nesuhlasim :-)
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2019 13:13
Re: lobby
Parametr se sakra zpřísnil = nejdřív způsobem měření a pak zmenšením tolerance

Proto maj automobilky co víc podváděly větší problémy s homologací a boje se CF = Conformity factoru = to je to zpřísnění tolerance = na max 2,1 maximální hodnoty NOx a 1,5 maxima pevnejch částic. VW Dieselgate je převyšoval 40-70 krát >:D

Už teď sou ale motory který reálně zvládaj ne jen verzi TEMP co začne platit letos ale i prozatím poslední dohodnutou verzi platnou od 2020

Obří skok od reality Dieselgate generace
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2019 13:24
Re: lobby
Může mi autor :no: vysvětlit za co? Díky
21. 1. 2019 15:28
Re: lobby
Za to, že si dement. Za málo..
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2019 23:22
Re: lobby
Jj podobně debilní ubohý idiotský tupý trapný vysvětlení sem čekal = dík za potvrzení >:-[]
22. 1. 2019 09:35
Re: lobby
:yes:
Za sebereflexi.
Avatar - Hammunasakra
22. 1. 2019 13:18
Re: lobby
Už ses :no: přiznal = nemusíš se opakovat ;-)

Byl ten příspěvek z 13:13 moc faktickej? Nemužem bejt všichni jako ty = furt jen žvanit :-)
21. 1. 2019 10:52
Nezabijat zvierata pre maso a CO2 je vyriesene
"Produkce masa, zejména chov dobytka, totiž zároveň významnou měrou přispívá k emisím skleníkových plynů. Washingtonský institut pro zemědělství a obchodní politiku (IATP) dospěl nedávno k závěru, že pět největších producentů masa a mléka na světě produkuje více emisí než hlavní ropné společnosti. Pokud by „masný a mléčný“ průmysl rostl současným tempem, bude v roce 2050 zodpovědný za 80 % produkce skleníkových plynů." [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
21. 1. 2019 10:58
Re: Nezabijat zvierata pre maso a CO2 je vyriesene
Příroda bojuje proti nárustu populace jak může a my jí to kazíme humanitárními pomocemi.
24. 1. 2019 20:40
Re: Nezabijat zvierata pre maso a CO2 je vyriesene
Přesně, dokud Afrika nezjkrotí svoji obludnou populační explozi, nikdy se nikam k lepšímu neposune! 8-s :no:
21. 1. 2019 11:44
Re: Nezabijat zvierata pre maso a CO2 je vyriesene
Problem toho systemu je, ze zvirata jsou vytvorena z jidla.
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 10:53
Povinná
dávka eurohysterie splněna.
Pissálek už neměl ani odvahu se pod to podepsat a radši dá jen vizitku "ČTK".
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2019 10:58
Re: Povinná
Autor je ale jasnej = předseda dozorčí rady VW
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 11:08
Re: Povinná
Hysterka, která se bojí o své pohádkové příjmy... Tak si koupí nové Porsche jen jednou za rok, ne dvakrát.
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2019 11:18
Re: Povinná
Já jeho obaVWy snad i chápu >:D
Avatar - WinDiesel
21. 1. 2019 13:18
Re: Povinná
Ahoj pane Eurosluníčko !!!! Hezky modré, což >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 13:35
Re: Povinná
Ty jsi tak hloupý, že ani netušíš, o čem mluvím.
Avatar - donPedro
21. 1. 2019 11:05
Vozová hradba
Kontrolní otázka: co se lépe stříhá, ovce nebo vlci? No samosebou, že ovce. A tak dál budeme nesmyslně převážet holadský rajčata do Řecka, mlíko z Pragolaktosu do Olomouce a Olmu do Prahy, ze Slezka povede nejrychlejší cesta autem do Prahy přes Brno, ale hlavně aby to bylo ekologicky, nejlépe elektricky, však ony to ty ovečky za radostného békání zaplatí. Myslete ekologicky, Kefalín, ku*va ekologicky!
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 11:11
Re: Vozová hradba
A co s tím? Nařídíš, že tohle se smí prodávat jen tam a nikde jinde? Och, jak demokratické.
Žiju ve středních Čechách, jezdím občas na jih i na východ. A protože mám své oblíbené potraviny a značky, jsem rád, že je mohu koupit všude. Být zrovna tady závislý na pitomém Pragolaktosu, to radši fakt ne.
Avatar - donPedro
21. 1. 2019 11:36
Re: Vozová hradba
To já jsem ale neřek, že bych chtěl cokoliv komukoliv diktovat, nebo snad, nedej Bůh, zavádět plánovanou pětiletkovou ekonomiku ;-) Stačí se jen chovat odpovědně a rozumně. A neříkej mi prosím, že poznáš která bíle obarvená voda, čili krabicové mléko, je od kterého výrobce. No a ezliva jo, pak já i medvěd se ti ukloníme až hlubo k zemi. A rajčata z Holandska do Řecka? No tak to je fakt už těžkej úlet - škoda, že jsem tehdá v tom Penny, nebo co to bylo za market, neměl foťák, měl bych důkaz, že to tam fakt bylo. A to jsou jen příklady naprosto zbytečných transferů, o česneku z Číny se raději ani zmiňovat snad nemá smysl ....... A Opava - Praha na jedno eketrotankování? No nevím, nevím >:D
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 12:13
Re: Vozová hradba
U mlíka nevím, to nepiju. Ale poznám rozdíl mezi máslem od (třeba) Madety a šmejdem od Pragolaktosu. Ať na chuti, nebo roztíratelnosti. Tím spíš, když jídlo je teď tak trošku můj obor.
O dovozu čehokoli z Číny se nebavím, tam o smysluplnosti taky pochybuju, ale lidem stačí, že je to odtud levné. Zrovna dnes čtu na bajkfóru, jestli si někdo má koupit karbonová řídítka z číny za pár šlupek a jestli mu to náhodou nepraskne...
Opava-Praha na jedno nabití? Proč ne, je to nějakých 400 km, ne? Ale zpět už by to bylo horší. Ale radši to tu nerozebírej, přijde topten a začne nám vysvětlovat, že to vlastně naráz jezdit nepotřebujeme...
Avatar - donPedro
21. 1. 2019 12:28
Re: Vozová hradba
No já bych si radši za ty řidítka připlatil, mám se totiž hodně rád ;-) No necelých 400, přes Ostravu, když už tam fčíl vede ta rychlodráha 4proudá mimoobecní. Pak se ale sekneš na D1, a nedej bože když na dýl, a je zima, rum pít nemůžeš jako šofér, pak nastává otázka vskutku hamletovská, topit či netopit? ;-)
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 12:36
Re: Vozová hradba
Hm, D1... jak to tam vypadá? Už jsem po ní nejel ani nepamatuju. Na sever jezdíme spíš horní cestou, zatím to vždy bylo rychlejší.
Avatar - donPedro
21. 1. 2019 13:47
Re: Vozová hradba
Ako kedy, kupodivu tam někdy i v polovině prosince i sněží, hlavně na Vysočině, kdo by to čekal, že? Ale vážně, v tak hustém provozu nikdy nevíš, většinou projedeš celkem OK, když se ale sekneš, tak to pak stojí za to :-( To máš pak v hospodě u piva kámošům co vyprávět ;-) Já to tím vrchem taky párkrát zkoušel, ale tam se ti mi nějak lepí smůla na kola, nejčastěji kolem Vysokého Mýta. Že se dožiju dálničního spojení Olomouc - Hradec Králové už si snad ani nedovoluju doufat :-(
22. 1. 2019 00:40
Re: Vozová hradba
Jen drobnost.. Olma krabicové mlíko nedělá :(. Pragolaktos zase dělá v podstatě jen Tetrapack. Bojím se, ale že to nesouvisí s elektromobilitou... Možná tím, že pokud budou autonomní elektro-náklaďáky, tak se převozy zboží zlevní a budou probíhat ještě více.
Avatar - _Karel_
21. 1. 2019 15:11
Re: Vozová hradba
:yes: moje řeč,vožení zboží přes půl planety.....
21. 1. 2019 11:44
Europarlament...
Bohužel o technických záležitostech v Bruseli rozhodují lidé s humanitním vzděláním, kteří nemají o technice ani páru, přesto si ale ve své nadutosti a pýše dovolují rozhodovat o věcech, kterým nerozumí, stylem "poručíme větru, dešti".
Na jaře jsou volby do EP, takže je na nás všech kdo tam bude sedět příště a rozhodovat o podobných záležitostech.
Já osobně budu volit techniky (tj. lidi s technickým VŠ nebo SŠ vzděláním, kteří se tím i živí) a je mi úplně jedno jestli to budou komunisti nebo fašisti!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2019 12:03
Re: Europarlament...
Viz já 10:57

