Diskuse

Praga R1: Pilotem snadno a rychle

14.11.2013

O tom, jak velká propast leží mezi nejlepšími sportovními auty a závodním speciálem jsme se vyrazili přesvědčit na okruh Slovakiaring.

 

  • 00 Reagovat !

    foto ryccardo

    ryccardo 14.11.2013  08:22

    :)

    Tak to muselo bejt hezký poježdění. Autor s tím jel teda příkladně opatrně. To se nedivím, že se gumy nezahřály. Dostat možnost svýst se v něčem takovým, tak mě od volantu už asi nikdo neutrhne. Pěkný zajímavý článek. Jen víc takových. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

      Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.11.2013  08:27

      « Re: :)

      Video je z prvních jízd z rána na mokru, odpoledne bylo tempo o něco méně ostudné :-)
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 14.11.2013  09:37

        « Re: Re: :)

        Tak to beru. Tohle je takový výlet v neděli s rodinou na houby. Chápu, že na mokru v neznámým autě to není na žádný velký hrdinství ;-) :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 14.11.2013  10:13

        « Re: Re: :)

        Nie je na tom nič ostudné: neznáme auto, neznáma trať, mokrá vozovka... nie je problém dať hneď plný a skončiť v bariére s pneumatík. ;-) Tiež som mal na Slovakiaringu prvé kolá bobky, hlavne horizonty sú nervy, ak človek nevie, čo je za nimi.
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 14.11.2013  11:29

        « Re: Re: :)

        Výborný ;-) Kdo okruh nezkusil...neví :yes: :-)
  • 00 Reagovat !

    foto rechtak

    řechták 14.11.2013  08:39

    krásně napsáno

    díky za článek, paráda!
  • 04 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 14.11.2013  08:40

    no

    , když tak na to koukám, tak ta Alfice se slickama a nebo aspoň corsama by neměla být o moc pomalejší, jestli vůbec...
    Tady ta praga má 3,3 kg/ koně, tak Alfice je kolem 4 kg. To je už v rámci úrovně jezdce plus minus autobus (rozdíl tam bude, ale na znatelný).
    • 30 Reagovat !

      foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

      Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.11.2013  08:57

      « Re: no

      Byla by pomalejší o hodně, věřte mi. Nebudu ani naznačovat, ale možná se to dozvíme ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto wolff

        wolff 14.11.2013  11:06

        « Re: Re: no

        tak na to si počkám...
        Sám sem na to zvědavý. ale chce to na tu Alfici dát stejné a nebo srovnatelné gumy, jako měla ta Praga, jinak je to srovnání mimo mísu. Doufám,že to už zvládnete, pokud to auto budete mít k dispozici..
        • 00 Reagovat !

          foto tommyro

          tommyro 15.11.2013  08:40

          « Re: Re: Re: no

          No neviem, neviem.....moc predpoklady na to byt zavodakom nema....vid toto video (od13min).... [odkaz]
    • 20 Reagovat !

      foto figurka

      figurka 14.11.2013  09:13

      « Re: no

      >:D >:D >:D Jasně, Alfa má konečně zase sportovní auto, tak to hned natře okruhovému speciálu.
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 14.11.2013  09:40

        « Re: Re: no

        Asi tak :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto vrkuboy

        vrkuboy 14.11.2013  13:31

        « Re: Re: no

        Běžná produkční verze ne, ale nevidím důvos proč by se 4C nemohla vyrovnat sroji v tomto článku. Alfa nepochybně vytvoří i závodní verzi 4C a pak si povíme ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto figurka

          figurka 14.11.2013  14:59

          « Re: Re: Re: no

          Jde o to, že dle wolfíka by stačily slicky a jinak sériovka.
          Závodní verze 4C by už mohla být obstojnějším soupeřem, ale pořád bude záležet, jak moc závodní verze. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto wolff

            wolff 14.11.2013  15:07

            « Re: Re: Re: Re: no

            Tak je dobré, že víš co jsem myslel. Myslel sem samozřejmě na lunch-edition (žádná jiná zatím k dispozici nebyla) a ta pokud vím, má pár závodních specialitek v badgetu za cca 350 tis. Kč. To si to zase někdo pochopil po svém. Za což já nemůžu.
            • 00 Reagovat !

