Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Potvrzeno! PSA kupuje Opel. Za kolik?

Francouzská automobilka PSA Group koupí ztrátovou evropskou divizi americké automobilové skupiny General Motors za 2,2 miliardy eur (59.5 miliardy Kč).
Zpět na článek
6. 3. 2017 08:56
6. 3. 2017 09:21
6. 3. 2017 09:32
6. 3. 2017 09:59
6. 3. 2017 10:08
6. 3. 2017 10:48
6. 3. 2017 10:19
6. 3. 2017 10:13
6. 3. 2017 12:38
6. 3. 2017 09:48
6. 3. 2017 10:12
6. 3. 2017 11:19
6. 3. 2017 09:25
6. 3. 2017 10:36
6. 3. 2017 14:49
6. 3. 2017 14:55
6. 3. 2017 15:15
6. 3. 2017 15:36
6. 3. 2017 17:11
6. 3. 2017 08:56
To snad ne :/
Zrovna, když koupím astru, tak to spadne pod číňany:/
Rozbalit vlákno
10
6. 3. 2017 10:03
Re: To snad ne :/
Ja som chcel tiez astru.Je to pekne,utulne auto.Najskôr som bol rozhodnuty ze 1.4t staci ale po tom ako som presiel forum opla a zistil ze to skube a nijak sa to neriesi som si povedal ze 1.6t by stala za to,konecne turbomotor pripominajuci atmosferu aj cena dobra aj ked uz som bol na mojom financnom strope.Len skoda toho ze 1.6 ma rovnake problemy.Nebudem posielat auto do srotu kvoli tomu ze je stare.Astra je dobra len ked sa divam z 5metrovej vzdialenosti.Nakoniec som presiel k mazde.
6. 3. 2017 10:11
Re: To snad ne :/
No já nevím, máš konrétní odkazy na ty fóra?
Něco jsem taky zaslechl a přitom nemám žádný problém.
1.4 92 kw

mazda super volba!:)
já chtěl kombík, šestka už byla cenově mimo a astra byla za super peníze.
6. 3. 2017 10:43
Re: To snad ne :/
Ahoj,je to forum cars.cz sekcia opel astra k.Vies uz ked po par km povie sam majitel ze by si to uz nekupil tak je to riadna bieda podla mna.Je to tam pestre.Myslim ze to stoji za to precitat si to.Teda neviem na aku dobu si ju ches nechat ale ja minimalne 10 rokov.Nove by asi malo byt lepsie ako jazdene,je to skoda lebo opel bol pre mna sympaticka znacka a astra rovnako.
Avatar - Katikakus
6. 3. 2017 11:10
Re: To snad ne :/
Je to tady to vlakno: [odkaz]

