Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.
Jen tak namátkou bílé blinkry, hrůzné kšilty na světlech (hnusné i na Broucích), výfuk jako u Kenwotrha a i tu podkovu na masce (hnusné i na Mercedesech) si mohl raději odpustit.
Před pár dny tady někdo z kolegů napsal, že prošel kolem cinknutého T5 a málem se udusil. Popřál bych tomuto brebtovi několikaminutový pobyt za vozem Václava Hály
Pan Hála si to pořídil k potěše své i okolí? Ještě, že nejsem to okolí. Potkat na víkendové vyjížďce kabriem v místě, kde nelze předjet dýmajícího a smrdutého Hálu s jeho keplem, je po zábavě..
Auto je zprzněné ale co, aspoň výletí...dá se to zkousnout.
Spousta vidláků tohle má na černý čičmundovský fušky o víkendech. Doslechl jsem se dokonce, že nějaký šašci podobný zrůdy maj posazený na veteránskejch RZ a na černo s tím vozej dříví, suť atd.
Daně 0, emise nekonečno. Tak se to dělá v ČR.
BTW doufám, že Hála vozí svatby a tak zadarmo, jinak A´t laskavě za tu obludu a cáluje silniční daň jsko všichni. Jakmile to i jako soukromá osoba používá k výdělku, musí.
Kopa ľudí na dedinách má tieto autá namiesto traktora ;). Že by s tým niekto ešte v dnešnej dobe zarábal som si nemyslím. Traktor + vlek je v kopcovitých a kľukatých cestičkách oveľa horší na manipuláciu ako tieto V3s a podobné ...
[odkaz]
Divil by si sa, pár ľudí ich ešte má po dedinách aj na robotu a ak nimi priamo cielene nezarábajú (neživia rodinu), tak si s nimi pomôžu a občas niečo privyrobia. S5T, V3S, poznám aj chlapca s T148 a jedného, čo má LKT80... Ale už je to minimum, vytrácajú sa... Najviac je samozrejme traktorov, na poli sa využijú, a do lesa na drevo sa dnes už nedá chodiť tak ako kedysi...
Mal som na ruke T805, ale kým som sa rozkýval, bola predaná. Tú by som mal rád, dnes je to už fakt rarita.
Tady v Praze při výkopvých pracech a práci na opravě komunikací slouží nejen pod dopravním podnikem, ale i pod komerčními firmami stroje jako Praga V3S, Tatra 148, Liazy 110.xx a o vesnicích vůbec nemluvě.....
Znam pána co jezdil od 95 do 2004 s trambusem Liaz MTS, pak si v roce 2005 koupil Tratru 815 z roku 92 a tou jezdí dodnes....
Ted tu kolem mě projela Škoda 120 a to sem pomalu v centru Prahy >:D
Sú to nezmary a pre menšie firmy je asi lacnejšie prevádzkovať a udržovať staré spoľahlivé stroje ako nakúpiť nové.
Stodvadsiatok tu už fakt veľa nevidni, občas vídam v bežnej premávke jedného Trabanta a do Lidla na Gagarinke chodí taká staršia teta na Škode 100.
Dneska to nejak nedavas chlape.
Moc jsem tvuj koment nepochopil. A ani se mi nemusis pokouset to vysvetlovat. Sam jednu vejtrasku mam a taky vice mene pro zabavu. A tak si umim predstavit, kolik prace s tim pan fanousek mel a povedlo se mu to. A ty tady vyjedes s takovym balikem nesmyslu. Bez nas, vidlaku, by tvoje inteligence byla k nicemu, protoze bys umrel hladem.
super :-! Kdo si hraje nezlobí a zábava není jen MPI. Více takových nadšencu :yes: Strejdův šéf má zas doma tank. Jednou do měsíce přivezou zbytky z rafinerky (smíchaná paliva atd) a chlapi s tím pak lítají celý den po poli >:D
Porovnávaš neporovnateľné, dieselgate-ové autá nalietajú desiatky tisíc km ročne, toto sa vytiahne ako víkendovka na cestu medzi dvomi dedinami a šup s ním do stodoly do ďaľšieho víkendu ;)
Jenomže kdybys znal čísla víš, že produkuje tisícinásobky emisí moderních aut.
Hel, kdybys viděl jiný diskuse, věděl bys, že je mi to šumák - jenom poukazuju na to pokrytectví a paradox.