Ale nic proti tomu když budeš volit absolventy ČVUT apod. :-)
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 12:14
Re: Europarlament...
Kdyby se jen ti absolventi ČVUT chtěli do té politiky i hlásit. Nebo spíš... absolventi by se hlásili, ale lidi s praxí a znalostmi ne.
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2019 12:41
Re: Europarlament...
Tak absolventem zůstaneš i když máš praxi ;-)

A znalost na posouzení neceho takhle jednoduchýho by měl mít i čerstvej absolvent = a ne výhradně jen techniky. Viz kecy VW po Dieselgate že normy sou přehnaný = podívej pouhý 3 roky a jak to najednou šlo

Velký auto typu Camry slušný výkonu 160kW muže mít slušný reálný emise. Nebo nový nafty MB atd. De to výrazně líp než před pár lety = kdy jeden TDI Pašík vypustil jak 10 autobusů plnících Euro6
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 13:37
Re: Europarlament...
Jak fungují čerství absolventi v praxi je vidět poměrně často a vizitka to rozhodně není dobrá. Ne, to do politiky nepatří.
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2019 13:05
Re: Europarlament...
Čeští MEP hlasovali, pokud vím, všichni proti přísným limitům. V tomhle je naše zastoupení ještě v pořádku...horší je to se socany odněkud z beneluxu a jiných pokrokových zemí. Ti si i po navržení kompromisu vynutili další zpřísnění o 2,5 %.
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 13:39
Re: Europarlament...
Jen taková kacířská myšlenka jednoho obyčejného strojního inženýra: lidi se strojním vzděláním sice skvěle rozumí technice a věřím tomu, že by autofanatikům zajistili ráj na zemi, ale dopady jejich technických výtvorů na lidi jsou pro ně na vedlejší koleji. Tehdy musí nastoupit ti humanitní, aby nám strojařům ukázali, že totální zničení není cestou ani cílem.
22. 1. 2019 17:04
Re: Europarlament...
To jsou ty krásný teorie. Pak někdo takový přijde, řekne pravdu a skončí s počtem hlasů odpovídajícímu počtu členů rodiny a pár kamarádů. Zvoleni jsou ti s nejlepším marketingem. To je stejné jako kecy jak si ten nebo onen zaslouží takový a makový peníze (~ výplatu) a když mu je má ten chytrák zaplatit, tak se kroutí jak guma u trenek a chce ušetřit.
Avatar - 3_diamanty
21. 1. 2019 12:04
hybridy
ja to vidim na hybridy... toyota je tak nejak opat 20 rokov vpredu a uz dnes je jasne ze moc tesiel u nas ani za 10 rokov jazdit nebude .. ale toyot ano :yes:

a tento rok sa uz tesim na hybridny eclipse cross ;-) a aj par dalsich kuskov v hybridoch ( snad aj P208, clio ) :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - donPedro
21. 1. 2019 12:32
Re: hybridy
OK, souhlas - obec přebzučet, ať nikomu nesmrdím pod nos, mimo obec spalovat a rekuperovat, plus si sem tam elekrikou "overboostnoutnot" při předjíždějí, při delší odstávce to někde picnou do zásuvky, to mi dává smysl :yes:
Avatar - 3_diamanty
21. 1. 2019 12:47
Re: hybridy
asi tak.. a rozhodne aj spolahlivostne su hybridy idealnou nahradou za coraz utlacanejsie spalovaky s coraz mensou zivotnostou ;-)
21. 1. 2019 16:19
Re: hybridy
Jedna věc je cena elektromobilu, druhá věc je, kolik bude dobití stát :-) Nejsem úplně proti elektromobilům, nicméně raději upřednostím hybrid :yes:
24. 1. 2019 20:43
Re: hybridy
Hybrid nebrat, není nad čistě benzinový čtyřválec s maxiálním číštěním spalin, vč. filtru pevných části. :-) :yes:
21. 1. 2019 12:10
Určite áno
Presne tak cena áut určite stúpne, tak ako postupne stúpa po zavedení airbagov, klimatizácie, ABS, ESP, zvýšenej pasívnej bezpečnosti, znižovaní spotreby ...