              foto figurka

              figurka 14.11.2013  15:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: no

              Tak věřim, že stůl na servírování obědů by s aerodynamikou něco udělal. Samozřejmě jsem myslel to, co je k dispozici teď tedy launch edition což je stále sériovka s výbavou navíc (aeropaket, závodní výfuk - jasně, určitě se jedná o max. performance, která nekouká na hluk - stále 240HP, difuzor, jinak nastavený podvozek). Vyloženě to z běžné 4C dělá okruhový speciál.
              Myslel jsi, myslel až jsi napsal blbost. Respektive naivitu, kterou bych nečekal ani od tebe a říkám si, jestli jsi někdy vůbec řídil auto jinak než na nákup.
    • 20 Reagovat !

      foto Enthusiastic-driver

      Enthusiastic.driver 14.11.2013  10:45

      « Re: no

      >:D >:D >:D >:D >:D

      tenhle výrok by měl být zachován pro příští generace
      • 00 Reagovat !

        foto wolff

        wolff 14.11.2013  11:09

        « Re: Re: no

        Jistě 211 koní na 700 kg je slušný, ale prostě nevidím zásadní rozdíl od auta, co má pod tunu a těch koní 240 (je to prostě kilo na koně). Ta Alfice vyznává podobný styl, akorát je to homologované pro provoz na silnici. Pomalejší bude, teď jde jen o to, jestli opravdu o tolik, aby se to vůbec u schopností běžného jezdce dalo poznat.
        Zatím nikdo asi ani z redakce nejel na Alfici se slickama... to je pak úplně o něčem jiném než na běžných gumách (byť sportovních,) pro běžný provoz.
        • 10 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 14.11.2013  11:30

          « Re: Re: Re: no

          To bude tím, že jsi nikdy nic řádnýho nejel ;-) Teoretizuješ tu tak, jak bych to od tebe nečekal. Píšeš absolutní nesmysly.
        • 20 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 14.11.2013  11:36

          « Re: Re: Re: no

          Mimo jiné záleží, na kolik kol bys to jel. Silničním autům většinou velmi rychle dochází dech. U závodních aut se nemusí dělat takové kompromisy. Zatímco u silničního auta se řeší, aby ti nezlámalo obratle na běžné silnici, u závodního se řeší, aby v zatáčce bylo co spalovat a motor byl mazaný. Nezdá se to, ale tyhle relativně vzato drobnosti udělají citelný rozdíl. Rozdíl v podvozcích, aerodynamice, pohonném ústrojí, ani nevíš, jak mimo svou ligu jsi, když podobnou placku vyzveš se silničním autem. Jen rozdíl v přítlaku může být neskutečný.
        • 00 Reagovat !

          foto salamoon

          salamoon 14.11.2013  11:45

          « Re: Re: Re: no

          ano,lebo vykon na kilo je jediny udaj,ktory tu hra nejaku ulohu... 8-s
        • 00 Reagovat !

          foto Enthusiastic-driver

          Enthusiastic.driver 14.11.2013  12:16

          « Re: Re: Re: no

          wolffe, výkonová hmotnost není parametr, který dělá rozdíly mezi obyčejným a závodním autem. (už jen osvědčený recept, že nejlevnější "koně" jsou snížění hmotnosti a zlepšení brzd, to potvrzuje)

          Praga generuje přítlak, Afla vztlak.
          Praga má zavěšení konstruované tak, aby nejlépe pracovalo při nastavení agresivní geometrie kol, Alfa je jen kompromis.
          Praga bude mít těžiště možná o 10cm níže (???).
          Praga má lepší brzdy krotící o třetinu lehčí auto. (suchá hmotnost cca 590 vs 890 kg)

          Prostě to je jiný vesmír zejména aerodynamikou a podvozkem.

          Rozdíl mezi autem s přítlakem a autem bez přítlaku krásně demonstruje toto:
          [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 14.11.2013  12:35

            « Re: Re: Re: Re: no

            Práve preto už dlhšie koketujem s myšlienkou vyskúšať na Slovakiaringu formulu: [odkaz]
            To musí byť úplne iná galaxia oproti cestným autám.
            • 00 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 14.11.2013  12:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: no

              Tak to vypadá náramně! ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Enthusiastic-driver

              Enthusiastic.driver 14.11.2013  12:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: no

              Zajímavé :-)

              Já mám příští rok za cíl zkrotit dospělé sportovní (obyčejné) auto. Včera jsem viděl toto [odkaz] (čas od 5:30, ale obzvlášť je třeba zmínit moment v 5:50) a opět to ve mě vyvolalo silně frustrující pocit, jaký jsem neumětel a že bych měl rači začít sbírat známky než se učit řídit >:D

              Obávám se, že ve formuli bych jen zajel pár pomalých kol a zjistil, že bez praxe na nějakém mezistupni se absolutně nechytám a jsou to vyhozené peníze...
              • 00 Reagovat !

                foto figurka

                figurka 14.11.2013  13:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: no

                Po těch 5:50, ten "pád" z kopce, tedy klobouk dolů.
                • 00 Reagovat !

                  foto Enthusiastic-driver

                  Enthusiastic.driver 14.11.2013  13:25

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no

                  Přesně, tam už jsem viděl F-Type v kačírku >:-[]
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 14.11.2013  15:22

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no

                  Neuveriteľné, to sa nedalo udržať na ceste (na tom horizonte sa auto nadľahčilo) a predsa to ustál. Nemám slov. :-O
              • 00 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 14.11.2013  13:31

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: no

                Tak klobouk dolů! ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 14.11.2013  13:32

                « Re: Re: Re: Re: Re: no

                Parádně projeté, nic proti... z druhé strany, okruh se dá naučit, jsou tam únikové zóny a co tak sleduju tak i normální řidič se po nějaké hodince na okruhu docela otrká, už není vyklepaný v každé zatáčce, má zautomatizované ty základy a dokáže se soustředit na brzdné body a nájezdové rychlosti.

                Myslím, že tahle formule s 88kW by měla být stravitelná... pořád výzva, ale ne tak pekelná.
                • 00 Reagovat !

                  foto webpaja

                  webpaja 14.11.2013  13:52

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: no

                  Otrká to bezesporu, ale ne natolik, aby vystřihnul něco podobnýho. To už musí mít něco odjeto a umět.
                  Otrkání nesmí překročit úroveň zdravýho sebevědomí, pak je průšvih na světě.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 14.11.2013  13:56

                    « Re: no

                    To samozřejmě, já reakci směřoval spíš k té jízdě ve formuli.

                    PS: já jsem dodnes u kamaráda za hvězdu proto, jak se mi povedlo bravurně vyseknout dvojité hodiny a pak pokračovat v jízdě. Jen já vím, že veškeré kroucení volantem bylo v tu dobu úplně zbytečné ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto figurka

                    figurka 14.11.2013  15:01

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no

                    To znám, přehnané sebevědomí a hned to lítá.... >:D 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto wolff

            wolff 14.11.2013  15:04

            « Re: Re: Re: Re: no

            Toto všechno samozřejmě vím.
            Na druhou stranu si myslím, že se hodnoty přítlaku (zvlášť ve vztahu k aerodynamickému odporu) u auta s 200 koňmi na okruhu v tomto případě přeceňují.
            Ale máš pravdu, nejel sem s tím autem, tak nevím. Sám si počkám na srovnání. ale něco jinýho je závodní speciál s 500 koňmi a něco jiného toto. Mne těch 211 koní na všechny tyto věci, co jsi vyjmenoval přijde málo (to už dnes mají lepší motorky). Mnohem zásadnější vliv vidím u těch gum v této kategorii. Ale je to jen můj názor. Musel bych to vidět.
            • 00 Reagovat !

              foto figurka

              figurka 14.11.2013  15:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: no

              211 HP ti na to, co Wawris vyjmenoval přijde málo ? Jak výkon ovlivňuje zavěšení a geometrii podvozku, težiště, brzdy ? Dnes to mají lepší motorky ? To už nejsou ani jabka a hrušky.
            • 00 Reagovat !

              foto Enthusiastic-driver

              Enthusiastic.driver 14.11.2013  16:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: no

              Kdyby to bylo jak říkáš, nemuselo by být drahých řešení pro rychlá auta - stačilo by obout slicky, portože by samy o sobě přidaly oproti semislickům/UHP víc než 1g bočního přetížení.Já v této oblasti taky nejsem kovaný, ale vím, že downforce je u závodních aut zcela stěžejní! I školní formulky s motorem ze sekačky mají podlahu a křídlo tvarované tak, aby je přilepilo, protože kdo nemá přítlak, prohrává - o přeceňování tedy nemůže být řeč, je to nutnost.

              R1 prý dokáže generovat přítlak přes 800 kg - za jakých podmínek, netuším, je to jen ifnormace z webu.

              Wolffe, R1 je závodní auto. ZÁVODNÍ!!!

              PS: Ještě jiný pohled na kontext. Praga R1 je (zatím to tak vypadá podle výsledků) znatelně rychlejší, než Norma M12F a Radical SR3 RS. A to jsou auta, která svými časy na většině okruhů hravě porazí veškerou silniční produkci --> připomínám, že 4C sotva ujede nejrychlejšímu z hot hatchů ;)
              • 00 Reagovat !

                foto wolff

                wolff 14.11.2013  16:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: no

                to, že by to bylo rychlejší než Radical nevím. Ano těch 211 koní mi na takové výsledky co píšeš přijde málo. Proč by pak měly mít placky takové výkony jaké mají, když tohle by mělo být tak rychlé. Já tu Pragu neznám. Ale pokud má při té hmotnosti a s výkonem 211 koní takové parametry, pak jsou soudruzi na Slovači fakt dobří... Jde jen o to, aby to byla pravda...
                • 00 Reagovat !

                  foto Enthusiastic-driver

                  Enthusiastic.driver 14.11.2013  16:24

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no

                  Však SR3 má taky jen cosi málo přes 200 koní...
                  • 00 Reagovat !

                    foto -MT-

                    _MT_ 14.11.2013  16:57

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no

                    Na 4C bude pravděpodobně stačit Caterham.
                • 00 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 14.11.2013  16:41

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no

                  SR3 RS má v základu 210 koní, jestli se nepletu. Ale je lehčí. Závodní auta mají, co mít mohou. Pointou závodění bývá vyhrávat.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 14.11.2013  16:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: no

              Přítlak se udává pro nějakou rychlost. Optimální nastavení se liší podle trati. A právě o rychlost tady jde. Ne o výkon. Výkon jen dává strop tvým možnostem. Nic ti nebrání použít nastavení, které dává hodně přítlaku už v nízkých rychlostech. Mou první starostí by byly brzdy, ale ani rozdíl v podvozku nelze podceňovat. Bude moci brzdit později, bude mít větší rychlost v zatáčce a bude zrychlovat lépe. Mít přímé porovnání by bylo krásné, ale vidím to spíš na masakr.
              • 10 Reagovat !

                foto Jenc

                Jenc 14.11.2013  16:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: no

                :yes: :yes: :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto wolff

            wolff 14.11.2013  15:11

            « Re: Re: Re: no

            Jinak, víš, že taktpo projetá zatáčka je pomalu projetá zatáčka? >:D >:D >:D >:-[]

            Ale vypadá to pěkně, to zase jo...
            :yes: ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto vrkuboy

          vrkuboy 14.11.2013  13:33

          « Re: Re: Re: no

          To neníjen o tom hodit na auto slicky! Takovým pneu se musí upravit i nastavení podvozku. Ta Pragovka běžno 4C vypráší na okruhu jak nic a s prstem v nosu. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Jenc

          Jenc 14.11.2013  14:07

          « Re: Re: Re: no

          On je rozdíl mězi 3,3 kg na koně a 4 kg přes 20 % a to je taky dost. Navíc rychle projetý okruh není jen o těch koních, ale i o brzdách. A jsem skoro přesvědčený, že u Alfy by se nechaly na okruhu utahat a kdo si to zažil, tak ví o čem píšu.

          Navíc, pokud Praga ustojí jednou tak velké přetížení v zatáčkách, víš o kolik bude vyšší rychlost a kolik si toho vůbec půjde dovolit...

          Alfa je určitě super auto, zajímavý počin poslat v téhle cenové kategorii auto s monokokem na silnice, na občasné řádění na okruhu to musí být paráda.
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 14.11.2013  14:19

            « Re: no

            Kolik z toho přetížení jde na vrub aerodynamice a kolik pneumatikám, podvozku a nízkému těžišti ale těžko soudit...
            • 00 Reagovat !

              foto wolff

              wolff 14.11.2013  15:16

              « Re: Re: no

              No já si právě myslím, že u aut (furt je to kapotované auto) s 200 koníkama, což tato Praga je, bude výkon Slicků oproti aerodynamice stěžejní...

              to co sem napsal z toho vychází. Pokud je to obráceně, tak je chyba na mé straně, ale nepředpokládám to.
              Ono je to vidět i u formulí, od jakých rychlostí má aerodynamika fatální vliv na rychlost a vlastnosti auta.

              Tak nevím no..

              Teortizuju....
              • 00 Reagovat !

                foto vrkuboy

                vrkuboy 14.11.2013  17:32

                « Re: Re: Re: no

                No já si právě myslím... ano a tím bych to asi uzavřel :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ham-

      Ham. 14.11.2013  11:20

      « Re: no

      Tady si můžeš udělat představu jaký kotel dostane libovolné produkční auto. R8 V10 Plus není úplně nejpomalejší kára a dostala na kolo přes 12 sec.
      [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 14.11.2013  12:33

        « Re: Re: no

        Pekné porovnanie: ak dá Praga 12s na kolo desaťvalcovému 550-koňovému superšportu, je vysoko pravdepodobné, že žiaden iný, ani výkonnejší športiak by Pragu neporazil. Skrátka okruh je špecifická záležitosť, kde sériové a univerzálne nastavené (rozumej nutne kompromisné) auto nemôže konkurovať okruhovej placke.
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 14.11.2013  13:25

        « Re: Re: no

        Ono... kdo někdy třeba jezdil vrchy tak ví, kolik dělají slicky. Pokud bys Audi obul do slicků, možná bys půlku rozdílu umáznul...
        • 00 Reagovat !

          foto Enthusiastic-driver

          Enthusiastic.driver 14.11.2013  13:31

          « Re: Re: Re: no

          Na Slovakiaringu by slicky nějaké 3s daly, ale 6 určitě ne. I se slickama by to pořád bylo o 9, což je propast :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 14.11.2013  13:34

            « Re: Re: Re: Re: no

            Hm, to by se muselo vyzkoušet...
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 14.11.2013  15:29

          « Re: Re: Re: no

          To len tipujeme, možno áno, možno nie. Slovakiaring je dosť rýchly okruh, žiadna motokárová dráha; vo svojej najdlhšej variante 1 má skoro 5 km a na cieľovej rovinke sa dá ísť so silným autom minimálne 250 kmh, takže tam sa výkon dá využiť a naopak slicky tu nebudú predstavovať taký prínos, ako na nejakom zakrútenom okruhu, kde sa auto nedostane ani na trojku.
      • 00 Reagovat !

        foto wolff

        wolff 14.11.2013  15:19

        « Re: Re: no

        Však ta Alfice zajela sejný čas jako Porsche a to ne na zrovna krátkém a extra technickém okruhu, kde právě jsou tyhle auta ve nevýhodě.

        A měla ta Audina Slicky a nebo jen nějaké corsy?
        • 00 Reagovat !

          foto Ham-

          Ham. 14.11.2013  15:34

          « Re: Re: Re: no

          [odkaz]

          I kdyby měla R8 slicky polévané kanagomem tak dostane kotel. Závodní speciál a produkční auto prostě nesnesou srovnání.
          • 00 Reagovat !

            foto wolff

            wolff 14.11.2013  16:15

            « Re: Re: Re: Re: no

            Tak má "běžný" gumy. to dělá dost.
            No dobrá, přesvědčili jste mne o tom, že je ta Praga opravdu "závodní" auto. Mne těch 211 kobylek přišlo prostě málo (i přes všechny okolnosti, co kolem toho auta panují).
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 14.11.2013  11:28

      « Re: no

      Čau znalče...soudíš podle čeho? Podle videa??? >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto figurka

    figurka 14.11.2013  09:14

    Díky

    Aleši. Víc není co dodávat. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 14.11.2013  10:14

      « Re: Díky

      Presne tak, palec hore. Je tam cítiť srdce a nadšenie, tak to má byť. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto 4bytelnykola

    4bytelnýkola 14.11.2013  13:29

    překvapení

    pro všechny, je k dispozici údaj za kolik vteřin zvládne stovku, případně dvou, díky :yes:
    • 01 Reagovat !

      foto Ham-

      Ham. 14.11.2013  14:45

      « Re: překvapení

      Zrychlení 0-100 je za 3,7 sec. V tom by mu ukázaly záda i dnešní přemotorované sedany, impozantní je jak dokáže projet zatáčku, tím se blíží schopnostem speciálů LMP.
      • 00 Reagovat !

        foto 4bytelnykola

        4bytelnýkola 14.11.2013  18:47

        « Re: Re: překvapení

        3,7 je hodně slušný, na 200 koní :-)
        • 00 Reagovat !

          foto beibej

          beibej 15.11.2013  00:41

          « Re: Re: Re: překvapení

          Ferrari Enzo má stovku za 3,65 takže 3,7 je hodně blízko. Holt nízká hmotnost dělá divy :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Lukixe

    Lukixe 14.11.2013  14:28

    Všetko bude,len peněz nebude...

    Všetko je to pekné,ale mne sa pri tom aute dvíha žalúdok.Neviem načo zoháňal kvetňanský kapitál (ktorý našiel v podobe toho pražáka) keď majú problém platiť dodávateľovi špičkových dielov.To asi že keď je to dodávatel zo Slovenska tak si to môžme dovoliť si povedali...Však náhodou keby sa opálime aby to tak nebolelo :no:
  • 00 Reagovat !

    foto Gallilleo

    Gallilleo 14.11.2013  15:33

    Jde to i rychleji!

    Jen pro zajímavost názor do diskuze...

    Oficiální čas Pragy R1 na Slovakiaringu je 2:06 (cena 119.000,- EUR), použity pneu slick kvalifikační. Nejrychlejší kolo docílené v oficiálním závodu na Slovakiaringu zcela produkčním vozem KTM X-BOW RR (cena 85.995,- EUR) je 2:04, použity pneu slick závodní (cca o 1 s/kolo pomalejší než kvalifikační), za volantem člověk chodící normálně do práce.

    K diskuzi ještě jeden fakt, KTM X-Bow ma techničák!!!
    • 00 Reagovat !

      foto wolff

      wolff 14.11.2013  16:16

      « Jde to i rychleji!

      Tak to by znamenalo, že takovej zázrak to zase asi není..., pokud X BOW RR zajel líp... ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Enthusiastic-driver

      Enthusiastic.driver 14.11.2013  16:21

      « Jde to i rychleji!

      2:04?? To je čas na úrovni Radicalu SR8 při supercar challenge :-O Se mi to nějak nezdá... Nějaké bližší info?
      • 00 Reagovat !

        foto Gallilleo

        Gallilleo 14.11.2013  18:11

        « Re: Jde to i rychleji!

        Kližší info viz vvýsledovky X-BOW Battle z 20-21.9.2013, konkrétně [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto Enthusiastic-driver

          Enthusiastic.driver 15.11.2013  09:05

          « Re: Re: Jde to i rychleji!

          Celkově dost masakrozní časy. Nicméně předpokládám, že to nebude úplně sériové auto, ne?
          • 00 Reagovat !

            foto Gallilleo

            Gallilleo 15.11.2013  11:05

            « Re: Re: Re: Jde to i rychleji!

            Úplně sériový typ RR. Řády X-Bow Battle jiné úpravy než ty které jsou v sérii v provedení u typu RR neumožňují. A to je kouzlo závodění, když na startu stojí 40 identických vozů.

            O "masakroznosti" docilovaných časů svědčí i čas 2:03 vítěze závodu v Brně. [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto borovicka-pivo-ako-je-tu-zivo

        borovička pivo ako je tu živo 17.11.2013  23:33

        « Re: Jde to i rychleji!

        Nie je xbow turbo? R1 s turbom ma 1:58 a o nejake dve sekundy to este pojde dolu
    • 00 Reagovat !

      foto HTPkiller

      "-- skrytý --" 14.11.2013  16:44

      « Re: Jde to i rychleji!

      nejsi ty prodejce, kluku ušatá? >:D :-!
      • 00 Reagovat !

        foto Gallilleo

        Gallilleo 14.11.2013  18:10

        « Re: Re: Jde to i rychleji!

        Prodejce naštěstí nejsem.

        Trochu se o tuto kategorii automobilů zajímám a při troše hledání člověk vidí i v desetinkách rozdíly...
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 14.11.2013  16:48

      « Re: Jde to i rychleji!

      Hm... techničák je jedna věc... ale zato to třeba nemá střechu, je to vlastně motokára...
      • 00 Reagovat !

        foto Gallilleo

        Gallilleo 14.11.2013  18:18

        « Re: Re: Jde to i rychleji!

        Střechu to sice nemá, ale třeba na kafe si s X-Bow člověk zajet může, popřípadě po vlastní ose si dojek na okruh a tam se vyřídit do sytosti bez potřeby vozejku a mnohočetného servisního teamu :-)
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 14.11.2013  19:16

          « Re: Re: Re: Jde to i rychleji!

          A náhradní pneumatiky si dáš kam? Plus ne každý má trať za barákem.
          • 00 Reagovat !

            foto Jenc

            Jenc 14.11.2013  21:14

            « Re: Re: Re: Re: Jde to i rychleji!

            To je ta představa, jak s autem přijedeš po vlastní ose na okruh, zajedeš tam na silničních gumách časy, kterýma vytřeš všem zrak, potom si dáš kafe a jedeš zase zpět. Jen helma, kombinéza, rukavice se ti válí cestou tam i zpět na sedačce vedle.
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 15.11.2013  09:05

              « Re: Jde to i rychleji!

              Bavíme se o amatérském ježdění... a tam to takhle jde. Čtyři obutá kola se vejdou i do většiny sporťáků (do X-bow ani do Pragy ale ne, to je zase jiný level), takže největší problém nastává, pokud auto není po divočení schopno vrátit se po ose do garáže...
              • 00 Reagovat !

                foto Jenc

                Jenc 15.11.2013  12:41

                « Re: Re: Jde to i rychleji!

                Samozřejmě že můžeš, jezdit na okruh po vlastní ose, ale nebudeš potom nikdy zajíždět časy, jaké tu jsou prezentovány... Reagoval jsem i na příspěvěk před MT o tom, že si X-Bow můžeš jezdit jak na kafe, tak na okruh. Protože při takovém používání tě dostahované časy na okruhu začnou štvát a budeš hledat jak je zlepšit. Mluvím z vlastní zkušenosti s motorkou, když jsem jel na okruh poprvé, myslel jsem, jak budou stačit gumy co tam mám, potom jsem přešel k nejměkčím homologovaným pro provoz. Velký kompromis, na okruhu to stále nebylo ono a na silnici zase zbytečně měkké a ubývaly doslova před očima. A tekhle člověk stále hledá jak se zlepšit
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 15.11.2013  15:51

                  « Re: Jde to i rychleji!

                  Já to zase znám s autem. Samozřejmě je ideál mít plaťák, nějakou dodávku na tahání a vození gum, papíry na velkou káru a závodní speciál s rámem na slickách. Ti pokročilejší pak mají různé autobusy s posezením a podobně.

                  Pro běžné občasné jezdce ale v klidu stačí obout čtyři rezervní disky, naložit je do sportovního auta a jet... jasně, zrak tím asi nikomu nevytřeš, ale svezeš se taky.
            • 00 Reagovat !

              foto borovicka-pivo-ako-je-tu-zivo

              borovička pivo ako je tu živo 17.11.2013  23:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jde to i rychleji!

              Pripadne prides na com chces, R1 tam uz budes mat, zaplatis, zajazdis, odides, nestaras sa. A na konci dna Ta to bude stat menej ako vlastnenie vozidla, plus cely ten offset.
  • 00 Reagovat !

    foto burnfly

    burnfly 14.11.2013  22:39

    Kvalita videa

    Parádní auto, ale proč když máte možnost prubnout si takovouhle raketu, tak to natáčíte kamerou z roku 123? Proč k tomu nemáte nějaké přidané nějaké dodatečné info přetížení a rychlosti? Nebo jsem tak zmlsaný? Takové kolo na Ringu s GoPro s tímhle autem (s turbem :-) v rukou fakt dobrého řidiče by mohlo být hodně populární video...
    • 00 Reagovat !

      foto Ondris

      Ondris 15.11.2013  00:42

      « Re: Kvalita videa

      Řekl bych, že turbo nebude proto, že by Pragu pak nebylo možno zařadit do žádné z kategorií pro závody...
      Ale tady jen hádám, možná se už pravidla změnila - před nějakou dobou jsem to přestal sledovat.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Čestmír Řanda už má náhradu za Pletánkovou: Klofnul mladou trenérku fitness!

Čestmír Řanda už má náhradu za Pletánkovou: Klofnul…

Začátkem roku krachl vztah bývalé televizní rosničky Tiny Pletánkové (48) s Čestmírem Řandou ml. (59). Vzájemně…

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

 

iSport.cz

Vary sklízí chválu za bruslivý hokej. Sičák vypráví, jak zkušení hráči působí na mladé

Vary sklízí chválu za bruslivý hokej. Sičák vypráví,…

Měli leštit extraligovou podlahu. Ať už podle finanční síly, nebo z pozice naivního nováčka. Jenže karlovarští…

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je Slavia. Pomáhá video?

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je…

Velká jízda Slavie a Plzně, další sparťanské trápení, sedmnáctigólová show boleslavského čarostřelce Nikolaje…

 

Reflex.cz

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany. Předvádějí se na Instagramu, zatímco země trpí pod sankcemi

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany.…

Zatímco Írán byl poměrně tvrdě zasažen sankcemi, které na něj uvalily Spojené státy, děti zazobaných obyvatel…

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…