kdyz jsem to rikal pred rokem, jeste nez se vyhlasovalo auto roku, ze Volt a Ampera polozi GM, tek se mi vsichni smali.
No a mame to tady cerne na bilem.
To zas nekdo mel velke oci, jak vydela balik na elektromobilech a na hybridnch technologiich.
Kurec, kdyby GMko ridil nejaky chlap, ktery aspon 5 roku makal v autosalonu jako prodejce, tak by takovou kardinalni botu nikdy neudelal.
Fakt bych chtel videt, jakou kvalifikaci ma top management GM.
Voe...zaprve, statni dotace nedostali na Volt, ale na restrukturalizaci fabriky, ktera nikdy neprobehla
a zadruhe, i kdyby tech Voltu/Amper prodali 100.000 rocne, tak jim to nezaplati naklady na vyvoj, ktere nikde zverejnene nejsou, ale skormny odhad je $1,5mld
aktualne GM na kazdem Voltu a Ampere trati $50.000 tj vice nez 50% prodejni ceny a tratil by jeste vice, kdyby nebyly masivne dotovane. Aktualne je totiz cena Voltu nekde kolem $40.000, coz je o dost mene nez odhadovane naklady vyrobce $75.000 (tuto informaci opet nikdo nikde nerekne)
[odkaz]
a podnik, ktery neni schopny managovat svoje produkty a haze miliardy statnich dotaci z okna a bere to jako "normalni" je vsecko mozne, jenom ne zdravy. Oni totiz klido pido tvrdi, ze tech 20tisic voltu co vyrobili uz je v zisku .... pripadne v malinkate ztrate.
vcetne tech nevyuzitych vyrobnich linek, uveru na ne, dovolene pro personal, splaceni nakladu na vyvoj.. dokonce tvrdi, ze vyrobni naklady na Volt jsou stejne jako na Cruze a uplne blahosklonne zanedbaji tech cca 500.000 Kc kolik stoji sada baterii...
Výroba Voltu v zisku být může, když do ní nezapočteš náklady na vývoj.
Obama chtěl úspoorné a ekologické vozy tak je má. Když někdo něco chce a objedná si to, musí si to taky zaplatit >:D
GM to ze svýho platit nebude a každýmu bylo jasný že těch Voltů neprodaj ročně 700 000 ks, že.
O zbytek bych se nebál, Linky na Escalade/Yukon/Tahoe/Suburban taky nejsou skoro vytížený, neb prodeje neustále kelsaj a přesto to furt vyráběj >:D
tak znova. USA nacpaly do GM od roku 2009 $50mld, pricemz podnik je v horsi situaci nez v roce 2009.
prvotnim ucelem dotaci bylo restrukturalizovat podnik, coz se nestalo.
momentalne vyrobil GM 20.000 Voltu/Amper, na kazde ztrata $50.000 plus $1.5mld za vyvoj, tudiz jen tahle Obamova hracka vysla danove poplatniky v USA na $2,5mld plus dotace na prodeje. (pravda, vzhledem k tem $50mld co do GM napumpovali to jsou drobne).
jelikoz asi nemas pojem, co to je $2.5 mld co dosud GM vyhodil za Amperu/Volt, je to cca 49 miliard KC, coz predstavuje zhruba petinu HDP Ceske republiky nebo jinymi slovy, kazdy obyvatel CR by z takoveho projektu dostal 4700 Kc.
S Voltem mi to celé přijde na hlavu. A nejlépe to asi vystihla komická situace, kdy se ve stejnou dobu objevily dvě zprávy o tom, že Ampera se s velkou slávou stala vítězem (eko-)COTY, a výroba Voltů/Amper se na měsíc zastavuje kvůli nezájmu. Aneb ekoteroristé jásají, ale zákazníci to jaksi nekupuji a GM (jako by měl na rozhazování) na něm prodělává.