... veď len okolo roku 2005 sa dalo kúpiť takéto auto napr. Fabia bez uvedenej výbavy za 300 tis., dnes už taká Fabia s uvedenou výbavou stojí po zavedení všetkých tých prvkov ktoré zvyšujú cenu vozidla a zarátaní inflácie aspoň 600 tis. ... počkať nie , pozerám, že stojí okolo 270 ... hmm tak sa museli niekde súdruhovia seknúť ...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - beibej
21. 1. 2019 21:48
Re: Určite áno
To se neboj oni se neseknou. Ale nastoupí costcuting a na každém autě ušetří za cenu kratší životnosti ošizených nejdražších komponent. :no:
22. 1. 2019 17:08
Re: Určite áno
Plánovaná, navrhovaná a testovaná životnost komponent je minimálně 10 let, pod to nikdo nejde. Něco dalšího?
Avatar - beibej
23. 1. 2019 00:46
Re: Určite áno
10let? Co to je? Deset let pravidelného jezdění pracovně praha ostrava nebo deset let stání před barákem soukromého vozidla s nájezdem 5 tis ročně?
Tak co je deset let? Milion km nebo 50 tisíc km? >:D
Avatar - Hammunasakra
23. 1. 2019 09:36
Re: Určite áno
Pravidelně deset let jezdit mezi prahou a ostravou autem místo vlakem = může jen idiot. Zvlášť kdy [odkaz]

Auta se dělaj jako ostatní spotřební zboží = na těch 10-12 let a průměrnej nájezd v kilometrech = u nás hluboko pod 20 000 ročně. To že u nás je průměr 15 let = je už trochu problém. Takže běžný auto je konstruovaný na těch ca 12 let a 250 000 km. Sou samozřejmě výjímky [odkaz]
Avatar - beibej
23. 1. 2019 17:32
Re: Určite áno
Nojo pendolínem s noťasem ok. Ale co když něco potřebuješ vozit sebou. Vzorkovník nebo nějaké prototypové výrobky nebo zboží. To už ti je vlak k h.v.u.
21. 1. 2019 12:10
cena elektroaut...
... bude vysoka (este velmi dlho a mozno aj navzdy), podla mna to je jasne od zaciatku kazdemu v suvslostiach rozmyslajucemu cloveku.
(mozno s vynimokou nejakých zivotu nebezpecnych cinskych papundeklovych krabiciek)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 12:15
Re: cena elektroaut...
Proč by měla být "navždy" vysoká? Cena spalovacích aut byla v počátcích automobilismu taky vysoká, vydrželo to snad "navždy"? Navždy byl jen Sovětský svaz...
21. 1. 2019 13:48
Re: cena elektroaut...
Ok, "navždy" som nemyslel všeobecne, ale kým nositeľom energie má byť súčasný typ batérie. Sú veľké, ťažké, drahé a vyznačujú sa takým paradoxom, že ich cena neklesá rozširovaním masovej výroby (vzhľadom na to, z čoho a ako sú vyrobené). Pokiaľ ich nahradí niečo iné, lepšie, vtedy môže nastať revolúcia elektroáut. To, čo je teraz, to ešte nie je ono. A to sme ešte nespomínali vplyv chýbajúcej infraštruktúry a obchodno-politických tlakov.
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 13:58
Re: cena elektroaut...
Škoda, že v otázce té ceny nemáš pravdu. Cena klesá, dokonce výrazně. Neklesá cena celých akupacků, ale jen proto, že současně s poklesem ceny rostou kapacity.
Ty politické tlaky mi, prosím, osvětli. Zatím jsou spíš takové, že elektromobilitě napomáhají.
21. 1. 2019 14:24
Re: cena elektroaut...
Pozri: keby že sa má značná časť aut nahradiť elektrickými v najbližšej dobe, obávam sa, že bude problém, z čoho a za akú cenu vyrobia také množstvo akumulátorov (vzhľadom na obmedzené špecifické zdroje). Tým tlakom som myslel to, že sa umelo tlačí na široké rozšírenie a urýchlenie prechodu na elektromobily, pričom technicko-ekonomicky by si to vyžadovalo ešte viac času. Potrebujeme iné akumulátory, alebo vodík, alebo niečo úplne iné, čo poskytne tú el. energiu.

Inak, aby náhodou nedošlo k omylu, nie som proti elektroautám, práve naopak, elektrický motor považujem za najlepší pohon auta. Len mám taký názor, že ešte potrebujeme viac pokročiť v uskladnení tej energie v aute, v trvaní nabíjania a vybudovaní potrebnej infraštruktúry. Z týchto dôvodov som v tomto (dlhšie trvajúcom) prechodnom období za full hybridy (nie plug-iny).
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 15:01
Re: cena elektroaut...
Nezlob se, ale připadá ti horizont roku 2030 jako "nejbližší doba"? Jedenáct let mi ve světle vývoje nepřipadá zrovna málo. A to ještě není tlak na plnou elektrifikaci, jen na pokles emisí, který zvládnou i hybridní auta nebo plug-in hybridy. Navíc o náhradě stávajících aut vůbec nikdo nemluví, všechny unijní normy směřují jen k nově prodávaným autům v té době. Spalovací motory budou ještě dlouho dožívat, tak proč taková panika?
Píšeš tu zbytečně zavádějící informace a zbytečnou hysterii.
21. 1. 2019 16:20
Re: cena elektroaut...
Sorry, ale vyzerá, že si nepochopil, čo píšem (možno moja chyba...).

"Plná elektrifikace", "náhrada stávajících aut", "panika", "hysteria" - o ničom takom som nepísal.
"Nahradiť časť aut elektrickými" mám na mysli samozrejme postupne, kúpou nových aut, nie fyzicky doniesť vymeniť spaľovák za BEV (ale normálne nahradiť v zmysle percentuálneho podielu aut v obehu). Ani "tlak na urýchlenie prechodu" neznamená "plnú elektrifikáciu", ale snaha a predčasné navýšenie ich podielu.

Jasné, že sa jedná o postupný posun smerom k elektrifikácii, ja som len vyslovil názor, že vidím snahu o umelé urýchlenie (tam je aj tá politika a marketing). Ja tomu všetkému veľmi fandím a bol by som veľmi rád, keby tá vhodná doba bola už dnes, ale bohužiaľ. Isté fázy vývoja nie je dobré sa snažiť preskakovať/vynechávať, väčšinou sa to vypomstí - chce to svoj čas. Podporovať to treba, vytvárať podmienky, aby vývoj napredoval, s tým súhlasím. Ale reči výrobcov a marketingu o elektrifikácii portfólia do 5-10 rokov... autosalóny môžu byť plné BEV, ale obávam sa, že to kúpi len malé percento zákazníkov, kým to bude pre nich pridrahé a plnohodnotné využívanie v praxi do istej miery stále ešte obmedzujúce (dojazd, nabíjanie)?