Tým násobkom emisií voči súčasným autám to asi až také horúce nebude. Pokrytectvo by to bolo keď by v tej dobe odrbávali v laboratóriu pri meraní normovanej spotreby a emisií >:D V tomto aute istotne nebude soft čo rozpozná laboratórne podmienky
Dobrý den, nechtěl by strejdův šéf o svém tanku třeba napsat? Bylo by to zajímavé zpestření. Klidně bych se toho ujal :-) docela by mě to zajímalo. Díky
Zdraví
Tomáš Dusil
Ano prosím pane Dusile,
hned po hysterickém článku o dieselgate, emisích a nutné elektrifikaci, abychom se všichni neudusili, napište článek o partičce strupů jak rajtujou po poli, kde se pravděpodobně pěstují potraviny, s tankem plným splašků a zbytků z rafinérky.
To je paráda.
Tak potraviny se tam asi nepěstují. To pole někomu patří, takže pokud by tankem jezdili někomu po poli, možná by na ně zavolal policii. Žijeme v kapitalismu, kde už není všechno všech. Co se týče emisí tak je dobré rozlišovat masy a jednotlivce. Ano, pokud by takový tank měl každý druhý, tak je to samozřejmě ekologická katastrofa, ale pokud to má jeden člověk, tak v tom nic hrozného nevidím. Možná byste měl tuto zprávu směřovat na společnosti, provozující prastaré ropné tankery. Tam bych to viděl jako opodstatněné.
Pokud by hi měl každý druhý? takže kdo může a kdo ne? Hm? Kdo to rozhoduje? Vy?
Jinak plácáte nesmysly. Co se týká vlastnictví orn= půdy, není to tak, že sis s ní můžete dělat co chcete. Bohužel, je v půdním fondu. Buď je to pole, nebo stavební parcela, nebo tamkový polygon.
JInak škoda, že váš jalový názor nemá žádnou relevanci, jinak bych si na základě jeho precedentu nechal okamžitě vyrvat z auta DPF, neboť kdybych to měl jenom já, je to v laláči, dokud to nemá každý druhý.
A až se mi někdo znelíbí, zfackuju ho na fleku. Je to OK, když je to občas. Dokud to nedělá každý druhý.
Opět bez argumentů a opět ne k věci.
Chudáček modrý sluníčko....
Já aspoň napsal svůj názor a k věci. Že se většině lidí nelíbí, to je v pořádku.
Ale ty jen prskáš kolem sebe sr...ky.
Zkus vypotit něco k věci, aspoň někdy. Něco co souvisí s automobilismem nebo článkem.
Chápeš?
jistě, že ne.
Ale musel jsem to zkusit.
Není osel slovensky somár?
Fakt se ptám.
jinak jsi mimo, přečti si moje jiný příspěvky, kde proti ekohysterii vystupuju.
Ale tys asi nepochopil, že mi jde právě o to, že když je tohle v poho, proč strašej s autama.
O automobilové historii a automobilismu vůbec mi tu nepiš. Kdybysme řešili, co všechno o tom vím a ty ne,byli bysme tu roky.
Tvé ubohé napadání a urážky jsou ostatně jen důkazem tvé primitivnosti.
Jak jsem psal, stěžujte si na provozovatele ropných tankerů. Pokud je to můj pozemek, tak si na něm můžu jezdit jak chci. Z výše uvedeného totiž vůbec nevyplývá, zda ten dotyčný provozuje tank po poli, kde se něco pěstuje, nebo je to louka či dokonce stavební parcela, které se zatím nestaví a vypadá jako pole. Ten dotyčný to sice nazval pole, ale tak lidé obecně říkají všemu kde není zástavba, asi kromě lesa. K tomu DPF porovnáváte neporovnatelné. Zatímco DPF má dnes každé nové dieselové auto, tank nikdy nebudou provozovat masy. To je jako kdybyste si na zahradu postavil letadlo. Taky si jej tam nedá zbytek ulice či obce. Lidé tady provozují veterány, které taky neplní žádné emise. Možná byste se divil kolik takových aut jezdí zcela běžně ve Švýcarsku, v Anglii, Holandsku či Bavorsku.
Klid pane redaktore. Nedivil. Asi na rozdíl od Vás veterána mám.
Jinak jste to špatně pochopil - mě jde opravdu o tu hysterickou dobu a v ní pak schvslování rajtování s tankem. Které může být cool. Ale z hlediska emisí asi bylo horší jen auto na dřevo, co jsem viděl v KLDR.
jinak se shodnem, že tohle, co tady řešíme, jsou opravdu žabomyší války v porovnáním s dvoutaktním dieselovým motorem Warsila v tankeru. A až přestane každý druhý článek o náhradě/zákazu naftových aut, potom to bude úplně OK.
Moje komenty na pokrytectví v této oblasti většinou asi nečtete. Píšuo tankerech, elektrárnách a energetickém mixu. Takže jste trochu mimo.
