Se skupinou zákazníků to nevidím vůbec špatně. XS bude zasazeno do velmi lukrativního prémiovýho segmentu střední třídy, tedy jedny z nejprodávanějších aut dnes, i kdyby ukrojilo celkově nevýznamnej podíl koláče, stále to může být úspěch.
Platforma z F-Type je vyvinutá, motory také...není nic špatně.
nemá míti důvodu býti neúspěšné, IMHO. Větším "kočkám" to celkom šlape (a L/R jakbysmet), Tata to vede dobře. Je tedy nač se těšiti (že 4x4 a kombi na sebe nenechají rovněž dlouho čekati jest nasnadě). Tož tak. :yes: Jag
Omyl vetsim kockam to vubec neslape. Prodeje Jaguaru v podstate stagnuji na naprosto smesnych prodejnich cislech, jediny z "Indu" kdo ma alespon nejake prodeje je LR. Tomu Evoque celkem pomohl ke slusnym byt nikoliv zavratnym prodejum.
Jag loni i letos roste, nejedná se o nějak závratná čísla, ale nějakej efekt to má...LR neroste, ale letí...poptávka po Evoque ještě stále neklesá a novej RR je ještě nedostupnější než RRE.
Do toho přichází novej Sport a nemyslím, že by Tata udělal koupí JLR chybu, natož, že by ho vedl špatně.
Tata mel zajem pouze o Land Rover, Jaguar koupil, protoze Ford nebyl ochoten prodat LR bez nej. Jaguar jako znacka nedaval obchodne smysl uz tehdy. Ono obecne budoucnost tehle dvouznacky je jeden velky otaznik, protoze Jaguaru se nedari a LR ma nejistou budoucnost kvuli zelene zasti.
Nemíním se apriori hádat o domněnkách, fakt je ten, že Jag má aktuálně nejširší spektrum konkurenceschopných modelů a LR je rozkročenej tak zeširoka, že mu může leckdo závidět.
Tedy pokud jsem dobře zachytil běh zpráv, chtěla Tata Jag prodat a nechat si jen LR. Ač Jag není v ztrátě, zatím se zájemce nenašel.
LR má zrovna teď dobrá léta, ale bacha, aby ho do rozkroku někdo nekopl. Myslím, že je to hodně dané ještě se držícím britským trhem.
Tak on Jag nikdy nebude konkurovat D3, bude alternativa, doplněk či jak to nazvat. Až tak zle na tom asi nebudou, když si mohli dovolit udělat F-type, a možná že zrovna od něj očekávají onen "Evoque effect" ... Po odchodu od Forda mají co prodávat, že to fénixovské vstávání z popela nebude snadné (v této nelehké době) a spíše delší, jest nasnadě, hlavně aby se zas nezlomilo v pád. Tož držme Jagu palce, zaslouží si to IMHO.
Ale to neni o konkurenci D3, tam se bavime o cislech radove jinde, to je o tom, ze Jaguar vyrabi zdaleka nejmene aut ze vsech normalnich znacek aut a to vcetne tech velmi okrajovych.
Nevnímáš XF jako konkurenční vůz k M-B E nebo A6? Nevnímáš XJ jako konkurenci k A8, S-Klasse, BMW7? XK k BMW6?
Proč řešíš počty prodanejch aut, nepřipadá ti snad, že jde hlavně o nastavení nákladů a výnosů? Chválabohu jsou stále automobilky jako Jag a díky inteligentnímu spojení s LR mohou ekonomicky i rozumně fungovat.
Bez urciteho poctu prodanych aut se neda automobilka dlouhodobe provozovat, protoze fixni naklady v tehle branzi jsou primo strasidelne. Podobne jako ty argumentovali zastanci Saabu, jak je super, ze jejich auta jsou na silnicich tak vzacna, jenze par let na to automobilka skoncila. To jestli muze J + LR ekonomicky fungovat se teprve uvidi. Jejich prodeje i dohromady jsou stale nizsi nez vicemene jakakoliv jednotliva znacka od konkurence.
Podle všeho má Tata poměrně úspěšný obchodní portfolio, kdy dokážě vykrývat pohyby poptávky a nabídky...nebo si snad myslíš, že by Lambo dnes bez VW, který dělá to samý dnes ještě existovalo?
Pořád nevím za co kopeš...jde o jedinou věc...i malá automobilka dokáže držet krok s velkými, ať ve vývoji nebo rozšiřování modelový politiky.
Nedokaze, dlouhodobe nema mala automobilka nadeji. To je proste jednoducha ekonomika. Pokud prodavas malo aut, tak se ti fixni naklady rozpocitavaji na male mnozstvi aut a drive nebo pozde te to znici. Vyjimkou jsou nejake vicemene rucne delane vozy s masivni pridanou hodnotou, coz Jaguar neni.
Znova, nemyslím, že je Tata závislej na příjmu z JLR, je to jeho výkladní skříň a důvody je možné dohledat až v hluboký historii, kdy Ind dokáže koupit britskej klenot a provozovat ho úspoěšněji než kdykoliv předtím. Nemusíš mě učit ekonomiku...
Pořád ber JLR jako jednu automobilku se dvěma brandy zatřešenou obrovským koncernem. A jeden brand je momentálně výdělečnější než ten druhej (ano, RRE je neskutečně předražená, ale stejně tak úspěšná hračka...novej RR je na tom stejně) a i kdyby se jim nějakou dobu nedařilo, je tu koncern, kterej je zatřešuje.
Oba brandy jsou nyní v nejlepší kondici za posledních pár desetiletí...
Samozřejmě, že je ještě brzy na to, aby bylo možno už nyní odhadnout finální podobu vozu (nic jiného teď stejně nemůže být diskutováno, že...). Myslím ale, že Ian Collumn je mnohem větší mág, než aby XS vypadala tak, jako na zde uveřejněném obrázku. Ten totiž zobrazuje auto, které by opět na trhu propadlo: tuctové, unifikované a doslova obyčejné. I když "malý" rozměry, XS musí být tak expresivní a elegatní, jako XF a XJ ve svých segmentech. Pouhá coupé-forma tomu neodpovídá. Snad se nemýlím, když obrázek carparazzi označím za ... blbost!
Zajimave. Kdyz prisel na trh stejne zarazeny X-Type, tak to byla zhuverilost Fordu niciciho luxusni znacku malym Jaguarem, kdyz s tim samym prijdou Indove, tak je to super napad. >:D
Tak jenom doufejme, ze se Indove za tech par let od uvedeni XF na trh naucili delat alespon tak bezpecna auta jako Korejci, aby to nebyla zase v crash testu ostuda jako posledne. :-!
Je tam dost podstatnej rozdíl...Ford představil baby Jaga na základě Mondea s plebejským rodokmenem, navíc krátce po náběhu E46...to byl v danej čas a s použitou technikou prohranej boj. Teď se bavíme o hliníkovým autě se zadním náhonem a opčně 4x4 na základě sportovních vlastních modelů.
Nerekl bych, ze v dobe uvedeni na trh byl X-type nejak vyrazne mimo peloton. Ano, existovala E46 coz byla ve sve dobe bomba, ale proti ostatnim konkurentum nebyl s tou technikou z Mondea az tak uplne mimo misu. Proti Mondeu byl rozdil v tom, ze tehdejsi Mondeo melo primo strasidelny interier, zatimco X-type i po letech nevypada vevnitr nejhur a je pomerne pohodlny na jezdeni. Navic vzhledove navazoval na X350, takze celkem zachovaval image znacky.
Tradicionalisti se mnou nebudou souhlasit, ale X-Type byl možná hezkej zvenku, ale interiér byl tragickej už od počátku. Srovnej s tehdejší A4, C nebo e46.
Navíc v teoreticky nejprodávanějších verzích předokolka a to si mohla a může díky image dovolit jen Audi.
Pri srovnani s Mondeem ze ktereho vychazel byl ten interier primo dokonaly. Ano nebylo to uplne na urovni standardnich Jaguaru, ale ten X-type stal take tretinu.
Par nadsencu? X-Type prodaval rocne az 50.000 vozu, coz je o polovinu vice nez se v dnesni dobe proda udajne "velmi uspesneho" Jaguaru XF.
Možná by bylo dobrý se podívat jak dlouho se 50k/y prodávalo. Pro mě to byl předraženej, nespolehlivej a do hezkýho tradičního hávu zabalenej pokus Jagu si kousnout něco ze střední třídy. XF je o třídu výš a i principiálně nemůže dosáhnout takových prodejů. Na druhou stranu dokáže úspěšně držet svojí pozici...zvlášť po FL.
X-TYPE měl otec 4 roky a nic tragickyho jsme na něm já ani on neshledával, naopak. Neúspěch X-Typu byl čistě v tom, že se potencionálním kupcům nelíbilo, že to není "echt" Jaguar, ale vylepšené Mondeo. Auto jako takové to bylo výborné. V tehdejší A4 jsem taky párkrát seděl a lepší mi nepřipadala, spíše naopak, a to ať pocitem z jízdy tak zpracováním o prostornosti interieru nemluvě. Měl jsem kdysi Mondeo o generaci před X-Typem a i tam bylo svezení alespoň pro mě lepší než v A4, kvalitou mi taky nepřišlo nijak horší. Ale zvlášť zde se úvahy a názory typu "ostatní auta jsou stejná nebo dokonce lepší" než od milovaného koncernu" nenosí. Většina zdejších diskutéru v zrovna probíraném autě ani neseděla, ale hned ví že jejich favorit je lepší.
Jak čertík...výplody...měli jsme v rodině, můj otec, můj známej...mě nechávají ledově klidným. X-Type byl přešlap a měl přijít minimálně o dva roky dříve než přišel. Nejsem typ, kterej kvůli tomu, že jí celej život rohlíky bude odmítat cereální pečivo, stejně tak jsou mi hrátky na tradicionalismus fuk. Potřebuju se v autě dobře cítit a u auta typu sedan nebo kombi i vědět, že nekupuju za víc horší věc než jinde.
U současnejch modelů se umím najít, u X-type, kromě toho, že se mi líbil zvenku ne.
Myslim si, ze to bude trosku zbytecna snaha sem dat aspon neco uchopitelneho, jelikoz mistni odbornici predem maji jasno v pochmurne budoucnosti Land Roveru a Jaguaru, i kdyz ve svetle odbornosti prispevku porovnavajici prodeje prebouchanyho Mondea s naprosto novym premiovym sedanem, ktery bude hrat kvalitativne i konstrikcne uplne jinou ligu, mam celkem pochyby o presnosti techto prognoz.
Kazdopadne, cisla vypadaji celkem slibne, i kdyz rust je masivni hlavne diky Land Roveru (novy Range, Evoque), koncern neroste jen jako celek, ale i samotny jaguar produkuje celosvetove 6%-ni narust prodeju. Uznavam, procentuelni vyjadreni narustu je ve svetle relativne mensiho poctu prodanych kusu mirne zavadejici a statisticky ne uplne kosher, ale porad se jedna o celkem obdivuhodny rust v dobe krize.
Presne "maly" sedan je to, co Jag potrebuje, vic prodanych aut, vic jaguaru na cestach, a hlavne snad i vic spokojenych zakazniku.
Přesně tak, Jaguar auto ve střední třídě nutně potřebuje. Ale zároven by kluci měli zamakat i na prodejích v USA, ty jsou bohužel dost slabé. I když meziročně u XF a XJ rostly, letos v lednu a únoru.
Bohužel se zas výrazně propadlo XK...
Souhlas, Jaguar auto střední třídy potřebuje jako sůl. A já mu přeju, aby se tohle auto chytlo, aby o něj měli lidi zájem a aby to natřelo těm nafoukanejm Němčourům.