Diskuse

Potvrzeno! PSA kupuje Opel. Za kolik?

6.3.2017

Francouzská automobilka PSA Group koupí ztrátovou evropskou divizi americké automobilové skupiny General Motors za 2,2 miliardy eur (59.5 miliardy Kč).

 

  • 25 Reagovat !

    foto nasua23

    nasua23 06.03.  08:56

    To snad ne :/

    Zrovna, když koupím astru, tak to spadne pod číňany:/
    • 23 Reagovat !

      foto patrikzx

      patrikzx 06.03.  10:03

      « Re: To snad ne :/

      Ja som chcel tiez astru.Je to pekne,utulne auto.Najskôr som bol rozhodnuty ze 1.4t staci ale po tom ako som presiel forum opla a zistil ze to skube a nijak sa to neriesi som si povedal ze 1.6t by stala za to,konecne turbomotor pripominajuci atmosferu aj cena dobra aj ked uz som bol na mojom financnom strope.Len skoda toho ze 1.6 ma rovnake problemy.Nebudem posielat auto do srotu kvoli tomu ze je stare.Astra je dobra len ked sa divam z 5metrovej vzdialenosti.Nakoniec som presiel k mazde.
      • 20 Reagovat !

        foto nasua23

        nasua23 06.03.  10:11

        « Re: Re: To snad ne :/

        No já nevím, máš konrétní odkazy na ty fóra?
        Něco jsem taky zaslechl a přitom nemám žádný problém.
        1.4 92 kw

        mazda super volba!:)
        já chtěl kombík, šestka už byla cenově mimo a astra byla za super peníze.
        • 21 Reagovat !

          foto patrikzx

          patrikzx 06.03.  10:43

          « Re: Re: Re: To snad ne :/

          Ahoj,je to forum cars.cz sekcia opel astra k.Vies uz ked po par km povie sam majitel ze by si to uz nekupil tak je to riadna bieda podla mna.Je to tam pestre.Myslim ze to stoji za to precitat si to.Teda neviem na aku dobu si ju ches nechat ale ja minimalne 10 rokov.Nove by asi malo byt lepsie ako jazdene,je to skoda lebo opel bol pre mna sympaticka znacka a astra rovnako.
        • 10 Reagovat !

          foto Katikakus

          Katikakus 06.03.  11:10

          « Re: Re: To snad ne :/

          Je to tady to vlakno: [odkaz]

          Nekolik uzivatelu hlasi problemy s trhanim motoru pri akceleraci - vypada to na LSPI. Vesmes auta ze zacatku vyroby. Mam MY 17,5 se stejnym motorem a zatim zadne cukani.
          • 00 Reagovat !

            foto Nicco

            Nicco 06.03.  11:52

            « Re: Re: To snad ne :/

            Mozna to budou jenom vadne vstrikovace, ktere kapou a propaluji pist. Uvidime.
            • 00 Reagovat !

              foto patrikzx

              patrikzx 06.03.  12:27

              « Re: Re: To snad ne :/

              tie uz menili a nepomohlo
              • 00 Reagovat !

                foto Nicco

                Nicco 06.03.  12:39

                « Re: Re: Re: To snad ne :/

                Smozrejme, ak ich menili za rovnako vadne. Ak teda myslis to iniciativu servisu v Bratislave, ked sa na vlasnu past rozhodli vymenit vsetrekovace, aj ked Opel povedal, nic nerobit, cakat. Najprv ich musi vyrobca (Bosch, Conti,..) upravit. Vstrekovace zneju logicky. Je to bezna zavada z dieselov, kde prepalia piest, lebo ho velmi tepelne zatazuju na jednom mieste. Ale to skumanie Opelu trva velmi dlho, takze je to podozrive.
              • 00 Reagovat !

                foto Katikakus

                Katikakus 06.03.  12:42

                « Re: Re: Re: To snad ne :/

                Pokud je vymenili za stejne, tak neni divu, ze nepomohlo. Kazdopadne to vypada, ze se problem objevuje u vozu z prvnich mesicu vyroby.
      • 00 Reagovat !

        foto Wolfsteen

        Wolfsteen 06.03.  15:06

        « Re: Re: To snad ne :/

        Mazda! To je správná volba :yes: Vítej v klubu ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto patrikzx

          patrikzx 06.03.  16:43

          « Re: Re: Re: To snad ne :/

          tak nech vam sluzia :-) ked som sa rozhodoval situacia bola ina ...kolko mate najazdene?
          Vdaka wolfsteene ;-) benzinovy japonec je dnes k nezaplateniu >:D ta astra sa mi vazne pacila a to som este mohol mat zamestnanecku zlavu zevaraj, v 20tke si kupit svoje prve auto a este nove
  • 54 Reagovat !