Nekolik uzivatelu hlasi problemy s trhanim motoru pri akceleraci - vypada to na LSPI. Vesmes auta ze zacatku vyroby. Mam MY 17,5 se stejnym motorem a zatim zadne cukani.
6. 3. 2017 11:52
Re: To snad ne :/
Mozna to budou jenom vadne vstrikovace, ktere kapou a propaluji pist. Uvidime.
6. 3. 2017 12:27
Re: To snad ne :/
tie uz menili a nepomohlo
6. 3. 2017 12:39
Re: To snad ne :/
Smozrejme, ak ich menili za rovnako vadne. Ak teda myslis to iniciativu servisu v Bratislave, ked sa na vlasnu past rozhodli vymenit vsetrekovace, aj ked Opel povedal, nic nerobit, cakat. Najprv ich musi vyrobca (Bosch, Conti,..) upravit. Vstrekovace zneju logicky. Je to bezna zavada z dieselov, kde prepalia piest, lebo ho velmi tepelne zatazuju na jednom mieste. Ale to skumanie Opelu trva velmi dlho, takze je to podozrive.
Avatar - Katikakus
6. 3. 2017 12:42
Re: To snad ne :/
Pokud je vymenili za stejne, tak neni divu, ze nepomohlo. Kazdopadne to vypada, ze se problem objevuje u vozu z prvnich mesicu vyroby.
Avatar - Wolfsteen
6. 3. 2017 15:06
Re: To snad ne :/
Mazda! To je správná volba :yes: Vítej v klubu ;-)
6. 3. 2017 16:43
Re: To snad ne :/
tak nech vam sluzia :-) ked som sa rozhodoval situacia bola ina ...kolko mate najazdene?
Vdaka wolfsteene ;-) benzinovy japonec je dnes k nezaplateniu >:D ta astra sa mi vazne pacila a to som este mohol mat zamestnanecku zlavu zevaraj, v 20tke si kupit svoje prve auto a este nove
6. 3. 2017 09:05
Neveril som ze sa to stane
a dopadne to urcite jednym velkym pruserom.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - miromen
6. 3. 2017 10:24
Re: Neveril som ze sa to stane
Taky jsem tomu nevěřil a byt to opačně tak mě to určitě bude meně mrzet.
Avatar - KANKUNEN
6. 3. 2017 09:08
Moc radost z toho nemám,
Ty francouzské bizarnosti mi moc nevoní. Otočené interiéry se spoustou kompromisů, aby to trochu fungovalo. Neodladěné hybridy, nemožné převodovky, SUV bez 4x4, a ty naleštěné prdy DS s prohlášením, my nechceme konkurovat technikou, ale stylem.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - speedfred
6. 3. 2017 09:16
Re: Moc radost z toho nemám,
PSA si mozno budú robit svoje bizarnosti a Opel normál autá. PSA mozno začne znova montovať nejaké 6 hrnce
Avatar - eLzyx
6. 3. 2017 09:30
Re: Moc radost z toho nemám,
PSA a šestiválce? A že by PSA nechalo dělat Opel dál normální kvalitní auta? Nevěřím tomu.
Avatar - Emel
6. 3. 2017 09:30
Re: Moc radost z toho nemám,
No to nevím... jestli bude šestiválec v Insignii, tak bude asi pocházet z US větve koncernu. A pokud spadne Opel pod PSA...
Avatar - qwerty99
6. 3. 2017 12:22
Re: Moc radost z toho nemám,
no ano, co jsme cetl mel to byt Holdeni 3,6 V6 SIDI :-( pripadne mensi 3.0 V6 SIDI osazena turbem.
a timto to asi pada takze nejsilnejsi benzin bude 2.0 SIDI s cca 300 konma.

placu placu, uz mam zalozene prasatko s napisem Insignia B s V6 :-(

qwerty
Avatar - twistedTSD
6. 3. 2017 12:52
Re: Moc radost z toho nemám,
Nemyslím si, že by tímto okamžitě padla možnost V6, pokud je již připravena. Dá se očekávat, že zrovna v případě globální Insignie bude mít GM minimálně stejně tak velký zájem o spolupráci, jako PSA.
Avatar - praděda7
6. 3. 2017 14:48
Re: Moc radost z toho nemám,
The Australian GM subsidiary company issued a brief statement this afternoon. In full it reads: “Holden and Opel have had close ties for many years and delivered fantastic vehicles to Australian customers, including the current all-new Astra and the next-generation Commodore due in 2018.

“The good news is these product programs are not affected at all. We will continue to work closely with Opel and GM to deliver our vehicle plans with excellence and precision. This includes future, new right-hand-drive SUVs like the Equinox and Acadia that were engineered specifically for right-hand drive markets.”
Avatar - sargis
6. 3. 2017 09:21
ach jaj...
smutny den pre mna, jdu chlastat..ja realne nevidim nic, co by tym Opel ziskal.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Emel
6. 3. 2017 09:32
Re: ach jaj...
Co by tím Opel mohl získat? No, když to napíšu hodně nahrubo - peníze.