Neviem, aké "zavádzajúce informácie" tam vidíš, ja som napísal len svoj názor.
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 18:25
Re: cena elektroaut...
Jasně, takže "keby že sa má značná časť aut nahradiť elektrickými v najbližšej době" jsi nenapsal ty, to ti tam skočilo omylem samo... Pak je všechno úplně v pořádku.
21. 1. 2019 21:10
Re: cena elektroaut...
Pokúšal som sa ti to vysvetliť, ale asi to nejde. Nechápem, čo na tom nechápeš. Nechajme to už tak.
Uvidíme ako sa tá situácia s elektrikou bude vyvíjať. Budem celkom rád, keď vysvitne, že som sa mýlil a napr. o 5-6 rokov bude stáť Leaf pod 20k €.
21. 1. 2019 16:40
Re: cena elektroaut...
Zákaz vjezdu aut do měst je jasný brutální tlak na řidiče.
21. 1. 2019 18:38
Re: cena elektroaut...
Jak se s nějakým hybridem dostaneš na 2,5 l/100 km? Vždyť žerou víc než diesly.
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 20:14
Re: cena elektroaut...
Ale nelži.
21. 1. 2019 12:17
Re: cena elektroaut...
Nie som si istý, či rozmýšľaš vôbec, nie ešte v nejakých súvislostiach. :-!
Avatar - 3_diamanty
21. 1. 2019 12:29
Re: cena elektroaut...
ale hybridy by spalovaky do istej miery nahradit mohli... a prave v nich vidim nadej... ;-)

je inak uplne jasne ze keby ten celkovy pocet spalovakov na zemi mali nahradit elektroauta tak nasa planeta to neprezije ... to by musela byt trojnasobne tak "velka" ako je dnes ( teda hlavne co do prirodnych zdrojov ) a bohuzial nafuknut v tomto smera ani v nijakom inom smere sa proste neda .... ale znicit ako vidime sa da vcelku za par desatroci .. sila..
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 12:37
Re: cena elektroaut...
Prosímtě, přestaň zase plácat nesmysly, ano? Vždyť ty o zdrojích nevíš vůbec nic.
Avatar - 3_diamanty
21. 1. 2019 12:41
Re: cena elektroaut...
uz len ked ta tu vidim jak si opat nas.raty... tak mam hned lepsi den ;-)
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 13:40
Re: cena elektroaut...
Já a nasraný z tebe? Tak dobrý nejsi, nefandi si.
Ne, jsem z toho smutný, to je velký rozdíl.
21. 1. 2019 14:11
Re: cena elektroaut...
Ale spotřeba a emise CO2 budou reálně vyšší než u dieslu.
Avatar - janodespota
21. 1. 2019 12:44
nevidel bych to tak cerne
Situace vypada hur nez ve skutecnosti je. Za +- 20 let tu EU ani jiz nemusi byt, umirajici kun kope nejvic. Kdyz tu budou vladnout muslimane, nejake eko normy jim budou u * a automobilky vytahnou stare vyrobni linky a budou chrlit levne autaky, mozna z 90tych let, ponevadz Abdul ma prece pravo vlastnit auto a na elektro za 40 000 eurodinaru nebude mit. Leda ze by nova EU vlada dotovala muslimy. Jo - muslimove budou mit dotace a nizsi dane, jak ostatni, proto bude vyhodne konvertovat. :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2019 15:53
Re: nevidel bych to tak cerne
Ach muj bože >:-[]
21. 1. 2019 16:21
Re: nevidel bych to tak cerne
Nezdá se vám, že se tá omáčka dnes nejak zdrcla?
22. 1. 2019 08:18
Re: nevidel bych to tak cerne
Konvertování nikomu nepomůže, zkrátka pro ně nejsi slimák a tečka ... Přestěhují se národy ... slimáci nalezou do Evropy a udělají z ní stejný bordel, jako teď mají doma ... a chudí běloši z Evropy utečou někam na Saharu apod, kde si vytvoří nový stát. Bohatí běloši do Austrálie a do USA.
21. 1. 2019 12:46
Pan Hans Dieter Pötsch se mýlí
„Nová modulární platforma je klíčem k tomu, abychom dokázali nabídnout cenově dostupný elektromobil každému. Základ umožní dosud nedosažený poměr ceny a servisu a elektromobilům pomůže udělat z okrajové záležitosti bestseller,“ věří Ulbrich, který v Drážďanech představil přítomným strategii s příznačným názvem Electric for all.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
21. 1. 2019 13:16
Kecy
To jsou kecy.

2012 Tesla S za cenu Mercedesu S.
2017 Tesla Model 3 za cenu BMW 3.

A prej ze to nejde.
To presne rikali jak o Tesle S, tak o Tesle Model 3.

A hele ono to jde.

Zajimvavy je, ze jedinej komu to nejde pod fousy jsou ti, kdo vyrabi auta se spalovacim motorem (viz dnesni clanek o kecech od VW group) nebo ti, kdo prodavaji benzin a naftu (viz minuly clanek o kecech kluku z Unipetrolu).

Nesmite verit vsemu, co pisou v novinach :-)
Rozbalit vlákno
37
Avatar - WinDiesel
21. 1. 2019 13:25
Re: Kecy
Jasně troubo, nikdo si nemůže koupit S-kládu zatímco BMW trojka - tu si může koupit ale opravdu každý, i borec z půjčovny loděk :-) 8-s
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2019 13:30
Re: Kecy
Asi nechápu = nový si teb borec ne pořídí ani náhodou = ani jedno. A jetý zase.. S-kládu seženeš jetou podobně jako trojku za pár desitek tisíc = když bude mít jen trochu smůlu servis toho borce zruinuje = zase obou >:-[]
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2019 13:42
Re: Kecy
Vidím, že lhaní je hlavní náplní tvého života, jde ti to tak samo...
21. 1. 2019 16:41
Re: Kecy
Ja nemuzu za to, ze nekdo ma na Sko a nekdo nema ani na BMW 3.
Nemuzu ani za to, ze jeste nikdo nevyrabi "elektro-fabie".

Ale vim, ze pokud si chci koupit BMW 3 za 50 tisic eur a ziju v Londyne nebo v Berline a mam to na jezdeni do prace a zpet, tak uz se pujdu na tu Teslu 3 podivat. Protoze tento konurent uz EXISTUJE a stoji ty stejny penize co ekvivalentni BMW 3, kteremu primo konkuruje.

Jen bych dodal, ze Model 3 je zjevne prilis uspesny. Tak uspesne auto si na automobilovem trhu vubec nedokazu vybavit. Maji vyprodano na vic nez 2 roky dopredu a to jeste ani nezacali prodavat treba v evrope. Nebo vy jste nekdy slyseli o seriove vyrabenem aute, ktere je vyprodane na nekolik let dopredu?
21. 1. 2019 17:38
Re: Kecy
Model 3 je možná zjevně příliš úspěšný, zato Tesla zjevně příliš úspěšná není.
[odkaz]
Je velmi zajímavé, že v situaci, kdy má automobilka na dva roky vyprodáno a zdaleka ještě nedosáhla kapacity výroby, kterou si sama plánovala, rozhodne vyfajrovat 7% personálu.
[odkaz]
Nejspíš se ti důvěřivci, co už dva roky čekají na auto, dočkají svého superstroje až v penzi.
21. 1. 2019 17:59
Re: Kecy
Ach jo, porad takovy polovicaty informace.

Tak se na to podivame:
1. Tesla podle tebe neni prilis uspesna. Nesouhlasim.
2. Pry se to pozna podle toho, ze vyhodi 7% zamestnancu. Ale proc by meli platit zamestnance, ktere uz nepotrebuji?
(vetsina vyhozenych je z produkce Modelu 3 a ti tam byli docasne, aby se mohla vyroba rozjet co nejdrive, jeste drive, nez je dokoncena fabrika)
3. Lidi cekaj na auto dva roky. No treba na Skodovku se ceka celkem bezne pul roku, nekdy i rok. To neni vtip, to je kruta realita.
Takze cekat 2 roky na auto, ktere jsem si objednal 1 rok pred zacatkem vyroby, to neni tak hrozny. Ja bych teda rozhodne necekal, ale to je kazdyho vec, zjevne jsou mnozi zakaznici ochotni cekat, tak at si cekaj, kdyz jim to za to stoji.

Prece to je ten nejhezci problem co vubec firma muze mit - mit vetsi poptavku, nez jsou schopni vyrabet. Ver mi, ze takovy "problem" chce mit kazda firma na svete.
21. 1. 2019 18:13
Re: Kecy
Nenapsal jsem, že se to pozná podle toho, že vyhodí 7% zaměstnanců, pozná se to z hospodářských výsledků a ty jsou zatím rok od roku horší a horší, viz kumulované ztráty Tesly, které dosahují někde kolem 6 mld. usd.

Jenže u Škodovky na kterou se čeká půl roku je snaha rozšiřovat výrobu a logicky nabírají další lidi aby stíhali vyrábět, nikoliv lidi vyhazovat.

Takový problém chce mít každá firma na světe za jednoho jednoduchého předpokladu, že na té výrobě vydělává a seká zisky. Vyrábět auta o která je obrovský zájem a i po x- letech být ve stále větších ztrátách to je "tužba" málokterého podnikatele, protože málokterý podnikatel má dostatek ochotných investorů, kteří budou koukat jak pálí jejich prachy ve výrobě, která nic nepřináší a generuje rok od roku jenom vyšší ztráty.
21. 1. 2019 18:41
Re: Kecy
No a ted uz je Tesla 2 ctvrtleti ve zisku, hned jak zacali prodavat ten "masovej" Model 3. Co vic na to rict.
21. 1. 2019 19:11
Re: Kecy
V nepatrném zisku je za třetí čtvrtletí, čtvrté čtvrtletí a celoroční výsledky budou oznámené až ve středu večer po zavření NYSE. Čtvrtletní zisk už Tesla dvakrát nebo třikrát v minulosti vykázala, přesto vždy skončila v celoroční ztrátě, vykouzlit čtvrtletní zisk umí průměrně schopný účetní. Třeba překvapí a výsledky za 2018 budou bomba, já vzhledem k současnému propouštění předpokládám opět ztrátu za rok 2018.
21. 1. 2019 21:56
Re: Kecy
No vidis a ted se bavime o faktech.

A ja rikam, ze podle me je ta situace s Teslou uplne OK. Proste to byla ve ztrate, nez zacaly ty auta skutecne sypat (tj. masova produkce v segmentu, kde jsou masove prodeje).
A taky do toho sli vabank aby ten Model 3 zvladli sami vlastnimi silami bez kooperace s jinymi automobilkami. A malem letos krachli, to je OK. To je naprosto v poradku, pokud bude vysledkem ziskova firma.

A to se teprve ukaze. Nelze v tuto chvili chodit po hospodach a rikat ze ta firma krachuje, vzdyt jsou uz roky ve ztrate, vzdyt propoustej lidi. To je v hospode mozna fajn tema, ale v realita je sakra slozitejsi - a v te realite ma ted automobilka Tesla na svetovem automobilovem trhu takove postaveni, ze ji ho vsichni konkurenti zavidi.
21. 1. 2019 22:40
Re: Kecy
Úplně OK bude situace s Teslou až vykáže tři nebo čtyři roky solidní zisky, do té doby je to podle mého názoru automobilka, která se potýká s hromadou problémů.
Nevšiml jsem si, že by někdo chodil po hospodách a tvrdil, že Tesla krachuje, ovšem na druhou stranu nelze bránit analytikům aby nazývali věci pravými jmény a upozorňovali na problémy, které Tesla má.
Také si myslím, že konkurenti Tesle nic nezávidí, konkurenti vydělávají hromady peněz a nemají důvod. Svízel Tesly s rozjetím výroby nebo balancování na hraně finančních problémů těžko někomu závidět. Podle mě velcí hráči pozorují Teslu jako pokusný balónek na trhu s elektromobily a nikam se nepohrnou dokud Tesla neprokáže právě ziskovost a dlouhodobě udržitelnou profitabilitu výroby elektroaut, protože silně pochybuji o tom, že by akcionáři třeba Toyoty nebo VW dovolili jít managementům do hry vabank tak jako Tesla a čekat jestli se to povede nebo ne. Ti si prostě počkají jestli Tesla bude úspěšná, když ano, tak vrhnou své prostředky stejným směrem, když ne, tak řeknou jo byli to hrdinové, ale vidíte, kouzlo se nepovedlo, jdeme jinam, čistě pragmatický přístup.
21. 1. 2019 18:50
Re: Kecy
Pletiete si podaktorí pojmy a dojmy.
Ak nejaká firma zarobí prachy, polovicu dá do vývoja a polovicu napchá do vreciek akcionárom, je to super, lebo "je v zisku".
Ak firma zarobí prachy a vzápätí ich všetky vrazí do ďalšieho rozvoja, tak je to vraj zlé, lebo nič nezarobila.
Nechápem, prečo niekoho tak strašne páli tzv. neziskovosť Tesly - ak akcionári súhlasia s investovaním ziskov ďalej (a bez ich súhlasu by to asi nešlo), nemá to komu prečo vadiť a Musk ani Tesla si žiadne posmešky ani ukazovanie prstom nezaslúžia. Práve naopak.
21. 1. 2019 19:20
Re: Kecy
Je velký rozdíl mezi nic nevydělat (tedy všechny příjmy obratem dát do výdajů) a vykázat nulový zisk a ztrátou (utratit víc než vydělám). Ztráty Tesly jsou mi samozřejmě ukradené, ovšem nemohu souhlasit, když někdo prohlásí ztrátovou firmu za úspěšnou. Kde vidíš nějaké vysmívání z mé strany ohledně Tesly? Pouze jsem konstatoval vcelku jednoduše doložitelná fakta.
21. 1. 2019 23:07
Re: Kecy
Reagoval som na tvoj príspevok, ale formuloval som to v množnom čísle, pretože píšeš to, čo viacerí ďalší opakujú stále dokola. Tie posmešky boli myslené všeobecne, nie osobne na teba.