    foto comper

    comper 06.03.  09:05

    Neveril som ze sa to stane

    a dopadne to urcite jednym velkym pruserom.
    • 23 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 06.03.  10:24

      « Re: Neveril som ze sa to stane

      Taky jsem tomu nevěřil a byt to opačně tak mě to určitě bude meně mrzet.
  • 55 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 06.03.  09:08

    Moc radost z toho nemám,

    Ty francouzské bizarnosti mi moc nevoní. Otočené interiéry se spoustou kompromisů, aby to trochu fungovalo. Neodladěné hybridy, nemožné převodovky, SUV bez 4x4, a ty naleštěné prdy DS s prohlášením, my nechceme konkurovat technikou, ale stylem.
    • 11 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 06.03.  09:16

      « Re: Moc radost z toho nemám,

      PSA si mozno budú robit svoje bizarnosti a Opel normál autá. PSA mozno začne znova montovať nejaké 6 hrnce
      • 23 Reagovat !

        foto eLzyx

        eLzyx 06.03.  09:30

        « Re: Re: Moc radost z toho nemám,

        PSA a šestiválce? A že by PSA nechalo dělat Opel dál normální kvalitní auta? Nevěřím tomu.
      • 30 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 06.03.  09:30

        « Re: Moc radost z toho nemám,

        No to nevím... jestli bude šestiválec v Insignii, tak bude asi pocházet z US větve koncernu. A pokud spadne Opel pod PSA...
        • 00 Reagovat !

          foto qwerty99

          qwerty99 06.03.  12:22

          « Re: Re: Moc radost z toho nemám,

          no ano, co jsme cetl mel to byt Holdeni 3,6 V6 SIDI :-( pripadne mensi 3.0 V6 SIDI osazena turbem.
          a timto to asi pada takze nejsilnejsi benzin bude 2.0 SIDI s cca 300 konma.

          placu placu, uz mam zalozene prasatko s napisem Insignia B s V6 :-(

          qwerty
          • 10 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 06.03.  12:52

            « Re: Re: Re: Moc radost z toho nemám,

            Nemyslím si, že by tímto okamžitě padla možnost V6, pokud je již připravena. Dá se očekávat, že zrovna v případě globální Insignie bude mít GM minimálně stejně tak velký zájem o spolupráci, jako PSA.
          • 00 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 06.03.  14:48

            « Re: Re: Re: Moc radost z toho nemám,

            The Australian GM subsidiary company issued a brief statement this afternoon. In full it reads: “Holden and Opel have had close ties for many years and delivered fantastic vehicles to Australian customers, including the current all-new Astra and the next-generation Commodore due in 2018.

            “The good news is these product programs are not affected at all. We will continue to work closely with Opel and GM to deliver our vehicle plans with excellence and precision. This includes future, new right-hand-drive SUVs like the Equinox and Acadia that were engineered specifically for right-hand drive markets.”
  • 34 Reagovat !

    foto sargis

    sargis 06.03.  09:21

    ach jaj...

    smutny den pre mna, jdu chlastat..ja realne nevidim nic, co by tym Opel ziskal.
    • 51 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 06.03.  09:32

      « Re: ach jaj...

      Co by tím Opel mohl získat? No, když to napíšu hodně nahrubo - peníze.

      Jinak z toho taky moc radost nemám, nová Insignia vypadala dost slibně... jako ono se asi nic dramatického nestane, ale jako potenciální zákazník bych z toho měl trošku obavy.
      • 60 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 06.03.  09:52

        « Re: Re: ach jaj...

        Jako zákazníkovi Ti mohou tyto hrátky být ukradené.
        PSA se daří a vidí tady další možnosti průniků na jiné trhy, zvláště pak do Číny.
        JENOM SDÍLENÍM TECHNIKY (NEJDŘÍVE ZE 3 ROKY OVŠEM) ušetří u Opelů tolik že se automaticky dostanou do černých čísel.
        1 balík techny ale bude vybrán z toho lepšího co mají obě značky v portfoliu !!!
        1 vývojová skupina techniky jako to mají u Nissanu/Renaultu.
        Neskutečná úspora peněz.
        Jinak nemusí nic měnit a mohou žít zcela samostatným životem. U Nissanu to funguje docela dobře.
        • 20 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 06.03.  12:56

          « Re: Re: Re: ach jaj...

          Na moc jiných trhů v blízké době nepronikne, jen se může pokusit přebrat zákazníky Buicku v Číně.
          1 balík techniky bude vybrán z toho levnějšího. A u Nissanu spolupráce s Renaultem nezačala nejslavněji, v prvních letech přinesla úpadek kvality.
      • 33 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 06.03.  09:59

        « Re: Re: ach jaj...