Jinak z toho taky moc radost nemám, nová Insignia vypadala dost slibně... jako ono se asi nic dramatického nestane, ale jako potenciální zákazník bych z toho měl trošku obavy.
Avatar - WinDiesel
6. 3. 2017 09:52
Re: ach jaj...
Jako zákazníkovi Ti mohou tyto hrátky být ukradené.
PSA se daří a vidí tady další možnosti průniků na jiné trhy, zvláště pak do Číny.
JENOM SDÍLENÍM TECHNIKY (NEJDŘÍVE ZE 3 ROKY OVŠEM) ušetří u Opelů tolik že se automaticky dostanou do černých čísel.
1 balík techny ale bude vybrán z toho lepšího co mají obě značky v portfoliu !!!
1 vývojová skupina techniky jako to mají u Nissanu/Renaultu.
Neskutečná úspora peněz.
Jinak nemusí nic měnit a mohou žít zcela samostatným životem. U Nissanu to funguje docela dobře.
Avatar - twistedTSD
6. 3. 2017 12:56
Re: ach jaj...
Na moc jiných trhů v blízké době nepronikne, jen se může pokusit přebrat zákazníky Buicku v Číně.
1 balík techniky bude vybrán z toho levnějšího. A u Nissanu spolupráce s Renaultem nezačala nejslavněji, v prvních letech přinesla úpadek kvality.
Avatar - iudex
6. 3. 2017 09:59
Re: ach jaj...
Novej Insignie sa to nijak nedotkne, je to hotové auto, ktoré sa už na niektorých trhoch predáva. Najskôr sa jej to môže dotknúť o také 4 roky, kedy obvykle prichádza facelift.
Ale inak tiež zdieľam obavy z tejto akvizície. Ak kúpim stratovú firmu, budem ju chcieť reštrukturalizovať a dostať do zisku a to bude Opel bolieť. Bude sa šetriť, racionalizovať, zdieľať motory a v portfóliu PSA nevidím nič, čo by som chcel mať v Opli (alebo pod značkou Opel).
Avatar - Emel
6. 3. 2017 10:08
Re: ach jaj...
Já vím že se to Insignie jako takové nedotkne. Myslel jsem to jinak. Nová Astra se mi docela líbí, ale zas taková pecka to není. Ale Insignia, to pecka je, Opel se vytáhl a docela jsem si říkal, že jsme možná svědky nového vzestupu Opelu. A jak říkáš, teď se spíš bude šetřit...
Avatar - Blue Sun
6. 3. 2017 10:10
Re: ach jaj...
Jen šetřením by si nepomohli...
Avatar - Emel
6. 3. 2017 10:48
Re: ach jaj...
To je fakt. Tak třeba jim ta synergie pomůže, aby to mohli pořádně rozjet :-)
Avatar - Blue Sun
6. 3. 2017 11:07
Re: ach jaj...
Proč by ne? Já tady mám jen pocit, že se PSA zbytečně nasazuje psí hlava.
Avatar - iudex
6. 3. 2017 10:19
Re: ach jaj...
Súhlas, tiež považujem novú Insigniu za najväčšiu pecku od Opla za posledné roky a to auto má potenciál značku výrazne potiahnuť. Moc sa do fúzií a akvizícií nerozumiem, ale zdá sa mi, že práve kvôli tomuto potenciálu a očakávaniam bol vhodný čas na predaj Opla. Možno mohol GM počkať ešte chvíľu, až sa prejavia predaje Insignie na celkových číslach a ešte o niečo zvýšia hodnotu Oplu, ale v ekonomike očakávania sú niekedy silnejší argument, ako samotné aktuálne čísla, tak to už možno zohľadnili.
Avatar - Blue Sun
6. 3. 2017 10:09
Re: ach jaj...
Zase naopak, mohou převzít i leccos od Opelu pro sebe, ne? Každá strana má něco, čím nedisponuje ta druhá a nemyslím si, že by PSA prodávalo jen Peugeoty s jiným znáčkem a trochu upravenou karoserií.
Opel má spoustu problémů, včetně nízkého vytížení továren. Ale motory naopak velmi slušné a nevidím důvod, proč je nepoužít namísto některých motorů PSA (třeba turbobenziny). A zase naopak, PSA chce růst a vyrábět více, ale sami už moc prostoru nemají, takže mohou využít volné kapacity Opelu.
Řekl bych, že Tavares ví, co dělá...
Avatar - iudex
6. 3. 2017 10:13
Re: ach jaj...
Áno, aj ja si myslím, že PSA od Opla viac zoberie, ako im dá (z hľadiska technológií, nie peňazí). A to nie je príliš optimistické pre fanúšikov Opla.
Avatar - Blue Sun
6. 3. 2017 10:22
Re: ach jaj...
Proč by ne? Těžko mohou vysát technologie a Opel zavřít, to by neufinancovala ani celá Francie dohromady..
Někdy finanční zázemí a prostor pro vývoje je víc, než darovat technologie...
Avatar - xjara
6. 3. 2017 12:38
Re: ach jaj...
Potencionalnimu zakaznikovi to muze byt jedno uz jen z toho duvodu, ze platforma na ktere insignie stoji vyjivelo GM spolecne prave s PSA. Ona uz tam totiz v minulosti probihala spoluprace, takze se neni moc cemu divit, ze nakonec PSA Opel koupi.
6. 3. 2017 09:48
Re: ach jaj...
Opel tím získá šanci na další existenci..Ono dotovat automobilku věčně by mateřskou firmu taky nebavilo a německá vláda už podruhé taky nemusí chtít zachraňovat ze státního..
Avatar - iudex
6. 3. 2017 10:12
Re: ach jaj...
Je otázka, prečo bola automobilka, ktorá predáva obrovské počty áut, takto dlhodobo v strate. Za minulý rok predal Opel/Vauxhall v EU 925t áut (+5,6% oproti 2015), pre porovnanie Peugeot len 837t. Takže ak to veľmi zjednoduším, buď vyrába príliš draho, alebo predáva príliš lacno a nech by Opel kúpil ktokoľvek, bude s tým musieť niečo robiť. Zdieľanie je samozrejme najmenej bolestivá cesta, ale pozitívne efekty spoločného vývoja sa môžu ukázať najskôr o niekoľko rokov. Dovtedy bude musieť PSA rovnako dotovať straty Oplu, ako to robil GM.
Avatar - Blue Sun
6. 3. 2017 10:24
Re: ach jaj...
Píšu to výše - Opel má dlouhodobé problémy s vytížením továren (jen cca 70% i méně). To udělá strašně moc, když ještě kolem toho musí držet různé sociální programy pro zaměstnance. Pokud PSA dovede tu volnou kapacitu využít, je záchrana Opelu o polovinu snadnější.
A nezapomínej, že PSA není jen Peugeot, ale i Citroën, tedy tam už je první sdílení nákladů.
6. 3. 2017 11:19
Re: ach jaj...
S tím dotováním bych byl opatrný, ono Opel měl na hrbu vývoj všech modelu Buicku, vyjma největšího SUV a sedanu. Vše ostatní jsou přeznačkované Opely (jako Vauxhall). A Buicku se extrémně daří v Číně. Kdyby se to bralo jako celek rozhodně by neprodělávali. Jsem zvědav, jak se s PSA s GM dohodli na vypořádání Buicku a taky to jak s k němu GM postaví, když značka přišla o dárce orgánů.
Opel trošku doplácel na to, že nepochopil jak to dnes chodí. Zatímco VW, PSA, Renault apod. razí heslo "Navrch huj, vespod fuj". Rozumněj, co je vidět musí vypadat kvalitně (měkčené plasty apod.), ale co není vidět, tam se ořežou náklady až na kost. Opel v tom trochu zaspal a pochopil to až s novou Astrou a stejné to bude i s Insignii.
Avatar - CommonUser
6. 3. 2017 11:31
Re: ach jaj...
Dobre pises, Opel casto robil vyvoj aj pre dalsie modely.
Len aby v tom celom obchode nebol dalsi Lopez-Effekt.
Avatar - Barrichello
6. 3. 2017 15:34
Re: ach jaj...
Buick se určitě rušit nebude, v Číně se prodává výborně. Prostě budou mít nějakou dohodu že od Oplu budou brát stávající modely a ty prodávat v USA a Číně jako Buick. Tím je v podstatě expanze Oplu do USA a Číny nesmysl a myslím že GM si to ošefoval smluvně dobře, aby mu nelezli do zelí.
Avatar - qwerty99
6. 3. 2017 12:23
Re: ach jaj...
kam jdes, pujdu s tebou

qwerty
6. 3. 2017 09:25
Dobré zprávy
Lepší pořád pod Francouzem, který zná požadavky evropského trhu, než pod Američanem, který potápí značky i u sebe za louží.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Barrichello
6. 3. 2017 09:50
Re: Dobré zprávy
Hummer potopila krize, kdy to díky nízkým příjmům lidí a vyššíc eny ropy nikdo nekupoval, Saturn byla uměle vytvořená značka (on Hummer taky) a tak vlastně potopili Oldsmobile a Pontiac.

Chrysler zas potopil Eagle a Plymouth a Chrysler jako značka je k smíchu. A Ford potopil Mercury, ono nikde to není ideální
Avatar - WinDiesel
6. 3. 2017 09:53
Re: Dobré zprávy
Koukám že každej potopil každýho, je někde někdo kdo někoho nepotopil? .-)
Avatar - Blue Sun
6. 3. 2017 10:09
Re: Dobré zprávy
Jen tady pár dutých hlav, protože dutou hlavu nepotopíš.
Avatar - WinDiesel
6. 3. 2017 14:15
Re: Dobré zprávy
zákony fyziky fungují
Avatar - Barrichello
6. 3. 2017 10:14
Re: Dobré zprávy
Tak použil sem slovo krutora, já bych to takto neazval.