Já si jako dítě pamatuji v roce 1944 autobusy na dřevo (tedy na dřevoplyn). Vzadu pověšený generátor, na konečné řidič vylezl na střechu, do generátoru nasypal pytel dřevěných kostek a jel zase dál. A jízdenka stála 20 - 40 haléřů.
Pro ty později narozené 100 haléřů = 1 koruna.
A v roce 1953 komunistická měnová reforma 50Kč = 1 Kč (nová)
Vám jde o princip emisních limitů, ale ty se neporušují tím, že provozuji veterána či tank nebo parní lokomotivu, když v době uvedení vozidla do provozu byly normy zcela odlišné nebo žádné. To přeci musí pochopit i b.. . Pak je jasné, že se na veřejné komunikaci potkávají vozidla se zcela rozdílnými emisemi a není to nic co by porušovalo daná pravidla. U vových vozidel jde o "západní" trend snižování emisí, proto že se počítá s přirozenou obnovou vozového parku, a tudíž je zde tlak na jejich dodržování. Proto třeba aféra VW. Nevím proč toto nechápete, nebo do toho zatahujete nějakého veterána. Stačí se podívat na to, kolik vyprodukuje kontajnerová loď za cestu z Číny do USA, ale takto se na tuto problematiku dívat opravdu nelze. Protože někde se začít musí, bohužel pro nás, je to především v rozvinutějších zemích. (někdo to začít a hlavně zaplatit musí) V zemích třetího světa kde žije většina obyvatel této planety se téměř žádné emisní normy nedodržují. Je potřeba aby každý začal nejdříve u sebe. :-)
Majitel pole/louky je z soused vedlejší chalupy, tak s tim není problem. Po kukuřici logicky nikdo nejezdi ;-)
>:D A to nevíš, že zde chodí člověk, který půjde v úterý do práce. A tam mu to bude žrát při stoupání 5500 Kg/hod , během letu asi 2400 Kg/hod a sestup kolem 800 Kg/hod. Tak hezký den ;-)
Myslim, ze jazda tankom este stale nie je absolutnou zriedkavostou. Na Orave ak sa nemylim, tak sa stale este ponuka [odkaz] (aspon tak teda bolo asi pred rokom). Bolo by zaujimave sa o tom co to dozvediet :-)
O Vánocích se uvidíme tak se můžu zeptat. Ale to je nějaký starý (asi T34) bez děla. Dřív k tomu byla i Tatra 8x8 VVN s V12, dvě sací kobry za kabinou a velke kola, ale ta už nejezdí protože měla malou tonáž. Tu jsem řídil i já. Převodovka jen zajíc a želva, docela to jelo, ale téměř nebrzdilo. Nádrž 230L (byly ale 2) šla vypálit za 2 hoďky. Akorát když to mělo dvě nápravy v předu, tak člověk čekal pohodlnou jízdu, ale ne. Na listech to bylo tuhé jak beton. Třeba civilní šestikolka kupodivu pérovala výrazně lepe.
Dobře ji pamatuji. Odjezdil jsem na ní autoškolu. Ještě bych doplnil, že měla přídavnou převodovku (redukci) ovládanou tlačítkem na řadící páce, takže těch převodů bylo celkem 8 (4+4).
a pokud jej to baví, je šťastný. Pořád lepší jako mladí šílenci v BMW před smrtí, kteří pálí gumy na okresních cestách a vyžívají se v tom, že právě to jejich BMW víc řve jak jede.
:-)
Na tom videu je divně dlouhá... ale jinak byla "vejtřaska" prostě k nezastavení.
Měl jsem ji soukromě... prodal jsem ji... a dodnes si to vyčítám.
Když jsem vozil odpad ze stavby na skládku, tak jsem občas zpátky prázdnej nejel po cestě, ale rovnou proti tomu svahu... ale bylo to tak příkrý a hnusný, že to bylo nepříjemný. Tak jsem jí dal krátkou jedničku, ruční plyn... a nechal ji jet proti tomu kopci samotnou... došel jsem tam zatím pěšky a nahoře si do ní zase vlezl. :-)
Já jsem si v 80 letech dovezl S5T-čku ze Slovenska na stavbu rodinného domu. Neocenitelný pomocník zejména při shánění tehdy nedostatkového stavebního materiálu. To už dnes nikdo neuvěří. Ale těch problémů mít za socialismu vlastní náklaďák. Byl to pracant. :-):-):-)
By me tak zajimalo, kdyz je to radovy sestivalec a obsah je 7400cca cm to znamena ze kazdy z pistu ma cca 1233cm.... Kam takovy motor nacpal a od kdy je u motoru dulezity obsah valcu???? Ja si vzdycky myslel, ze se resi objem, ale zrejme je tu autor clanku na jine urovni >:D >:D >:D