        Novej Insignie sa to nijak nedotkne, je to hotové auto, ktoré sa už na niektorých trhoch predáva. Najskôr sa jej to môže dotknúť o také 4 roky, kedy obvykle prichádza facelift.
        Ale inak tiež zdieľam obavy z tejto akvizície. Ak kúpim stratovú firmu, budem ju chcieť reštrukturalizovať a dostať do zisku a to bude Opel bolieť. Bude sa šetriť, racionalizovať, zdieľať motory a v portfóliu PSA nevidím nič, čo by som chcel mať v Opli (alebo pod značkou Opel).
        • 20 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 06.03.  10:08

          « Re: Re: Re: ach jaj...

          Já vím že se to Insignie jako takové nedotkne. Myslel jsem to jinak. Nová Astra se mi docela líbí, ale zas taková pecka to není. Ale Insignia, to pecka je, Opel se vytáhl a docela jsem si říkal, že jsme možná svědky nového vzestupu Opelu. A jak říkáš, teď se spíš bude šetřit...
          • 20 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 06.03.  10:10

            « Re: Re: Re: Re: ach jaj...

            Jen šetřením by si nepomohli...
            • 10 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 06.03.  10:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: ach jaj...

              To je fakt. Tak třeba jim ta synergie pomůže, aby to mohli pořádně rozjet :-)
              • 21 Reagovat !

                foto Blue-Sun

                Blue Sun 06.03.  11:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ach jaj...

                Proč by ne? Já tady mám jen pocit, že se PSA zbytečně nasazuje psí hlava.
          • 30 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 06.03.  10:19

            « Re: Re: Re: Re: ach jaj...

            Súhlas, tiež považujem novú Insigniu za najväčšiu pecku od Opla za posledné roky a to auto má potenciál značku výrazne potiahnuť. Moc sa do fúzií a akvizícií nerozumiem, ale zdá sa mi, že práve kvôli tomuto potenciálu a očakávaniam bol vhodný čas na predaj Opla. Možno mohol GM počkať ešte chvíľu, až sa prejavia predaje Insignie na celkových číslach a ešte o niečo zvýšia hodnotu Oplu, ale v ekonomike očakávania sú niekedy silnejší argument, ako samotné aktuálne čísla, tak to už možno zohľadnili.
        • 30 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 06.03.  10:09

          « Re: Re: Re: ach jaj...

          Zase naopak, mohou převzít i leccos od Opelu pro sebe, ne? Každá strana má něco, čím nedisponuje ta druhá a nemyslím si, že by PSA prodávalo jen Peugeoty s jiným znáčkem a trochu upravenou karoserií.
          Opel má spoustu problémů, včetně nízkého vytížení továren. Ale motory naopak velmi slušné a nevidím důvod, proč je nepoužít namísto některých motorů PSA (třeba turbobenziny). A zase naopak, PSA chce růst a vyrábět více, ale sami už moc prostoru nemají, takže mohou využít volné kapacity Opelu.
          Řekl bych, že Tavares ví, co dělá...
          • 31 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 06.03.  10:13

            « Re: Re: Re: Re: ach jaj...

            Áno, aj ja si myslím, že PSA od Opla viac zoberie, ako im dá (z hľadiska technológií, nie peňazí). A to nie je príliš optimistické pre fanúšikov Opla.
            • 10 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 06.03.  10:22

              « Re: Re: Re: Re: Re: ach jaj...

              Proč by ne? Těžko mohou vysát technologie a Opel zavřít, to by neufinancovala ani celá Francie dohromady..
              Někdy finanční zázemí a prostor pro vývoje je víc, než darovat technologie...
      • 00 Reagovat !

        foto xjara

        xjara 06.03.  12:38

        « Re: Re: ach jaj...

        Potencionalnimu zakaznikovi to muze byt jedno uz jen z toho duvodu, ze platforma na ktere insignie stoji vyjivelo GM spolecne prave s PSA. Ona uz tam totiz v minulosti probihala spoluprace, takze se neni moc cemu divit, ze nakonec PSA Opel koupi.
    • 40 Reagovat !

      foto frite

      frite 06.03.  09:48

      « Re: ach jaj...

      Opel tím získá šanci na další existenci..Ono dotovat automobilku věčně by mateřskou firmu taky nebavilo a německá vláda už podruhé taky nemusí chtít zachraňovat ze státního..
      • 20 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 06.03.  10:12

        « Re: Re: ach jaj...

        Je otázka, prečo bola automobilka, ktorá predáva obrovské počty áut, takto dlhodobo v strate. Za minulý rok predal Opel/Vauxhall v EU 925t áut (+5,6% oproti 2015), pre porovnanie Peugeot len 837t. Takže ak to veľmi zjednoduším, buď vyrába príliš draho, alebo predáva príliš lacno a nech by Opel kúpil ktokoľvek, bude s tým musieť niečo robiť. Zdieľanie je samozrejme najmenej bolestivá cesta, ale pozitívne efekty spoločného vývoja sa môžu ukázať najskôr o niekoľko rokov. Dovtedy bude musieť PSA rovnako dotovať straty Oplu, ako to robil GM.
        • 20 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 06.03.  10:24

          « Re: Re: Re: ach jaj...