Všechny ty koncerny maj na začky pořád práva, kdyby chtěly, můžou je kdykoliv obnovit
6. 3. 2017 14:16
Re: Dobré zprávy
Srovnáváš nesrovnatelné. Ford Mercury vytvořil takže jí mohl v klidu zlikvidovat. Navíc to byly vždy jen luxusnější varianty Fordu. Značky které Ford koupil postavil na nohy a zase je prodal.
Avatar - Barrichello
6. 3. 2017 14:49
Re: Dobré zprávy
GM ty značky taky vytvořil nebo kdysi dávno koupil
6. 3. 2017 15:20
Re: Dobré zprávy
Myslíš jako třeba SAAB. Takže znovu Ford vytvořil Edsel a Mercury a zase je zlikvidoval. GM kde co nakoupil a taky to zlikvidoval. Přijde ti stejné zlikvidovat Mercury a třeba Saab?
Avatar - Barrichello
6. 3. 2017 15:32
Re: Dobré zprávy
Jeee, zas nějakej ukřivděnej Saabista, ta značka kdyby jí GM nekoupilo krachla už někdy v roce 95. Krom pár nadšenců to nikdo nekupoval. To je Jako Alfa, má to tuny fanoušků, ale jen těch co kupují ojetiny. Nikoliv nová auta :-)
6. 3. 2017 21:28
Re: Dobré zprávy
No coment. Já o voze ty o koze.
Avatar - Barrichello
7. 3. 2017 08:07
Re: Dobré zprávy
Ono to s tím dost souvisí :-)
6. 3. 2017 09:44
Francouzské počty
No, matematicky to mají asi Frantíci spočítaný dobře. Jsme dlouhodobě ve ztrátě, tak koupíme jinou ztrátou automobilku. -1*(-1)=1. Jen použili špatné znaménko >:D
Rozbalit vlákno
22
6. 3. 2017 09:53
Re: Francouzské počty
PSA mělo loni čistý zisk 1,73 miliardy €. Opel byl ve ztrátě -257 miliónu dolarů. Kumulovaně to bude samozřejmě horší.
6. 3. 2017 09:58
Re: Francouzské počty
Psal jsem dlouhodobě. Minimálně do roku 2014 byla několik let ve ztrátě ;-)
6. 3. 2017 09:59
Re: Francouzské počty
No, co by za takovou ztrátu jako PSA dala Tesla ;)
6. 3. 2017 10:01
Re: Francouzské počty
Při těch počtech může PSA časem koupit i tu Teslu >:D
Avatar - WinDiesel
6. 3. 2017 09:54
Re: Francouzské počty
Provokatére provokuješ dobře ale blbě :-) PSA vykázalo zisk cca stejně velký jako co ho teď bude stát Opel ........... :-)
6. 3. 2017 10:00
Re: Francouzské počty
Viz výše, dlouhodobě - jedna vlaštovka jaro nedělá :-)
Avatar - iudex
6. 3. 2017 10:01
Re: Francouzské počty
Potom o to horšie, nie? 1 x -1 = -1. >:D
Avatar - aproximus
6. 3. 2017 10:06
Re: Francouzské počty
spíš bych to viděl na (-1) * 2 = -2. takže to pude ke dnu ještě rychleji >:-[]
6. 3. 2017 10:15
Re: Francouzské počty
Jenže v PSA je už zapracovanej čínský státní podnik.

[odkaz]

V GM jsou fakt idioti. Proč prodávají automobilku zrovna v momentě, kdy má nejvíc našlápnuto po dlouhých dekádách paběrkování?
Nejvíc na tom vydělaj ty * z číny.
Avatar - Ham.
6. 3. 2017 11:51
Re: Francouzské počty
Že jsou v GM idioti je docela možné, ale určitě ne proto, že nyní prodávají Opel, to je ekonomicky vynucený krok a důsledek jejich mizerného řízení Opelu od doby, kdy jej převzali. Idioti jsou především proto, že postupně dokázali největší německou automobilku s velice tučnými zisky, kterou byla ve třicátých letech minulého století, "vytáhnout" na pozici německé pětky (dnes Opel prodává daleko méně aut něž VW, Mercedes, BMW, Audi) a navíc ze ziskové automobilky udělat dlouhodobě ztrátovou s velice složitou a ohroženou pozicí kvůli výhradní orientaci jen na evropský trh. To je skutečně exemplární příklad zcela zabedněného řízení ze strany GM. Nevím jak dopadne převzetí ze strany PSA, ale horší než pod GM to být asi nemůže.
6. 3. 2017 12:10
Re: Francouzské počty
Opel na tom byl skvěle i po 2. světové válce díky tomu, že ho vlastnilo GM, které na rozdíl od německých automobilek válkou neutrpělo, ale to už je pryč.
Avatar - Ham.
6. 3. 2017 12:30
Re: Francouzské počty
Právě po WWW2 nezvládlo GM svou roli vlastníka a začal úpadek Opelu a to i přesto, že válkou utrpěl nejméně. Postupně jej převálcovali všichni jeho němečtí konkurenti, kteří se zvedali z ruin.
Avatar - del42sa
6. 3. 2017 12:33
Re: Francouzské počty
řekl bych že Opel se dostal do ztráty kvůli Vaxhallu a to souvisí s Brexitem, což je krok který nemohl nikdo z GM nanagementu předvídat...
Avatar - Ham.
6. 3. 2017 12:41
Re: Francouzské počty
Opel byl ve ztrátě dávno před Brexitem, na ten se mohou vymlouvat až v roce 2016. Od roku 1999 generuje Opel ztráty každý rok až dodnes, tedy 18 let ztrát v řadě.
Avatar - del42sa
6. 3. 2017 16:41
Re: Francouzské počty
Ano, to je přece veřejné tajemství. Já mám na mysli oddobí po restruktulizaci ( po těch finančních injekcích co GM do Opelu nalilo ) mohl být Opel konečně v plusu.
[odkaz]

[odkaz]
Avatar - Ham.
6. 3. 2017 17:09
Re: Francouzské počty
Podle mě výmluva na Brexit v roce 2016 je jenom zastírání celkové slabosti Opel/Vauxhallu. Zatím nejsou žádné celní bariéry mezi Evropou a UK, dovoz/vývoz je bez problémů (a v roce 2016 byl absolutně bez problémů), takže jediný vliv bylo oslabení libry po brexitu. Ale svádět problémy na volatilní libru je směšné, Japoncům se mrská yen a japonské automobilky přesto dosahují zisků, Škodovce letos možná hupsne koruna a přesto si nemyslím, že to nějak zásadně ovlivní její výsledky. Takto velké firmy musí být proti výkyvům měn dostatečně odolné právě diverzifikací trhů na kterých působí a zajištěním kurzů forwardy, swapy a opcemi a pokud je propad libry dokáže položit, tak je to jen doklad jejich celkově bídné kondice. V Británii vyrábí Nissan, Honda, Jaguar, LR, BMW (Mini, RR), VW (Bentley) a nikdo za rok 2016 nevykázal ztráty, ano někteří (Nissan, BMW) upozornili, že Brexit může v budoucnu přinést komplikace a že budou možná muset přenést výrobu, ale nikdo se v hospodářských výsledcích 2016 nevymlouval na Brexit.
Avatar - Barrichello
6. 3. 2017 15:37
Re: Francouzské počty
A na jaké trhy se měl Opel oreintova, když v USA a Asii se ta auta prodávaj jako Buick? A v Uastrálii Holden. Utekla jim možná tak jižní amerika, tot vše.
Avatar - Ham.
6. 3. 2017 17:32
Re: Francouzské počty
A dokážeš říct alespoň jeden důvod, proč by Opel nemohl prodávat třeba v Číně, absolutně nejdůležitějším trhu světa? To, že tam prodává Buick není žádný důvod. VW tam také prodává a přesto se tam daří dalším značkám koncernu, viz Škoda nebo Audi.
Avatar - Barrichello
7. 3. 2017 08:09
Re: Francouzské počty
Jo takže budeš prodávat jedno auto nejlépe pod 5 značkama jo? to už GM zkoušel a nějak to nefungovalo....

Takže nesmysl vid. Ty auta jako VW a Škoda maj aspo jinou kastli, což by u dua Opel/Buick asi jaksi nebylo
6. 3. 2017 12:03
Re: Francouzské počty
Nekolik duvodu:

1) nejdriv svetova krize = ztrata. GM chtel Opel prodat Magne a Sberbank, ale neprodal ale uzavrel 3 tovarny a napriklad 1.4Turbo motoru vzal na posledni chvili primy vstrik
2) potom planovali zisk s pomoci Ruska. Astra J tam mela paradni prodeje, ale potom Putmen obsadil Ukrajinu a obdrzel sankce, ekonomika padla. Opel se stahnul v 2015 a zase ztrata.
3) uz uz to vypadalo na prvni zisk, ale prisel Brexit a pad libry (Opel ma v UK 40% prodeje a je to nejvetsi trh)
To uz byla posledni kapka pro GM.
Mozna jeste jeden duvod pridal Trupeta, kdo se stahne zpatky do US, dostane 10% slevu na dani. Ford jiz dostal stazenim v Mexika. GM bez te slevy by ztratila prvni misto na trhu v US.
Avatar - Blue Sun
6. 3. 2017 13:20
Re: Francouzské počty
Trumpa bych do toho fakt netahal. Opel je něco jiného, než výroba "venku" pro domácí trh.
Avatar - WinDiesel
6. 3. 2017 14:17
Re: Francouzské počty
no a stáhnout by museli něco ............... jako že stáhnout nic = nonsens
6. 3. 2017 10:36
Opel
Problém Opelu je, že se neustále snaží držet technikou a kvalitou krok s VW, jenomže se mu jednak nedaří tuto snahu přetavit v odpovídající prodeje a navíc nemá možnost rozpustit náklady v modelech dalších značek, které by prodával v EU, tak jako to dělá VW. Spojením s PSA by se tohle mohlo do značné míry vyřešit.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Jaros71
6. 3. 2017 14:49
Re: Opel
To má jistou logiku..
Jen se bojím , že německou kvalitu vystřídá frantíkovská nekvalita..jen bude v pěkném obalu. 8-s
Např. motory má Opel lepší jak benzíny tak diesly.
Průšvihy s HDI původem od Peugeotu..už má za sebou před pár lety i Ford..ty jejich 1.6 to byla katastrofa. :-!
6. 3. 2017 14:55
Re: Opel
Jaká frantíkovská nekvalita? Má snad Renault nějaké kvalitativní problémy?
6. 3. 2017 15:15
Re: Opel
Nebál bych se francouzské nekvality. Vlastníme "stoletý" Citroen XM a stále to jezdí, startuje, funguje. A to byl vůz, který byl vyhlášen tím, že si elektrika žije vlastním životem.
Známý měl 306 HDI a přes vysoký nájezd (300tkm) s tím jezdil 100km denně a motoricky bez problémů (pravda, interiér nebyl v nejlepším stavu :-) )Kolega s 1,6HDI v Citroenu C4 Picasso taktéž bez problémů.
Já jsem sám vlastníkem vozu Opel a pracuji pro automobilku koncernu VW a všude je něco ;-) .
6. 3. 2017 15:36
Re: Opel
Tak to úplně nesouhlasím. Motory HDI určitě patří k těm nejlepším dieselům do 2.0. V PSA měli problémy s 1,6THP a VTi, ale to už je snad vyřešeno. Do budoucna předpokládám, že využijí to lepší od obou výrobců pro vývoj nových modelů.

PSA by byli sami proti sobě, kdyby dopustili pokles kvality u Opelu. S jeho nákupem nejenomže rozředí náklady, ale hlavně se dostanou k lukrativním trhům severozápadní Evropy v čele s D a GB. Je v jejich největším zájmu kvalitu u Opelu udržet a zvyšovat. Naopak můžou převzít standardy řízení výroby z Německa.
Avatar - del42sa
6. 3. 2017 10:48
The king is dead, long live the king!
Opel je mrtvý, přivítejte Opeul >:-[]

Buick/Holden pokračuje spolupráce a dodávky potřebných technologií, PSA získá i přístup k vývoji palivových článku, které vyvíjí GM s Hondou, přibudou další společné projekty.

GM will also be exposed to the future success of the combined entity via its ownership of PSA share warrants.

GM and PSA also plan to collaborate on the deployment of technologies related to the electric car. In addition, existing arrangements for the supply of certain baden Holden and Buick models are maintained, while PSA could eventually purchase long-term fuel cell systems from the GM / Honda joint venture.

"We are pleased to have together GM, our colleagues at Opel / Vauxhall and PSA, a further opportunity to enhance the long-term performance of our respective companies by building on the success of our alliance, " Said Mary T. Barra, President and CEO of GM.

"For GM, this is another big step in the current plan to improve our performance and accelerate our momentum. We are transforming our company and achieving record and sustainable results for our shareholders through the disciplined allocation of our resources for the most profitable investments in our core automotive business and technology that enable us to define The future of individual mobility.

We are confident that this new chapter will further strengthen Opel and Vauxhall in the long term and we look forward to contributing to the future success and value creation potential of PSA through our common economic interests and 'An ongoing collaboration on current projects, but also on other exciting projects to come" concluded Ms. Barra
Rozbalit vlákno
0
6. 3. 2017 12:32
Žádné překvapení
v podstatě to pro ně dopadlo dobře, když každý rok Opel předělává obrovské peníze, tak můžou být rádi, že místo výroby aut tam nejsou překladiště čínské pošty, byla by to škoda...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bubáq
6. 3. 2017 12:34
Úplně nejnovější zpráva
PSA uvažuje o znovuobnovení SAABu!
Po převzetí Opel/Vauxhallu očekávají zisk do 2 let. Ten by se měl využít pro obnovení R&D SAABu ve Švédsku s tím, že vozy pro Evropu a Blízký Východ budou vyráběny v německých továrnách Opel. Od r. 2021 čekává PSA prodej 420.000 Saabů ročně, z nichž 300.000 bude exportováno do Číny. Růstový potenciál značky SAAB se odhaduje na 12% ročně především díky čínskému, a později Indickému trhu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - twistedTSD
6. 3. 2017 13:15
Re: Úplně nejnovější zpráva
To snad radši ani ne, stačí se podívat na tragikomedii jménem DS. U Saabu se dá čekat podobný postup: překapotujeme pár Opelů, přidáme několik kg chromu a hurá do Číny.
6. 3. 2017 14:52
Re: Úplně nejnovější zpráva
Do Číny se z Evropy ve velkém exportují auta? Nebude to náhodou naopak?
Avatar - del42sa
6. 3. 2017 20:24
Re: Úplně nejnovější zpráva
odkud pochází ta informace ?
6. 3. 2017 13:49
Peugeot už pochoval Simcu
Tak dúfajme, že Opel bude mať šťastie.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bubáq
6. 3. 2017 14:17
Re: Peugeot už pochoval Simcu
... a taky Talbot. Ale to byl jejich vlastní výtvor.
Avatar - Stejsn
6. 3. 2017 23:34
Re: Peugeot už pochoval Simcu
Simcu zlikvidoval Chrysler, Peugeotu už z ní moc nezbylo.
6. 3. 2017 14:19
Pokrokový Opel
Opel využíval prvky celého koncernu.
Takže PSA se nedostali pouze k Opelu.

A bude se moci nyní v Evropě prodávat Chevrolet Cruise?
Rozbalit vlákno
0
Dobrá koupě
PSA takhle bude patřit mezi větší automobilky. GM udělal chybu, když prodal Opel. Už nebudou moc soupeřit o pozici největší automobilky a sotva budou rádi za 3. místo, jestli je HK nebo RN nepřeskočí. Navíc pro ně bylo klíčové partnerství s Opel kvůli Buicku a Chevroletu. To bude i nadále, ale už tak trochu jiné. Neřekl bych, že je chyba Opelu, že byl ztrátový. Špatný management neumožnil Opelu lepší expanzi do Číny a do USA. A Opel nebyl jenou dírou na peníze, protože z vývoje těžil celý koncern.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
6. 3. 2017 15:30
Re: Dobrá koupě
Proboha jak by mohl Opel expadnovat do USA a Číny, když modely Opelu se tam prodávaj jako Buick? >:D >:D
Re: Dobrá koupě
No myslel jsem samozřejmě ne teď, ale expanze Opelu do USA někdy v 60.letech a do Číny na začátku boomu. V Číně se prodávají lépe evropské než americké věci.
Avatar - twistedTSD
6. 3. 2017 19:43
Re: Dobrá koupě
Prodávají...ale jak dlouho ještě?
Avatar - Barrichello
7. 3. 2017 08:11
Re: Dobrá koupě
Já myslím že to má GM s PSA ošfovaný, aby tam měli co prodávat. Samostatné modely LaCrosse a Enclave by to totiž moc nevytrhli.
Avatar - praděda7
6. 3. 2017 17:11
Data
Za mých časů u Toyoty se mě do ruky dostávala data, která se zabývala tím, kolik zaměstnanců se podílelo na výrobě vozů vyrobených/prodaných za daný finanční rok. Toyota tyto data používala za účelem srovnávání produktivity v továrnách, které měla rozseté po celém světě. (Nevím, jak srovnatelné bylo technické vybavení továren. Předpokládám, že Toyota měla tuto věc ošetřenu). Bylo by zajímavé vědět, jak na tom byl z hlediska GM koncernu právě diskutovaný Opel.
Rozbalit vlákno
0