Samozřejmě taky nemusíš dělat nic a vesele pár let dělat zisky. A za pár let pak zjistíš, že se třeba číňanům začínají vracet investice a že se autoprůmysl změnil. Z čínských automobilek se pak docela rychle mohou stát prémiové značky a ti ostatní převezmou jejich roli. To se však nestane, protože ty naše automobilky nevedou idioti a investují do nových technologií. Ikdyž na tom třeba momentálně prodělávají.
Blahopřeji, právě jsi i ve věcné rovině dokázal, že tvoje IQ je hodně nízko.
"Výroba Voltu v zisku být může, když do ní neuapočteš náklady na vývoj....", a co třeba nezapočítat náklady na pracovní sílu, energie, nářadí nebo třeba suroviny? To bude zisk ještě větší, ne? Holt tatík komunista (co měl tři, slovy tři nový auta) ti to takhle vysvětlil, protože za něj se to takhle dělalo. Skoro 40 let......
Tvoje vyjádření je hodno zlatého ventilku, budu tě nominovat u ředitele....
Reagovat na ubohý diskuzní recyklovaný odpad, jako jsi ty nemá smysl.
I malé dítě ví, že Volt přišel novými řešeními, technologiemi a hlavně že byl vytvořen na přání a za podpory us govermentu.
Když se vytváří nový model s technologiemi, které ještě nikdo jiný z domácích výrobců nevyrábí, je nutno čekat že budou nějaké náklady. Čím je vývoj složitější, model a řešení sofistikovanější a je do něho zapojeno více subjektů, tím méně lze čekat, že se celý vývoj zaplatí z provozního zisku, který bude generovat finální produkt.
Tedy i polointeligentovi tvého ražení musí docvaktnout, že vývoj musí někdo dotovat.
A sou dvě řešení a ty už sou čistě ekonomického a účetního charakteru - budto náklady na vývoj zahrnout a logicky vyjde masivní ztráta na jeden vyrobený kus nebo náklady na vývoj nezahrnout a pak může být za jistých podmínek samotná výroba zisková.
Pane Hample, ač zjednodušené, je to trefné a věcné.
Je to za poslední dobu nejlepší článek na Auto.cz, jaký jsem četl.
Jenom výhrada k tomu funkčnímu modelu VW: padající ekonomika Německa je důkazem, že ani tady se zázrak nekoná. VW uměle prosperuje za peníze daňových poplatníků, Německá ekonomika však pomalu umírá a s ním celá EU.
Ale to je na další a delší článek...
Neoperuje s reálnými čísly, sedany označuje za kombíky a jestli sou stejné všechny ukazatele jako neúspěch nového Malibu, tak je GM na nejlepší cestě k prosperitě >:D >:D
A plán prodeje Voltu?
NO soudruh Serjoža Makaron, toho času kormidelník Fiat Group vydal u už tolik přepokládaných prodejů, uvedení nových vozů, termínů a premiér, které nebyly splněny, že dle toho už by Fiat měl být 10 let v likvidaci. No nějak není >:D >:D
Veru tak. Je to zlatanina akademickych uvah a komentarov pozametanych zo vsetkych kutov. Keby takyto paskvil uverejnili v roku 1990, tak by ho vsetci hltali, gulali ocami a zavideli im, ze aky je to erudovany clanok.
Avsak, nie je sa comu cudovat, ked si vsetci prekladatelia doteraz pletu design (konstrukciu) a design (vytvarno-uzitkove zhmotnenie).
No a Marchionneho utopie, tak tie maju na strankach auto.cz priestor skoro kazdy tyzden. Ale, akosi, ani slovo o tom, v akych s rack ach je Fiat.
Pre každeho kto by si chcel spravit aj nazor z druhej strany posielam aj link na jeden am web,neviem ako velmi ekonomovia vidia do problematiky ale podla mna to s GM take zle nebude... ;-) [odkaz]
A kolik dolarů je GM v mínusu, že je "před bankrotem" ?