          Píšu to výše - Opel má dlouhodobé problémy s vytížením továren (jen cca 70% i méně). To udělá strašně moc, když ještě kolem toho musí držet různé sociální programy pro zaměstnance. Pokud PSA dovede tu volnou kapacitu využít, je záchrana Opelu o polovinu snadnější.
          A nezapomínej, že PSA není jen Peugeot, ale i Citroën, tedy tam už je první sdílení nákladů.
      • 20 Reagovat !

        foto xpaja

        xpaja 06.03.  11:19

        « Re: Re: ach jaj...

        S tím dotováním bych byl opatrný, ono Opel měl na hrbu vývoj všech modelu Buicku, vyjma největšího SUV a sedanu. Vše ostatní jsou přeznačkované Opely (jako Vauxhall). A Buicku se extrémně daří v Číně. Kdyby se to bralo jako celek rozhodně by neprodělávali. Jsem zvědav, jak se s PSA s GM dohodli na vypořádání Buicku a taky to jak s k němu GM postaví, když značka přišla o dárce orgánů.
        Opel trošku doplácel na to, že nepochopil jak to dnes chodí. Zatímco VW, PSA, Renault apod. razí heslo "Navrch huj, vespod fuj". Rozumněj, co je vidět musí vypadat kvalitně (měkčené plasty apod.), ale co není vidět, tam se ořežou náklady až na kost. Opel v tom trochu zaspal a pochopil to až s novou Astrou a stejné to bude i s Insignii.
        • 00 Reagovat !

          foto CommonUser

          CommonUser 06.03.  11:31

          « Re: Re: Re: ach jaj...

          Dobre pises, Opel casto robil vyvoj aj pre dalsie modely.
          Len aby v tom celom obchode nebol dalsi Lopez-Effekt.
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 06.03.  15:34

          « Re: Re: Re: ach jaj...

          Buick se určitě rušit nebude, v Číně se prodává výborně. Prostě budou mít nějakou dohodu že od Oplu budou brát stávající modely a ty prodávat v USA a Číně jako Buick. Tím je v podstatě expanze Oplu do USA a Číny nesmysl a myslím že GM si to ošefoval smluvně dobře, aby mu nelezli do zelí.
    • 00 Reagovat !

      foto qwerty99

      qwerty99 06.03.  12:23

      « Re: ach jaj...

      kam jdes, pujdu s tebou

      qwerty
  • 60 Reagovat !

    foto krutor

    krutor 06.03.  09:25

    Dobré zprávy

    Lepší pořád pod Francouzem, který zná požadavky evropského trhu, než pod Američanem, který potápí značky i u sebe za louží.
    • 11 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 06.03.  09:50

      « Re: Dobré zprávy

      Hummer potopila krize, kdy to díky nízkým příjmům lidí a vyššíc eny ropy nikdo nekupoval, Saturn byla uměle vytvořená značka (on Hummer taky) a tak vlastně potopili Oldsmobile a Pontiac.

      Chrysler zas potopil Eagle a Plymouth a Chrysler jako značka je k smíchu. A Ford potopil Mercury, ono nikde to není ideální
      • 30 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 06.03.  09:53

        « Re: Re: Dobré zprávy

        Koukám že každej potopil každýho, je někde někdo kdo někoho nepotopil? .-)
        • 30 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 06.03.  10:09

          « Re: Re: Re: Dobré zprávy

          Jen tady pár dutých hlav, protože dutou hlavu nepotopíš.
        • 20 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 06.03.  10:14

          « Re: Re: Re: Dobré zprávy

          Tak použil sem slovo krutora, já bych to takto neazval.

          Všechny ty koncerny maj na začky pořád práva, kdyby chtěly, můžou je kdykoliv obnovit
      • 00 Reagovat !

        foto Petrko

        Petrko 06.03.  14:16

        « Re: Re: Dobré zprávy

        Srovnáváš nesrovnatelné. Ford Mercury vytvořil takže jí mohl v klidu zlikvidovat. Navíc to byly vždy jen luxusnější varianty Fordu. Značky které Ford koupil postavil na nohy a zase je prodal.
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 06.03.  14:49

          « Re: Re: Re: Dobré zprávy

          GM ty značky taky vytvořil nebo kdysi dávno koupil
          • 00 Reagovat !

            foto Petrko

            Petrko 06.03.  15:20

            « Re: Re: Re: Dobré zprávy

            Myslíš jako třeba SAAB. Takže znovu Ford vytvořil Edsel a Mercury a zase je zlikvidoval. GM kde co nakoupil a taky to zlikvidoval. Přijde ti stejné zlikvidovat Mercury a třeba Saab?
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 06.03.  15:32