"...ovšem nemohu souhlasit, když někdo prohlásí ztrátovou firmu za úspěšnou." - úspešná je podľa mňa firma, ktorá zarába. Čo sa ďalej deje s tými peniazmi, je už vlastne nerelevantné. Či sa tie peniaze minú na ďalší rozvoj, alebo si ich rozoberú akcionári, nezmení nič na tom, že ich firma zarobila, a teda je úspešná. Že sa dnes za úspech považuje len čistá ryža a prakticky nič iné, je deformácia dnešného myslenia.
21. 1. 2019 23:27
Re: Kecy
Každá firma "zarába", nějaké příjmy má každá firma. Ale každá firma má také výdaje. A základní cíl podnikání je mít vyšší příjmy než výdaje (zisk), nebo mít výdaje alespoň rovné příjmům (nulový výsledek hospodaření). Akcionáři si nikdy nemohou mezi sebe rozdělit příjmy firmy, ale jedině zisk firmy (tedy to co zbyde po odečtení všech nákladů, zdanění etc.). Pokud firma (třeba Tesla) dlouhodobě "zarábá" méně než jsou její výdaje, jinak řečeno utrácí peníze, které "nezarobila" tak je to vždy stav, který je potřeba změnit na jeden z předchozích dvou. To je úplně stejné jako v rodině, jestliže měsíčně vyděláš 4000 eur a měsíční výdaje máš 6000 eur, tak to dlouho neustojíš protože jedeš na dluh a je to dlouhodobě neudržitelné.
22. 1. 2019 00:10
Re: Kecy
"A základní cíl podnikání je mít vyšší příjmy než výdaje" - to je všeobecne pretláčané pravidlo, ale kde je napísané, že takto myslí každý, alebo zrovna Musk?
Alebo takto aj uvažuje, ale v dlhšom časovom horizonte, ako si niekto iný predstavuje. Podľa mňa, kým nenaplní svoje vízie, tak neprestane všetok zisk investovať. Nerozumiem, čo je na tom také neprijateľné? Nie je úspechom vyrábať, vyvíjať, budovať nové veci, možno novú budúcnosť, a stále na to vedieť získavať prostriedky?
22. 1. 2019 00:18
Re: Kecy
Musk žádný zisk neinvestuje, protože žádný zisk nemá. Obávám se, že si vůbec nerozumíme v základních ekonomických pojmech.
22. 1. 2019 08:21
Re: Kecy
A čo teda investuje? Iba dotácie? Nebuď smiešny.
Preložme to do tvojho jazyka - zisk nemá, lebo to, čo zarobí, hneď investuje. Je to tak lepšie?
Avatar - Hammunasakra
22. 1. 2019 22:51
Re: Kecy
Ne to si fakt nerozumíme >:-[]
Avatar - KANKUNEN
21. 1. 2019 13:48
Re: Kecy
No to jo, ale bylo i na dluhy, tak Tesla by na ceně musela řádně přitlačit.
21. 1. 2019 15:17
Re: Kecy
Ano.
A i tak ta tesla stoji stejne penize, jako relevantni konkurence.

Dodatek:
Nebavi me debatovat o tom jak jsou veci "na dluh". Proste tak to prece funguje vsude na svete. Nejdriv sezenes prachy, pak je investujes a CASEM se ti ty prachy vrati, splatis dluh a je to.

Anebo ho nesplatis - to je ale riziko, se kterym se do toho jde. Nechapu, co je na tom za problem?

Nebo si myslis, ze kdyz jde VW postavit fabriku, ze to udela ze svyho a nepujci si? To by si mohl myslet jenom blazen :-)
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2019 13:58
Re: Kecy
To je teda argument za všechny prachy - auta dvou rozdílných tříd od trvale dotované automobilky.
21. 1. 2019 15:22
Re: Kecy
1. rikas "auta dvou rozdílných tříd"

Ano, nejprve se konkuruje tam, kde to jde nejlepe - u tech nejdrazsich aut. Proto nejdriv zavodak, potom S trida, potom trida BMW 3 no a jednou dojde i kompakty (Nissan uz to jede davno)

2. rikas "od trvale dotované automobilky"

Tak za prve kazda jedina automobilka je trvale dotovana.
Nebo si snad myslis ze bychom tady meli TPCA v koline nebo Hyundai v Nosovicich kdybychom jim nedali danove ulevy? (tj ze treba 10 let neplati zadne dane)

A hlavne za druhe asi 99% firem na svete se zaklada tak, ze nejdriv se investuje a az pozdeji se investice vrati. (firma se udela "na dluh" jak rikas)

Kde je tedy s tim argumentem problem?
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2019 15:58
Re: Kecy
Jo, Nissan tam jede dávno, a taky se podívej za kolik. Žádné velké zlevňování se nekoná.

Daňová pobídka na stavbu továrny je něco jiného, než když ztrátová firma žije z peněz investorů a z dotací.
21. 1. 2019 16:22
Re: Kecy
Co mas na mysli tim "Žádné velké zlevňování se nekoná"? Zlevnovani ceho?

Jinak koukam Leaf stoji jak vybavenej Golf GTI nebo tak, takze to neni nejak vyrazne drahy.

Leaf totiz NENI konkurent pro trivalec Focus 1.0 :-) Takovy konkurent na trhu jeste neexistuje a tak nevime, kolik takove auto bude stat. Ale vime celkem jiste, ze to bude o mnoho levnejsi nez Leaf (kvuli vyhodam "ekonomie z rozsahu").
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2019 17:14
Re: Kecy
A čeho je podle tebe Leaf konkurent? Golfu GTI? Nebo jak podle tebe vypadá elektromobil konkurující Focusu 1.0?
21. 1. 2019 18:15
Re: Kecy
No cemu konkuruje Leaf - tak ja ti teda pomuzu, kdyz to teda nezvladnes sam. Konkuruje zjevne v kompatni tride v cene kolem mega. Konkuruje tedy treba tomu Golfu GTI (s vybavou) nebo slusnym BMW 1, Mercedes A, Audi A3 atd.

Elektromobil konkurujici Focusu 1.0 musi mit cenu Focusu 1.0, tedy nekde 400-500 tisic. Jenze cenu auta nedela jen porizovaci cena, dulezite jsou i naklady na provoz (jinak by v dieselech nejezdila cela evropa). Proto muze byt EV konkurujici Focusu klidne i drazsi, pokud je jeho provoz levnejsi (tj elektrina levnejsi nez benzin, slevy na zakonne nebo na parkovani atd.)
21. 1. 2019 18:18
Re: Kecy
Neporovnávaj neporovnateľné. EV a klasika majú úplne rozdielne charaktery, ťažko si budú priamo konkurovať. Nemôžeš EV stavať proti GTI, pretože tie autá sú už z princípu úplne iné a určené pre úplne iných zákazníkov.
EV skrátka sú pridrahé, ale s postupne zvyšujúcim sa záujmom ich cena proste padá, logicky, nie?
21. 1. 2019 18:47
Re: Kecy
Pockej tak budto EV mkonkuruji klasickym autum anebo ne.
Pokud jim nekonkuruji a kupuji si je lidi, kteri by si jinak sve auto nekoupili, potom OK. Ale takovych bude malo.

Takze podle me EV je konkurentem normalnich aut, o tom se nebudu dal bavit.

A pokud se ptas na muj nazor, cemu ze ten Leaf konkuruje, potom uz jsem se vyjadril. Myslim ze Mercedes A nebo Audi A3 jsou asi nejblizsi konkurenti.

Mozna mam pravdu ja, mozna ty, mozna ani jeden z nas, to ja nevim a ta data nemam :-)

Ale pokud se mnou nesouhlasis, komu podle tebe ten Leaf konkuruje?
21. 1. 2019 18:57
Re: Kecy
Konkurentom klasických áut je len okrajovo. Priamo ho neporovnáš s ničím, resp. voči konkurentom z pohľadu použitia je cenovo nekonkurencieschopný, ako si tuším už aj ty spomenul.
Určite nejde postaviť voči sebe EV a klasiku podľa ceny. Do prémie má Nissan ďaleko a klasický hatchback cenovo vysoko prerastá. Cenovo porovnateľný hb je výbavou, jazdnými vlastnosťami aj výkonom niekde inde ako Leaf.
V súčasnosti jedinou relevantnou konkurenciou pre EV je iba EV. ;-)
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2019 18:54
Re: Kecy
Leaf je prakticky vzato normální kompakt na elektřinu a s neoslnivým dojezdem.

Ceny EV nemohou být kompenzovány nějakými slevami na parkování. Musí být konkurenceschopné.
21. 1. 2019 19:14
Re: Kecy
Bude časom, o to by som strach nemal.
21. 1. 2019 18:16
Re: Kecy
Ak chceš konkurenta od VW, najbližšie je snáď eGolf, nie?
Pre porovnanie:

eGolf - cena od 37.420,-€ (momentálne beží bonus -2000,-€ na skladovky a autá zadané do výroby, čiže cena môže byť od 35.420,-€)
Leaf - cena od 34.650,-€

eGolf - kombinovaný dojazd 231 km
Leaf - kombinovaný dojazd 270 km

eGolf - výkon/krútiaci moment - 100 kW / 290 Nm
Leaf - výkon/krútiaci moment - 110 kW / 320 Nm

eGolf - akcelerácia 0-100 km/h - 9,6 s
Leaf - akcelerácia 0-100 km/h - 7,9 s

eGolf - max. rýchlosť - 150 km/h
Leaf - max. rýchlosť - 144 km/h
21. 1. 2019 18:35
Re: Kecy
Třeba v tom, že Tesla S je o třídu níž než Mercedes S Class.
22. 1. 2019 13:37
Re: Kecy
Tohle uz je stara debata. Pro nekoho bojuje Tesla S s Mercedesem E, pro nekoho s Mercedesem S. Rozvor je mezi, delka taky, Tesla je o dost sirsi (jako spravna amerika) a zaroven je nejnizsi. Cenove je to taky nekde mezi, pokud se bavime o relevantne vykonnych a vybavenych autech, spis na strane S.
To samozrejme plati i pro BMW a Audi.

Rozvor / delka / sirka / vyska:

Tesla S:
2,960 mm / 4,980 mm / 1,964 mm / 1,440 mm

Mercedes E:
2,939 mm / 4,923 mm / 1,852 mm / 1,468 mm

Mercedes S je zjevne vetsi (krome sirky):
3,035 mm / 5,116 mm / 1,899 mm / 1,496 mm
21. 1. 2019 14:39
Re: Kecy
Přesně tak, celkově je elektromobil mnohem jednodušší, než vůz se palovacím motorem. Cena baterii klesá v poměru kč za kw, takže spíše VW netuší co investicemi do vývoje TSI motorů, když Tesla klepe na dveře :-)
Konečně přestane několik stovek miliónů aut měnit ročně olej, olejové filtry. A to nemluvím výfuky, FAP filtry, katalyzátory atd..
Navíc městům se uleví... Joo pokud chceme naším dětem nechat planetu, kde se dá žít, bude se muset přestat jezdit na oheň v kamnech :-)
Avatar - Missouri
21. 1. 2019 14:40
Obhajoba?
Za současného stupně poznání, tedy dnes dostupných technologií, se to tak jistě jeví. Zvlášť velký koncern má asi vrásky na čele, protože mu hrozí, že s nástupem elektromobility přijde o nálepku lidovosti. Dá se ale předpokládat, že jakmile vznikne na trhu poptávka po malém a nenáročném EV pro nízkopříjmové vrstvy, jeĺikož staré felicie dojdou, najde se někdo, kdo vymyslí řešení za použití technologických novinek, o nichž zatím nevíme. Technologická evoluce pokračuje.
Rozbalit vlákno
1
21. 1. 2019 15:27
Re: Obhajoba?
urcite se da predpokladat, ze vzniknou novi mali vyrobci elektroaut podobne jako pred 100 lety. smontovat elektromobil z nakoupenych komponentu do vlastni budky bude urcite jednodussi, nez klasicky auto. a toho se nejspis velci vyrobci boji...
Avatar - Missouri
21. 1. 2019 15:10
A dále
v kontextu českých motoristů jde o běh na opravdu velmi dlouhou trať, aut se spalovacími motory je mezi lidmi mnoho a se zvyšováním cen nových aut a vysokými cenami EV se bude jejich životní cyklus prodlužovat. Viz chudé země, třeba Kuba, kde v důsledku hospodářských sankcí došlo k zakonzervování automobilového parku z padesátých let minulého století. V zemi, kde je milion obyvatel v exekuci, bych nějakou elektromobilitu vůbec neviděl jako prioritní téma...
Rozbalit vlákno
1
22. 1. 2019 08:23
Re: A dále
Souhlas, ale stačí aby zavedli nějakou "eko" daň na provozování těch "starých" se spalovacími motory, a tím je dokážou zaříznout ze dne na den ...
21. 1. 2019 15:25
kvikot
podobnej kvikot nastal po afere dieselgate, kdy se prosadilo mereni emisi v realnym provozu. ze je technicky nemozny limity plnit, pak ze to bude tak drahy, ze to bude neprodejny. a vysledek? naftova oktavka je o 40-60 tis drazsi nez odpovidajici benzinova, podobne jako to bylo pred dieselgate.
nejsem zadny milovnik dyzlu, ale podle testu co sem videl z realnyho provozu, se jedovate NOX pohybovaly cca na ctvrtine laboratorniho limitu, tedy naprosto sqelej vysledek. aspon ty s SCR.

a podobne to vidim s elektromobilama.
aku je draha, ale tesla vloni vyrabela 1kWh aku za $110 a do dvou let ma prolomit hranici $100. a jestli ostatni vyrobci chteji byt konkurenceschopni, musi se do 5 let taky dostat k $100 / kWh. lonsky propad cen lithia o tretinu tomu jen nahrava, a k tomu se rysuje technologie, kdy bude stacit jen petina kobaltu nez dnes …

takze 80kWh AKU pro dojezd 400-500km u auta nizsi stredni bude behem peti let na vyrobni cene $8tis, tedy nejakych 160-200tis kc. a z auta vypadne motor, spojka, prevodovka, alternator, vyfuk, katalyzatory, scr, nadrz, palivova soustava, chladic a ja nevim co jeste, a oproti klasice pribude jen elektromotor, jednoducha redukce prevodu a silova elektronika. podle me neni zadny velky duvod, aby behem 5 let byla vyrobni cena elektromobilu vetsi nez odpovidajiciho klasickyho auta (samozrejme az na dojezd).

zajima me vyrobni cena komponent, ktery z klasickyho auta vypadne, tedy motor, spojka…
na kolik to odhadujete ???
Rozbalit vlákno
6
21. 1. 2019 19:13
Re: kvikot
Materiál nie je najväčšia položka ceny.
21. 1. 2019 19:22
Re: kvikot
jestli jako material beres surovy zelezo, barevny a vzacny kovy, tak to mas pravdu
hod sem nejakej svoji predstavu, at se musem od neceho odpichnout
jinak to je o nicem
20 tis, 50 tis, 100tis … ???
21. 1. 2019 23:29
Re: kvikot
Čísla ti nepoviem, nechce sa mi to googliť. Automobilky na svojich autách zarábajú obvykle okolo 5%, samozrejme, niekto viac, niekto menej. Ale z výrobnej ceny auta má viac ako 3/4 podiel réžia - vývoj, marketing, mzdy, energie, legislatíva, atď...
Takže keď z auta vypadne motor s prevodovkou a všetkými fičúrami okolo neho, a nahradí ich elektromotor s prevodovkou, baterkami a sofistikovanejšou elektronikou, nemyslím si, že to nejak ovplyvní cenu smerom dole. Ak, tak iba minimálne. Možno desať tisíc, možno 5000, možno nič. Ceny EV zníži len a jedine väčšie rozšírenie a veľkosériová, resp. hromadná výroba, nič iné.
22. 1. 2019 13:51
Re: kvikot
Nemyslim, ze to je pravda. Ja jsem slysel a cetl o marzi o 10-20% u bezne produkce a 20-35% u premie. Muzu se zeptat odkud jsi vzal tech 5%?
23. 1. 2019 14:25
Re: kvikot
Tak jo, ja tam sice ctu 8-10% u zdravych automobilek ale beru to :-)
Avatar - jozephko
21. 1. 2019 17:31
Kecy, kecy, kecy...
Takéto kecy šíria vždy mobilní operátori, keď im štát trochu pristrihne krídla. Zatiaľ som ale žiadne zdražovanie nezaregistroval, skôr naopak. Ceny za mobilné telefonovanie sú za smiešne peniaze - zvlášť ak to porovnám s cenami pred 15-20 rokmi a umocním zohľadnením reálnych príjmov - teda koľkokrát sú teraz platy vyššie ako vtedy.
Lenže na rozdiel od mobilných služieb je konkurencia u elektromobilov výrazne iná. Počet firiem predávajúcich elektromobily nie je limitovaný žiadnymi licenciami, ale len splneným zákonných podmienok. Inak povedané, ak relatívne dostupné elektromobily nebudú vedieť vyrábať Nemci, tak ich budú do Európy voziť alebo priamo v Európe vyrábať Číňania, Kórejci, Indovia či Hotentóti...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Missouri
21. 1. 2019 17:48
Re: Kecy, kecy, kecy...
Facebook Hospodářských novin: „Itálie: neomezené volání a SMS + 50 GB mobilního internetu = 204 Kč Česká republika: neomezené volání a SMS + 60 GB mobilního internetu = 2499 Kč.“ To je hezké, ne? Takže zdražování opravdu není na pořadu dne, alespoň ne v Česku. Naopak!
Avatar - Missouri
21. 1. 2019 18:07
Tak
Tesla Model 3 má povolení k prodeji v Evropě. Základní verze má mít cenovku milion a půl. Přitom, na rovinu řečeno, nejde o žádné luxusní vozidlo, o kvalitě nemluvě. A základní verze se ani nedodává, protože prostě pro výrobce není dost lukrativní. A Elon Musk si s osudem chudých evidentně starosti nedělá. A kdoví, jestli se plánovaný Model Y dostane pod milion. Víte, starosti, co má Hans Dieter Pötsch, mohou být českému publiku ukradené. Čeští chudí nemají ani na základní Fabii. ;-\
Rozbalit vlákno
3
21. 1. 2019 19:09
Re: Tak
A prečo by mal mať starosti s osudom chudobných, ty máš? Je to podnikateľ, nie charita.
Avatar - Missouri
21. 1. 2019 19:36
Re: Tak
:-) hm, tak pokud koncern plánuje invazi EV, logicky ho znervózňuje jejich vyšší cena pro zákazníka, protože s vyšší cenou je automaticky spojen nižší odbyt. A protože je to podnikatel a chce prosperovat, zákonitě mu to dělá starosti. Tak preto :-!
Avatar - praděda7
21. 1. 2019 23:03
Tesla problémy........
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0