Já že to autor jistě čistě náhodou nezmínil, cena akcií s tím může a taky nemusí vůbec souviset. Asi republikánská předvolební kampaň pro us občany žijící v toho času v České republice a trochu sponzorovaná Volkswagenem, když už je neustále zmiňován ten Passat, který se snad ještě předloni v USA skoro neprodával. Ale podnikatel s socioekonomickým vzděláním (možná z Plzně) co nikdy v automobilovém průmyslu nepracoval jistě autům rozumí (není na tom podobně jako šéf GM a Fordu ?),řidičský průkaz asi má.
Re: A kolik dolarů je GM v mínusu, že je "před bankrotem" ?
Z clanku som pochopil akurat to, ze autor je fanusikom VW. Ako ho moze davat za priklad uspesneho statneho podniku a nespomenut, ze Nemecko osobitnym zakonom v rozpore s pravom EU chrani VW pred nepriatelskym prevzatim a akcionar s 20% podielom ma pravo veta? To je fakt volny trh ako vysity.
Na článku je DOST pravdy. O tom není sporu.
Nejsem politicky aktivní v u.s paratjích, o tom enní sporu..., stejně tak jako jestli vyhraje a nebo nevyhraje Obama...
Co mne však z článku zaujalo nejvíc je jedna zásadní věc.
pokud je podle autora článku všechno tak moc špatně (a já i věřím, že něco špatně je, jen nevím popravdě jak moc), jak to ten GM do prčic dělá, že je stále nejen U.S jedničkou...!!!
To, že Chrysler teď šlape víc... je pro mě jen dobrá zpráva a mám z toho radost... nicméně..., nemám ten pocit, že by... všichni co vedou GM byly tak totální lamy, jako mi vyznívá z tohoto článku...
Prostě tam vidím nesoulad mezi... dělají všechno špatně... a jsou jednička na trhu...
Pravda a správně jsou dost často hodně rozdílné věci. U firmy je nejdůležitější aby nebyla v platební neschopnosti, potom by mohl přijít bankrot. Otázka pro autora článku, je GM v platební neschopnosti ? Vždycky se najde něco co je špatně a nepovede se, stejně se nedá zavděčit všem. Holt tak to v životě chodí.
Tohle pohled zvenčí nevysvětlí, snad kromě poněkud obskurních finančních toků propojených s politiky. To, že třeba nový Malibu je tragédie (tohle říkají sami mnozí Američané, jak alespoň dostávám reakce v mailech) a že u GM to nejde ani zpět a neumí se ani vpřed, je celkem očividné. Zbývají už jen velké armádní zakázky jako za starých časů... A že se "Gimmy" stále kupují? Vědět tak, kdo to kupuje a za jakých podmínek...
no ono to chvilku trva, nez se prosustruje $50mld.
Ptej se jinak. Jaktoze ma GM globalni potize a mizernou ziskovost (spise ztratovost) navzdory masivnim dotacim, kdyz takova Kia/Hyu na stejnych globalnich trzich bez dotaci svych vyrobku prodava globalne uspesnejsi modely (Elantra) nez muze nabidnout kterykoliv model GM a to pri velmi vysoke ziskovosti a rustu prodeju v dvojcifernych cislech.
1) cituji "v ostře konkurenčním segmentu větších rodinných kombíků, který představuje více než dvacet procent amerického trhu (měřeno počtem prodaných vozidel) a tudíž je pro přežití podniku absolutně kritický. Asi nepřekvapí, že tento segment je ostře konkurenční a GM soutěží proti modelům jako Volkswagen Passat nebo Toyota Camry. "
V USA není o kombíky zájem, takže Toytoa Camry opravdu není kombík a GM to téhle třídy nenasazuje do boje model Malibu kombi. Takové vozy neexistují - Všechno to sou sedany.
Chevrolet volt není klíčovým modelem GM.
Shodou okolností sem ted na svém blogu uváděl neprodávanější modely za Leden až Září 2012:
Klíčovými modely GM sou pickup Silverado, 3 místo a 298 200 ks vozidel, druhým klíčový modelem je Cruze - 13 místo 180 600 ks vozidel; třetím klíčovým modelem je zminovaný sedan Malibu - 14té miásto 179 465 ks s 5% nárůstem proti lonsku.