              « Re: Re: Re: Re: Dobré zprávy

              Jeee, zas nějakej ukřivděnej Saabista, ta značka kdyby jí GM nekoupilo krachla už někdy v roce 95. Krom pár nadšenců to nikdo nekupoval. To je Jako Alfa, má to tuny fanoušků, ale jen těch co kupují ojetiny. Nikoliv nová auta :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Petrko

                Petrko 06.03.  21:28

                « Re: Re: Re: Re: Re: Dobré zprávy

                No coment. Já o voze ty o koze.
  • 44 Reagovat !

    foto Provocateur

    Provocateur 06.03.  09:44

    Francouzské počty

    No, matematicky to mají asi Frantíci spočítaný dobře. Jsme dlouhodobě ve ztrátě, tak koupíme jinou ztrátou automobilku. -1*(-1)=1. Jen použili špatné znaménko >:D
    • 40 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 06.03.  09:53

      « Francouzské počty

      PSA mělo loni čistý zisk 1,73 miliardy €. Opel byl ve ztrátě -257 miliónu dolarů. Kumulovaně to bude samozřejmě horší.
      • 33 Reagovat !

        foto Provocateur

        Provocateur 06.03.  09:58

        « Re: Francouzské počty

        Psal jsem dlouhodobě. Minimálně do roku 2014 byla několik let ve ztrátě ;-)
        • 21 Reagovat !

          foto Horst-Fuchs

          Horst Fuchs 06.03.  09:59

          « Re: Re: Francouzské počty

          No, co by za takovou ztrátu jako PSA dala Tesla ;)
          • 20 Reagovat !

            foto Provocateur

            Provocateur 06.03.  10:01

            « Re: Re: Re: Francouzské počty

            Při těch počtech může PSA časem koupit i tu Teslu >:D
    • 40 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 06.03.  09:54

      « Re: Francouzské počty

      Provokatére provokuješ dobře ale blbě :-) PSA vykázalo zisk cca stejně velký jako co ho teď bude stát Opel ........... :-)
      • 13 Reagovat !

        foto Provocateur

        Provocateur 06.03.  10:00

        « Re: Re: Francouzské počty

        Viz výše, dlouhodobě - jedna vlaštovka jaro nedělá :-)
      • 20 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 06.03.  10:01

        « Re: Re: Francouzské počty

        Potom o to horšie, nie? 1 x -1 = -1. >:D
    • 03 Reagovat !

      foto aproximus

      aproximus 06.03.  10:06

      « Francouzské počty

      spíš bych to viděl na (-1) * 2 = -2. takže to pude ke dnu ještě rychleji >:-[]
    • 11 Reagovat !

      foto nasua23

      nasua23 06.03.  10:15

      « Re: Francouzské počty

      Jenže v PSA je už zapracovanej čínský státní podnik.

      [odkaz]

      V GM jsou fakt idioti. Proč prodávají automobilku zrovna v momentě, kdy má nejvíc našlápnuto po dlouhých dekádách paběrkování?
      Nejvíc na tom vydělaj ty * z číny.
      • 30 Reagovat !

        foto Ham-

        Ham. 06.03.  11:51

        « Re: Francouzské počty

        Že jsou v GM idioti je docela možné, ale určitě ne proto, že nyní prodávají Opel, to je ekonomicky vynucený krok a důsledek jejich mizerného řízení Opelu od doby, kdy jej převzali. Idioti jsou především proto, že postupně dokázali největší německou automobilku s velice tučnými zisky, kterou byla ve třicátých letech minulého století, "vytáhnout" na pozici německé pětky (dnes Opel prodává daleko méně aut něž VW, Mercedes, BMW, Audi) a navíc ze ziskové automobilky udělat dlouhodobě ztrátovou s velice složitou a ohroženou pozicí kvůli výhradní orientaci jen na evropský trh. To je skutečně exemplární příklad zcela zabedněného řízení ze strany GM. Nevím jak dopadne převzetí ze strany PSA, ale horší než pod GM to být asi nemůže.
        • 10 Reagovat !

          foto zlysoused

          zlysoused 06.03.  12:10

          « Re: Re: Francouzské počty

          Opel na tom byl skvěle i po 2. světové válce díky tomu, že ho vlastnilo GM, které na rozdíl od německých automobilek válkou neutrpělo, ale to už je pryč.
          • 20 Reagovat !

            foto Ham-

            Ham. 06.03.  12:30

            « Re: Re: Re: Francouzské počty

            Právě po WWW2 nezvládlo GM svou roli vlastníka a začal úpadek Opelu a to i přesto, že válkou utrpěl nejméně. Postupně jej převálcovali všichni jeho němečtí konkurenti, kteří se zvedali z ruin.
            • 02 Reagovat !

              foto del42sa

              del42sa 06.03.  12:33

              « Re: Re: Re: Francouzské počty

              řekl bych že Opel se dostal do ztráty kvůli Vaxhallu a to souvisí s Brexitem, což je krok který nemohl nikdo z GM nanagementu předvídat...
              • 20 Reagovat !

                foto Ham-

                Ham. 06.03.  12:41

                « Re: Re: Re: Re: Francouzské počty

                Opel byl ve ztrátě dávno před Brexitem, na ten se mohou vymlouvat až v roce 2016. Od roku 1999 generuje Opel ztráty každý rok až dodnes, tedy 18 let ztrát v řadě.
                • 00 Reagovat !

                  foto del42sa

                  del42sa 06.03.  16:41

                  « Re: Re: Re: Re: Francouzské počty

                  Ano, to je přece veřejné tajemství. Já mám na mysli oddobí po restruktulizaci ( po těch finančních injekcích co GM do Opelu nalilo ) mohl být Opel konečně v plusu.
                  [odkaz]

                  [odkaz]
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ham-

                    Ham. 06.03.  17:09

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Francouzské počty

                    Podle mě výmluva na Brexit v roce 2016 je jenom zastírání celkové slabosti Opel/Vauxhallu. Zatím nejsou žádné celní bariéry mezi Evropou a UK, dovoz/vývoz je bez problémů (a v roce 2016 byl absolutně bez problémů), takže jediný vliv bylo oslabení libry po brexitu. Ale svádět problémy na volatilní libru je směšné, Japoncům se mrská yen a japonské automobilky přesto dosahují zisků, Škodovce letos možná hupsne koruna a přesto si nemyslím, že to nějak zásadně ovlivní její výsledky. Takto velké firmy musí být proti výkyvům měn dostatečně odolné právě diverzifikací trhů na kterých působí a zajištěním kurzů forwardy, swapy a opcemi a pokud je propad libry dokáže položit, tak je to jen doklad jejich celkově bídné kondice. V Británii vyrábí Nissan, Honda, Jaguar, LR, BMW (Mini, RR), VW (Bentley) a nikdo za rok 2016 nevykázal ztráty, ano někteří (Nissan, BMW) upozornili, že Brexit může v budoucnu přinést komplikace a že budou možná muset přenést výrobu, ale nikdo se v hospodářských výsledcích 2016 nevymlouval na Brexit.
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 06.03.  15:37

          « Re: Re: Francouzské počty

          A na jaké trhy se měl Opel oreintova, když v USA a Asii se ta auta prodávaj jako Buick? A v Uastrálii Holden. Utekla jim možná tak jižní amerika, tot vše.
          • 00 Reagovat !

            foto Ham-

            Ham. 06.03.  17:32

            « Re: Re: Re: Francouzské počty

            A dokážeš říct alespoň jeden důvod, proč by Opel nemohl prodávat třeba v Číně, absolutně nejdůležitějším trhu světa? To, že tam prodává Buick není žádný důvod. VW tam také prodává a přesto se tam daří dalším značkám koncernu, viz Škoda nebo Audi.
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 07.03.  08:09

              « Re: Re: Re: Re: Francouzské počty

              Jo takže budeš prodávat jedno auto nejlépe pod 5 značkama jo? to už GM zkoušel a nějak to nefungovalo....

              Takže nesmysl vid. Ty auta jako VW a Škoda maj aspo jinou kastli, což by u dua Opel/Buick asi jaksi nebylo
      • 20 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 06.03.  12:03

        « Re: Re: Francouzské počty

        Nekolik duvodu:

        1) nejdriv svetova krize = ztrata. GM chtel Opel prodat Magne a Sberbank, ale neprodal ale uzavrel 3 tovarny a napriklad 1.4Turbo motoru vzal na posledni chvili primy vstrik
        2) potom planovali zisk s pomoci Ruska. Astra J tam mela paradni prodeje, ale potom Putmen obsadil Ukrajinu a obdrzel sankce, ekonomika padla. Opel se stahnul v 2015 a zase ztrata.
        3) uz uz to vypadalo na prvni zisk, ale prisel Brexit a pad libry (Opel ma v UK 40% prodeje a je to nejvetsi trh)
        To uz byla posledni kapka pro GM.
        Mozna jeste jeden duvod pridal Trupeta, kdo se stahne zpatky do US, dostane 10% slevu na dani. Ford jiz dostal stazenim v Mexika. GM bez te slevy by ztratila prvni misto na trhu v US.
        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 06.03.  13:20

          « Re: Re: Re: Francouzské počty

          Trumpa bych do toho fakt netahal. Opel je něco jiného, než výroba "venku" pro domácí trh.
          • 00 Reagovat !

            foto WinDiesel

            WinDiesel 06.03.  14:17

            « Re: Re: Re: Re: Francouzské počty

            no a stáhnout by museli něco ............... jako že stáhnout nic = nonsens
  • 40 Reagovat !

    foto zlysoused

    zlysoused 06.03.  10:36

    Opel

    Problém Opelu je, že se neustále snaží držet technikou a kvalitou krok s VW, jenomže se mu jednak nedaří tuto snahu přetavit v odpovídající prodeje a navíc nemá možnost rozpustit náklady v modelech dalších značek, které by prodával v EU, tak jako to dělá VW. Spojením s PSA by se tohle mohlo do značné míry vyřešit.
    • 00 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 06.03.  14:49

      « Re: Opel

      To má jistou logiku..
      Jen se bojím , že německou kvalitu vystřídá frantíkovská nekvalita..jen bude v pěkném obalu. 8-s
      Např. motory má Opel lepší jak benzíny tak diesly.
      Průšvihy s HDI původem od Peugeotu..už má za sebou před pár lety i Ford..ty jejich 1.6 to byla katastrofa. :-!
      • 00 Reagovat !

        foto pogo26

        pogo26 06.03.  14:55

        « Re: Re: Opel

        Jaká frantíkovská nekvalita? Má snad Renault nějaké kvalitativní problémy?
      • 10 Reagovat !

        foto RRAAFF

        RRAAFF 06.03.  15:15

        « Re: Re: Opel

        Nebál bych se francouzské nekvality. Vlastníme "stoletý" Citroen XM a stále to jezdí, startuje, funguje. A to byl vůz, který byl vyhlášen tím, že si elektrika žije vlastním životem.
        Známý měl 306 HDI a přes vysoký nájezd (300tkm) s tím jezdil 100km denně a motoricky bez problémů (pravda, interiér nebyl v nejlepším stavu :-) )Kolega s 1,6HDI v Citroenu C4 Picasso taktéž bez problémů.
        Já jsem sám vlastníkem vozu Opel a pracuji pro automobilku koncernu VW a všude je něco ;-) .
      • 10 Reagovat !

        foto zlysoused

        zlysoused 06.03.  15:36

        « Re: Re: Opel

        Tak to úplně nesouhlasím. Motory HDI určitě patří k těm nejlepším dieselům do 2.0. V PSA měli problémy s 1,6THP a VTi, ale to už je snad vyřešeno. Do budoucna předpokládám, že využijí to lepší od obou výrobců pro vývoj nových modelů.

        PSA by byli sami proti sobě, kdyby dopustili pokles kvality u Opelu. S jeho nákupem nejenomže rozředí náklady, ale hlavně se dostanou k lukrativním trhům severozápadní Evropy v čele s D a GB. Je v jejich největším zájmu kvalitu u Opelu udržet a zvyšovat. Naopak můžou převzít standardy řízení výroby z Německa.
  • 21 Reagovat !

    foto del42sa

    del42sa 06.03.  10:48

    The king is dead, long live the king!

    Opel je mrtvý, přivítejte Opeul >:-[]

    Buick/Holden pokračuje spolupráce a dodávky potřebných technologií, PSA získá i přístup k vývoji palivových článku, které vyvíjí GM s Hondou, přibudou další společné projekty.

    GM will also be exposed to the future success of the combined entity via its ownership of PSA share warrants.

    GM and PSA also plan to collaborate on the deployment of technologies related to the electric car. In addition, existing arrangements for the supply of certain baden Holden and Buick models are maintained, while PSA could eventually purchase long-term fuel cell systems from the GM / Honda joint venture.

    "We are pleased to have together GM, our colleagues at Opel / Vauxhall and PSA, a further opportunity to enhance the long-term performance of our respective companies by building on the success of our alliance, " Said Mary T. Barra, President and CEO of GM.

    "For GM, this is another big step in the current plan to improve our performance and accelerate our momentum. We are transforming our company and achieving record and sustainable results for our shareholders through the disciplined allocation of our resources for the most profitable investments in our core automotive business and technology that enable us to define The future of individual mobility.

    We are confident that this new chapter will further strengthen Opel and Vauxhall in the long term and we look forward to contributing to the future success and value creation potential of PSA through our common economic interests and 'An ongoing collaboration on current projects, but also on other exciting projects to come" concluded Ms. Barra
  • 01 Reagovat !

    foto jarafara

    jarafara 06.03.  12:32

    Žádné překvapení

    v podstatě to pro ně dopadlo dobře, když každý rok Opel předělává obrovské peníze, tak můžou být rádi, že místo výroby aut tam nejsou překladiště čínské pošty, byla by to škoda...
  • 00 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubáq 06.03.  12:34