Následuje 16tý Equinox 166 862 ks a pátým klíčovým modelem je Impala - 19té místo a 140 179 ks.
Toto jsou milý pane klíčové modely GM.
Ted ke špatnému Malibu - špatné Malibu, horší jak lonský model má 5% nárůst oprotil onsku, vcelku zajímavý fakt, že.
Nemíéně zajímavý mfaktem je, že toto Malibu se narozdíl od minulé generace vyváží do dalších 50 ti států, takže celkový prodej modelu Malibu bude mnohem větší jak té minulé generace.
A ještě závěrem - proklamovaný megaúspěšný VW Passat obasil 44. místo s 83 662 ks, o tři pozice pod Passatem je model Camaro, americký muscle car.
Opravdu úsměvné že tak skvělému modelu jako je Pasat dalo přednost jen o 14 tis zákaznáíků více než Camaro které si skoro nikdo nekupuje jako vůz na každodenní ježdění >:D >:D
Taky jsem se musel usmívat, když každý druhý odstavec začínal slovem Passat. Autor má pravdu jen v případě Voltu, ten je neúspěchem. Malibu se i přes zmíněné nedostatky prodává vcelku dobře.
Jojo, autor budto dostal zaplaceno od VW nebo ho někde v jeho Pasatu předjel Malibu a on z toho má mindrák.
Tak jako tak, když budu psát článek, zjistil bych si jak vypadá kombík a jak sedan, otevřel bych si webovky modelů o kterých chci psát.
Abych pak neoznačoval Camry za kombík a třeba Corvette za pickup.
A otevřel bych si statistiky prodejů, když chci polemizovat o tom žemu se nedaří a vyzdvihovat konkurenci.
Ono uvést se tímto úvodem potom nezavdádvá mnoho důvodů věřit, že zbytek článku je co se týče obsahu a pravdivosti hodnotnější :o)))))
Prosím tě, když už upozorňuješ na faux pas, snaž se omezit svá pravopisná. V prvé řadě si to po sobě přečti a najdeš jich pár sám, z obsahu je patrné, že ti to myslí. Nejvíce bijí do očí ty číslovky. Že jsi nenapsal rovnou "s 5ti% nárůstem"? Přitom méně je tady více. Prostě ŽÁDNÉ přílepky k číslicím, za řádovou číslovkou tečka. Vždyť je to jednoduché jako facka, tak proč si to komplikovat? Jen ať si to každý čtenář vyskloňuje sám. Takto to vypadá, jako bys neuměl do 5ti napočítat. :-(
Jojo, překlepy sou zcela zásadní a sklonování číslovek a přídomky taky.
My jsme tady lingvistický a pravopisný kroužek, ještě bysme mohli počítat rychlost úhozů za minutu :o)))
BTW z češtiny sem měl vždy jediničku nebo dvojku, ale nemam náladu a čas si po sobě všechno 15x číst a kontrolovat. Myslím že každý pochopí co sem chtěl sdělit i s překlepy.
Sou tu jiní borci co jsou schopni napsat perly jako "výtr" nebo "másloví koláč" :-)
Právě, že jsi to napsal pochopitelně. Myšlenkové paskvily, ani vytříbená čeština nezachrání. Překlepy nevadí. Proč tam však cpát něco, co jenom zdržuje a ještě je nesprávně? Já jsem měl 1 jen na nižším stupni základky, takže bys mě mohl učit, ale spousta slabších studentů si řekne, že to tak má být a pak se to šíří jako mor.