    Úplně nejnovější zpráva

    PSA uvažuje o znovuobnovení SAABu!
    Po převzetí Opel/Vauxhallu očekávají zisk do 2 let. Ten by se měl využít pro obnovení R&D SAABu ve Švédsku s tím, že vozy pro Evropu a Blízký Východ budou vyráběny v německých továrnách Opel. Od r. 2021 čekává PSA prodej 420.000 Saabů ročně, z nichž 300.000 bude exportováno do Číny. Růstový potenciál značky SAAB se odhaduje na 12% ročně především díky čínskému, a později Indickému trhu.
    • 12 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 06.03.  13:15

      « Úplně nejnovější zpráva

      To snad radši ani ne, stačí se podívat na tragikomedii jménem DS. U Saabu se dá čekat podobný postup: překapotujeme pár Opelů, přidáme několik kg chromu a hurá do Číny.
    • 00 Reagovat !

      foto pogo26

      pogo26 06.03.  14:52

      « Re: Úplně nejnovější zpráva

      Do Číny se z Evropy ve velkém exportují auta? Nebude to náhodou naopak?
    • 00 Reagovat !

      foto del42sa

      del42sa 06.03.  20:24

      « Re: Úplně nejnovější zpráva

      odkud pochází ta informace ?
  • 01 Reagovat !

    foto peterle

    peterle 06.03.  13:49

    Peugeot už pochoval Simcu

    Tak dúfajme, že Opel bude mať šťastie.
    • 00 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 06.03.  14:17

      « Re: Peugeot už pochoval Simcu

      ... a taky Talbot. Ale to byl jejich vlastní výtvor.
    • 10 Reagovat !

      foto Stejsn

      Stejsn 06.03.  23:34

      « Re: Peugeot už pochoval Simcu

      Simcu zlikvidoval Chrysler, Peugeotu už z ní moc nezbylo.
  • 00 Reagovat !

    foto Josef-1

    Josef 1 06.03.  14:19

    Pokrokový Opel

    Opel využíval prvky celého koncernu.
    Takže PSA se nedostali pouze k Opelu.

    A bude se moci nyní v Evropě prodávat Chevrolet Cruise?
  • 00 Reagovat !

    foto Velkoodberatel-kukurice

    Velkoodběratel_kukuřice 06.03.  15:27

    Dobrá koupě

    PSA takhle bude patřit mezi větší automobilky. GM udělal chybu, když prodal Opel. Už nebudou moc soupeřit o pozici největší automobilky a sotva budou rádi za 3. místo, jestli je HK nebo RN nepřeskočí. Navíc pro ně bylo klíčové partnerství s Opel kvůli Buicku a Chevroletu. To bude i nadále, ale už tak trochu jiné. Neřekl bych, že je chyba Opelu, že byl ztrátový. Špatný management neumožnil Opelu lepší expanzi do Číny a do USA. A Opel nebyl jenou dírou na peníze, protože z vývoje těžil celý koncern.
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 06.03.  15:30

      « Re: Dobrá koupě

      Proboha jak by mohl Opel expadnovat do USA a Číny, když modely Opelu se tam prodávaj jako Buick? >:D >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Velkoodberatel-kukurice

        Velkoodběratel_kukuřice 06.03.  16:16

        « Re: Re: Dobrá koupě

        No myslel jsem samozřejmě ne teď, ale expanze Opelu do USA někdy v 60.letech a do Číny na začátku boomu. V Číně se prodávají lépe evropské než americké věci.
      • 00 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 06.03.  19:43

        « Re: Re: Dobrá koupě

        Prodávají...ale jak dlouho ještě?
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 07.03.  08:11

          « Re: Re: Re: Dobrá koupě

          Já myslím že to má GM s PSA ošfovaný, aby tam měli co prodávat. Samostatné modely LaCrosse a Enclave by to totiž moc nevytrhli.
  • 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 06.03.  17:11

    Data

    Za mých časů u Toyoty se mě do ruky dostávala data, která se zabývala tím, kolik zaměstnanců se podílelo na výrobě vozů vyrobených/prodaných za daný finanční rok. Toyota tyto data používala za účelem srovnávání produktivity v továrnách, které měla rozseté po celém světě. (Nevím, jak srovnatelné bylo technické vybavení továren. Předpokládám, že Toyota měla tuto věc ošetřenu). Bylo by zajímavé vědět, jak na tom byl z hlediska GM koncernu právě diskutovaný Opel.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale vyrazil na golf. Obamu za to kritizoval

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale…

Americký prezident Donald Trump svátek Díkůvzdání tráví na Floridě v letovisku Mar-a-Lago. Jeho zaměstnanci…

 

iSport.cz

Vítkovice řeší marodku, přichází Bartovič. Posila shodila klubový web

Vítkovice řeší marodku, přichází Bartovič. Posila…

Slovenský útočník Milan Bartovič (36 let) bude minimálně do 15. ledna pomáhat Vítkovicím. Ostravský klub tím…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…