Naprosto souhlasim s tvrzenim, ze vlada nema vyrabet auta. Nicmene se mi nezda tvrzeni, ze se za 2 roky prodalo 10 tisic Voltu. Globalni prodeje od zacatku jsou asi 3x vic, za asi 2.5roku. Nove technologie na sebe nevydelaji hned, ale je treba byt pripraven. Investovat jen do toho, co se prodava ted, je sebevrazda. Platforma Voltec neni idealni, ale podivejte se na Prius. Zpocatku vysmivany, dnes jiz velmi uspesny.
srovnavas nesrovnatelne. Prius je o dost levnejsi a hlavne ma mnohem mensi podil elektropohonu.
Pokud bych to mel nejak hodne zjednodusit, tak prius pripomina pincka, kde taky muzes slapat pedalama do kopce, ale pokud neslapes, jede to uplne v klidu na spalovak.
Naproti tomu Ampera je koncipovana tak, ze elektromotor hraje mnohem vyraznejsi roli, s trochou nadsazky si bez elektriny ani neskrtne. Asi tak, jako by si postavil pincka 50ccm pro 4 lidi a kazdy by musel slapat o sto sest, aby se vubec pohnuli z mista.
Je to naprosto slepa vyvojova ulicka, aspon do te doby, nez budeme mit baterie s 10x mensi cenou 10x vetsi kapacitou a 10x mensimi rozmery a hmotnosti.
Srovnani se tyka toho, jak dlouho trva, nez se nova technologie zacne prodavat masove. Technicky jsem ta auta nesrovnaval, ale srovnatelna podle me jsou. Jsou to oba plugin hybridy, Prius ma all electric range asi 25km, Volt asi 60km. To urcite je trosku srovnatelne, i kdyz ne ani priblizne stejne.
Kolega se neponořil do problematiky tak, jak by si téma zasloužilo. Předně GM žádným způsobem neposunulo vývoj směrem ke kvalitě a konkurenceschopnosti tak, jako to dokázal Fiat v Chrysleru. To s vlastnictvím ani cenou akcií nesouvisí. Dále se nic nestalo se status quo management - odbory a vše se dál nese na vlně vzájemného podpírání v pocitu, že US automotive se prostě sám zvedně z popela (žádné poučení z toho jak to dělají v jiných US plants, o evropských a japonských nemluvě). Zářným příkladem je jistý Thyronx, český elektronik v GM, který raději obchoduje na finančních trzích než by v demokratickém týmovém zápalu (jak říkal) pomohl vyvinout mnohem menší a spolehlivější automotive electronics za použití nových materiálů a SW. A investovat do "Chevroletu" Cruze coby spotrovního sedanu pro WTCC za podmínek, kdy konkurence dostává zlomek na vývoj a ladění, je mírně řečeno nerozumné. Tohle není případ selhavší vlády, ale případ nerestrukturalizovatelné firmy. Ani číňani nechtějí General Monsters koupit, jakkoli se to přímo nabízí... Takže díky autorovi jen za poslední větu, vlastnictví zde opravdu nerozhoduje...
Může být, ale styl práce to více než naznačuje. Já to znám z pozice hi-tech suppliers, které v GM odmítali, že se jim to nehodí do jejich produkční lajny. Ale Thyronx asi opravdu byl u Fordu, mea culpa...
no jasne. Problem je v tom, ze neverim statistice, kterou si sam nezfalsuju.
GM je asi tak v zisku, ze prosustroval vladni dotace a ma zas holou p*del.
Pre GM je určite lepšie, že generálny riaditeľ nikdy nepôsob
...že články píše človek, ktorý ani nevie ako vyzerá kombík a o autá sa zrejme ani nikdy nezaujímal. Ale to s vami ide dole, pred dvoma rokmi ste boli najlepší motoristický portál v SR/ČR a teraz? Na vaše miesto nastúpilo autoforum, nemôžete sa kvalitou článkov porovnávať ani s auto.sme.sk ani s auto.pravda.sk... Všetci vám to píšu a vy nič... Ste automobilový portál, ktorý nezaspal na vavrínoch, ale klesá prudko dole... :no::no::no: :-(:'-(
Aspoň skontrolovať ste tento článok mohli, než ste ho tu zverejnili... :-!:no: